Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ruční brzda


James.and

Recommended Posts

Zdravím, vím, že už se to tu řešilo. Vyměnil jsem u C8 zadní třmeny, kotouče, levý i pravý lanovod ruční brzdy. Stejně se táhýlko ruční brzdy na třmenu blbě vrací, perko táhýlka je hodně slabé. Jeden kolega tady na foru to řešil přidáním pružin pod táhýlka. To je asi nejlepší řešení. Včera jsem projel 5 obchodů a nikde žádný péra. Kolega použil pružiny o rozměrech průměr 20 mm, průměr drátu 2 mm, stoupání mezi závity 7 mm, délka nestlačené pružiny 75 mm. Použil bych klidně i delší pružinu. Nevíte někdo, kde sehnat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že pokud je vše v pořádku, tak by neměly být pružinky potřeba. Jestli máš nové třmeny i zadní lanovody, tak zbývá jen přední lanovod ve kterém také bývá problém. Jaký rok je ta C8? Zkusil jsi, jestli se to vrátí pokud u předního lanovodu ručně posuneš lanko? Brzdí Ti to dobře a na obou kolech stejně?

Taky záleží na značce lanovodů, které jsi použil (jedny mi vydržely jen krátce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Leo napsal:

Myslím si, že pokud je vše v pořádku, tak by neměly být pružinky potřeba. Jestli máš nové třmeny i zadní lanovody, tak zbývá jen přední lanovod ve kterém také bývá problém. Jaký rok je ta C8? Zkusil jsi, jestli se to vrátí pokud u předního lanovodu ručně posuneš lanko? Brzdí Ti to dobře a na obou kolech stejně?

Taky záleží na značce lanovodů, které jsi použil (jedny mi vydržely jen krátce).

Přední lanovod je OK. Prostě dát tam pružiny a je po problému. Jen kde je sehnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Milan+ napsal:

S tímhle systémem rozdílných lan,bude problém vždy,je tam rozdílný odpor v tahu zpět.

Jak víš, že má rozdílná lana, když neuvedl rok výroby?

před 9 hodinami, James.and napsal:

Přední lanovod je OK. Prostě dát tam pružiny a je po problému. Jen kde je sehnat.

Pokud je ten lanovod např. 10 let starý tak moc OK nebude. Když bylo auto nové, tak to určitě chodilo správně. Ale jak kdo chce, můžeš tam dát pružiny a třeba to bude dobrý napořád a nebo jen na chvíli jak tu někdo kdysi psal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem řešil ručku na své 807 tak mechanik kterému jsem ji svěřil kup ten na pravé kolo, když to udělal zjistil že oproti novém na pravém kolu vázne i lanovod levého kola tak kup na levé kolo rovnou jsem koupil i ten přední od páky k tomu spoji a bylo po problému i když říkal že ten přední je v pohodě ale když už bylo auto na zvedáku tak se to sfouklo naráz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to měl podobně, jak jsem psal ve starším tématu k ruční brzdě. Když jsem auto koupil, tak ruční brzda nebrzdila (stejně jako u všech ojetých aut co jsem kdy koupil :myslim). V servisu se na to dívali a začali strašit výměnou třmenů a podobně (že prý ani neví čím to může být). Pro začátek vyměnili jeden zadní lanovod (značkový). Moc to nepomohlo a tak jsem vyměnil druhý zadní lanovod (neznačkový - u P406 s ním nebyly 6 let problémy) a promazal ten přední (mám rok 2007 a ten má už oba zadní lanovody stejně dlouhé). To bylo chvíli v pořádku, až jsem zpozoroval, že víc brzdí jen jedno kolo. Tak jsem bádal čím to je, vyměnil "půlku auta", prolil litry brzdové kapaliny při odvzdušňování až jsem zjistil, že ten můj rádoby nový lanovod při zatažení brzdy drhne a nevyvine patřičný tah na třmen. Dal jsem tedy dal nový značkový lanovod, pro jistotu jsem koupil i nový přední lanovod a od té doby je to v pohodě (na první zoubek už to začne brzdit a vrací se bez problému).

Jak jsem zjistil z praxe, tak pokud jsou lanovody v pořádku, tak musí jít vyháknutým lankem v lanovodu na straně třmenu lehce pohybovat při držení jen dvěma prsty. Pokud ne, tak je něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak vyměň ještě ten první lanovod a bude to fungovat. Věř lidem kteří už to měli rozhozené. I když je lanovod pohledově v pořádku tak po X letech provozu nebude ve 100% kondici aby perfektně fungoval. Tuším že na tom prvním lanovodu je samoštel a v tom může být taky zádrhel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je problém i s originál pružinkama co ty páčky vrací,po letech už bývají unavené.Kupoval jsem nový třmen,proti starému to bylo poznat.Je to vůbec blbý systém,lano jde zespoda, a i když je těsnicí gumička bowdenu v pořádku,nějaké nečistoty se tam asi vždycky dostanou.Stačí trochu a lanko začne váznout a pak už se to jen zhoršuje.Buď měnit každé 2 roky lanovody nebo tam přidat ty pružinky,pak je to ok...Moje zkušenost.Pružinky jsem kupoval v prodejně Agrowest,asi je jich po republice víc.Je to obchod s díly pro zemědělce.Řekl jsem pani že potřebuju "asi takovou pružinku" ,tak mě zavedla mezi regály a tam jsem si vybral.Vzal jsem delší,doma jsem flexou zkrátil.Myslím že to byla snad nějaká  do čerpadla traktoru?Nevím,ale měli jich tam snad 30rozměrů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem menil jen pruzinky, ale ve finale to bylo zarostlym trmenem resp pakou rucni brzdy na nem, u tchanove 807 to pomohlo rozhybat po lazni cervene brzdove kapaliny a u sve c8 jsem musel dal nove trmeny, u badisaka 1500,- kus coz je v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 12. 2016 at 16:01, James.and napsal:

Zdravím, vím, že už se to tu řešilo. Vyměnil jsem u C8 zadní třmeny, kotouče, levý i pravý lanovod ruční brzdy. Stejně se táhýlko ruční brzdy na třmenu blbě vrací, perko táhýlka je hodně slabé. Jeden kolega tady na foru to řešil přidáním pružin pod táhýlka. To je asi nejlepší řešení. Včera jsem projel 5 obchodů a nikde žádný péra. Kolega použil pružiny o rozměrech průměr 20 mm, průměr drátu 2 mm, stoupání mezi závity 7 mm, délka nestlačené pružiny 75 mm. Použil bych klidně i delší pružinu. Nevíte někdo, kde sehnat?

Ideální pružina je pod katalogovým číslem 952915 Zetor
 

952915.jpg

Upraveno uživatelem Jarda5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Pokud jsi vyměnil zadní třmeny, tak bych se asi vyprdl na nějaké pružinky a dal bych nový lanovod od ručky. Vloni mně nešel po uvolnění ručky zpět třmen (mírným poklepem mechanismu vracení jsem ho asi domrvil úplně), tak jsem dal nový a řekl bych, že pružina je dostatečně silná. Jen při výměně kol na jaře a před zimou, když je auto na zvedáku, tak ty mechanismy prostříknu WD-čkem a naučil jsem se všude zatahovat ručku, aby byla pořád v pohybu (třeba u Fabie na bubnových brzdách jsem ani nevěděl co ručka je a nepoužíval jsem ji, ale na kotoučích je asi potřeba aby se pořád hýbala).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 5 let později...
V 20. 12. 2016 at 10:23, Jarda5 napsal:

Ideální pružina je pod katalogovým číslem 952915 Zetor
 

952915.jpg

Měl jsem tyto pružiny už nějakej tejden doma že je příležitostně použiju. Dnes jsem sundal kolo , vyvlíkl konec lanka , navlíkl pružinu , stlačil páku třmenu , nahodil lanko .... voaláááá... jak jednoduché . Pružinu jsem nezkracoval . Ta délka je přesně . 

Tímto děkuji Jarda5 za nalezení ideální pružiny .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...