Radeq Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Zdravím, už mě to štve delší dobu, tak se chci poradit. Když nastartuju studený motor (hlavně v tomhle sychravým ránu), tak hned bez problému naskočí, ale asi po 5ti až 10ti vteřinách začne vynechávat jeden válec. Někdy to neudělá vůbec, někdy stačí chvíli přidat plyn a přestane to, anebo jako dnes nepomůže nic a motor hapruje s následnou hláškou Antipolution faulty... Když ho chvíli protočím, chcípnu, a znovu nastartuju, tak je většinou po problému a pak už celý den jezdí normálně. Měl jsem to asi před půl rokem u známého v servisu a ten si myslel, že to bude zap.lišta. Dal tam novou a pro jistotu ještě vyčistil klapku. Pár dní se zdálo, že je to dobrý, ale pak to začalo dělat zas(občas). Přes zimu a nejteplejší suchá rána to nedělává. Ptám se - co si myslíte, že to může být? Je to benzín 1,6, 81kW, rok 2005, najeto 141000. Díky předem za rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sale Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Chtělo by to napřed zjistit na dia. který válec, případně co to dělá, nějaké vyměňování dílů bez zjištění závady je zbytečné. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted September 19, 2016 Author Share Posted September 19, 2016 Tak třeba včera normálně v pohodě, ale dnes ráno zase! Fakt nikdo aspoň nemáte tušení, co by to mohlo dělat? Podle chování si myslím, že by to mohla dělat svíčka. Nikdo jste se s ničím podobným nesetkal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sale Posted September 19, 2016 Share Posted September 19, 2016 No tak co třeba ty svíčky,víš kolik mají najeto? Pokud je to víc než 40t. tak bych je rovnou vyměnil a pokud nepomůže, musíš hledat dál. Taky třeba uvidíš, že některá je víc černá a tam už může být problém. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KingSpade Posted September 19, 2016 Share Posted September 19, 2016 Sekundární přívod vzduchu do sání a tím spojená svítící kontrolka motoru a hláška vypisující Antipollution Fault. Toho se nezbavíš dokavaď nevyměníš tu el vrtuli co se nachází dalo by se říct nad altíkem. Na kolik to výjde ti nepovím, na vrakáčích to hledat klidně můžeš, ale jak dlouho to bude fungovat dokud to zase začne házet chybu se neví. Jinak, spotřebu to nezvyšuje, motor jede normálně, jen holt studený start (ne vždy) doprovází cukání motoru a smrad z výfuku jako ředidlo. A když chybu smažeš znovu se objeví. Prostě základ je, nastartovat a hned se nerozjíždět, nechat to na volnoběhu bublat a jen co se vypne ta eko elektrická ****** se můžeš rozjet. Jde ten ventilátor i slyšel při startu jak si fičí a jak přestane fičet můžeš jet, jak nepočkáš tak se může stát, že při přidání plynu motor začne cukat a bude mít tendenci chcípnout, jak u tohodle jevu vypneš motor a znova nastartuješ tak už se ventilátor neroztočí (se vyruší) a můžeš se normálně rozjet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted September 20, 2016 Author Share Posted September 20, 2016 Tak jsem se snažil o tom zjistit něco víc, a je to teda zajímavé. To jsem ani netušil, že je tam takový kurvítko. Někde v jiném vlákně jsem se dočetl, že to dává zabrat ventilům na 1.válci, že tam pak může být horší komprese (tím by se vysvětloval ten dočasný chod na 3 válce po startu). Nedá se to nějak odstavit z provozu, ať je pokoj? Kvůli pár desítkám sekund po startu tak komplikovat motor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KingSpade Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 (edited) Ono by asi stačilo vytáhnout kabel z konektoru, ale chyby se nezbavíš a při každém startu ti vyskočí K a Antipollution Fault Nehledě na to, při technické bude problém. Edited September 20, 2016 by KingSpade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KingSpade Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Vyfoť motor a hoď sem fotku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted September 21, 2016 Author Share Posted September 21, 2016 Tak jsem si byl vyfotit ten motor, ale nad altíkem jsem nic takovýho neviděl... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KingSpade Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 No právě, mě až potom došlo, že to je vlastně jen u dvoulitru. Zkus kontaktovat člena TONY STARK tady na foru, též má jednašestku, možná by mohl vědět. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecino Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 (edited) Zkusil bych ještě jednou a pořádně vyčistit klapku (demontovat a všechen karbon a usazeniny vyčistit) a zkontrolovat svíčky jakou mají barvu. Není třeba nějaká povolená? Zkus vyčíst chybu, jestli se tam nebude víc info. Zapalovací lištu jsem taky měnil, ale ta začla vynechávat až po zahřátí, za studena jela normálně. Edited September 22, 2016 by pecino Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Stark Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 (edited) Jo jo, tohle je klasický problém 1.6ky (benzín) po cca 130.000km. Nastartuješ, sedneš, rozjezd, auto jakoby z rázu zpomalí jako bys zapřáhl tunu za auto a pak najednou vystřelí jako z praku, na vině je už zašlá škrt.klapka a hlavně špatně nastavené krajní polohy klapky což se nejvíc a nejlépe projevu v zimě či nižsích teplotách. Ona vlastně určuje kolik vzduchu se má pustit a je to závislé na venkovní teplotě vzduchu (je to jakoby sitič co určuje poměr směsi na spalování) - tak to chápu já (pro rejpavé ;-) ). Dívej, zajeď do autorizovaného servisu Peugeot, řekni, že chceš nechat vyčistit škrtící klapku a nastavit její krajní polohy. Budeš dva dny bez auta protože to nastevení krajních poloho se musí dělat při kompletně vychladlém, odstátém motoru, vysolíš cca 1.300,- (tady na Rudné v Ostravě za to chtějí tuto sumu, takže je orientační) a vydrží ti to cca dalších 30-40tisíc km. Auto pak pojede jako znovuzrozenné a klesne ti i spotřeba. Doporučím při této operaci vyměnit i svíčky (já dávám Bosch). Jinak po hotovém vyčištění a nových svíčkách je dobré motor potahat do vyšších otáček, protáhnout jej. Ale tohle každý dělá na vlastní nebezpečí, nenesu žádné následky za možné vzniklé rizika či škody. Edited September 26, 2016 by Tony Stark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted September 27, 2016 Author Share Posted September 27, 2016 Zatím to řeším tak (a pomáhá to), že asi po pěti sekundách od nastartování trochu prošlápnu plyn, podržím chvilku otáčky tak na 1500, a pak už je to OK. Ale klapka byla tak před půl rokem čištěná a bylo pak poznat, že se motor zkultivoval. Spíš asi ještě zkusím ty svíčky... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Stark Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 To že byla klapla čištěná, otázkou je kde a kým byla, je pouze 50% řešení, protože po jejím vyčištění bez nastavení těch krajních poloh se nezmění vůbec nic, sice funkčnost bude správná ale její rozsah bude omezen. Nicméně pokud se to provedlo všechno (vyčištění a nastavení) tak bych hledal problém ve svíčkách. Nejlépe napojit na origo diagnostiku a vyčíst problém z kódu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted October 5, 2016 Author Share Posted October 5, 2016 Mate mě, že to nedělá pořád. Tak třeba minulé dva dny všechno v pohodě, ale dnes zas výpadek. Ale napadlo mě, jestli není vodítkem to, že vždycky při výskytu problému jakoby víc klepou ventily. Ale podle zvuku právě jakoby jenom jeden válec. Nemohlo by to být něco takovýho (ventily, nebo hydroštely)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted October 14, 2016 Author Share Posted October 14, 2016 Kdybych chtěl zkusit cvičně vyměnit ty svíčky, jaké byste mi doporučili? Má smysl zkusit třeba Bosh se 4 elektrodami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaC2 Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Mozna trochu mimo - ale nezkusil jsi treba aditivum do benzinu od VIFu? http://www.vif.cz/files/images/novinky/clanek_z_casopisu_Svet_motoru_2015.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted October 14, 2016 Author Share Posted October 14, 2016 Díky, zajímavá věc, rozhodně to zkusím. Je fakt, že jezdím hlavně po městě, takže by ten karbon pro mě mohl být aktuální. Pokazit se tím nic nemůže. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladiss Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Dobrý večer pánové, řešil jsem naprosto stejný problém, občasné vynechávání válce po studeném startu. Na diag bylo vynechávání zapalování, válce 1 až 4. Dělalo to při studeném startu, když se přidal plyn, válec se většinou chytl. Po nějaké době se ztratila komprese na 2 a 3 válci, udělala se GO motoru, zjistily se zakarbonované a přidřené ventily. Hlava se udělala, motor taky a při prvním startu motor chytl krásně na všechny 4 a běžel bez problémů. Ovšem na druhý den ráno bylo venku -2, auto po pár vteřinách šlo opět na 3 válce až motor zdechl. Následný start a lehké protůrnutí motoru už šlapal na všechny 4. Už vážně nevím co to může být. Vy jste ten problém na svém autě vyřešil, nebo už také nevíte co stím? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeq Posted November 14, 2016 Author Share Posted November 14, 2016 Nevyřešil, dělá to občas, ale nepřestalo to. Taky se to po protůrování zatím vždycky chytlo, ale štve mě to. Zatím to zkouším průběžně řešit VIF aditivem do benzinu, uvidím až časem, jestli to pomůže. Jestli ne, tak bych to viděl asi na hydroštely, hodně jsem se o tom snažil zjistit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.