tatra4ever Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 (edited) Zdravím vás. Mám problém se svojí 106, rok výroby 1998, obsah 1.0 litru a výkon 37 kW. Teď se sychravým počasím, resp. vždy na podzim, nechce startovat. Nicméně teď to dělá již dost výrazně - 1x ano, 1x ne (doteď třeba 1x za týden či klidně i měsíc). Čerpadlo je slyšet, startér točí, motor točí, ale prostě nechytne. Nepomáhá ani otočit klíčkem na 2-3x aby si nasálo víc čerpadlo (klidně i X-krát) nebo na prasáka šlápnout do plynu při startu. Ale třeba za 2 minuty při opakování už naskočí. Zkoušel jsem měnit klíček, jestli není vada v něm, otvírat kapotu aby si nasál čerstvý vzduch (v létě má tendenci při extra teplu po nastartování jakoby běžet na méně válců, rozklepe se a chcípne, pokud se mu nešplápne do plynu po nastartování). Nemá na to vliv ani prázdná či plná nádrž, značkový či obyčejný benzín, poloha (na kopci, na rovině startovat atd.), studený (ale převaha) či teplý motor. Dostal nový palivový filtr, poté svíčky a i kabely. Minule, když jsem to už dal do ofiko servisu, tak jim diagnostika po projetí motorový části nic neukázala (poté odpojili). Když jsem naléhal, co to teda může být, tak odvodili že třeba anténa imobilizéru, toť vše. Známý zase říkal snímač otáček na setrvačníku. Ale měnit díly jeden po druhým než se přijde na závadu, se mi nechce. Díky za jakýkoliv postřeh či vyřešení podobné problému. Edited October 25, 2016 by tatra4ever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 tak slapat na plyn je nejvetsi zvovadilost rozhodis tzv "studeny start" pak se divis ze to nestartuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatra4ever Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 před 1 minutou, Havlicek.Lukas napsal: tak slapat na plyn je nejvetsi zvovadilost rozhodis tzv "studeny start" pak se divis ze to nestartuje To už bylo při X-tý nouzi. Motor jinak šlape perfekto, jen prostě doufat, že naskočí zrovna napoprvé. Co to mohl ten "studený start" ovlivnit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafity Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Zkus čidlo teploty chladící kapaliny..... pohledej, je tady toho mraky.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 Tak výměna u mě nepomohla Řešíme dále Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 u mě vše vyřešlo nový čerpadlo .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 Zadat do Hledání slovo nestartuje a ukáže se spousta příspěvků na toto téma. U mě byla příčina snímač otáček. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatra4ever Posted October 29, 2016 Author Share Posted October 29, 2016 Koukal jsem tady na podobné příspěvky, ale prozatím jsem se neproklikal všema. Většinou se jedná o stejný problém, akorát se občas u někoho ještě s něčím liší. Každopádně díky za jakoukoliv zkušenost. For OK406: A od tý doby bezproblému, jo? Silně jsem nad tím taky váhal, akorát mě pak rozhodila ta anténa imobilizér po návštěvě servisu. Zkoušel jsem ji někde na netu najít, ale ta se dá asi jen v ofiko servisu, kde za ní chtěli cca 700 Kč (ale bez záruky, že závada je tohle). Nicméně spíš bude ten snímač asi hlavní problém, tak ho asi zkusím vyměnit. Co se týče výměny, jak to jde doma v dílně? Nebo se musí něco párovat poté přes diagnostiku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatra4ever Posted February 15, 2017 Author Share Posted February 15, 2017 Přátelé, přidám svoji zkušenost a poprosím vás o radu. SNÍMAČ OTÁČEK: Někdy v listopadu jsem vyměnil snímač otáček, přesně za ten samý co jsem měl v autě (dohledáno dle kódu na něm a typu u prodejce - BOSCH Generátor impulsů - klikový hřídel BO 0986280409). Auto jsem už přesouval do výměny pouze v nutnosti na dílnu (start třeba tak na 10-12x). Když jsem snímač vyměnil, tak start ihned napoprvé a mnohokrát (řádově 30 - 40 startů vždy napoprvé). Zajímavý bylo ještě při výměně, že když jsem si ten magnet přeměřoval šuplerou, jak se liší originál a nový, tak ten nový mi zůstal viset na šupleře (silou magnetu), kdežto ten starý mi spadnul. Po delší době, tak po měsící ovšem brala přítelkyně benzín na značkový benzínce a ihned po načerpání startovala asi napodruhý, napotřetí. To udělalo v týdnu ještě asi 2x a pak zas klid těch cca 500 km do dalšího nabírání. Pak brala na tom samém místě a znova stejný scénář (to už startovala asi na 10x a nic, pak ji museli lidi odtlačit a cca po 10 minutách nechání auta v klidu naskočilo). Tak jsem dal do auta Aquafobin http://www.sheron.eu/Products/ItemDetail.aspx?ITEM_CODE=1212134&PtreeCBActive=0 a dělá to stejně. Máte někdo typ co by to mohlo být? Někdy naskočí napoprvé, někdy napodruhý atd. Říkám si, že to bude nějaký bordel v nádrži zřejmě, když to dělá už delší dobu, ale je divný, že po novým snímači se to zcela srovnalo na chvíli. Ještě si pohrávám s myšlenkou ty antény imobilizéru. Měnil jste ji někdo, jak to je složitý atd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.