Přejít na obsah

Recommended Posts

Nazdar kolegovia. Najde sa tu niekto, kto mi nahra do ECU novsi softver ktory uz podporuje tempomat? Mam RJ 0281 010 028 2.0 HDi 8V a auto bez BSI. Alebo skuste poradit ako na to. Mam doma Lexiu/ PP2000 ale bez vedomosti je mi to prd platne.

Dík

Zdeno

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

By som povedal, ze nebude to take jednoduche.

K tempomatu potrebujes zopar veci, ako spinace na pedaloch, ovladaci mechanizmus v motore. Pri starsich autach bola podtlakova regulacia, vlastna RJ a tak.

Co tam z toho mas?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

nazdar chlapi, klídek, snad sa tu nebudeme vadit. Kazda snaha pomoct sa ceni.

Vsetky potrebne komponenty mam namontovane, teda packu, vypinac, spinac na spojke a brzde aj kabelaz. Len moja RJ nepodporuje tempomat.

Upraveno uživatelem Zdeník
gramatika

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

najschodnejsia cesta by bola asi vymena rj , ktora uz podporuje tempomat....

v tvojej nemusi byt ani vsetko osadene...nie je to len o SW

samozrejme prisposobit imno...

no a potom uz len doplnit kabelaz na packu ovladania...spojkovy a brzdovy spinac...

a az potom mozez diag povolit tempomat.....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To ma uz napadlo. Zatial som sa prepracoval len k jednej, ale ta bola z auta kde uz bolo BSI. Nevies nahodou Bosch cislo RJ pre RHZ bez BSI ktora podporuje tempomat? Vidim ze si z Brezna, asi som o tebe uz pocul. Nakupil som tam od jedneho mileho pana spustu dobrych veci a on mi spominal nejakeho machra na elektroniku od PSA...

Upraveno uživatelem Zdeník

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to je pravda , vadsina je uz spojena s BSI...

v tych rokoch sa pouzivali rj rhz ,v  P expet , C jumpy , F scudo...no tempomat v tej dobe malo kto kupil...

cize je dost mala ponuka...presne cislo rj...mozno zistim...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

....a este som nasiel v katalogu ND, ze k tempomatu patri nejake rele, polozka č.10 s oznacenim 6555 88. Netusite niekto kde sa nachadza? Z obrazku to nie je vobec jasne.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz som pokrocil. Vymenil som v aute RJ motora a s immokrabičkou a spinackou. Diagnostika tempomat "vidi", aj sa dal povolit. Tempomat ale nefunguje a diagnostika vyhadzuje koherenciu brzdovych spinacov. Ked dam merane hodnoty, spinac na spojke aj oba na brzde funguju. Nemate niekto ponatie v com moze byt este zadrhel. Predpokladam ze kable su vsetky natahane, kedze isiel tempomat v RJ povolit.

Nema niekto elektricku schemu vypinaca, packy a spinacov ako je to prepojene s RJ pre HDi bez BSI?

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Musí spínat oba brzdové přesně naráz. Vyzkoušej, nastartuj, vyjeď, nesmíš se celou dobu dotknout brzdy, a zkus jej. Podle mě bude do prvního šlápnutí na brzdu fungovat... Spínače jdou seřídit, je to trochu pakárna.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No to bude riadna pakaren. Jeden - biely(brzdove svetla) je spinaci a druhy - cerveny( tempomatový) je rozpinaci. Cize sa musia oba " preklopit" v jednom okamihu?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsetkych. Dobra sprava, tempomat konecne funguje.....

...a teda keby mal niekto podobne trapenie, tu su informacie.

RJ motora je z Fiat Ulysee( co nie je vobec podstatne). Podstatne je aby bola pre motor RHZ, bez BSI. Moje cislo RJ je teraz 0281 010 135( pôvodné  xxxx 010 028), cize neplati ako sa tu niekde pisalo ze 0281 010 251 a vyssie. Vyrobena bola 11.10.1999.

Tempomat diagnostika videla, dal sa prepnut do pozicie "pritomny". Ale od vymeny RJ a aktivovani tempomatu neustale vypisovalo zavadu koherencia brzdovych spinacov. Nech som s nimi laboroval hore dolu, zavada stale trvala. A kym je v pamäti akakolvek zavada je tempomat vyradeny z cinnosti.

Samotny problem mi pomohol odhalit az skuseny kolega diagnostik. Zistil, ze po vymazani zavady sa tato objaví nie po zapnuti klucika a poskakovaní po pedaloch, ale vzdy az po starte motora. A tu je zakopany ten pes. V aute do datumu vyroby 07.2001 ktore nemalo tempomat z tovarne, je brzdove svetlo( a potom aj domontovany tempomat) zapojene na poistku č.28, ktora je pripojena na stavu cez tzv. X-kontakt, na ktorom sa v okamihu startu strati napätie, kvôli znizeniu spotreby pri starte. Je tam zapojene napr. vyhrievanie zadneho okna, kurenie a pod.

A prave tento chvilkovy vypadok napajania spinacov na brzde vyhodnotila riadiaca jednotka ako zavadu brzdovych spinacov a nedovolila spustit tempomat. Takze som si zo schemy poistiek zistil, ze od 07.2001 sa brzdové svetla istia poistkou č.3, ktora ma po zapnuti zapalovania stale napätie a prehodil som napajanie brzdovych svetiel na tuto poistku. Zavada sa prestala objavovat a tempomat si krasne funguje. Konecne. Stalo ma to zhruba 30 hodin patrania, rozoberania, premeriavania kabelaze k spinacom, packe a do RJ motora. No ziadna sranda. A tak to mam za sebou.... Vdaka debaterom za spolupracu.

 

 

Upraveno uživatelem Zdeník

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

...keby som nemal tempomat v 406tke, nevedel by som aka je to polahoda na dlhych tratiach a neriesil by som. Ale kedze som ho chcel a vedel, ze to ide urobit, tak som sa zahryzol a nepustil, kym som to nedoviedol do uspesneho konca. Uz sa mi o tom aj snivalo.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×