Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Novy rok a problem ;-( 2.0 16V + SGi


JunEAu

Recommended Posts

Ciao... poradite na co si dat pozor az nasledujici zavadu povezu do servisu, aby me nekoupali a nenaparili balik za neexistujici zavadu kterou opravili otocenim sroubku ?

P406, 2.0 16V, r.v.98, AG SGi plyn ( 8/2005 ).

Na Novej rok cestou domu na 20km useku auto trikrat skytlo, jakoby desetinu vteriny vypl motor. V pohode jsem dojel domu a neresil to.

Dnes rano otocim klickem a rozsvitily se vsechny kontrolky, otocily se i rucicky budiku do spravnych poloh, ale nerozsvitila se ( ani neproblikla ) kontrolka diagnostiky motoru. Starter motorem tocil, ale nenaskocil, pochopitelne. Po cca patem pokusu o vytazeni klicku a zasunuti se chytla i kontrolka diagnostiky motoru a start napoprve naskocil.

Cestou do prace ale velmi casto, byt ne absolutne pravidelne a s klesajici tendenci se zavada z Noveho roku opakuje - na kratickou chvili se vypne motor. Je to slusna rana, kdyz je auto v zatahu, pri brzdeni motorem skubnuti poznat neni. Vse je doprovazeno rozsvicenim kontrolky diagnostiky motoru po dobu cca 3 vterin. Co je zajimave a muze ukazovat spravnym semrem, v prubehu vypadku spadnou vsechny rucicky na tachometru do zakladni pozice - otacky, tachometr, palivomer, teplomer... To ukazuje, ze VYPNE ridici jednotka a nasledne se zrestartuje. Tento podmineni restart provadi ridici jednotka benzinoveho okruhu zezacatku kazdych 50m, ke konci tak jednou za 5 kilometru... NEZAVISLE na tom, se restartuje i ridici jednotka plynu, ale v daleko mensim intervalu, za celou cestu ( 35 km ) jen dvakrat.

Je jedno jestli jedu na plyn,. nebo na benzin... uz i to dnesni ranni uvodni nerozsviceni diagnostiky motoru ukazuje, ze zavada neni v mechanicke casti ani benzinoveho okruhu, ani plynu. Dokonce zavada nebude ani ve vstrikovani paliva... Diky tomu "odpojeni" elektroniky motoru usuzuji na elektroinstalaci... ale babo rad... ja jsem laik... poradi nejaka baba v cem muze byt zakopany pes a v cem rozhodne ne ? ( Treba ze by mi rekli: "Tak jsme vam, pane Horak vymenili ridici jednotku, uz to jede dobre, pripravte si 15 tisic" ). Neverim ze to dela ridici jednotka, kdyz se restartuji OBE ( benzin i plyn ) ridici jednotky a nezavisle na sobe. Navic ridici jednotka funguje vyborne, me prijde, ze ji proste jen netece stava... zkusil jsem se kouknout pod viko k jednotkam, ale nepovedlo se mi zadnou odpojit, jsou nafest pridelane na srouby.

Ze by to delal po tom mrazu a tani nejaky zrezively kontakt ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady těmdletem benzínovejn vymyšlenostem s hafolem elektriky rozumím jak kozel zahradničení. Co ale nějaká závada na konstře auta (baterka, zaozidovaké konce na baterce i kastli - motoru) a pojistky? Případně oxidace podpořená solným aerosolem ze silnice v propojích?

Jen nápad ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to nahodne. Frekvence se postupne utlumuje, zacne velmi castym vypadavanim a po par desitkach km uz to par km vydrzi, nez to spadne... ale neni to presne pravidelne. Navic je to dnes od rana, neznam ani pricinu, ani jestli se to bude donekonecna opakovat, ani jestli se to bude zhorsovat... jedno vim jiste, OKAMZITE s tim jdu na diagnostiku a na opravu... cemu chci ale predejit je, ze se necham natahnout opravnou za moji neznalost a sezeru jim pohadku i s navijakem a zaplatim balik... veril jsem Vasendovcum, bohuzel me poslali sice slusne receno, ale defacto \"do prdele\", ze mam plyn a ikdyz to na zavadu plynu nevypada, ani se mi na to nepodivaji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nuz ano.. ked ine nic, tak treba skusit diagnostiku... :myslim

Inak.. ak chces, tak mozes skusit odpojit baterku, rozobrat vsetky spoje a kontakty ktore najdes v motorovom priestore, precistit, prestriekat Kontoxom, poskladat a vyskusat...

Aspon teda ja by som este pred servisom toto skusil... :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, na diagnostiku to pojede... vysledek bude, ze disagnostika nic nehlasi, jen velmi casty restart. Navic to chci nechat rovnou opravit a to proc to pisu je obava z castky za opravu.

Chtel jsem to vsechno odpojit a procistit, ale k ridicim jednotkam jsem se nedostal... jak ji mam odpojit ? draty jsou k ni pripevneny celkem fest, neprisel jsem na to, jak ty kabely z toho odpojit... navic RJ je pripevnena do kastliku sroubem a sroubovak jsem vytahovat nechtel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: JunEAu

Chtel jsem to vsechno odpojit a procistit, ale k ridicim jednotkam jsem se nedostal... jak ji mam odpojit ?

draty jsou k ni pripevneny celkem fest, neprisel jsem na to, jak ty kabely z toho odpojit...

No tam byvaju take specialne packove konektory. Ta packa je zaistena, a tym ako tu packu odistis a potiahnes, tak to vyjde z toho konektoru...

Původně zaslal: JunEAu

navic RJ je pripevnena do kastliku sroubem a sroubovak jsem vytahovat nechtel.

:D:D:D... holt treba sa prinutit :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: JunEAu

... veril jsem Vasendovcum, bohuzel me poslali sice slusne receno, ale defacto \"do prdele\", ze mam plyn a ikdyz to na zavadu plynu nevypada, ani se mi na to nepodivaji.

No takhle možná dopadneš ve více servisech, jak je tam plyn tak se v tom nechce nikdo hrabat pokud na to nejsou zařízený. Taky jsem kdysi s plyňákem v některých sevisech takhle dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: JunEAu

Ciao... poradite na co si dat pozor az nasledujici zavadu povezu do servisu, aby me nekoupali a nenaparili balik za neexistujici zavadu kterou opravili otocenim sroubku ?

P406, 2.0 16V, r.v.98, AG SGi plyn ( 8/2005 ).

Na Novej rok cestou domu na 20km useku auto trikrat skytlo, jakoby desetinu vteriny vypl motor. V pohode jsem dojel domu a neresil to.

Dnes rano otocim klickem a rozsvitily se vsechny kontrolky, otocily se i rucicky budiku do spravnych poloh, ale nerozsvitila se ( ani neproblikla ) kontrolka diagnostiky motoru. Starter motorem tocil, ale nenaskocil, pochopitelne. Po cca patem pokusu o vytazeni klicku a zasunuti se chytla i kontrolka diagnostiky motoru a start napoprve naskocil.

Cestou do prace ale velmi casto, byt ne absolutne pravidelne a s klesajici tendenci se zavada z Noveho roku opakuje - na kratickou chvili se vypne motor. Je to slusna rana, kdyz je auto v zatahu, pri brzdeni motorem skubnuti poznat neni. Vse je doprovazeno rozsvicenim kontrolky diagnostiky motoru po dobu cca 3 vterin. Co je zajimave a muze ukazovat spravnym semrem, v prubehu vypadku spadnou vsechny rucicky na tachometru do zakladni pozice - otacky, tachometr, palivomer, teplomer... To ukazuje, ze VYPNE ridici jednotka a nasledne se zrestartuje. Tento podmineni restart provadi ridici jednotka benzinoveho okruhu zezacatku kazdych 50m, ke konci tak jednou za 5 kilometru... NEZAVISLE na tom, se restartuje i ridici jednotka plynu, ale v daleko mensim intervalu, za celou cestu ( 35 km ) jen dvakrat.

Je jedno jestli jedu na plyn,. nebo na benzin... uz i to dnesni ranni uvodni nerozsviceni diagnostiky motoru ukazuje, ze zavada neni v mechanicke casti ani benzinoveho okruhu, ani plynu. Dokonce zavada nebude ani ve vstrikovani paliva... Diky tomu \"odpojeni\" elektroniky motoru usuzuji na elektroinstalaci... ale babo rad... ja jsem laik... poradi nejaka baba v cem muze byt zakopany pes a v cem rozhodne ne ? ( Treba ze by mi rekli: \"Tak jsme vam, pane Horak vymenili ridici jednotku, uz to jede dobre, pripravte si 15 tisic\" ). Neverim ze to dela ridici jednotka, kdyz se restartuji OBE ( benzin i plyn ) ridici jednotky a nezavisle na sobe. Navic ridici jednotka funguje vyborne, me prijde, ze ji proste jen netece stava... zkusil jsem se kouknout pod viko k jednotkam, ale nepovedlo se mi zadnou odpojit, jsou nafest pridelane na srouby.

Ze by to delal po tom mrazu a tani nejaky zrezively kontakt ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... no já myslím draku, že by jsi opravdu měl vyčistit kontakty na baterce a ostatních i u Řj..... Baterka je ošemetná věc, tam bude zkratík jak vyšitej.... u dieselů obzvláš?, u silnějších bezínů taky....kor v tomhle počasí to dělává brikule....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Noooo hosi, update...

jsem domluven na zitrejsi rano do servisu kde mi delali plyn. Takze jsem s tim jel domu ( 30km z toho 20km po dalnici )

- odjizdim a chovalo se to jako rano ( cuknuti kazdych 150 metru ) jen s tim rozdilem, ze kdyz to cuklo, blikla diagnostika a ihned zhasla - ridici jednotka se cela nerestartovala, za to VZDY se s tim svezla i jednotka LPG, proste evidentne to neustala RJ LPG,vypla se, hned se zapla a RJ motoru ohlasila na tacho kratickou chybu

- po 5 km na dalnici jsem zkusil vypnout LPG a hle ono to na benzin jelo vyborne !!! Zadny problem, vsechno v pohode, 15 km v klidu.

- nedalo mi to a zapnul jsem LPG par km pred barakem a ono to jelo v pohode ! Ale dojizdel jsem na neutral na krizovatku a otacky kolisaly mezi 600-800ot, ale jakmile se auto dostalo do klidu, ustalily se na 900 - naprosto bezduvodne ! RJ LPG poznala klidovy stav auta a srovnala si otacky !

- tak jsem zacal testovat... zastavil jsem u kraje, vypnul vsechno, zamknul a odemknul auto a nastartoval... jedu cca 50metru a najednou lup, vsechno vypnute a auto samovolne zastavilo u kraje.... des a hruza... po par minutach se RJ opet chytla, vypnul jsem okamzite plyn a jedu zbytek cesty na benzin a hle, jede to sice dobre, ale volnobezne otacky se drzi na 2000 otacek a pri zastaveni auta pomalicku spadnou az na 1000...

Nevim jak funguji presne tyhle LPG systemy, ale protoze mam SGi ( vicebodove sekvencni ) vstrikovani, predpokladam ze plne nahrazuje i tu standartni benzinovou, kterou tam samozrejme mam... jestli ano, docela by to davalo smysl, ze to dela ta LPG RJ...

jsem z toho naprostej jelen ale je evidentni, ze je bordel v RJ a to nejspis te plynove... uvidime zitra... podam dalsi info po navsteve servisaku. Uvadim, ze 5 mesicu jsem s tim jezdil naprosto v klidu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem byl na diagnostice a ani jedna RJ nehlasila zadne chybove hlaseni. To jsem cekal...

Povedlo se najit i pravdepodobnou pricinu kolisani otacek - cidlo podtlaku v sani ukazovalo aktualne nulovou hodnotu a pravdepodobne hlasilo nesmysly i predtim. Cidlo je opravene, stacilo ocistit konektor zapojeni. Timhle se auto dostalo do normalniho provozuschopneho stavu

... zbyva uz jedine... vcera cely den a dnes rano pouze jedinkrat pred \"opravou\" auto ztratilo schopnost komunikace s RJ a bylo nepojizdne - at uz v prubehu jizdy vypojenim vsech pristroju nebo pred zacatkem jizdy neaktivni RJ. To se obavam ze je chyba ktera se bude moct opakovat a bude to nejaka prkotina na elektroinstalaci... uvidime jestli se zavada jeste projevi... btw. kostra motoru je v pohode ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ladis: Bohuzel do garaze to nemam kam prsknout, mozna se domluvim s Netopyrem ze bych na den uklidil auto do garaze... a cistit kontakty se mi moc nechce, ja tomu prd rozumim kde co rozpojuju, navic jsem schopnej rozpojit toho vic nez spojit ;-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ze ti spadnou rucicky u sdruzenych pristroju nema nic spolecneho s ridici jednotkou, pac do budiku z ridici jednotky nejdou data ani pro rychlomer ani pro otackomer, natoz pak treba hladina benzinu nebo ukazatel teploty, tohle vsechno se mi zda jako preruseni proudu vlivem spatnyho kontaktu, neblbne ti nahodou spinaci skrinka, nebo nemas nekde pod volantem nalomenej drat od ni ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nevím řešení problému, ale mám dílčí dotaz týkající se jeho části: Juneau píše, že za jízdy mu auto drří volnoběh 2000 a po zastavení pomalu spadne na 1000. U mě to dělá drahnou dobu to, že otáčky při přeřazování spadnou napřed na cca 1700, tam se chvíli udrží, a následně padají dál. Protože to znám od Fordu jako vlastnost (tj. aby otáčky při řazení nespadly až na volnoběžné a tím pádem byly menší škubance při řazení), nějak jsem se tím nezabýval, ale nyní vidím, že bych se tím zabývat třeba mohl... Je to tedy normální? :myslim

[upravil dne 3.1.06 Fx]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

to ze ti spadnou rucicky u sdruzenych pristroju nema nic spolecneho s ridici jednotkou, pac do budiku z ridici jednotky nejdou data ani pro rychlomer ani pro otackomer, natoz pak treba hladina benzinu nebo ukazatel teploty, tohle vsechno se mi zda jako preruseni proudu vlivem spatnyho kontaktu, neblbne ti nahodou spinaci skrinka, nebo nemas nekde pod volantem nalomenej drat od ni ?

To sa mi zda ako moc rozumny dotaz :super

Skontroluj spinaciu skrinku... predstav si, ze by sa stalo v podstate to iste keby si na chvilku vypol klucik :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ALFWORKS, Ferry: Spinaci skrinkou ? Po dobu vypadku zustane hrat radio, sviti svetla, sviti podsvetleni vsech pristroju, svitej na tacho i kontrolky STOP, mazani apod...

tak prozatim posledni info - otacky uz jsou v pohode ( pravdepodobne kvuli zmatenemu cidlu podtlaku v sani ), ted uz zlobi \"jen\" obcasne vypadavani behu motoru... projevuje se pouze po dobu nekolika desitek vterin po nastartovani, pak uz to byva v pohode... za jizdy klid, pouze chvili po nastartovani se muze projevit spadnuti otacek s pripadnym chcipnutim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...