dodS12 Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 Takze rozmyslam nad originalnou baterkou priamo v peugeote 70 Ah 760 A dostal som dobru cenovu ponuku, je sice drahsia ako ta Varta 77 Ah 760 A, je tam rozdiel 10 eur navyse za originalnu bateriu. Co by ste mi poradili zobrať? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodS12 Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 V 8. 5. 2019 at 20:26, TomasARN napsal: tu Exide Premi Takze este som zistoval AGM bateria 70 Ah 760 A FIAM je o 50 eur lacnejsia ako original a EXIDE 70 Ah 760 A o 30 eur lacnejsia, mate s tymito dvoma znackami skusenosti? Oplati sa ist do originalu ? alebo ist po tej najlacnejsej, parametrovo su rovnake. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvrlo Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 Mám Exide, spokojnosť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vítek1 Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 @dodS12 Fiam jsem měl ve starém autě a nějak nadšený jsem nebyl - už jsem s ní koupil. Do 508 jsem teď dával Exide EFB a zrovna jsem se trefil že originální byla úplně stejná taky Exide a stejné parametry jen přebal byl jiný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 před 7 hodinami, dodS12 napsal: Ešte sa spytam mam vyhliadnutu AGM vartu silver dynamic 77ah 760 A, treba tam dat 70 Ah batériu? Hoď odkaz. 77Ah nebude tuším AGM Jinak bych to nehrotil a dal tam tu nejlevnější AGM správných parametrů, kterou bych byl schopný sehnat. Ten italský Fiamm u nás moc shopy nemají, ale pokud by byl levnější než Exide, tak bych ho v klidu vzal. Stejně je to s baterkou i o štěstí na kus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodS12 Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 V 8. 5. 2019 at 20:26, TomasARN napsal: tu Exide Premi na tu silver dynamic 77 AH 760 A nemam link, to mi ponukli na predaj v obchode, a rozdiel v cene medzi Fiamm a Exide pri tých istych parametroch je v tom istom obchode 20,- €, teda Fiam je lacnejsia o 20,- € od Exide Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 15. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2020 V obchodě ti klidně prodají gelovku do auta se stop-startem a chytrým dobíjením. A když jí pak doneseš na reklamaci, tak ti řeknou, že jsi jí provozem utrápil... Ptal jsem se na tu Vartu záměrně proto, že 77Ah/780A je klasická Silverka. Ta tam ale nepatří. Co jsem koukal, tak silnější než 70Ah/760A se v tomhle rozměru AGM nedělají. A silnější se tam nevejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodS12 Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 takže nakoniec som sa rozhodol podľa MJSytic, najlacnejšie som zohnal AGM batériu FIAMM 70 Ah 760 A, zajtra ju dám do auta a uvidíme koľko vydrží Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nove.kostatko Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 Zdravím poradíte mi prosím? na jaře mi auto každou chvíli hlásilo Economy mod a potom už jsem jednou nenastartoval. Baterka měla 7 let, tak jsem koupil EXIDE. Ale mám s ní problémy. Je pravda, že teď pracujeme z domova a jezdíme hodně málo. Ale před 2 měsící jsem opět nenastartoval. baterku jsem nabil, 2 měsíce jezdili a nyní opět nestartuju. Pročítal jsem tohle vlákno a možná bude tedy problém, že sice mám auto bez SaS, ale má řízené dobíjení a baterku jsem odpravil. Mám také nezávislé topení (origoš z výroby). Poradíte kde ještě hledat chybu? není někdo s DIAG okolo Loun, že bysme zkusili vyřadit to řízené dobíjení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 No chyba je v tom, že málo jezdíš a možná i v tom, že jsi použil špatný typ baterie. Uvedl jsi výrobce, ale konkrétní model baterie už ne. Než začneš vyřazovat "chytré" dobíjení, zajeď si na zátěžový test baterie. Pokud ti potvrdí, že je baterka hotová, kup novou a správnou (když napíšeš VIN napíšeme ti, jaká tam má být). Pokud je baterie OK a je to správný typ (nebo špatný typ, ale nechceš jí měnit), tak se nauč před delším stáním auto připojovat na nabíječku. A nebo si zatím odpoj tu jednotku na - pólu, tím to chytré dobíjení vyřadíš, než nejdeš někoho s DIAG, kdo ti to zvládne vypnout Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nove.kostatko Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 dal jsem tam EXIDE PREMIUM 12V 77AH 760A EA770 VIN VF38E9HL0BL038588 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 Tak to je stejná, jako mám já. Zatím jí držím při životě nabíječkou Měl bys tam mít EF-L3 720A-70AH, takže EFB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chuck11 Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 Kolik Voltů mají vaše baterie,než je jdete oživovat nabíječkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 Po usnutí auta po předchozí hodinové jízdě má 12,4V. Když pak pustím Webasto, tak sletí napětí pod 12V úplně v klidu... Bez nabíječky už bych toho moc nenajezdil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chuck11 Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 Takže za vše může webasto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2020 Spíš je to součet všeho. Obyčejná baterka místo předepsané AGM + nedostatečné dobíjení (12,4V po hodinové cestě je fakt málo - měla by mít přes 12,6V, 12,8V u AGM) + Webasto, se kterým to chytré dobíjení vůbec nepočítá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peugeot 406 Break Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 (upraveno) Zdravím, taky se přidám. V úterý jsem nabil baterii a když jsem odcházel tak napětí bylo 12.90. Ve čtvrtek bylo napětí 12.52 a včera (čtyři dny po nabití) bylo už 12.1. Tak jsem auto vytáhl na výlet. Hledal jsem informace ohledně baterek a náhodně mě to zavedlo sem na fórum a dočetl jsem se o řízeném nabíjení. Tak jsem odpoledne změřil baterii a 12.52V. Po nastartování na volnoběh se to drželo mezi 14.60 - 14.63V. Po vypnutí motoru a počkání se napětí zastavilo na 12.64. Došel jsem k závěru, že mám nejspíš řízené nabíjení vypnuté. Teď mě spíš zajímá proč tak rychle padá napětí, že by tolik bral alarm nebo spíš už špatná baterie? Ve 406 mě baterka krásně drží, dokonce po 7 dnech stání měla napětí lehce nad 12.50. Můžu poprosit o zjištění, která baterie do 508 patří? VIN: VF38EAHXMGL038214. Když jsem prověřil auto přes Cebia tak ve výbavě je AKUMULÁTOR L3 760 70 AH EFR 760 EN EF. Předem díky Upraveno 27. prosinec 2020 uživatelem Péťa Proč tučné písmo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 28. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2020 Měl bys tam mít: L3 760A/70AH popřípadě alternativa EF-L3 720A-70AH. Máš S/S tak tam bude asi verze EFB. Baterku dej otestovat zátěžákem a uvidíš, na čem jsi. Pokud je ale původní 4 roky stará, je klidně možné, že už prostě kapacitu neudrží Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chuck11 Odesláno 28. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2020 (upraveno) @MJSytic co přesně je to "chytré dobíjení" autem - je to jen když jedeš z kopce a brzdíš motorem nebo i jiná věc? PS.když to tu probíráte jaký je přesný typ baterie pro 508SW Vin: VR3FJEHZRKY119531 Upraveno 28. prosinec 2020 uživatelem chuck11 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 28. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2020 Inteligentní dobíjení se chová tak, že - pokud zrychlujete nebo jedete ustáleným tempem a baterie není vybitá pod minimální mez nezatěžuje motor alternátorem a udržuje napětí v síti jen 12,1 V. To odpovídá vybité baterii, nedochází k žádnému dobíjení a zbývající kapacita stále klesá. Nabít akumulátor se auta snaží při brzdění motorem, v tu chvíli zatíží alternátor na plno a napětí vzroste na 16 V. Brzdění ale netrvá nikdy tak dlouho aby se baterie dobila. Jestliže se nechcete smířit s jen tříletou životností baterie, měli byste ji dobít po každé jízdě, pokud jezdíte svátečně a nebo jednou měsíčně, pokud jezdíte pravidelně. Tolik krátký výtah, zdroj : SM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.