Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Špatné dobíjení autobaterie


Tony Stark

Recommended Posts

Já nejsem elektrikář, ale klasický olověný akumulátor má několik jasně definovaných závad. Ve Tvém případě podle popisu se ale nějak divně prolínají.

První popisovaná závada -  ztráta napětí akumulátoru přes noc. Večer ji nabiješ na 100%, po nabití měříš přes 13V a ráno má něco přes 8V bez jakéhokoliv jiného odběru - ztráta napětí je zcela jasně důkazem o vnitřním zkratu jednoho nebo více článků baterky. Prostě neudrží napětí. Dokonce jsi to zkoušel na dvou kouscích (stará /nová) a v obou případech stejný výsledek, přesto že jindy baterka vydrží i dva dny (teda ta stará). Na reklamaci akumulátor naládovali naplno, nechali ho v mrazu deset dní a pak k němu přišli a změřili 12.9V? Tak se ale nechová akumulátor který zkratuje!

Druhá závada - ztráta kapacity. Někde jsem četl že vzníká sulfatací desek a ta probíhá hlavně za tepla. V Saudské Arábii prý nevydrží akumulátor v autě ani dva roky. Mám takový jeden doma. Stejný jako Tvůj, Varta Silver Dynamic 61Ah, ale ten můj jsem v roce 2006 koupil s autem.  Nabiju ho a drží pořád přes 12.7V a to i několik týdnů, jedu na něm starou akuvrtačku, které odešla baterie a v pohodě. Občas ho dobiju a pořád drží. Ale jak ji dám do auta, tak se startérem neotočí. Nemá kapacitu. Pokud má akumulátor před startem dostatek napětí a neotočí starterem, tak buď je vadný stratér nebo akumulátor nemá kapacitu.

Třetí závada - nestartuje za mrazu. Na dobře nabitý akumulátor nemá mráz vliv. V mrazu výrazně neztrácí kapacitu ani napětí. Starterem otočit musí. Pokud neotočí, nebyl nabitý, nebo nemá kapacitu.

Další závady které mě napadají - praskl obal nebo v některém článku chybí elektrolyt. Ale nevím jestli to poznáš na obale.  Dají se otevřít jednotlivé články ale to má vliv na záruku.

No a pak jsou závady, které jsou kombinací a závislostí předešlých.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. No já zase moc laborovat se značkou nemůžu jelikož jediná Varta dělá kapacitně nejbližší alternativu k baterce co tam má být od výroby. S Bannerkou zkušenosti nemám, za to Bosch=Varta takže prašť jako uhoď a Exide jsou moc vysoké, tu tam nedám. Teďka jsem autem moc nejezdil a tak jsem půjčil můj altík kolegovi se stejným motorem a dobíjí a jezdí jako drak. Každopádně já už tolik laboroval, že jediná možnost je vadná baterie. Holt se s něma budu hádat zuby nehty a když to nepůjde po dobrém tak to hodím známemu na ČOIku ať tu baterku otestují tak jak já jim řeknu a uvidí se. Ono by stačilo tu baterku dát na noc do mrazáku a viděli by.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta baterka nenastartuje ani v jiném autě, když stojí přes noc v mrazu. Dával jsem ji kolegovi do fábie 1.generace 1.4 .16V 74kW , přes noc a den se nabíjela, kolem 18:00 se dala do auta, ráno když bylo venku -9°C se baterka při otočení klíčkem ihned odpojila, rozsvítili se na ní pouze kontrolky a TA STEJNÁ SITUACE SE DĚJE I MĚ. Nabíječku mám dobrou a nabíjel jsem ji už x baterií a vždy v pohodě, letos už asi 10 baterek a všem auta startují a jezdí. A to že pán tester píše že ji testoval v teplotách -1°C až - 10°C, tomu vůbec nevěřte, paní vedoucí provozovny mi do očí řekla, že to testoval vzadu ve skladu, čili ta baterka nestála venku přes noc v mrazu a že teď nebyly takové mrazy aby to mohl zkusit.

 

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně aktuálně přichcípla Starline, koukal jsem, že ji nemám ani rok a půl, akorát od ní nemůžu najít doklad, dohledal jsem milión faktur, ale zrovna od té baterky ne. Tak holt asi půjde do sběru... Objednal jsem tester kapacity, tak jsem zvědavej, co naměřím, až přijde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No další věc je, že být tebou zanesu na reklamačku klidně jinou ač kapacitně a výrobcem totožnou baterku, u mě nebylo ani v dokladu o koupi zaevidováno výrobní/sériové číslo, prostě si vzali na reklamaci baterku s jistými hodnotami a víc je nezajímalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

alternátor trieda 15

zoznam alternátorov podľa vin:

ALTERNÁTOR A UPEVNENIA    
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) TG 15 C 028
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) SG 10 B 023
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) A 14 VI 41
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) A 13 VI 277
DETAILY ALTERNÁTORA   BOSCH 0 124 615 027
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) SG 10 B 022
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) A 13 VI 236
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) A 13 VI 276
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) TG 15 C 020
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) SG 9 B 067
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) A 14 VI 35
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) SG 8 B 021
DETAILY ALTERNÁTORA   BOSCH 0 124 525 035
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) SG 15 S 018
DETAILY ALTERNÁTORA   VALEO(ALTERNAT) TG 15 C 053
 
Väčšinou stačí vymeniť uhlíky, respektíve regulátor, najlepšie spolu s ložiskami, v prípade potreby ešte aj voľnobežku, prípadne diody (to skôr výnimočne), nevidím dôvod na výmenu za nový.
V peugeote si pýtajú za nový cca 800€ a za repasovaný cca 400€ a to im ešte musíš doniesť ten starý, takže asi tak.
 
 
 

Snímka obrazovky 02.07.2017 20:13:27.png

Upraveno uživatelem 307rg
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Zdravím. Na displeji mi občas a nepravidelně vyskakuje něco jako Bateri Charget Fault (asi tak nějak, neumím anglicky a nepodařilo se mi nápis vyfotit). Ale když mi v elektroservise proměří dobíjení vše je ok. Bylo mi doporučeno zajet na nějakou lepší diagnostiku... Jiná rada? A nebo někdo s "lepší" diagnostikou poblíž Havířova? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohou být už opotřebované uhlíky, občas nedosahují, občas si sednou líp. Záleží, kolik má nalítáno - tedy spíše hodin, protože po městě se uhlíky opotřebují taky, i když kilometry nenaskáčou. "Blbá" rada - repas alternátoru.

Teoreticky to může být taky vydný spoj některého kabelu.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Dobry den,

podobny problem mam s hlaskou Battery charge or power supply faulty. Po nastartovani motora na baterii nameriam 14,3V, po urcitom case sa mi vyhodi spominana hlaska a ked vtedy premeriam napatie na baterii, tak nieco 11,8V. Vyriesil sa Vam tento problem niekedy, co ste s tym mali problemy? Kde bol problem?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 12. 2017 at 15:18, štír62 napsal:

Zdravím. Na displeji mi občas a nepravidelně vyskakuje něco jako Bateri Charget Fault (asi tak nějak, neumím anglicky a nepodařilo se mi nápis vyfotit). Ale když mi v elektroservise proměří dobíjení vše je ok. Bylo mi doporučeno zajet na nějakou lepší diagnostiku... Jiná rada? A nebo někdo s "lepší" diagnostikou poblíž Havířova? 

Ako sa vyriesil tento problem? Akurat s tym bojujem. Sice som na zajtra uz objednany do servisu, ale pripadne ak to bol len nejaky kablovy problem, mozem si to skontrolovat aj ja doma.

Dakujem za pripadnu odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...