Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Hlava 1.4 KFX - zalomeny kolik z vahadiel


573v0

Recommended Posts

Caute, mam tu hlavu z 1.4ky a jeden z tych 5tich vymedzovacich kolikov co su na vahadlach sa zlomil a spodna cast ostala v hlave, v okoli tej dierky je aj mala prasklina (vid foto). Mam to riesit? Ma to ulozenie nejaky vyznam, ked su vahadla aj tak prisrobovane srobami co drzia hlavu? Moze do buducna robit problem ta prasklina? Skusim to este doma lepsie nafotit nech ju viac vidno, no je sanca ze sa bude rozsirovat?

Inak je zvlastne, ze na tom motore preskocil rozvodak a zrazil sa piest s ventilmi - ojnica ohnuta, vlozka valca nastrbena a pritom ventily vyzeraju ze sa im nic nestalo, jediny defekt na hlave je ten zlomeny kolik vahadiel. Je to bezne?

P_20160911_100106.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč to nevemeš tam ,kde se tlakují a rovnají hlavy a nezeptáš se tam...? jestli tam zůstalo něco zalomeného ,a dá se to navařit,možná tu půjde ven.Potřebuješ specializovaný pracoviště, já tady o pár vím ,ale neříkej ,že nic v okolí nemáš....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš ohnutou ojnici (jak jsi to zjistil?) a "nastrbenou" (nevím přesně, co to znamená) vložku, tak už bych neřešil hlavu.... Jestli ventily těsní zjistíš tak, že hlavu otočíš vzhůru nohama a "mezi ventily" naleješ nějakou kapalinu typu benzín/ředidlo.... jestli to těsní uvidíš hned....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ojnicu som zistil tak, ze som ju vytiahol :D Vlozka je nastrbena tak, ze na strane kluky je z nej proste kus ulomeny... Ventily idem menit kazdopadne, tie nejdem ani skusat ci tesnia ale opticky su na tom dobre..

 

Inak pytam sa tu preto, lebo skor mi niekto vysvetli vyznam a dolezitost tych kolikov na vahadlach tu na peugeotfore ako niekde, kde robia hlavy vsetkych znaciek.. teda aspon dufam.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak hovoríme o pružnej závlačke viď obrázok, tak tá má za úlohu vymedziť podperu váhadiel v dvoch osiach a to tak aby bola uložená v hlave válcov presne. AK bude vymedzená vôľa podpery váhadiel v osi X a Y pomocou tejto pružnej závlačky tak si následne pomocou skrutky nastavenia osi váhadiel budeš vedeieť presne nastaviť os váhadliel ventilov. Až  bude os váhadiel ventilov presne vystredená budeš vedieť nastavovať skrutku č. 10  

Takže podľa mňa zlomeny kolík musíš vybrať a dať nový pri montáži hlavy válcov potom dotiahneš skrutkou č.3 z druhého obrázka jak hlavu tak aj podperu váhadiel čím vymedzíš podperu váhadiel v poslednej tretej osi Z. 

Kolík (pružná závlačka) je pružný a preto by mal byť dutý tak stačí odmerať priemer otvoru v tom odlomenom kolíku a použiť sadu. ak praskol otvor daj zavariť celý otvor a potom na CNC... That´s all...

PS. kolík sa zlomil preto lebo je "presný"´do otvoru (preto vymedzuje v osiach X a Y ) kdežto tie dve skrutky č. 3 sedia do otvoru s vôľou a po dotiahnutí vymedzujú v osi Z.

kolik.jpg

skrutka.jpg

Upraveno uživatelem JakubkoSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No super, dakujem za perfektne vysvetlenie! to som potreboval pocut :) Takze zistim co by stalo zavarenie ale pravdepodobne teda pouzijem inu hlavu. Dufal som ze sa bez toho zaobidem ale je pravda ze priemer srobu hlavy je mensi ako priemer otvoru v ulozeni vahadiel takze to vymedzenie vole tym kolikom dava zmysel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...