Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kruhák v Dobříši - sen každého autobusáka


Medvěd

Recommended Posts

Tak nevím - namaloval to pan projektant ve špatným měřítku nebo co tím vlastně jako chce naznačit?

http://praha.idnes.cz/dobris-kruhovym-objezdem-neprojedou-autobusy-fql-/praha-zpravy.aspx?c=A161111_120024_praha-zpravy_rsr

V článku se píše, že tato velikost kruháku je záměrná, aby odradila řidiče náklaďáků. Ale já bych reda nechtěl sedět za volantem busu a s 50ti lidmi za zády provozovat podobný slalom. Mimoto - kde projede BUS, projede i náklaďák (snad jen kamion bude mít problém).

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pan projektant asi snídá dobrej model jinak nevím :D ale tady v Mostě máme taky jeden best off kruhák,je v kopci stačí trochu namrznuto a každoročně tam je letecký den aut :D když už je z něho člověk venku a jede na parkoviště k obchoďákum tak tam je zase horizont že stačí na něj rychlost cca.40km/h a přední kola jsou ve vzduchu asi se občas dělají projekty po cestě do práce :D

Upraveno uživatelem Sniper17
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím to asi takhle:

kruhák se vybudovat "musel".., protože Babiš dal Ťokovi strašnejch peněz na silnice a ty se samo musej utratit.... :) 

že se tam nevejde je věc jiná... Tady v Kostelci je uprostřed kruháku flaška od okurek a taky to zvládaj s dlouhým busem... Musej... Zvyknou si...

horší je, že Franta Krátký chtěl ty prachy pro opravu jinejch komunikací v celý Dobříši a určiťě bydlí na Československý Armádě... Takže kruháč je pro něj nežádoucí... Kruhák je v první etapě ze tří..., dopadne to dobře...

to je asi tak, jako kdyby ste si v první etapě postavili základy baráku a už zkoušeli, jestli do něj prší.... :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle kruháče jsou všude ve světě vnímány jako prvek zvyšující bezpečnost a plynulost dopravy v místech výstavby a jako levnější varianta křižovatek řízených SSZ. Bohužel spousta pánů projektantů zaspala dobu a ani netuší že se dnes v dost velké míře používají nízkopodlažní busy které mají jiné poloměry otáčení díky jinak postaveným nápravám vůči karoserii ale hlavně mají jiné nároky na výšku obrubníků. Pravdou je že správně by řidič neměl dopustit aby běhen jízdy zasahovala část karoserie nad chodník ale na spoustě míst se tak jezdit musí takže tam je třeba aby obrubník byl nižší než doteď kdežto na zastávkách které jsou v přímém směru můžou být obrubníky stejně vysoké u zastávek které jsou v oblouku to nejde. Další věcí je že od dob kdy tito projektanti seděli ve školních škamnách se změnila i rozmanitost vozového parku osobáky narostli, spousta náklaďáků má při stejné velikosti o nápravu navíc (kvůli váze). Ale co se týče autobusů tak tam je to vidět asi nejvíc dříve používané vozy byli většinou stejně dlouhé měli stejný rozvor tudíž většinou projeli všude, kloubové vozy kromě Ikarusů krásně kopírovali stopu přední nápravy, Ikarusu sice zadek nabíhal ale měl natáčecí nápravu takže se protáhnul taky. Dnes mají kloubáky pevnou poslední nápravu a většina jich stopu přední nápravy nekopíruje a potřebují širší vozovku v zatáčkách a samostatná kapitola jsou ty tří osy která tam má ten problém to jsou totiž takové hybridy mezi klasickým a kloubovým vozem vejde se tam jen o trochu míň lidí než do kloubáku ale je na pořízení a následnou údržbu o malinko levnější ale co se týče prostoru který potřebuje pro život tak toho spotřebuje daleko víc a to že má poslední nápravu zatáčecí to na průjezdní profil až tak velký vliv nemá ty kola zatáčí hlavně kvůli tomu aby se nenamáhal rám vozu a aby ty kola nešli smykem čímž by se enormně sjížděli.

Jo Medvěde klasický 12,5 metrový bus má kapacitu cca 100 lidí kloubový cca 150-160 lidí a tříosák cca 130-150 lidí v městské/příměstské konfiguraci a to je ta která to tam projížděla. Samozřejmě že dálkové a meziměstské vozy v jiných konfiguracích mají jiné kapacity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veno, nevím jak to je dnes, ale dřív byla na všechno norma. A ta stanovila, jak může být vysoký obrubák. A tomu se musel konstruktér autobusu přizpůsobit. Ne naopak. Je jasné, že nároky se mění (typický příklad jsou parkovací stání u supermarketu), ale to neznamená, že projektanti můžou malovat co je napadne (ať projektant komunikace, tak konstruktér vozidel).

Nedávno jsme to řešili u našeho zaměstnání. Máme tam zbytečně široký chodník, který "zabírá" místo vozovce. Jenže kdyby byl užší, tak by byl buď moc vysoký obrubník nebo moc velký sklon chodníku. Prostě žádná cochcárna, ale projekt, který odpovídá normám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Péťa: samozřejmě že normy platí pořád. Ale i normy se mění a norma na obrubníky se měnila to vím, protože v létě jsem jezdil nějaké místní šetření (podobná akce jako je v odkazu) a projektant té akce kterou jsme řešili říkal že existují dvě maximální výšky obrubníku které se dají podle normy použít ale že se nikde nedopátral proč jsou dvě a kde se má která používat resp. jestli jdou ty výšky obrubníku kombinovat a teprve když jsem mu tím obratištěm projel tak zjistil proč je to a jak by se to mělo používat. Tam kam nadbíhá část karoserie by měl být obrubník nižší než je pak eventuální hrana nástupiště.  Protože největší fór nízkopodlažních autobusů není v tom že mají nízko podlahu nad vozovkou ale že nemají od dveří dále do vozu žádný schod, protože podlaha alespoň u citybusů se kterými jezdím je výš (cca 2-4 cm) než u autobusů standartní konstrukce tedy se schody od dveří. U SORek je to snad stejně vysoko ale SORka má regulaci výšky takže tam se dá výška vozu při stanicování přizpůsobit výšce nástupiště ale zase SORka více nadbíhá nad obrubníky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás máme už tři krukáče a z toho jeden přímo na horizontu kopce!!! To bude v zimě ,,veselo". Vjezd/výjezd z kruháče je dost v ostrém úhlu, takže kamiony a delší vozidla to mají jen tak tak, že nespadnou do škarpy (příkopu), která je docela hluboká. On je docela problém, když má osobní vozidlo vozík za sebou. Toto musela ale vymyslet hlava pomazaná!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peťa, plně bych s tebou souhlasil, ale vtip to opravdu není. Z toho jeden kruháč je udělán z křižovatky, kde nikdy nebyla DN(!) a ani nikterak problematická. Druhý kruháč je u Nového mostu. Budiš, tam to trochu urychlilo dopravu, ale pokud jede více vozidel z centra, tak je to ucpané. A poslední třetí kruháč je dodělán cca před 14 dny! Hrůza. Vjíždíš na něj do kopce, nevidíš, zdali bude někdo vyjíždět z kruháče. O vjezdu a výjezdu nemluvě! Nevím, co na to říkají autobusáci a další řídiči. Na takové to ,,hovadiny" jsou peníze, ale aby řádně spravili silnice ve městě, tak to ne! To jsou kruháče, ostrůvky a další nesmysli z EU!!! Ale to asi bude v celé ČR. Nejen u nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veverko jak u kterého autobusu. U SORky si troufnu tvrdit že nesedím výš jak v dodávce. A 8,5metrová SORka tak tam sedí řidič asi tak stejně vysoko jak v 807. Tudíž o lepším rozhledu se moc mluvit nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To říkám pořád, projektant se musí aktivně osobně podílet na jakékoliv výstavbě aby se naučil svému řemeslu, kreslit v solidworku či autocadu umí každý trochu více zručný středoškolák. Takže něco naprojektovat je jednoduché ale aby to plnilo funkční a bezproblémový chod, to je jim u zadnice. No upřímně lituju ty řidiče busu co tam budou muset hoblovat gumy o rantly.

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...