Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výmena batérie


Peugeot 508 SW

Recommended Posts

V 8. 5. 2019 at 20:26, TomasARN napsal:

tu Exide Premi

Takze este som zistoval AGM bateria 70 Ah 760 A  FIAM  je o 50 eur lacnejsia ako original a EXIDE 70 Ah 760 A o 30 eur lacnejsia, mate s tymito dvoma znackami skusenosti?  

Oplati sa ist do originalu ? alebo ist po tej najlacnejsej, parametrovo su rovnake. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, dodS12 napsal:

Ešte sa spytam mam vyhliadnutu AGM vartu silver dynamic 77ah 760 A,  treba tam dat 70 Ah batériu? 

Hoď odkaz. 77Ah nebude tuším AGM :myslim

Jinak bych to nehrotil a dal tam tu nejlevnější AGM správných parametrů, kterou bych byl schopný sehnat. Ten italský Fiamm u nás moc shopy nemají, ale pokud by byl levnější než Exide, tak bych ho v klidu vzal. Stejně je to s baterkou i o štěstí na kus ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 5. 2019 at 20:26, TomasARN napsal:

tu Exide Premi

na tu silver dynamic 77 AH 760 A nemam link, to mi ponukli na predaj v obchode, a rozdiel v cene medzi Fiamm a Exide pri tých istych parametroch je v tom istom obchode 20,- €, teda Fiam je lacnejsia o 20,- € od Exide

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V obchodě ti klidně prodají gelovku do auta se stop-startem a chytrým dobíjením. A když jí pak doneseš na reklamaci, tak ti řeknou, že jsi jí provozem utrápil... Ptal jsem se na tu Vartu záměrně proto, že 77Ah/780A je klasická Silverka.
Ta tam ale nepatří. Co jsem koukal, tak silnější než 70Ah/760A se v tomhle rozměru AGM nedělají. A silnější se tam nevejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

 

poradíte mi prosím? na jaře mi auto každou chvíli hlásilo Economy mod a potom už jsem jednou nenastartoval. Baterka měla 7 let, tak jsem koupil EXIDE. Ale mám s ní problémy. Je pravda, že teď pracujeme z domova a jezdíme hodně málo. Ale před 2 měsící jsem opět nenastartoval. baterku jsem nabil, 2 měsíce jezdili a nyní opět nestartuju. Pročítal jsem tohle vlákno a možná bude tedy problém, že sice mám auto bez SaS, ale má řízené dobíjení a baterku jsem odpravil. Mám také nezávislé topení (origoš z výroby).

Poradíte kde ještě hledat chybu? není někdo s DIAG okolo Loun, že bysme zkusili vyřadit to řízené dobíjení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chyba je v tom, že málo jezdíš a možná i v tom, že jsi použil špatný typ baterie. Uvedl jsi výrobce, ale konkrétní model baterie už ne. Než začneš vyřazovat "chytré" dobíjení, zajeď si na zátěžový test baterie. Pokud ti potvrdí, že je baterka hotová, kup novou a správnou (když napíšeš VIN napíšeme ti, jaká tam má být). Pokud je baterie OK a je to správný typ (nebo špatný typ, ale nechceš jí měnit), tak se nauč před delším stáním auto připojovat na nabíječku. A nebo si zatím odpoj tu jednotku na - pólu, tím to chytré dobíjení vyřadíš, než nejdeš někoho s DIAG, kdo ti to zvládne vypnout :myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš je to součet všeho. Obyčejná baterka místo předepsané AGM + nedostatečné dobíjení (12,4V po hodinové cestě je fakt málo - měla by mít přes 12,6V, 12,8V u AGM) + Webasto, se kterým to chytré dobíjení vůbec nepočítá :nevim  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, taky se přidám. V úterý jsem nabil baterii a když jsem odcházel tak napětí bylo 12.90. Ve čtvrtek bylo napětí 12.52 a včera (čtyři dny po nabití) bylo už 12.1. Tak jsem auto vytáhl na výlet. Hledal jsem informace ohledně baterek a náhodně mě to zavedlo sem na fórum a dočetl jsem se o řízeném nabíjení. Tak jsem odpoledne změřil baterii a 12.52V. Po nastartování na volnoběh se to drželo mezi 14.60 - 14.63V. Po vypnutí motoru a počkání se napětí zastavilo na 12.64. Došel jsem k závěru, že mám nejspíš řízené nabíjení vypnuté. Teď mě spíš zajímá proč tak rychle padá napětí, že by tolik bral alarm nebo spíš už špatná baterie? 🤔 Ve 406 mě baterka krásně drží, dokonce po 7 dnech stání měla napětí lehce nad 12.50. Můžu poprosit o zjištění, která baterie do 508 patří? VIN: VF38EAHXMGL038214. Když jsem prověřil auto přes Cebia tak ve výbavě je AKUMULÁTOR L3 760 70 AH EFR 760 EN EF. Předem díky

Upraveno uživatelem Péťa
Proč tučné písmo?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bys tam mít: L3 760A/70AH popřípadě alternativa EF-L3 720A-70AH. Máš S/S tak tam bude asi verze EFB.
Baterku dej otestovat zátěžákem a uvidíš, na čem jsi. Pokud je ale původní 4 roky stará, je klidně možné, že už prostě kapacitu neudrží :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Inteligentní dobíjení se chová tak, že - pokud zrychlujete nebo jedete ustáleným tempem a baterie není vybitá pod minimální mez nezatěžuje motor alternátorem a udržuje napětí v síti jen 12,1 V. To odpovídá vybité baterii, nedochází k žádnému dobíjení a zbývající kapacita stále klesá. Nabít akumulátor se auta snaží při brzdění motorem, v tu chvíli zatíží alternátor na plno a napětí vzroste na 16 V. Brzdění ale netrvá nikdy tak dlouho aby se baterie dobila.

Jestliže se nechcete smířit s jen tříletou životností baterie, měli byste ji dobít po každé jízdě, pokud jezdíte svátečně a nebo jednou měsíčně, pokud jezdíte pravidelně.

Tolik krátký výtah, zdroj : SM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...