Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Schreekův Satelis 400


Recommended Posts

Pokud se bavíme o Satelisu 400 (rozdíly mezi motorizacemi jsou dost zásadní), tak originální tlumiče mají délku 377mm a stojí cca 8 tis.. Já dával sadu Malossi Twin určenou pro Piaggio Beverly 400 tourer (shodné rozměry) za cca 6 tis. (byla akce). Dají se pořídit i levnější tlumiče např TYTO , ale těžko říct co vydrží. Obecně tam bude pasovat jakýkoliv univerzální tlumič o délce 375 nebo 380 mm, ale takhle dlouhý se bohužel moc nedělaj, vím že např. YSS by je mělo umět za cenu kolem 7,5 tis.. Rozhodně nezkoušet TYTO, zkoušel je @ChouLu a odešli prakticky okamžitě...  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Takže aby to nevypadalo, že jsem se přes zimu flákal :D  Akutální stav tachometru 39 534 km

Po novém roce jsem zahájil přípravu na sezónu:

- došlo ke kompletnímu odstrojení skútru

IMG_20171230_165733.jpgIMG_20171230_165745.jpg

IMG_20171230_165756.jpg

- kontrola tlaku ve válci - ukázková, není třeba se bát ;) 

IMG_20180103_132436.jpg

- kontrola a seřízení ventilů (sací byli ok, ale výfukové měli značnou vůli)

- kontrola nastavení rozvodů ( cajk ;) )

IMG_20180104_105114.jpgIMG_20180104_105141.jpg

- kontrola tlaku palivového čerpadla

- výměna (nevyměnitelného) palivového filtru v čerpadle

IMG_20180103_151727.jpgIMG_20180103_151734.jpg

- vypuštění, vypláchnutí nádrže

- kontrola brzd (přední na cca 3-4 tis km, zadní v polovině životnosti)

- výměna ložisek předního kola (kolo se točilo se značným odporem)

IMG_20180115_143222.jpgIMG_20180115_160533.jpg

- výmena ložisek zadního kola a ložiska v krytu variátoru

IMG_20180216_083737.jpg

- kontrola variátoru a řemene (řemen ještě tak 3-4 tis dá, variátor bez známek většího opotřebení)

IMG_20180217_123458.jpgIMG_20180217_120745.jpg

- výměna silentbolků kyvky/motoru (už to potřebovali :D )

IMG_20180104_121051.jpg

- výměna chladící kapaliny

- rozebrání a vyčištení klapky a všech elektrických konektorů kolem ( zde byla pravděpodobně příčina kolísání volnobehu - klapka byla zakarbonovaná)

- promazání lanovodů plynu a seštelování

- oprava montáže výhřívaných gripů (na podzim šli na rychlo aby se dalo jezdit déle, ale chtělo to doladit ;) )

IMG_20180214_151655.jpg

- kompletní odstranění povrchové rzi a částečné přelakování postižených míst na rámu

IMG_20180211_114127.jpgIMG_20180211_160502.jpg

- výměna předních páček za stavitelné CNC, lámací se štelováním (původně určené na Burgmana ) jsou z číny, ale tady se prodává stejný výrobce jen dráž

IMG_20180214_155543.jpgIMG_20180214_151655.jpg

- náhrada pro tento motor chronicky odcházejícího oddechového ventilu klikovky za PVC ventil určený proto motocykl od kluků z Anglie

IMG_20180217_161840.jpgIMG_20180217_161911.jpg

- úprava podsvícení budíků (ztlumení kontrolky dálkových a změna barvy podsvícení - modrá je dobrá :D )

IMG_20180219_183034.jpg

- renovace a zatmavení předních světel

IMG_20180113_130302.jpgIMG_20180124_160110.jpg

- výměna klaksonu za výkonější (teď už mě nikdo nepřeslechne :D )

- renovace plynových vzpěr kufru ( povedla se, možná až moc :D ) 

- a na závěr samozřejmě výměna motorového oleje a vzduchového filtru

Skútr mne odměnil hladkým startem po cca 2 měsících odstavení a konečně drží volnoběh i za studena jak má ;)

Na závěr skútr dostal kosmetickou údržbu, tzn očista motoru a hliníkových dílů, rozleštění laku, nanesení voskové vstvy,  rozleštění výfuku a odstranění zbytků po poškozené samolepce akrapovič. Poprvé používám kosmetiku od Chemicalguys a funguje fakt skvěle ;) 

IMG_20180211_114111.jpgIMG_20180217_183301.jpg

Pak máme ještě nějaké to lakování v podobě černě nalakovaného krytu variátoru, držáky tlumičů a aby vše vyniklo tak jsem povyměňoval všechny viditelné šrouby za nové zinkované.

A výsledek? No já jsem spokojen ;) Sezona brzy začne... 

IMG_20180304_160056.jpgIMG_20180304_160108.jpgIMG_20180304_160120.jpgIMG_20180304_160141.jpgIMG_20180304_160203.jpgIMG_20180304_160158.jpg

Rád bych poděkoval @ChouLu za pomoc s elektrikou @MilanF1 za perfektní lakování,@Pe.Tr za rady a přípravky, @pp205 za zapůjčení testerů na měření tlaků a samozřejmě ženě a rodině, že mě nechali strávit pár týdnů v garáži :D 

 

 

IMG_20180104_105050.jpg

IMG_20180104_105122.jpg

IMG_20180117_175237.jpg

IMG_20180117_175243.jpg

IMG_20180117_175251.jpg

IMG_20180117_175300.jpg

IMG_20180117_175307.jpg

IMG_20180119_155108.jpg

IMG_20180120_171118.jpg

IMG_20180120_171124.jpg

IMG_20180122_120604.jpg

IMG_20180211_114116.jpg

IMG_20180211_114122.jpg

IMG_20180211_114130.jpg

IMG_20180211_114140.jpg

IMG_20180211_114145.jpg

IMG_20180211_160504.jpg

IMG_20180211_160517.jpg

IMG_20180211_160521.jpg

IMG_20180214_151650.jpg

IMG_20180214_155506.jpg

IMG_20180216_133439.jpg

IMG_20180216_144616.jpg

IMG_20180217_120755.jpg

IMG_20180217_120756.jpg

IMG_20180217_161856.jpg

IMG_20180217_183247.jpg

IMG_20180217_183254.jpg

IMG_20180217_183310.jpg

IMG_20180221_072712.jpg

IMG_20180225_121613.jpg

IMG_20180304_160129.jpg

IMG_20180304_160151.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jsi proflaknul, že jsem ti něco lakoval, dám sem konkrétní fotky. Ony to jsou v podstatě drobnosti, ale - jak hlásá motto jedné firmy - Úspěch spočívá v detailech. :papa

Jenom do budoucna prosím, už ne tolik komplikované díly. :D

20180118_120804.jpg

20180207_092604.jpg

20180219_123226.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nepředpokládám, že takováto údržba bude potřeba každý rok. Mám v plánu si na skútru projet Evropu, tak sem si chtěl udělat aspoň hrubý přehled o jeho celkovém stavu, což teď mám a vzhledem k jeho Italskému původu jsem byl i poměrně mile překvapen, protože sem na žádné zásadní problémy nenarazil. 

@Pe.Tr: No tohle by asi žádná pojišťovna nezaplatila, nicméně krádež mám pojištěnou ;) 

@Milan+: Cizí skútry by mě nebavili, tohle bylo po volnu, což v teplé garáži jde úplně v pohodě. A pytle ubyly na nulu a byly doplněny ;) 

@radim.1008: Děcka pomáhali, musej se učit už od mala :D Ve fotkách mám bordel, ale promazat to už nemůžu, páč nevím který jsem použil :D 

@MilanF1: No už jen ty disky a bude to komplet :D Ale nechám Tě teď odpočinout ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Milan+ @Hafity Nejsem detailista, nespecializuji se na malé díly. Na staré motorce lakovat trubkový rám a obroustranně blatníky, to je pro mě neštěstí a ani by mě to nebavilo. Raději když tam mohu pod plným tlakem naládovat co nejvíce materiálu ... často jedu jako robot bezmyšlenkovitě ... denně jsem schopný v práci pistolí prolít až 15 litrů materiálu, a to se bavíme pouze o autodílech.

Obdivuji lidi, co si umí hrát s malými díly třeba na Stadiona a pak zalepovat na 100% preciznost při dvoubarevném lakování.

Já nepotřebuji přijímat výzvy, když si nejsem jist kvalitou odvedené práce. Prostě takovou práci odmítnu. Takže klasickou motorku nedělám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krasa, gratulujem.

Vydim ze si rozobral aj nadrz. Preto sa chcem informovat ci si nahodou nemenil palivove cerpadlo.

Ja mam problem nastartovat, sviecka je vlhka od benzinu. Ked ju vymenim tak mator nastartuje. Ale po par dnoch cas to iste. Vymenil som fajku, sviecku. Vycistil injektor, atd. Dnes som zmeral tlak paliva a nameral som 2,0 bar namiesto papierovych 2,5.

Chcem kupit nove cerpadlo ale neviem najst typ. Preto otazka ci si ho nemenil alebo nevies typ.

P.S. Je zaujmave ze takto sa chova viacej Satelisov (podla zahranicnych a aj domacich for).

Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...