MJSytic Odesláno 6. duben 2021 Sdílet Odesláno 6. duben 2021 @risoun Můžu zkusit mrknout. Ale když tam máš EFB, tak by tam být nemělo Pošli VIN a podívám se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
risoun Odesláno 6. duben 2021 Sdílet Odesláno 6. duben 2021 Právě teď, cvrlo napsal: Je divné, že když máš v origo AGM a neměl by jsi řízené dobijeni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 6. duben 2021 Sdílet Odesláno 6. duben 2021 Pokiaľ nie je batéria s tekutým elektrolytom príliš sulfatovaná, mne pomohlo moju 7-mesačnú EFB "preliečiť" pripojením na inteligentnú nabíjačku v pulznom móde. Moja lacná čínska nabíjačka posielala pulzy pri napätí okolo 15,3 V. Ten pulzný režim trvá hodne dlho, dokonca viac než 24 h. Ja som to zastavil asi po 15 h (nemal som viac času). Stav batérie sa evidentne zlepšil. Predtým mala po bežných jazdách (10 až 60 km) 12,4 V, po 2-3 dňoch bez jazdy napätie kleslo až na 12,0 V. Bol som batériu dokonca reklamovať v servise. Iba ju dobili a to bolo všetko. Teraz po tom pulznom nabíjaní po bežných jazdách sa ustáli na 12,7 V a toto napätie časom klesá len minimálne. Síce po otvorení dverí diaľkovým ovládačom a zobudení elektroniky auta napätie značne poklesne (12,2 V), ale po zatvorení dverí a uspaní elektroniky sa napätie v prebehu pár minút vráti na pôvodnú hodnotu. Počas jazdy je v mojej P2008 II batéria dobíjaná bez prerušenia pri napätí 14,0 až 14,2 V s tým, že na 5 až 10 min niekedy napätie stúpne na 15,1 V. Neviem prečo. Jedna možnosť by bola, že pri takomto nabíjacom napätí začne EFB batéria plynovať, a tým sa zabezpečí premiešanie elektrolytu. Ale podobne ako píše cvrlo ešte sa mi nestalo, aby napätie batérie počas jazdy kleslo pod 13 V, t. j., že by alternátor prestal dobíjať, teda sa odpojil. Dobíja teda stále, ale zrejme rozdielnym prúdom. (?) Ja na tvojom mieste by som na zníženie sulfatácie článkov batérie použil ten pulzný mód. Ak teda máš EFB. Podľa tých napätí, čo uvádzaš, batéria ešte nie je zničená a jej život by sa dal predlžiť. Inak, pokiaľ máš možnosť, tak batériu dobíjať nabíjačkou doplna aspoň raz za mesiac a v zime aj raz za 2 týždne. Najdlhšie vydrží batéria (olovená), ktorá je stále naplno nabitá. cvrlo ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 7. duben 2021 Sdílet Odesláno 7. duben 2021 Na ilustráciu k vyššie uvedenému príspevku včerajší 24h záznam (z battery monitoru) napätia na svorkách EFB batérie. Auto ako mám v podpise. cvrlo a Peugeot 406 Break ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 7. duben 2021 Sdílet Odesláno 7. duben 2021 Asi to bude chcieť ešte overiť, ale zdá sa, že chytrý alternátor v pežotoch pri brzdení motorom skutočne dobíja batériu intenzívnejšie. Išlo o 90m klesanie na úseku 750 m a takmer celý čas som brzdil motorom. Napätie na svorkách stúplo za ten krátky čas z 12,7 V na 12,8 V. Pri bežnej jazde sa tak nedeje, pričom ja som navyknutý podraďovať, ak mám spomaliť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 7. duben 2021 Sdílet Odesláno 7. duben 2021 Logiku dobíjení u verze GAP2 - volt control jsem sem dával. Ale to, že to tak mají některé 508 neznamená, že to budou mít jiné modely stejně. Určitě se v tomhle směru vývoj posunul. A je klidně možné, že se to úplné odpojování u novějších aut už neděje Nicméně i v tom odkazu je info o tom, jak a v jakých situacích se to dobíjení chová. Takže např. když běží sahara (která při zapnuté klimě běží prakticky pořád) dobíjení jede na 14,6V. Je tedy klidně možné, že se to odpojení dobíjení za celou cestu ani neprojeví Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. duben 2021 Sdílet Odesláno 8. duben 2021 @MJSyticVyzerá to, že minimálne u 2008 II dobíjacie napätie pri brzdení motorom nestúpa a, ako píšeš, alternátor sa už neodpája. Napätie z alternátora je prakticky rovnaké, takže vo fáze intenzívnejšieho dobíjania (decelerácia) musí byť vyšší dobíjací prúd. Podobne, ako to funguje u bežných inteligentných nabíjačiek, keď prúd klesá so stupňom nabitia batérie. Ale ako sa už písalo inde, brzdenie motorom, okrem šetrenia brzdových doštičiek, je vhodnou technikou jazdy na udržiavanie batérie v nabitejšom stave. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladak Odesláno 24. říjen 2021 Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 (upraveno) Když auto druhý den po normálním ježdění nenastartovalo, přečetl jsem zdejší a podobná fora a přidám pár řádků do diskuze. Baterka měla za sebou 4 roky v provozu, 2 roky se startstopem a 2 roky bez něj - deaktivace přes "procesorový udělátor". Nikdy nebylo potřeba dobíjení z nabíječky, ani po delším stání. Typ VARTA EF 12V 70Ah. Po půlhodinovém oživení z klasické nabíječky bez problémů nastartovala. Po výměně baterky za EXIDE AGM 12V 70Ah a nějakém ježdění jsem měřil na konektorovém vývodu OBD2 napětí v provozu za jízdy v 5 vteřinovém dlouhodobém cyklu se záznamem. Napětí v klidu před startem 12,4V, po nastartování a náběhu, napětí 14,4V, které kolísá velmi málo okolo uvedené hodnoty. A je jedno, jakým způsobem jsem jel. Testováno při jízdách Praha Vlašim, Praha Liberec.. Napětí přímo na vývodech baterky je o zanedbatelný rozdíl vyšší. Podíval jsem se přes diagnostiku do nastavených hodnot v BSI auta a zjistil následující: -akumulátor o kapacitě 70 Ah -typ neřízeného alternátoru - S automatickým spouštěním s vlastním buzením -typ ovládání řízeného alternátoru - Řízený alternátor s optimalizací nabíjení pomocného akumulátoru 4 -typ třídy alternátoru - ISTT52 Netuším, pouze mohu dedukovat, že podle třídy alternátoru auto pozná a výsledně funguje výběr řízeného nebo neřízeného alternátoru. Tříd alternátorů je na výběr 15 - 7,8,8+,9,12,15,18,22 a pak ISTT6, 40,41,50,51,52,53.. Určitě nemám v mojí motorizaci pomocný akumulátor, takže předpokládám, že mám neřízený alternátor. Jiné nastavovací parametry jsem nenašel. Ale možná jsem něco přehlédnul. Když shrnu výše uvedené, tak si myslím, že zásadní podíl na stavu baterie měl systém startstop, Starou baterku chci ještě otestovat při 70A proudové zátěži, jaký bude mít napěťový pokles v čase a to samé zkusit na nové baterce. No snad se k tomu v nejbližší době dostanu, protože to reprezentuje nějaký hardware(ten mám), ale ten se musí zadrátovat správně tlustými vodiči… Tak jsem ještě jednou procházel volby v konfiguraci BSI a našel v Různé někde zmiňovanou položku Funkce odhadu stavu nabití akumulátoru, kde bylo nastaveno - přítomná, realizovaná jednotkou stavu nabití akumulátoru. Přepnul jsem na - přítomná, realizovaná BSI. Byla tam ještě možnost volby na nepřítomná. Takže bude následovat další kolečko měření napětí na aku za jízdy... Po nějaké době a stovkách kilometrů výsledky: Při nastavení Funkce odhadu stavu nabití akumulátoru na - přítomná, realizovaná jednotkou stavu nabití akumulátoru - napětí v palubní síti při jízdě minimálně kolísá okolo hodnoty 14,35V. Žádné napěťové skoky, zvýšení, snížení -přítomná, realizovaná jednotkou BSI - napětí v palubní síti při jízdě minimálně kolísá okolo hodnoty 14,08V. Žádné napěťové skoky, zvýšení, snížení -nepřítomná -velice podobné jako při přítomné BSI, to jsem netestoval při dlouhých jízdách V nastavení auta jsem se vrátil na: přítomná, realizovaná jednotkou stavu nabití akumulátoru. Všechna měření realizována za jízdy 4 místným multimetrem Metex M-3850, zaznamenána do notebooku přes Metex Control software a RS232. Multimetr Metex následně zkontrolován multimetrem vyšší třídy přesnosti HP34401A. Výsledek kontroly shoda měřených hodnot. Pokud by někdo měl zájem o naměřené hodnoty, není problém. Upraveno 5. listopad 2021 uživatelem ladak další zjištěné skutečnosti martg ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvrlo Odesláno 1. listopad 2021 Sdílet Odesláno 1. listopad 2021 ahojte, už rok sa pasujem s problémom, sporadicky mi po štarte rozsvieti poruchu abs a ručnej brzdy (ostane zablokovaná), pri opätovnom štarte všetko o.k. Vo Final CD bolo auto už 8x, vždy niečo porobili ale problém pretrváva. Naposledy bol nanovo prehratý komplet soft ale ani to nepomohlo, technik mi stále tvrdí, že je to baterkou (mám tam už druhú Exide Agm) , vraj tam má byť originál. Je možné, aby bol v baterkách nejaký rozdiel, keď majú rovnaké parametre? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. listopad 2021 Sdílet Odesláno 1. listopad 2021 tak technikovi navrhni, ať namontují tu origo baterii a pokud ta závada zmizí a nebude se opakovat, tak baterii zaplatíš cvrlo ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvrlo Odesláno 1. listopad 2021 Sdílet Odesláno 1. listopad 2021 tak to mám už dohodnuté, nová origo batéria na skúšku, len sa mi to nezdá, že by bol medzi nimi nejaký rozdiel... ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. listopad 2021 Sdílet Odesláno 1. listopad 2021 já dneska už věřím všemu, hlavně v elektronice , napiš potom, jestli to bylo v baterce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvrlo Odesláno 1. listopad 2021 Sdílet Odesláno 1. listopad 2021 no po roku trápenia ma už asi nič neprekvapí ... Dám potom vedieť, ako to dopadlo. Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvrlo Odesláno 4. listopad 2021 Sdílet Odesláno 4. listopad 2021 tak výmena batérie nepomohla, zajtra vo Final CD servise konzultácia s Francúzmi, ako ďalej... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 4. listopad 2021 Sdílet Odesláno 4. listopad 2021 Spíš bych to viděl na konzultaci s Maďary, ale uvidíme Každopádně držím palce, ať na to přijdou. Možná jen nějaká anomálie nějakého čidla na brzdách cvrlo ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvrlo Odesláno 4. listopad 2021 Sdílet Odesláno 4. listopad 2021 tiež by som to tipoval na podobný problém, robí mi to hlavne, keď je vlhko a chladno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
George97 Odesláno 12. listopad 2021 Sdílet Odesláno 12. listopad 2021 Čaute, máte někdo možnost mi prosím zjistit podle VIN jaký typ baterie je pro mé auto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 14. listopad 2021 Sdílet Odesláno 14. listopad 2021 Máme Jestli to máš do 2.2 GT, tak na 99,9% tam bude AKUMULÁTOR 12V L3-70AH-760A-AGM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
George97 Odesláno 24. listopad 2021 Sdílet Odesláno 24. listopad 2021 @MJSytic Ano mám to do 2.2 GT, ale já v autě nemám systém Start/Stop a jestli se nepletu, tak typ AGM je určen pro Start/Stop. Auto startují přes tlačítko Start po levé straně. Tak teď fakt nevím… Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 24. listopad 2021 Sdílet Odesláno 24. listopad 2021 AGM se nedává kvůli Stop/Start, na ten stačí EFB. AGM se tam dává protože to má "inteligentní" dobíjení Projdi si toto vlákno a budeš mít jasno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.