Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Topení


Namessis

Recommended Posts

před 16 hodinami, Mikis napsal:

Super je že za chybu výrobce platí zákazník.

Jsou i neoriginální radiátory topení s větším průměrem trubiček?

Ptám se proto jaký třeba koupit a stačí ho jen vyměnit a doplnit kapalinu nebo je nutné i proplachovat celý systém do toho se mi moc nechce.

chladící kapalina by se měla vyměnit po max. 5. letech, píšou v manuálech u všech značek aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem koukal na chladící kapaliny a jsem z těch G12 G12+ G13 G48 nějak mimo.

Můžete mi poradit která z nich bude nejlepší do 1.4 VTi r.v. 2008, nebo alespoň napsat jakou z nich doporučuje (používá) Peugeot případně jejich normu?

A ještě jednu věc jestli bude mít nějaký smysl než vypustím původní chladící kapalinu tak do ní dát tu kyselku motor zahřát a pak vypustit jestli se tím, alespoň trochu okruh vyčistí, protože se mi nechce provádět několikrát tuto operaci čištění a nebo ji tam nedávat vůbec a nečistit okruh.

Díky všem za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedával bych na propláchnutí nic, protože ten radiátor neodešel proto, že by něco bylo s chlad. kapalinou, jen prostě vypustit, propláchnout hadicí chladič a motor co pude, vyměnit radiátor a pak si můžeš koupit kapalinu v pežotu original, nebo dát kteroukoliv, co jsi psal--pak ale dolívat tou samou, co tam dáš (poznačit do notýsku k autu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi i když moc chytřejší nejsem, chladící kapalinu si tedy asi budu muset nějak tipnout, která by bylo nej. Originál Peugeot nechci za jedno je dražší a za druhé mám na ni podezření, že problémy s topením jsou právě kvůli ní, protože do doby než jsem musel dolít chladící kapalinu tak topení fungovalo na jedničku, ale po dolití chladící kapaliny koupené v servisu Peugeot a již i naředěné tak od té doby začalo topení pomalu přetávat topit.

Radiátor samozřejmě budu dávat nový (jeho čištění mě ani nenapadlo). Měl jsem na mysli jestli má význam do stávající chladící kapaliny přidat kyselku, auto projet a pak vypustit chladící kapalinu a vyměnit radiátor za nový a nalít novou chladící kapalinu. Čistit několikrát zasebou chladící okruh se mi nechce podstoupit to neustále rozpojování, spojování a čím propojit trubky od radiátoru, proto jsem měl na mysli jen takovou jednorázovku co jsem psal výše jestli to nějak pomůže a nebo se na to vybodnout úplně.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čaute. Mam 508 gt 2013 a spolujazdcova strana mi skoro vobec nekúri. Len pri minimalnych otackach ventilatora ide trocha teplý vzduch. Klapky sú v poriadku. Objednal som originál radiátor. Myslíte že hrubka trubiek je rovnaká ako u pôvodného alebo ich zmenili? Momentalne sú všetky náhrady vypredané. Dúfam ze na vymenu radiatora netreba demontovať pristrojovku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ako sa tu už písalo... Rozober plastový dekel pri nohách vodiča aby si sa dostal k radiátoru. Pri zohriatom aute zapni kúrenie a  ventilátor na max. Potom s rukou vyskúšaj  vstupnú trubku (pravá) a výstupnú trubku (lavá).

Pokiaľ bude vstupná horúca a výstupná studená, tak máš upchatý radiátor ako ja. Už mám kúpený fungl nový (Valeo). Len čakám kým bude lepšie počasie, lebo nemám garáž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

ahoj,

nebudem zakladat novu temu,  moja otazka patri sem. 308 rocnik 2011, HDI 68kw

Mne to kuri, bez problemov, ale zistil som, ze z prieduchov stredoveho tunela, ktore vyustuju vzadu u kolien zadnych pasazierov, fuka studeny vzduch.  Velmi vlazny  fuka len vtedy ked nastavim kurenie na max. Vozim tam deti a musim dbat na to, aby ta klapka pod prieduchmi bola zatvorena, inac im fuka zima na kolena. Obcas do toho kopnu topankou a klapka sa otvori. Z podlahy pod prednymi sedackami tam im ide teply vzduch, teplo fuka na nohy aj vpredu, aj z palubky, aj na okna. Zda sa, ze to je len problem distribucie  tepleho vzduchu v kabine. 

V lete ked je zapnuta klima, chlad z tych priedychov fuka bez problemov.

Preto by som chcel vediet ci to je u 308/2011 normalne, alebo treba hladat niekde odpojenu hadicu.

dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Tak paráda. Vyjma spousty ostatních problémů máme tak vlažný vzduch i po cca 20 km jízdy. Digitální klima. Při ručním režimu je slyšet, jak se přenastavují klapky do jednotlivých sekcí, ale vlažný vzduch je maximum. Takže ještě výměna radiátoru...

Loni to ještě topilo výtečně, ale letos po servisní prohlídce, kde předpokládám měnili i chladicí kapalinu už nic. Koukal jsem tady na fóru, že nový radiátor je cca za 2000 a práce by neměla být nijak extrémně náročná.

Upraveno uživatelem Dr. Taby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ještě drobná aktualizace. Všiml jsem si, že na straně spolujezdce jde vzduch výrazně chladnější, přestože je nastavení teploty stejné. A i při plném větráku bych řekl, že ten proud vzduchu není nic moc, přestože to hučí jako prase (jinak ten větrák byl od začátku trochu hlučnější). Takže teď tápu čím začít. Teplota trubek do i ven z radiátoru je cca stejná.  Mám auto rv. 2011 do provzou začátek 2012, nevíte, kdy se začaly dávat ty radiátory se silnějšími trubkami? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl podobný problém. To, že ti jde jinak teplý nebo spíš studený vzduch na stranách může být způsobeno tím, že radiátor se zahřívá jen částečně a to jen na straně kde je vstup a výstup chladící kapaliny. Jinak když budeš měnit ten radiátor tak ty neznačkové můžou být trochu s jiným rozměrem třeba i jen o milimetr a už tam ten radiátor půjde dost ztuha a nedostaneš ho tam úplně celý tak jako já, chybělo mi tak necelého půl centimetru, ale s krytem to tam vlezlo i když není úplně na doraz.

Upraveno uživatelem Mikis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to tak bude. Dnes jsem si cestou do práce s tím topením hrál. A nevím, jestli je to chyba, nebo vlastnost. Mám dvouzónovou digitální klimatizaci. Od nákupu v podstatě jezdím v režimu auto a mám celoročně nastaveno 21,5. Zřídkakdy jsem měl potřebu používat manuální režim, v podstatě jen když se v zimě ráno mlží okna. Ale všiml jsem si, že v automatickém režimu, když má topení hřát, tak fouká jen na okno a nohy. Střed je uzavřen, nebo jen nepatrný. Když má chladit, tak střed fouká také. V manuálním nastavování si můžu kombinovat sklo - střed - nohy libovolně, takže to vypadá, že klapky tam teplý (teď momentálně vlažný) vzduch nasměrovat umí. Nevím, jestli to tak funguje jen v těch extrémních režimech kdy žene fukar naplno, nebo i v průběhu toho udržování teploty, ale je to zajímavé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde vyčistit radiátor topení, ale musí se vyvařit v kyselině citronove a lehce poklepavat gumovym kladivkem na silnych krajich chladiče (ne po lamelkách samozřejmě). Tak se z radiatoru dostane/vyklepe kamen. Kdo se s tim nechce bavit, tak si koupí novej. Projev ucpaného radiátoru- při plně zahřátém motoru topí velice málo na 1.rychlost (na pomalé otáčky ventilátoru), jakmile pustíte naplno, dochází k chladnutí vzduchu. Po vypnutí ventilátoru na 20s a znovu puštění na 1.rychlost topí opět málo a postupně chladne. Jak to bylo popsané. Jestli se to někomu znovu ucpe, tak za to může bordel v chladiči/motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučení je správné, Ozzy. 🙂  Moje zkušenost, přes léto nebyla možnost to nějak vyzkoušet, ale jak se dostaly teploty k 0°C, tak jsem to otestoval. Topí krásně, ventilátor na plno. Předtím se pročistil asi 4x-5x celej systém, to je potřeba udělat, jinak se to zase ucpe. Ten originál u 1.gen 308 je fakt blbě udělanej, tenký kanálky. To už tady bylo pospaný. Ale i takhle to jde. Při ceně radiátoru 1,5K-3K se to možná vyplatí někomu čistit. Ale, jak jsem psal, chce to trpělivost a vyklepat celej ten bordel. Pak to funguje.

Teď mě napadlo, že by možná tehdy nebylo marný zkusit vzít vibrační brusku bez smirku a chvíli to podržet u krajů radiátorů a bylo by to možná rychlejší. Při každým poklepání se z toho sypaly rozbité kamenové usazeniny.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak nové topení topí jako šlak. Zatím jsem teda udělal jen malé kolečko po okolí a už kolem 80 stupňů jde fakt sauna. Co mě ale trochu zarazilo, jak to rychle chladné na neutrál, hlavně když je fukar na plno. Zítra to ještě zkusím na delší cestě. Teď jsem spěchal na večeři.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná doplňující fyzikální otázka. Jak teď testují nový radiátor, tak mě zaráží jedna věc. Při ukazované teplotě cca 75C a manuálním nastavením fukaru na plno teplo/vrtule, při autu na parkovišti začne teplota skákat dolů cca po 1 až 2 stupních za pár vteřin. Vím, že když auto vaří, tak se tomu dá pomoci puštěním topení na max. Ale takto rychle. Dosud jsem nic takového nepozoroval, hlavně proto, že vám celých 8 let jedu v režimu auto na 21,5 C. Jen ráno na chvilku zapnu ofuk skla. Říkám si, jestli třeba nový čistý radiátor s většími trubkami lépe odvádí to teplo. Venku je cca 5 C, co to bude dělat, až bude -20?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...