Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výmena batérie


Peugeot 508 SW

Recommended Posts

@MJSytic Nevím podle čeho to francouzi vybírali co tam dají, ale měl jsem v 508 baterku z výroby i podle VINka EFB. A to mám Euro 6, r.v. 2016 a dobíjení mám kolem 14,5V.

@risoun Úplně totéž jsem měl u baterky z výroby. Samozřejmě je blbost porovnávat 4 letou a skoro roční baterku, ale 2x jsem jí nabil a po 6hodinách měla prvně 12.80V a po druhém nabití už 12.73V. Tak jsem jí nechal doma a teď mě drží 12.47V. Usoudil jsem, že hold nedokáže po nabití udržet napětí tak jsem koupil AGM a ta mě drží. Pouze se samovybíjí doma, protože auto je zazimované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je možný, že se pak časem rozhodli jít jinou cestou. Já čerpám z podkladů, které jsou z přelomu roku 2011-2012 a to ještě E6 nebylo :nevim Možná to bude taky záležitost motorizace a výbavy, co které auto má. Jinak s tím dobíjením je to zrádné.
Když se to měří po nastartování, tak to tam těch +-14V je vždycky. Pozná se to třeba až po 30min jízdě, kdy je baterie už zase nabitá a ECU začne "šetřit palivo". Každopádně EFB baterky jsou stavěné na SS, ale rekuperace je ničí stejně, jako obyčejné. Pro tenhle režim už musí být AGM. Nevím, jestli se to dá rozlišit v SB ještě jinak, ale mohlo by to být tak, že pokud má auto psanou EFB, tak "volt control" nemá a ty s AGM jo :myslim  Pokud dávali ve výrobě ty EFB i do verzí s VC, tak jsou to ... :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to dva měsíce co jsem přes diagnostiku kontroloval napětí a bylo stabilní i po hodině bych řekl 🤔 kolem 14.5 - 14.6V jak při volnoběhu, při jízdě tak i při brždění. Vypadá to tak, že francouz si nechal vypnout řízené dobíjení i stop/start. Když mám zapnuté ECO tak mě zabliká kontrolka ECO na pár sekund a auto je stálé nastartované. Po odzimování stejnak napojím auto na diagnostiku tak pak můžu dát vědět jestli je napětí opravdu stabilní či se změní po nějaké době.
Já mám psané podle VINka baterku EFB a taky, že jsem jí tam měl, ale koupil jsem AGM, protože je vyspělejší, odolnější i ohledně životnosti než EFB. Nahradit EFB baterii za AGM jde tak, když už vyhazovat takové prachy za speciální baterii tak jsem koupil pořádnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

tak to vyzerá, že budem musieť vymeniť batériu aj ja (kupovaná v lete 2019), včera pri naštartovaní pri -5 mala 11,5V, po 7km do práce 11,8V, po nabití 12,8V, po naštartovaní 12,2V . Ako je to vlastne s tým riadeným dobíjaním keď mi dobíja stále okolo 14,4V ? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@risoun Pokud máš řízené (inteligentní) dobíjení tak viz. obrázek spodní část grafu.
@cvrlo Zkus jí reklamovat jelikož jí ještě nemáš 2 roky a uvidíš co ti řeknou/napíšou.

Obrázek: Jak vypadalo dobíjení u klasického automobilu bez systému stop-start, ukazuje horní část grafu. Napětí 12,1 V odpovídá vybité baterii, čili nedochází k žádnému dobíjení a její zbývající kapacita stále klesá (5). Urychleně nabít akumulátor se dnešní moderní auta snaží při brzdění motorem (tedy klidně i kolovými brzdami, ale musí být zařazen převod). V tu chvíli zatíží alternátor naplno a napětí vzroste až na 16 V (6) . Brzdění však málokdy trvá tak dlouhý čas, aby se baterie zcela dobila. Pokud řidič brzdí málo a vinou zapojených spotřebičů její nabití stále klesá. Když klesne pod kritickou mez (v našem grafu zmíněných 70 %), automobilu nezbývá než obětovat pár gramů CO2 a začít baterii dobíjet. Ale jen opatrně, třeba 13,1 voltu (7). A jakmile se baterka jen trošku osvěží, hned zase motoru od zátěže alternátorem uleví, aby se stromy v Bruselu zazelenaly. Ani 60kilometrová jízda tak není zárukou, že vůz postavíte do garáže s nabitou baterií. Naopak, pokud nebydlíte v hlubokém údolí a posledních patnáct kilometrů jste trvale nebrzdili motorem, je to krajně nepravděpodobné. Mnohem pravděpodobnější je scénář, který vidíte v našem grafu - že baterie je po dlouhé jízdě nabitá ještě méně než na jejím začátku (8). Závěr: Auta se systémem stop-start mají odolnější autobaterie typu EFB (s vyztuženými deskami) či AGM (s elektrolytem ve skelné vatě), přesto zmíněné týrání v praxi vydrží málokdy déle než tři roky. Jedinou možností, jak životnost prodloužit, je pravidelné dobíjení externí nabíječkou. Kdyby byla baterka stále nabitá, vydrží i přes deset let.

29-origin-5499395.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@risoun S tou reklamací je to bohužel taková klasika, když se reklamuje baterie déle jak po pár měsících. Až dáš novou, tak to schválně hlídej a když pár dní nepojedeš, tak jí napoj na nabíječku. Já moc nejezdím, takže když vím, že několik dní s autem nepojedu, připojím nabíječku a nechám jí tam do další jízdy :nevim 
@cvrlo U toho dobíjení je to o hodnotě SOC. To vyhodnocují jednotky v autě a podle toho řídí dobíjení. Je to naprogramované tak, že podle nastavené kapacity baterie to měří, jak je nabitá, a když se dostane na 80%, tak přestane dobíjet. 20% tam nechává proto, aby to během decelerace mohlo dobíjet co se do toho vejde. Takže se to jízdou z kopce nabije např. na 81%, a pak to zase nedobíjí a jede to z baterky, než to zase klesne a takhle pořád dokola. Bohužel se stává, že je pak po jízdě baterka na těch cca 80% a to jí prostě dlouhodobě neprospívá. Pak stačí, aby to pár dní stálo a napětí klesne ještě víc a destrukce začíná. Do toho to cyklické nabíjení/vybíjení a jde to celé do háje :(
Kdo si s tím nechce hrát metodou pokus omyl (na každé auto platí něco jiného) přes DIAG, může zkusit odpojit u mínusového pólu konektor BECB jednotky. Tím by se to mělo přepnout do režimu nouzového nabíjení na nějakých +- 14V. Bohužel např. já to ale takhle provozovat nemohu, protože mi po tomto zásahu přestane fungovat Webasto - auto neví o tom, v jakém stavu baterka je, tak ho to odstaví :nevim 
Jinak jak píšeš, že ti to odbíjí stále kolem 14,4V, je potřeba to měřit po delší době. Když je baterka už slabší, může se stát, že se ani na těch požadovaných 80% už nedostane, a proto se to tváří tak, jako standardní dobíjení :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@risoun Záleží na tom, co bude v DIAG nastavené. Kapacita je stejná 70Ah, takže tu měnit nemusíš. Možná jen nastavit AGM (Mráz) baterii. Ale ty tam asi "volt control" mít nebudeš, když máš v SB EFB, takže to třeba nebude nutné :myslim 
@cvrlo Já bych si s tím "volt controlem" nebyl tak jistý. Uvidíš, jak se to bude chovat, až tam dáš zdravou baterku. Určitě by to chtělo ale mrknout přes DIAG, jak to tam máš nastavené...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, MJSytic napsal:

@risoun Záleží na tom, co bude v DIAG nastavené. Kapacita je stejná 70Ah, takže tu měnit nemusíš. Možná jen nastavit AGM (Mráz) baterii. Ale ty tam asi "volt control" mít nebudeš, když máš v SB EFB, takže to třeba nebude nutné :myslim 
@cvrlo Já bych si s tím "volt controlem" nebyl tak jistý. Uvidíš, jak se to bude chovat, až tam dáš zdravou baterku. Určitě by to chtělo ale mrknout přes DIAG, jak to tam máš nastavené...

To spravím, chystám sa do peugeot servisu, nech mi osadia novú baterku a aj ju nastavia 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...