Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vstrikovače Bosch 1.6HDI 66KW


<!>

Recommended Posts

Dobry den. Podla mojho mechanika mam chytene 2 vstriky. Pri starte zadymi na bielo, niekedy motor nedodava potrebny vykon (napriklad do kopca preradim z 2 na 3, noha na podlahe a x sekund kym zacne tahat), pocut ze nema zdravi zvuk (este to nieje traktor), na volnobeh nema pravidelny chod (otacky OK, ale citit, ze motorom trha) a od kedy som ho kupil 4/16 tak ma skoro o liter vyssiu spotrebu (pri kupe som jazdil za 4,5-4,7, minuly mesiac 5,5). Problemy zacali po vymene rozvodov. Nechcelo sa mi verit, ze by to tipkovy s predajom takto paradne vyslo, ze hned po predaji sa objavia problemy, ale asi to tak bude. Dostal som niekolko rad, ze budu zle rozvody. Technik to skontroloval a tvrdi, ze su OK, ale dva vstriky chytene. Mam niekolko otazok. Kupit rovno nejake jete vstriky (co som pozeral na nete 4 kusy cca 5000kc), alebo ich dat skontrolovat do servisu? Iba kontrola 300kc/kus + niekto mi ich musi vymontovat a namontovat, teda dalsie peniaze naviac. Oprava vstriku 1000 az 5000kc ak ho je mozne opravit. Co mi poradite? Peniaze naviac urcite nemam, ale v takomto stave to nechat nemozem. Popripade nepoznate, alebo niekto z Vas nieje na to macher aby sa mi na to pozrel? Byvam na Prahe 4 a kazdy den chodim do Ricany/Modletice. Predom dakujem za pomoc a Vase fundovane rady.

Upraveno uživatelem minimaxa
Opraven nadpis, co je to vstikovač netuším... vstrikovač už bych věděl, a to aj po slovensky ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne že našiel, ale za jeden chcú 3500kč a na to sa možem vykašlať. Dokonca som našiel aj firmu kde robia repase. Volal som im, že chcem to prehnať cez diagnostiku aby som určil, ktoré sú vadné a že to nerobia, iba opravujú vstriky :)

Najde sa niekto Praha/okolie, kto má diagnostiku na Peugeot, aby som vedel, ktoré vstriky sú na výmenu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak auto bolo už v dvoch servisoch. V prvom mi chceli meniť turbo, absolutna blbost, zobral som ho odtial prec. V druhom identifikovali zavadu vadny snimac otacok + na tom ozubenom kolese je objimka, ktora bolo s casti odstipnuta. Podla technika tomu co mi menil rozvody to muselo spadnut, ten to samozrejme rozporuje, ze to dole ani nedaval :(. Stalo ma to 6000kč, ale auto už konečne ťahá ako má a spokojne si pradie. Po oprave bohužiaľ sa zhoršil problem s trhanim motora, kym sa nezohreje, potom ide krasne aj zvuk ma super. Predtym som citil, ze jemne skube, ale otackomer ani nepohlo. Dnes rano (auto som zobral zo servisu vo stvrtok) start OK (zadymi stale) neuveritelne trhanie a skakal aj otackomer. Ked som sa pohol a nechal jednotku bez plynu auto neskutocne trhalo a ako keby vynechaval valec. Ziadna varovna kontrolka. Ked som dal plyn skubanie prestalo. Dnes teda idem opat do servisu :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri delani rozvodu na tomhle motoru se samozrejme remenice na klice sundat musi (nesla by demontovat spodni cast krytu rozvodu a sundat rozvodovy remen), je potreba sundat i ten snimac otacek, takze ten servisak, co delal rozvody, se na rozvody bud uplne vysral a jen ti je nauctoval, nebo keca nesmysly a remenici opravu poskodil pri manipulaci.

Prohlidni taky, zda kolem vstriku neni takova pripecena cerna hmota, pokud ano, netesni vstriky a je potreba udelat jejich pretesneni - nejlepe z hlavy komplet vylisovat vodici trubky vstriku, dat nove + nova gufera a podlozky. Pokud bude motor foukat pres vstriky delsi dobu, vytvori se v nem spousta karbonu, coz bude mit ve finale za nasledek ucpani mazani turba a jeho brzky odchod.

U tohodle extra hakliveho motoru bych doporucil udelat proplach motoru TECem, nasledne vypustit olej, sundat olejovou vanu a teleso filtru oleje, vycistit vse od usazenin, a radeji vymenit i saci kos olejoveho cerpadla, demontovat duty sroub napojeni trubky mazani turba na blok motoru (miva v sobe plastove sitko, ktere byva ucpane) a vse poctive vycistit, pripadne dat nove. Zkontrolovat radialni a axialni vuli turba a vycistit hadice sani od pripadneho oleje. Demontaz a vycisteni vstriku uz je pak trivialnost a udelal bych pri tom i ta gufera a podlozky (i kdyby nebyla kolem vstriku ta cerna pripecena hmota)

vyber tohodle motoru neni prilis stastna volba, zvlast, kdyz neznas jeho predchozi minulost. Olej u nej rozhodne menit v intervalu 10 - max. 15tis km a vzdy radeji postupovat tak, ze pri nalivani noveho oleje zustane vysroubovana zatka na olejove vane do te doby, nez zacne vytekat cisty motorovy olej ( diky tvaru vany v ni zustava i po kompletnim vypusteni az 0,3 litru stareho oleje, ktery ihned vyrazne znehodnoti novou napln )

Tak hodne stesti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...