Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Jean "Pepe" 406 1.8 LPG sedan LFY


JeanJaquesKubi

Recommended Posts

Ahoj, taky představím svojí 406, kterou jsem si pořídil tak nějak náhodou a po půl roce provozu a 6000 společných kilometrů mě přiměla pořídit jí ještě jednoho sourozence (taky 406 1,8) do rodiny.

jedná se o sedana

motor 1,8 81kW 

barva EYCC šedá metalíza (nevim jak se oficiálně jmenuje tenhle odstín)

vyrobeno 7.7. 1999

najeto při koupi 196.000 km

technická na rok a půl

stupeň výbavy II:

servo, ABS, el. přední okna, el. vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání (původně dálkové, ale už při nákupu se mi dostal do ruky klíč bez tlačítka), 2x airbag, spolujezdcův vypínatelný, automatická klima, autorádio na kazety s ovladačem pod volantem, přední mlhovky, funkční! senzor deště a to je asi všechno

auto je v CZ od roku 2006 dovezeno z Francie, kde ho provozoval jeden majitel, u nás v podstatě taky jeden majitel, nejdřív s ním jezdil tchán a pak ho předal zeťákovi. 

Pořizovací cena byla 23 tisíc + eko daň, když jsem pro auto jel, původně jsem ani nepočítal s tím, že ho vezmu, ještě jsem měl v merku cestou dvě BMW E36, ale když jsem to viděl, slyšel a svezl se, tak bylo hned rozhodnuto, v podstatě auto bez koroze, zachovalé, jediná vada na kráse - prasklá přední mlhovka a dveře za spolujezdcem v jiném světlejším odstínu (údajně opravováno z důvodu defektu z parkovišť), motor tichounký, pěkně držel volnoběh, za jízdy žádné škubání a na tak těžkou kastli i docela dobré zrychlení (v rámci možností 16V motoru). Dle majitele vyměněná spojka, což se zdá být pravdou, zabírá jak u nového auta. Interier také zachovalý, očividně udržovaný, stejně jako celé auto. 

Na autě jsem vyměnil olej, filtry, stěrače, doplnil povinnou výbavu a pořádně auto umyl. po 1500 km jsem zkusil takový menší výlet na sever k Baltu, cesta bez problému a s normální jízdou spotřeba kolem 6,5 litru, což mě utvrdilo v tom, abych si auto nechal. 

po nějaké době jsem začal  řešit další provozní defekty - kosti na zadní nápravě, na doporučení místních členů jsem objednal produkty Meyle HD od místního dodavatele. Udělal jsem zatím jen stabilizační tyčky, geometrické mám připravené taky, ale ještě čekám na nové šrouby k seřízení geometrie. Když už jsem byl pod autem, rovnou jsem vyměnil zadní díl výfuku (ASSO), původní už byl dost orezlý.

jinak jsem s autem spokojenej, postupně dořešim nedostatky: 

prasklá mlhovka,

výměnna sedaček - nevyhovuje mi semiš, kterej je už i lehce natrhlej na sedačce řidiče,

poshánim kola na léto

a na jaře nechám udělat pro sychr rozvody, který jsou údajně v pořádku, ale jistota je jistota

pořešim blikající kontrolku airbagu

+ musim sehnat solidní lakovnu, která mi pořeší rozdíl v odstínu dveří za spolujezdcem

 

udelano:

 

2016- vymena tycek stabilizatoru zadek Meyle

 

          - originalni loketni operka dopredu

 

2017- vymena geometrickych tycek zadek Meyle

 

. -nova alu kola 16" letni pneu 205/55/16

 

. -vymena vyplni dveri za vyplne s dekorem dreva

 

. -oprava predniho narazniku

 

. -nova predni mlhovka

 

. -novy olej do serva

 

2018-nova legalni STK

 

. -nove oblozeni zadnich brzd

 

. -opiskovani a nastrikani bubnu zadni naprava

 

. -montaz LPG Stag 

 

. -nova rozvodova sada SKF a vodni pumpa Meyle

Najeto 239.000 (08/2018)

          -výměna motoru za motor s menším nájezdem (původně 239.000, teď 180.000km)

 

          - nové rozvody a vodní pumpa

 

          - čepy řízení Meyle

 

          - Popelník v dřevěném dekoru

 

          - nová spojková lamela a spojkové ložisko

 

          - nový olej v motoru a filtr

 

          - novy servo olej

 

          - nový olej v převodovce

 

          - nové těsnění pod svody a sání

 

          - nové těsnění a spoj.material mezi svody a kat

Najeto 240.000 (11/2018)

          - repas pravého prasete

          - nové benzínové vstřiky 

          - nový regulátor tlaku paliva

Najeto cca 241.000 (12/2018/-/1/2019)

          - nové těsnění pod hlavou

          - nová gufera vaček

          - nový olej v motoru

Pořízena nová sada pružin na celé auto ST suspension (Weitec) - 30mm

01-2019- oprava dálkového ovladače v původním klíčku + nová baterka v klíčku 

 

10.2. 2019 - odvoz auta do servisu na generálku motoru

 

Najeto      241.400 (02/2019/-/03/2019)

            - menší generálka motoru

              kompletně udělaná hlava, zabroušené ventily, vyměněna gufera ventilů, gufera vaček, srovnaná hlava, přeleštěné kanály, nové všechny těsnění hlavy, svodů, sacího potrubí, nové hlavové šrouby, nové pístní kroužky Goetze na všech pístech, nová nemrznoucí směs

             - nově naplněná klimatizace, která byla po výměně motoru vypuštěná

             - pořízena sada alu kol OPALE 15" na léto, později na zimu

Najeto 243.406 - konečně vyřešen                              problém s volnoběhem - nový                      krokový motorek byl vadný,                          vyměnil se za jiný a volnoběh                      drží v pořádku

17.6.2019

Najeto 244.420 - po ujetí 1000km na                        benzín bez potíží seštelování                      LPG a počátek provozu na LPG

22.6.2019

Najeto 244.670 - výměna horního uložení tlumičů a ložisek SNR a nové přední kosti stabilizátoru (zkusil jsem Ferodo Quick steer - tak uvidíme co to vydrží) (kosti délka 320mm)

9.měsíc 2019

Najeto 248.000 - sehnal jsem konečně pravé zadní a levé přední dveře v mém odstínu (EYCC**) , vzal jsem i přední nárazník, ale snese ještě nějakou péči, taky je potřeba ho povařit a stříknout což už letos asi nestihnu

10.mesíc 2019

Najeto 249.000km - nové samostavy v zadních bubnech, poté zjištěn únik kapaliny z prasete, tak se vyměnily obě prasátka + nová brzdová kapalina, nový zadní díl výfuku tentokrát Polmostow, je to ale šmejd, po výměně se zvuk prakticky jen lehce otupil, ale kdo nevidí, že je výfuk krom katu komplet nový a těsný, tak tvrdí, že to bručí a je tam díra 

16.-17.11.2019

Najeto 251.271km - vyměněn motorový olej Petronas 10W40 a filtr Bosch, nové zapalovací svíčky FR7DC+, nové zadní tyčky stabilizátoru DELPHI

Foto po koupi auta:

20160628_105500_HDR.jpg

20160628_105723_HDR.jpg

20160628_105803_HDR.jpg

20160728_205454_HDR.jpg

Upraveno uživatelem JeanJaquesKubi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky, díky, je na ní ještě dost práce, postupně ji domazlim, v rámci možností, přecejen je to auto na běžný provoz.

joo, na léto zvažuju buď Ouragany, nebo bych rád zkusil, jak by vypadaly 16" Equinoxe z 307... nějak jsem nevygooglil foto na 406, ale líběj se mi. Otázka je, jestli nejsou opticky moc moderní na 406

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na facebooku jeden chalan s Francúzska má equinox pod 406, a vraj tam nemá ani podložky, ani nič :)

inak čo to je na tej pravej prednej hmlovke? Či sa mi len zda že nie je ok? :) pekný wágen, nech dlho jazdí :)

Upraveno uživatelem t0m@s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, zkusim toho týpka dohledat, pravou mlhovku musím sehnat jinou, tato má prasklý kryt, ale kupodivu svítí, i když je prasklá asi dlouho, stejně jako levý spodní roh nárazníku, který asi ještě stihnu letos zavařit, zatim jsem to jen zafixoval slabým kouskem plechu. 

díky, snad bude sloužit co nejdéle, potřebnou péči dostane jako všechny moje dosavadní auta :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našiel som to, posielam Ti link do ss. :) 

je aj zahmlená riadne tak do biela, nie? ten nárazník by som si nebol všimol kebyže nepovieš.
ak dostane všetko čo potrebuje tak slúžiť určite bude ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je hodně zamlžená, ale dnes jsem před výlohou marketu koukal jak svítí a svítí snad ještě líp než ta zdravá :D 

ale je v ní asi 3 cm díra, takže musí jít do popelnice a místo ní nová, překvapilo mě, že je plastová, myslel jsem, že jsou skleněné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Pánové prosim Vás jak drží lišta na předním blatniku, dostala se mi do rukou hezčí (kamarad mi ji zitra priveze) tak ať nic nezlámu při montáži/demontáži

Ještě dotaz, jak se oficialne jmenuje muj odstin (dle stitku EYCC) Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najlepšie sa tie lišty dávajú dole keď máš nárazník dole s auta. Niekde sa mi stratila fotka keď som menil nárazník, mal som to ofotené. Sú tam také sprosté ušká ktoré treba povoľovať, a k tomu sa myslím bez toho dať dole nárazník vôbec ani nedostaneš, je to totiž vo výške výstuhy takže tak. 

EYC je Platinum Silver/Grey, ale najlepšie by sa to pozrelo cez VIN/VIS v serviceboxe pre istotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...