Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 307 2.0 HDI, 135PS, Vibrace do volantu při specifických rychlostech


PaulVanCik

Recommended Posts

Ahoj ahoj ahoj,

Předem se omlouvám za velice laický popis situace, nicméně nejsem žádný automechanik, takže mi snad bude odpušťeno. Zároveň bych dodal, že jsem si procházel zdejší fórum a podobná témata, nicméně jsem narazil na plno možností kde by mohl být zakopaný pes, z nichž jsem již během posledních pár týdnů několik z nich zdárně eliminoval, resp. potvrdil si , že tím či oním to asi nebude.

K historii problému, po jarním přezutí na letní sadu - origo Peugeot 17 palců hliník, origo, vyvážením v pneuservisu a následném nasazení na auto jsem při jízdě, tenkrát ještě při nespicifické rychlosti , pociťoval lehké, opravdu lehké vibrace do volantu, teď si přesně nevzpomenu zda-li to bylo při zátahu či nikoliv, nicméně, nevěnoval jsem tomu onehdá nijak zvláštní pozornost, kola nechal převážit a jezdil s tím dál, jak říkám, nebylo to nic brutálního, přisuzoval jsem to spíš podvozku, který po těch kilometrech už něco zažil a vlastně ani nikdy nebyl v kvalitách, resp. tvrdosti jako například u mého starého 3kového golfa.

Postupem času a větším a větším nájezdem - cca 1000 km týdně se vibrace zhoršovaly. V Srpnu před delší cestou jsem měnil přední gumy za novou sadu, po opětovném nasazení na auto už se vibrace projevily podstatně "brutálněji", nicméně po dalším dvojtém převážení už bylo vše tak jako na jaře. V pneuservisu mě ujišťovali, že je závada na discích, nicméně si nejsem vědom toho , že bych od přezutí v Listopadu 2015, kdy do té doby nic vůbec nikde neházelo, do Srpna 2016 vymetl nějakou díru, kanál či cokoliv jiného, co by zapříčinilo deformaci disků.

Během dovolené jsem na dálnici už začal pomalu zjišťovat, kdy k vibracím dochází, bylo to obvykle v rychlostech mezi 110 a 130 km/h, většinou citelnější v případě lehkého pootočení volantu doleva či doprava, v rozmezí cca 1 cm. Po návratu už jsem disky znovu převažovat nenechal, říkal jsem si že se uvidí až dojde k přezutí na zimní sadu - origo Peugeot 16 palců. Ještě bych podotknul , že v mezičase došlo k pravidelné návštěvě STK, kde nebylo nalezeno na přední nápravě , resp. na autě nic "závadného", co by onu vibraci mohlo způsobovat.

Po přezutí na zimní sadu, ještě bych uvedl , že disky byly před nazutím opískovány a nalakovány v práškové lakovně, jsem byl až zděšen jak hodně se vibrace zhoršily. Zkusil jsem nechat ony disky znovu převážit, leč bylo mi řečeno , že jsou z nich doslova "vajíčka", údajně to mohlo být způsobeno při lakování, kdy se lak nechává "zatavit" v peci při vysokých teplotách. Nicméně i toto jsem vyřešil - doufejme - nechal jsem disky narovnat a zároveň koupil novou sadu zimních pneu. Vše v kompletu nechal vyvážit, nasadit a.. bohužel k mému zděšení problém zůstal. Opět, rychlost 110 - 130, velmi nepříjemné klepání do volantu, při rychlostech kolem 170 km/h už není vibrace tolik znatelná, každopádně při těch 130 km/h vibruje prakticky celé auto.

Akce následovala..

- nová kontrola na STK - čepy, ramena atd.. - žádný nález

- zkouška s výměnou poloosy, té delší, tuším , že je to pravá strana, SKF, následný test, žádná změna, výměna zpět za původní

- destičky na přední nápravě vyměněny - jakkoliv to zřejmě s problémem nesouvisí

- ještě dodám, že mi v pneuservisu půjčili na zkoušku letní ALU 17ky z nového Peugeota, zkusil jsem na dálnici, vibrace sice menší, ale přesto k nim dochází, opět hlavně při natočení volantu doleva či doprava či při průjezdu táhlých zatáček na dálnici hlavně ve výše zmíněné rychlosti.

 

Jediné co je teď ještě momentálně viditelné je následující

- silentblok na motoru, resp. pod motorem, je zřejmě utržen, nicméně toto již bylo dle mého názoru delší dobu, těžko říct do jaké míry může zapříčinit vibrace do volantu při specifických rychlostech

- levé zadní kolo se přibržďuje, výměna destiček a rozhýbání je naplánováno na tento týden

 

Má někdo z vás nápad co by to ještě mohlo být? Ještě dodám, že jsem si při dnešní jízdě na dálnici povšimnul toho, že když dochází k těm největším vibracím, tak se mi zdá jakoby to probíhalo v takových "návalech", jinými slovy, že se při konstantní rychlosti volant , vlastně i celé auto rozvibruje s větší intenzitou která chvilku klesá a pak zase stoupá, v řádech sekund.. nevím jestli je to z toho popisu představitelné, špatně se to vysvětluje.

 

Díky moc předem za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To budu muset vyzkouset, mam takovy pocit, ze pri prejezdech nerovnosti tomu tak i je.. vyzkousim a dodam info.. jeste me napadlo, ze v tom rizeni relativne vule je.. rozpeti tak ten cm na obe strany.. je to takove, laicky receno volne a nic se pri takovem pootoceni volantu nedeje, pri nizsich rychlostech, pri tech vyse zminenych to zacina kopat do volantu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Tak řeším ten samý problém, už si nevím rady, napíšu co už je vyměněno, :obě přední ložiska i s nábojema, čepy řízení is tyčkama, čepy ramen, silentbloky ramen, tyčky stabilizátoru, pouzdra stabilizátoru, nové pneu, kontrola alu ale dělá to i na plechach, dlouhá poloosa kompletní nová, a vše je kvalitní značka, lemforder, skf, a origo Peugeot a taky to dělá nejvíc od 110km/h do 140km/h,ve větší rychlosti si to dělá co chce, držím se na 150km a samo to začne a najednou nic, a zas a dokola 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...