macho Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Ahoj, zápasím se spojkou na 2.1TD . Jednou mi zůstál u podlahy spojkový pedál, pokud jsem ho rukou vrátil, spojka fungovala, ale šíleně to skřípalo. Shodil jsem převodovku a zjistil, že se rozsypalo spojkový ložisko. Vyměnil jsem celý set. Při montáži převodovky jsem postupoval dle návodu pro tažnou spojku (trhnutím proti pracovním válci spojky jsem zavcaknul ložisko do přítlačného talíře) Ale po montáži hydrauliky spojky jakoby ten pist nedošáhl na tu páku ovládájící spojkové ložisko. Když zkouším hydauliku mimo převodovku tak pístek chodí na sešlápnutí pedálu cca 12mm. Je možný, aby pístek neměl sílu přetlačit přítlačný talíř? Lze to nějak ověřit? Netušíte kde by mohl být zakopán pes? Jen podotýkam, že hydraulika je nerozebyratelna - komplet stojí cca 4 tísíce.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 no ked je to uz poskladane skusil by som nasledovne demontoval valcek s prevodovky, suplerov zmeral ako hlboko je vidlicka spojky ,potom zmeral jak je vysunuty piestik valceka ak by som vedel ze rozmerovo to sedi (dociahne na vidlicku) tak cez nejaku paku zatlacit na vidlicku spojky skusit ju vypnut pokial by toto slo v poho tak asi je spatna hydraulika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) vidlicka je zaistena ano ? ked na nu zatlacis nejakou tyckou tak kladie odpor? Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macho Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 před 8 minutami, krtek 2 napsal: vidlicka je zaistena ano ? ked na nu zatlacis nejakou tyckou tak kladie odpor? Na vidličku na kterou tlači hydraulika jsem zkoušel tlačit tyčkou, ale nemám šanci přetlačit přítlačný talíř, není tam zas tolik místa. Hydrauliku jsem zkoušel držet a kolega šlápl na pedal spojky a v pohodě me přetlačil, takže na první pohled je ta hydraulika dobrá, ale nemám ji jak vyzkoušet v "zátěži"! Ze zoufalství jsem tu převodovku ještě jednou shodil a kontroloval jestli je ložisko dobře zacvaklý v přitlačným talíři. Přeměřím to tou šuplerou a pak uvidím nebo si vyrobím přípravek viz. příloha a pak se úkáže kolik vyjíždí válec, když tlačí "do zátěže" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) lozisko sa zaistuje do pritlacaku az na koniec ked je prevodovka namontovana pokial nemas pripravok ,tak ked mas tu prevodovku este na zemi vrch vidlicky priviaz provazkem a provazek si vytiahni cez dieru prevodovky na ktoru montujes valcek ,ked je vsetko zlozene len za ten provazek silnejsie potiahne a zaskoci to tam pekne provazek ustrihnes a hotovo skus este raz ceknut vidlicku zatlac na nu a potiahni za nu malo by to chodit maximalne tak cca 1cm ide o to ci je vidlicka v lozisku a nie mimo neho pokial ju potiahnes a zatlacis a bude mat dlhy chod tak je mimo loziska viem ze u teba sa to blbsie skusa lebo na tu vidlicku nevidis z hora u mna je to lepsie je ju vidiet Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macho Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 jo ten postup je mi jasný, ložisko jsem zacvaknul prudkým tahem za tu vidličku (bylo slyšet jak zaskočilo) Akorát u toho přípravku výše mi není jasný, jak to spojím s tím pístkem/válečkem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) priznam sa ze ani neviem k comu ti ma ten pripravok pomoct?zrejme asi k nastaveniu vzdialenosti piestnice na vidlicku ale len tipujem Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macho Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 před 58 minutami, krtek 2 napsal: priznam sa ze ani neviem k comu ti ma ten pripravok pomoct?zrejme asi k nastaveniu vzdialenosti piestnice na vidlicku ale len tipujem Ten je k tomu, ze si změříš pracovní zdvih pístku "při zatížení" Ten delší drátek se musí nějak spojit s koncem pístu a jak se bude pohybovat tak na tom kratším změříš zdvih... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) aha cize piestik taha a vracia pripravok a kratsia tycka ukazuje zdvih A-B=zdivh ale ten pripravok asi neni ku 406 2.1td? ci ano? Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) a skusal si za piestik potiahnut(na pracovnom valci) co urobi vrati sa spet do povodnej polohy? nevrati sa? alebo sa vrati spet ale nie do povodnej polohy?alebo neda sa povytiahnut? Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macho Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 Ano A-B=zdivh Už nevím někde tady na foru jsem to dohledal a mělo by to být na 2.1TD 2.0T a v6 všude tam je použita tažná spojka s touto hydraulikou. Jinak zatáhnout za "pístek" nejde, on to totiž není pístek, ale tyčka nasazena na pístku a tu lze měnit právě podle motoru. Tady na tom obrazku je vidět ta tyčka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 chapem, akoze ked za tu tycku potiahnes tak ju vlastne vytiahnes z osadenie piestika ktory je vo vnutri valecka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macho Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 před 7 minutami, krtek 2 napsal: chapem, akoze ked za tu tycku potiahnes tak ju vlastne vytiahnes z osadenie piestika ktory je vo vnutri valecka presne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) zdvich tycky 12mm mi pride malo to len samotna vydlicka ma volu takmer 1cm ked je vsetko ok Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) v popise predajcov kde vsade ide tvoja hydraulika su uvadzane aj hdicka ak by to bola pravda (co netusim pretoze v SB to nevidim) tak by sa to potom dalo prerobit aj na rozoberatelnu sustavu (s odvzdusnovanim)ako mam ja ,pripadne by si to zohnal z nejakej buracky 406HDI a bolo by je to len teoria mozno by sa to dalo spravit akurat by si si musel zohnat pridavnu nadrzku na kvapalinu(co by nebol problem) lebo moja nadrzka ma na to natrubok na nadrzke brzdovej kvapaliny (je spolocna jak na brzdy tak na spojku) kto tento nerozobratelny system vymyslel asi sa dobre nevyspal,alebo chcel na tom pekne zarobit Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macho Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 Taky mě to napadlo, zkusit vzít z vrakáče hydrauliku z HDI (těch bude všude hafo) Dle obrázků (což není směrodatný) vypada ten systém z HDI stejně, oba válce jsou na bajonet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) ano za nejaky pokus to urcite stoji keby to fak pasovalo mas vyhrane co kukam SB tak by bolo treba asi aj komplet drziak pedalov z hdi podla cisel su ine ide hlavne oto aby pracovny valec HDi pasoval do tvojej prevodovky ak by pasoval zbytok uz neni problem hoci by si prehodil aj drziak pedalov a pedal spojky z hdi karoserie su stejne tak nejako by to malo ist prehodit vydlicky -hdi a 2.1 td su zhodne v prevodovke Edited November 28, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.