Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kruhák v Dobříši - sen každého autobusáka


Medvěd

Recommended Posts

V tomto konkrétním místě vidím že je značka zákaz vjezdu náklaďáku osazená, takže pokud byl zákaz často porušovaný, tak si asi policie, jako účastník stavebního řízení, vymínila zmenšení poloměrů zatáčení natolik aby náklaďák projel ztěží.

Místní autobusoví dopravci jsou ze zákona také účastníkem stavebního řízení, pokud mají v místě stavby trasu. Minimálně už z důvodu postupu výstavby a možnosti zpožďění linek, takže ke stavbě dávali svoje připomínky a požadavky také. Stejně tak jsou účastníkem stavebního řízení i hasiči a záchranka.

Pokud je silnice ve vlastnictví státu nebo kraje (tj. I. - III. tř.) pak chodníky mohou nebo musí patřít obci nebo městu, která je spravuje za své peníze. Nechce aby na chodník auta najížděla, proto je v těchto místech pak požadavek na výšku obruby větší. Samozřejmě vlastníci se o tyto komunikace nestarají, pouze kladou požadavky jako vlastníci, takže se k věci vyjadřuje i pověřený správce (u silnic SÚS, ŘSD) u chodníků technické služby apod. 

Úkolem projektanta je jenom VŠECHNY tyto požadavky zapracovat a navrhnout stavbu tak aby plnila všechny aktuální normy. Pokud neplní, musí investor zažádat na ministerstvu dopravy o udělení vyjimky. Součástí dokumentace musí být i dokladování tzv. vlečných křivek na vozidla, která mají požadovaným úsekem projíždět. Ty jsou definované technickým předpisem, nebo si je mohou dopravci dávat sami. Stavební povolení vydává speciální stavební úřad  a pokud nejsou naplněny všechny požadavky tak jej prostě nevydá.

Navíc jsou tyto povolovací procesy územního rozhodnutí a stavebního povolení povinně zveřejňované a vyvěšované. Každý má možnost se k nim vyjádřit. Toho využívají zase další aktivisti a ochránci, Můžete i vy pokud jste příslušní v daném místě.  Každá z dotčených stran má snahu z dotyčného investora sedřít kůži naplněním vlastních investičních požadavků. Takže proces je někdy zdlouhavý, náročný a hlavně hodně drahý.

Nedávno jsem četl článek o tom, že žádné město ještě nedosáhlo naplnění požadavků zvýšené dopravní zátěže budováním a zkapacitňováním komunikací a parkovišť. Naopak restrikce v dopravě a přechod na alternativní formy pohybu po městě jsou prý řešením jak zlepšit kvalitu bydlení. Magistráty, obce a dopravní inženýři PČR se toho drží. Je to trend dnešní doby. S tím se budeme muset smířit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to jen dětské nemoci to proč " šel domu na klacku". Nebo i jinak i nové auto se může pokazit. Tuten kousek není nový je to r.v. 2010 a prošel střední opravou s výměnou motoru a některých jiných celků.  Díky odlišnosti koncepce konstrukce oproti momentálně používaným kloubovým vozům je tento vůz až nad očekávání obratný a vcelku použitelnější než byl ten čtyřnápravový mercedes který potřeboval v zatáčkách i v nájezdech a výjezdech do zastávek o dost více místa. Včera jsem mluvil s instruktorem z naší autoškoly který se svezl jak s tímhle Van Hoolem tak tím Mercedesem a říkal že pokud by osobně měl rozhodovat tak raději toho Belgičana. Odedneška by měl být zase v provozu včera se jezdili po opravě nějaké zkušební kilometry a snad se měla zkoušet průjezdnost i v jiných částech města tam kde by se eventuálně to auto mohlo nasazovat. Na yutubu by se mohli objevit videa z těch projížděček a určitě tam jsou videa z jiných měst kde se ty vozy používají  hledej : Van Hool 3000AG  Autoškolák říkal že fakt je to svezení trochu o něčem jiném než v současně používaných vozech.

Medvěd ano při pravidelném provozu musí jet po schválené trase ostatně ale všechny linky mají jasně danou trasu která je daná licencí. Ale při projížděčkách jezdil všemožně po  Praze v doprovodu dvou dispečerských vozidel.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...