Přejít na obsah
kibi

Peugeot 206 1.6 HDi (9HZ) problém s chcípáním + šubání

Recommended Posts

Ahoj, řeším problém tchánovo vozu Peugeot 206 1.6 HDI (9HZ)

Auto normálně jezdí, krásně táhne vše ok, pak za jízdy z ničeho nic zdechne a to takovým způsobem že vše zhasne (palubovka, rádio, prostě vše), po otočení klíčku nesvítí žádná kontrolka, startér točí, ale motor nenaskočí.....to udělá klidně 3 x za sebou, poté třebas zase měsíc jezdí normálně. Jednou než vše zhaslo, tak to údajně vypsalo "chybu s napětím". Baterka i napětí ok, paměť závad prázdná (až na chybu váhy vzduchu), vozidlo není moje za stavu kdy zdechne jsem ho bohužel nenapíchl (ale počítám že OBD by bylo bez napětí). Po čem jít? Byl jsem u auta jen chvilku (zrovna šlo bez problému), vyčistily se kontakty na baterii, konektor u RJ motoru. Napadl mne snímač otáček motoru, ale nechápu že zhasnou budíky respektive není napětí v palubní síti. Co RJ motoru, nebo spínací skříňka, zvládla by to?

Díky za postřehy, já se orientuju spíš v koncernu.

 

Upraveno uživatelem kibi

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

 začal bych pojistkama pod kapotou, vytáhnout pojistkovku a otočit kabelama k sobě, zkontrolovat fyzicky kontakty, prostříkat sprejem, vyčistit uložení pojistek, proměřit, když to bude OK, tak jezdit s autem a sledovat, jestli pomohlo, když ne, jít na pojistkovku v autě :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ozzy: pojistky všechny ok, na ty jsem koukal jen jsem to zapomněl napsat :) .....ještě jsem vydoloval info, že údajně to většinou "chcíplo" při zatáčce do leva.... napadla mě i kostra, že bude někde problém, jen to najít :) 

Upraveno uživatelem minimaxa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Očistit celou kostru od baterky přes převodovku až na kastli, plusovej očistit na baterce a pak v pojistkovce.

Nicméně tohle může uplně v pohodě dělat baterka ;) Nedávná zkušenost s C3 kdy půl roku samo od sebe občas svítilo vše na palubce a zbláznili se stěrače nakonec vyřešila pouhá výměna baterky ;) 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

díky chlapi,

když nad tím hloubám, tak pokud správně uvažuju, startér má svou kostru = když jde po klíčku jen starter, zbytek je mrtvej, mohlo by se jednat o kostru baterky....otázka tedy zní: kdepak jí na 206 1.6HDI najdu (předpokládám pod držákem baterky, nebo kolem převodovky)? Zatím díky za postřehy ;) 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kostra jde z baterky na převodovku a z převodovky na kastli. Startér je kostřen přes šrouby kterými je startér uchycen k motoru :) Tam to občas taky rezne, ale začal bych tím co jsem ti psal výše. Vyndávat startér není zrovna super práce

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jojo, tu baterku jsem už taky zažil, asi nejjednodušší bude ji prohodit s tchánem, pak jak píšu nějaký hlavní plusový přívod do pojistkovky :myslim

ten mínusový kabel od baterky na motor a kastli jsem už nepsal, musím tu být tím mínusákem už pověstný :P

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

zatím díky za ujištění, jak budu mít chvilku mrknu na to....baterka se mi nezdá, dává dobře a hlavně skutečně Pažout zlobí zřídka, začínám "fandit" tomu ukostření :) jak se v tom pohrabeme, dám echo zda jsem obstál a čím to bylo :super

PS: mne takhle ještě u bývalý Fabky 1.9 TDi vypekl zrovna kostřící kablík u startéru....byl pod bužírkou zoxidovanej a při posledním startu se uklepl. Naštěstí u Fabky je slušně přístupnej, tak jsem to vyměnil před marketem :) 

Upraveno uživatelem minimaxa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

takže kostra vyřešena a hneda je tu "novinka" :)

opět tchánovo PUG 206 1.6 HDi r.v. 2005 (FAP Off již od koupě cca 5 let),  jednou za čas za jízdy "zdechne", nejde nastartovat (tentokrát kontrolky a vše ok), po "vychladnutí" chytne na brnk a jezdí zase ok. Mrkl jsem na korekce vstřiků nebyly nejhorší (+1.3,- 0.4,+0.3, -1.2, takové byly minimálně rok, co jsem se na vstřiky díval ), auto v danou chvíli chytalo na brnk, zvuk motoru parádní, požadavek a reál na čerpadle seděl, uložená závada byla tuším 01113 - nízký tlak paliva (smazáno a už se neopakovala). Teď začalo vozidlo zlobit tak, že jakmile se ohřálo na 70°C, tak jak na volnoběh tak v tahu kolem 1200ot auto silně škube, motor jde "ostře" ala traktor, dle diag lítají korekce 1. a 4. vstřiku lehce nad hodnoty +- 3.0mg, lehce hapruje požadavek reál čerpadla. Jak se přidá plyn, nebo se nechá volnoběh vše se uklidní a motor opět ševelý. Napadl mne DRV ventil na čerpadle, nebo samotné čerpadlo, na vstřiky se mi nezdá, že by byl problém pouze za tepla a určitých otáček.....babo raď?? :-/

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak DRV ventil na čerpadle i snímač na railu vyndán - vyčištěn, konektory prostříknutý, zapojení a vše ok....problém se pozměnil = nad 3000 ot chcípne, pak se musí nastartovat pod plynem, na volnoběh lehce kolísají otáčky....diag hlásí chyby 1113 - nízký tlak paliva a 0087 palivová lišta - příliš nízká hodnota....sáhl jsem pouze na dvě věcí tj na snímač na railu a DRV ventil na čerpadle, kdy chyba se změnila = dle mého selského rozumu DRV na hovno reguluje tlak paliva (dle diag hapruje dost) a logicky je tlak v soustavě nízký a na railu rovněž = že by DRV ventil KO? díky za názory

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

krtek: před "očistou" DRV a snímače + konektorů to za studena chytalo na brnk a chovalo se to ok, až po ohřátí to sem tam chcíplo a škubalo to v nízkých...teď to nedrží volnoběh a chcípá nad 3000 ot v zátahu...to mi moc na vstřiky nesedí, korekce jsou +- stejné, ale tlak hapruje na čerpadle (DRV reguluje ale divně) + nízkej tlak na railu dle snímače

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

toto je loteria lebo drv moze lietat z viacerych pricin nielen tym ze je problem v nom samotnom ak tam je nizky tlak z ineho dovodu bude   lietat aj ked mu nic nebude

sak prepadovy test ta nic stat nebude tak v tom problem nejak nevidim kludne to moze byt aj kombinacia 

alebo hapruje samotny snimac tlaku a samozrejme drv bude nasledkom toho lietat aby udrzal pozadovany tlak i ked vlastneDRV tymto neumyselne tlak sku..i

Upraveno uživatelem krtek 2

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

krtek: to máš recht....jen mi na vstřiky nesedí, že po "očistě" DRV a snímače se chyba projevuje diametrálně jinak - rozuměj korekce vstřiků jsou ok, regulace čerpadla hapruje i za studena......ještě mi byla dána rada ohledně vymačkaných pinů u konektoru snímače na railu, byla na to i svolávačka.....kdyby tam nebyl tak kurevskej přístup:grr

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

bohužel, tchána mám v jiným městě, tak když už jsem to měl rozhozený, vyčistil jsem jak DRV, tak nímač na railu....konektory nevypadaly špatně, ale u toho snímače jde prd vidět vzhledem  umístění

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×