Přejít na obsah
popest

Dutý šroub se sítkem - mazání turba

Recommended Posts

Zdravím,

 

mám 1.6 HDi 82kW po FL.

Chtěl bych se zeptat na jednu věc ohledně těsnění, která jsou použitá pro těsnění toho pověstného dutého šroubu se sítkem u tlakové hadice mazání turba. Mám v plánu konečně po 3/4 roce od koupě spolu s výměnou oleje provést výplach mazací soustavy (Pro-tec Engine flush), sundat vanu a podívat se na sací koš. Mám trošku strach ohledně ucpání sítka v tom dutém šroubu kvůli tomu výplachu. Proto jsem se rozhodl tento šroub také demontovat a vyměnit. Co mě trochu zarazilo byla ale cena těsnění, která se používá na jeho utěsnění. Kód těsnění je 037664 a cena je závratných 166,-/ks . Chtěl jsem sundavat celou tu tlakovou hadici abych jí zkusil propláchnout což znamená celkem 4ks těsnění. Podařilo se mi ho najít na obrázku a je fakt, že to má kolem sebe takové 3 pacičky, ale nechce se mi vyhazovat skoro 8stovek za 4ks měděného těsnění. Jaké jsou vaše zkušenosti? Je potřeba je měnit? 

Díky.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nemá? podle VIN tam patří šroub s číslem 0376 60. Když toto číslo zadám v googlu tak mi všude vyběhne šroub se sítkem. I podle fotek tam je něco bílého (asi to sítko, nevím...  http://www.citroeny.eu/motor-2167/sroub-pripojky-mazani-turba-se-sitkem-pro-motory-citroen-14hdi-a-16hdi-037660.html)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak, šroub se sítkem vyměněný. Jak můžete vidět na fotce původního šroubu, sítko tam je. Ten nový šroub vypadal úplně stejně, takže i na motorech DV6C 1.6HDI "po faceliftu" je stále sítko. Cena šroubu je v pohodě, ty dvě těsnění stojí dohromady víc než ten šroub, ale co se dá dělat :-).

Pár poznámek pro lidi, co by to také chtěli zkusit. Bohužel, celou tuto operaci skládající se z demontáže olej. vany (kvůli kontrole čistoty sacího koše)  a výměny dutého šroubu se sítkem jsem nedokončil.

V -2°C, v poloze ležmo na zemi s autem na nájezdech se mi po demontáži vlnovce a povolení všech šroubů olejové vany prostě nepovedlo tu vanu sundat. Přilepená byla pěkně a kolem hrozně málo místa. Bál jsem se aby jsem jí nějak neohnul... Zkoušel jsem sundat i filtr pevných částic, (jak kvůli sítku tak i kvůli lepšímu přístupu k vaně), ale zde jsem zase narazil na problém s demontáží těch trubek co vedou ke snímači tlaku. Obyčejným stranovým klíčem bych to akorát ohlodal a nic nepovolil. Klíč na převlečné matice v této velikosti jsem bohužel neměl a byla sobota večer....

Nicméně, jak jsem se snažil o to sundání, tak samozřejmě vana po dolití nového oleje začala kapat, takže auto šlo do Peugeotu. Celá ta sranda s přetěsněním vany a výměnou šroubu vyšla na cca 1600,- Říkal jsem si fajn, za ty bolavý záda, prochladlý tělo a otlačený klouby to jde. To je první část příběhu. Teď ta druhá.

Autorizovaný servis Peugeot (KHK Žatec) mám celkem rád. Byl jsem tak cca 4x a musím říct, že přístup k zákazníkovi na 1. Hlavní mechanik je taky super. Dá se s ním celkem dobře popovídat nicméně teď mě celkem dost zklamali. Auto převzal můj bratr a dovezl mi ho do Prahy. Hned první čeho jsem si všiml byl smrad výfukových plynů v kabině. Potvrdili to další dva lidé, takže auto jelo zpět do Peugeotu. A teď to příde :-). Prý je vše v pořádku... WTF????? že to smrdí je asi normální :-D. Ukazoval bratrovi, že to nikde nefouká, že jediné místo kde jsou maličko saze je u turba (vyústění mechanismu naklápění lopatek (aspoň si to myslím ) a to samozřejmě přetěsnit nejde.

No, vydal jsem se tedy za autem do Žatce. Jelikož to kolem filtru podstatně víc štípalo do nosu než vzadu za autem, bylo jasný, že to musí ucházet ještě před katalyzátorem. Sundali jsme tedy tepelný štít turba, přicpali výfuk a světe div se, kolem spony mezi FAP a turbem to syčelo jak nasraná kobra. Ono totiž kdyby si ten mechanik pozval kolegu, ať mu trochu přicpe výfuk, tak by na to přišel taky... Po povolení spony byly vidět na jejím spodku saze, takže záhada vyřešena. Příčinou bylo špatné sesazení FAP s přírubou turba. První co se musí udělat než se filtr utáhne ve svém držáku je to, že se musí utáhnout ta spona co fixuje filtr k turbu. Jinak si to správně nesedne a bude to foukat i při sebevětším utažení. Naštěsní stačilo povolit ty dva šrouby co drží FAP a utáhnout sponu jako první a bylo po problému.

Další upozornění bych měl ke sponě mezi FAP a vlnovcem zakoupenou na www.citroeny.eu Rozhodně nekupovat! Není to originál a prostě to s ní neutěsníte. Má nepatrně jiné rozměry (obvod) a i při téměř dorvané sponě to tam při přicpání výfuku bude fičet vesele dál. Zde se opravdu vyplatí pořídit tu origo. Sice stojí snad 300,-, ale jiná šance asi není :-). Na této sponě je ještě jedna úsměvná historka a to ta, že v Peugeotu také usoudili, že ta moje spona asi není to pravé ořechové a tak jí nahradili originálem. Bohužel špatným rozměrem (byla menší), takže po utěsnění spoje FAP - turbo to začalo fučet u vlnovce. Vrátil jsem tam tu původní sice značně orezlou, ale těsní to :-).

Pro případné zájemce o preventivní opravu tzv. samo-domo, doporučuji teplé počasí, správné nářadí! a pevné nervy :-)

 

Good luck.

WP_20161211_02_43_20_Pro.jpg

Upraveno uživatelem popest

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja prispejem troškou  do mlyna.....po demontáži vyššie uvedeného sitka v holendri som zistil,že moje sitko je úplne rozpadnuté.....možno dobre,že som ho včas vyhodil...

IMG_20170611_122845.jpg

Upraveno uživatelem ferinko2

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jen taková perlička. Od roku 2008 do 2014 jsem pracoval ve vývoji v opravdu známé "celosvětové" firmě vyrábějící mimo jiné turbodmychadla pro osobní i nákladní auta (a bagry a nakladače a lodě, atd.). Nechci jmenovat. Jednoho dne za mnou a kolegou přišel náš šéf s nápadem, že by se před vstup oleje do turba mohlo dát sítko, které by zabránilo průniku nečistot do mazacího okruhu. Tehdá jsme se mu vysmáli s tím, že nakonec to stejně ničemu nezabrání a akorát to tak přicpe přívod oleje - no a měli jsme pravdu...:D

Upraveno uživatelem Ajap

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ajap, "to stejně ničemu nezabrání", to by zasloužilo rozvést. Tzn., že nečistoty, které pustí olejový filtr už nejsou pro turbo škodlivé?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ozzy56, nejsem si jistý, že máš pravdu - a byl by to popravdě rozšířenej mýtus.  Nemáš náhodou VIN auta, které ten šroub nemá?

Koukám na náhodné auto https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/308/17764221?goFrom=list (rv. 2015, VIN VF3LC9HPAES234820) a v service boxu tam ten šroub je.

Další náhodné auto VF3LBBHYBGS271183, 308 (T9) SEDAN 5-DVEŘOVÁ 1.6 HDi 100 FAP (DV6FD), r.v. 2017, šroub tam také je.

Upraveno uživatelem pavelblaha

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Na 2.0 blue hdi jsem ho popravdě nenašel, ale na všech 1.6 hdi 2018 ano -- a je to furt ten samej PSA 037660 šroub..  Možná se zvětšovalo v rámci toho samého označení.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já měl zato, že v 1.6 od přechodu z 16V na 8V sítko odstranili. :myslim Dvoulitry to sítko snad neměli nikdy a nevybavuji si, že by Peugeot měl zásadní problémy s turbem u dvoulitrů.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kolik má auto ventilů najdete podle VIN v http://public.servicebox.peugeot.com  v "mechanické části -> hlava válců".

Jestli máte tento šroub (PSA 037660) , "mechanické části" -> "přeplňování" -> "TURBO PŘIPOJ OLEJE".

Přechod z DOHC na SOHC byl někdy 2011, podle https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

Můžete taky mrknout na schéma rozvodů, DOHC/SOHC je pěkně vidět v "mechanické částí -> rozvod".  Buď to má jednu vačku (8V), nebo dvě (16V).

Příklady aut:

Např VF34H9HZH55323750 -> 16V  DOHC, 1.6 Hdi  -> šroubek tam je.

Např. VF3LBBHZHGS086571 rv. 2016 -> 8V 1.6 HDi (silnější verze), SOHC -> šroubek tam je.

Např. VF3LCBHZ3HS286485 rv. 2018 -> 8V 1.6 HDi (88kW) -> šroubek tam je.

Např. VF3LHAHXHGS161932 r.v. 2018 -> 16V 2.0 BHDi 150k -> šroubek tam je, ale jiný, PSA 116446 (ten IMO sítko nemá, ale nenašel jsem nikde skutečnou fotku).

 

Pokud mi to nikdo nevyvrátí konkrétním VINem, platí následující:
a) Pokud máte 1.6 HDi nebo 1.6 BHDi, šroubek se sítkem tam máte (pokud ho už někdo nevyndal)

b) Ten motor tu je už víc než dekádu, a PSA stále sítko neodstranila

 

Tvdit, že je sítko zbytečné a hrozba pro motor, chce min. odvahu a sebevědomí. Pokud Ajap navrhoval turba, a tvrdí, že zbytečné je - chtělo by to více argumentů. Já prozatím považuju za nejlepší řešení jej po 5 letech vyměnit, společně s dodržováním předepsaného intervalu pro výměnu oleje.

Upraveno uživatelem pavelblaha

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

:-) naprostý souhlas

 

ozzy56: 11. prosince 2016 se dám fotku, jak tam je sítko, ale ozzy56 napíše, že 8V 1.6HDi sítko nemají. Občas si připadám jak z jiné planety.... raději mlčet, než mystifikovat lidi.

 

Upraveno uživatelem popest

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem volal kamarádovi, který dělá v autoriz. opravně a řekl mi totok :)--podle odpovědi školitele mají sítka ze šroubu vytahovat a to z toho důvodu, že většina majitelů najezdí na oleji 30 tisíc kilometrů, protože to mají napsané v knížce, možná používají bůhvíco za olej a pak při  opravě turba vypadnou ze šroubu místo sítka jen nějaké cucky, protože tlak oleje sítko roztrhá...,říkal, že nový šroub neviděl ani nepamatuje, protože se při dem./montáži nepoškodí, takže není třeba jej objednávat, ale kdyby ho přece jen potřeboval, tak z něj sítko vytáhne a zahodí--za celou jeho karieru ho po něm totiž nikdo nechtěl...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×