Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Topení


Namessis

Recommended Posts

Hosi hovorím z vlastnej skúsenosti sám som ho menil na 508. On totiž neni upchatý pri vstupe trubiek ale cca od polky (moj prípad) a preto sa poriadne nezohreje ale obe trúbky sú teple pretože tepla voda prúdi v malej časti na začiatku ... ja som tomu tiež nechcel veriť, ale od výmeny nemám problém ... a to som niekoľko krát kontroloval všetky klapky taktiež až som bol zúfalý a išiel do nového radiatoru... ale netvrdím, že to bude zaručene aj tento prípad :) trúbky som meral dokonca laserovým teplomerom a bol tam minimum rozdiel v teplote ...

Upraveno uživatelem BezoM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozřejmě to může být i tím ucpaným radiátorem--v poslední době tu psalo více majitelů zánovních aut (modely 308,3008,508,5008), že měli ucpané radiátory topení--což je ale na hlavu :grr, protože tato závada se normálně vyskytuje u velmi starých aut, nebo u aut s velmi zanedbaným servisem (nemění se vůbec chlad. kapalina)

pravděpodobně mají dnešní radiátory velmi malé vnitřní průřezy trubiček, aby bylo co nejméně vody v systému a auto topilo co nejdříve, což má za následek ucpávání radiátorů, jinak si to neumím vysvětlit :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Neviem preco by ti to cistenie nepomohlo, robil si nieco zle. Minuly tyzden som menil cely termostat, lebo tiekol. Pritom som vybral aj radiator, ze ked uz som v tom, nech je cistejsi a vzime mam pokoj. Bol stale cisty ako som ho cistil naposledy. Ked som povyberal termostat a skratil gumove rurky, som si vsimol, ze je nejaka usadenina na vsetkom. Z coho to moze byt. Neleju tam nieco pri vyrobe? Kolko vojde vody do hrubsich trubicok na radiatore o pol deci viac? To rychlejsie ohriatie by sa skor vyriesilo zastavenim stalej cirkulacie cez chladic. No, ale zas od novodobych francuzov sa da vselico cakat. Aj to, ze auta budu striekat duhovo na sposob LGBTIP p ako pedofili, ked si uz prechody tak skrasluju u nich. Ze su obe trubky cez leto v teple teple by som sa necudoval aj u zapchateho radiator. Trocha vody cirkuluje stale. Po zlozeni celeho chladenia radiator nehrial vobec a auto sa prehrialo. Az vo vyssich otackach po dialnici sa zachcelo vzduchu z radiatora odist. Zrovna som sa vratil z talianska, nabehal som do 2 tisicok a ziaden problem az na ten olej ten olej stale. Zas pri 4200 otackach stalych...

Upraveno uživatelem donrom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Dobrý večer, mám peugeot 508 sw a mám taky problém, půl auta mi netopí, v servise mi napojil auto a klapky jsou v pořádku. Podle toho co si tady čtu umíte si auta opravovat,já tedy určitě ne. Co tedy vše obnáší od odvzdušňování a zaneseného topení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zavisi od toho ako je upchaty radiator ... v mojom pripade boli tiez ibe trubky horuce ... pomohla iba vymena radiatora ... ja som to este testoval, ze som nechal nastartovane auto a vypol som kurenie ... tym sa nahrial cely radiator a zapol som kurenie ... chvilku isiel teply vzduch aj z druhej strany dokym ochladol radiator v casti kde neprudila voda ... tym som odhalil ze je upchaty ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
Guest Petr Šlosar

Dobrý večer, chci trochu přispět se svou zkušeností při výměně radiátoru, doporučuji se zeptat se také Namesis, s nímž jsem si i psal a potvrdí mi moje zkušenosti. Před rokem jsem měnil radiátor, neboť z topení už šel jen studený vzduch. Vymontoval jsem starý a propláchl jej, ale to je zbytečné, opravdu je vyrobený z velmi tenkých trubiček. V trubičkách se usazuje vodní kámen, který je zúží, ale hlavně se výrazně sníží přechod tepla z vody na povrch těch trubek, takže voda jen protéká, ale nepředává teplo trubkám a nehřeje. Proplachoval jsem to vším možným, tedy něčím kyselým, aby došlo k neutralizaci zásaditého vodního kamene, použil jsem potravinářskou kyselinu citrónovou z obchodu, kterou jsem nasypal dovnitř a pro urychlení reakce ještě zahříval ve vodní lázni ve starém pekáči. Trochu to pomohlo, hřálo to asi měsíc a pak opět studený vzduch. Nezbylo mi, než se do toho pustit a vyměnit radiátor za nový, s výrazným přispěním návodu od Namesis včetně fotek, velmi mi to pomohlo. Po výměně auto topí jak zamlada (r.v. 2009), ba dokonce hřeje pravou nohu i v létě i pod plastovým krytem. Při ovladači teploty naplno a ventilátoru na 5 neudržím ruku na výdechu, tak je to horký vzduch. Opravdu s tím nejde nic jiného dělat, než vyměnit za nový, nepomůže nic, proplachovat atd., dovnitř se nedá dostat a nějak to vyčistit. Prostě časem při stále protékající vodě se trubičky zanesou vodním kamenem a konec. JInak není to zas až tak drahé, dával jsem tam tehdy toto: https://dufy.cz/autodily/peugeot/308/1.4-16v-70kw/topeni-ventilace/vnitrni-prostor-vymenik-tepla?productId=2334383&sort=price  ale teď se dívám, že je tam i levnější: https://dufy.cz/autodily/peugeot/308/1.4-16v-70kw/topeni-ventilace/vnitrni-prostor-vymenik-tepla?productId=1001811&sort=price (super cena). V Peugeotu mi nabízeli výměnu za 5.000,- Kč. Vyměnit to jde, chce to ale trpělivost a trochu zručnosti, ale hlavně je tam málo místa pod volantem a tma (čelovku na hlavu, jinak není nic vidět). Tak to je vše, o co jsem se chtěl podělit.

Zdarec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak jsem se konečně dostal k výměně radiátoru,poněvadž v létě mě to nepálilo a teď v prosinci už se mi mrznout nechtělo.Děkuju všem za rady,hlavně těm,kteří poradili výměnu i přes to,že jsou obě trubky horké.Po výměně auto topí,jako kdyby chtělo dohnat předchozí deficit.Takže závěr je:zbytečně nečistit,neproplachovat radiátor,protože je to k ničemu.Věřte mi,mám s tím zkušenost.Ještě jednou díky za skvělé rady👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi začíná špatně topit 308 a zřejmě bude zanesený radiátor i když nechápu proč když dolívám jen destilkou a nebo jsem koupil v Peugeotu již naředěnou chladící kapalinu a tou dolil. Někde jsem tu četl, že v autorizáku Peugeot tu chladící kapalinu ředí vodou z vodovodu, je to pravda? Zdá se mi totiž, že od doby co občas něco doliju tak to topí stále hůř a to dolívám jen tou koupenou v Peugeotu co používají oni při výměně chladící kapaliny. K tomu mě přemluvili až v Peugeotu původně jsem tam jen s tím, že koupím 1l originál koncentrát chladící kapaliny Peugeot.

Co mám doma ještě starou feldu tak s ní žádný takový problém nebyl chladící kapalina se za cca 20 let měnila snad jen jednou a občas se dolila ale destilkou nebo origo chladící kapalinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super je že za chybu výrobce platí zákazník.

Jsou i neoriginální radiátory topení s větším průměrem trubiček?

Ptám se proto jaký třeba koupit a stačí ho jen vyměnit a doplnit kapalinu nebo je nutné i proplachovat celý systém do toho se mi moc nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...