Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Moje první vozítko - Peugeot 206: 2023 - letos již druhý odtah :(


trucker1245

Recommended Posts

Představuji Vám svojí 206-tku, 1.4HDi 50Kw, rok 2004.
Auto mám od dubna 2015. Motor prý prošel chipp tunningem, spotřeba je dobrá, tak snad motor vydrží dlouho - o kolik HP a Nm se hodnoty zvedli, to netuším...
 

04/2015 - 126 000 Km - Koupě.
10/2015 - 139 000 Km - Mot. olej + filtr, nové zimní pneu (Barum).

01/2016 - 145 000 Km - Komplet rozvody a spojka.
06/2016 - 154 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, palivový, vzduchový, kabinový.
08/2016 - 163 000 Km - Původní zimní pneu (Hankook) sjeté, nové letní (Barum) - po třech týdnech píchnuté zadní pneu...  
09/2016 - 168 800 Km -  Mot. olej + filtr (Jako vždy Total Quartz 9000 5W-40).
11/2016 - 174 500 Km - Vyměněné uhlíky na alternátoru, opravena kostra od baterie k motoru.

02/2017 - 185 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, vzduchový; výměna klínového řemene + vodící a napínací kladka.
04/2017 - 192 500 Km - Přezuto na letní pneu, koupené staré plecháče opraveny - opískování, nalakování do černa.
06/2017 - 200 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, kabinový.
07/2017 - 203 000 Km - Nový zadní díl výfuku (tlumič).
11/2017 - 215 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, vzduchový. Výměna chladící kapaliny.

01.2018 - 222 000 Km - Repase zadní nápravy, výměna oleje v převodovce.
03.2018 - 230 000 Km - Výměna předních ramen, stabilizačních tyček, mot. olej, filtry: olejový, palivový.
04.2018 - 231 000 Km - Výměna čepů řízení, spojovacích tyček. Seřízení geometrie - hotové STK.
05.2018 - 233 000 Km - Výměna řemenice klik. hřídele, řemenice alternátoru (nyní volnoběžná), nový řemen.  
07.2018 - 245 000 Km - Výměna předních kotoučů + destiček (Brembo), výměna mot. oleje, filtry: olejový, vzduchový. 

01.2019 - 261 000 Km - Mot. olej + filtr. (Měněný nadvakrát, původní nebyl ten, za který se vydával).
02.2019 - 264 500 Km - Nová spojka a lanko, výměna převodovky (z vrakoviště), tyčky řazení.
04.2019 - 269 400 Km - Výměna BSM B2, (pojistková skříň u motoru) najednou umřela a nešlo startovat.
05.2019 - 275 000 Km - Mot. olej + filtr, vzduchový a kabinový. Výměna stabilizačních tyček Meyle.
08.2019 - 287 000 Km - Výměna: přepákování řazení, akcelerační silentlblok, oprava sahary, seřízení geometrie. 
09.2019 - 287 300 Km - Mot. olej, filtr: olejový, palivový. Oprava zadní části podlahy vozu (odstranění rzi, odmaštění a nátěr Rezistin Car.
11.2019 - 295 000 Km - Přezutí na zimní pneu, výměna trysek ostřikovače.
12.2019 - 300 300 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový.

03.2020 - 308 000 Km - Výměna na přední ose: pružiny (Sachs), tlumiče (Meyle), uložení. Zadní osa: tlumiče (Meyle).
03.2020 - 309 000 Km - Výměna levého gufera převodovky (začalo kapat). ⬆️
04.2020 - 310 800 Km - Nová baterie (Varta D43), hotové STK. Přezuto na letní nové pneu Falken (195/65 R14).
05.2020 - 315 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, kabinový. Modul k rádiu, konečně AUX a USB v autě. 
07.2020 - 321 000 Km - Výměna olejové vany(čištění sacího koše), výměna mazací trubky k turbodmychadlu + 2 šrouby + 4 podložky. Mot. olej + filtr. 
08.2020 - 325 000 Km - Výměna dílů: Kožený volant, zadní P lampa, zadní mlhovka, dorazy kapoty, COM - páčky pod volantem - bude asi na více výměn. - Vše z vrakoviště. 
09.2020 - 326 000 Km - COM - páčky pod volantem z vrakoviště vráceny, moje původní se dočkali kompletní repase.
10.2020 - 330 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový.
12.2020 - 336 000 Km - Přezutí na zimní pneu.

01.2021 - 341 600 Km - LED osvětlení SPZ.
02.2021 - 345 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, palivový.
04.2021 - 349 000 Km - Výměna předních tyček stabilizátoru. Přezuto na letní pneu.
08.2021 - 360 500 Km - Mot. olej a filtr. Výměna středové trubky výfuku. Seřízení geometrie.
10.2021 - 363 000 Km - Kompletní výměna zadních brzd - Obložení, válečky, pružiny, lanovody ruční brzdy, brzdová kapalina. Zadní pravé ložiško. 

04.2022 - 370 000 Km - STK, přezuto na letní pneu.
04.2022 - 371 700 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový, kabinový. Nové plynové vzpěry kufru. Nové stěrače (Valeo).
05.2022 - 373 000 Km - Rozvodová sada vč. vodní pumpy, vratné trubky vstřikovačů, napájecí trubky paliva, palivový filtr, vidlice vstřiků, šrouby vstřiků, podložky(těsnění) vstřiků, chladicí kapalina, olej v převodovce, ochranný nástřik spodku.
09.2022 - 380 000 Km - Mot. olej a filtr. Oprava sahary (nový ventilátor, odpor, relé). 
11.2022 - 383 000 Km - Výměna předních ramen, horní uložení tlumičů.

01.2023 - 386 000 Km - Výměna řízení a oleje, seřízení geometrie.
04.2023 - 390 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový, kabinový. Výměna alternátoru. Přezuto na letní pneu. Výměna předních tyček stabilizátoru.
06.2023 - 393 000 Km - Výměna vratných hadic vstřikovačů.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Citovat

 

Po třech letech, co auto vlastním a najetých 100 000 Km jsem si řekl, napíšu pár řádek.

Před koupí jsem si říkal, je to "Pežot" tak asi nic moc spolehlivost, ale ten motor se mi líbil. Dnes každému říkám, že je pežot spolehlivý a až budu bohužel muset řešit náhradu, nejspíše zůstanu u LVA ve znaku. Na motoru jsem neřešil vůbec nic, chce jen naftu, olej a filtry, vše dělám zavčasu. 
Hodně lidí si stěžuje na řazení, je pravda, že není přesné a je takové "gumové" ale je to hlavně o zvyku. Za studena hold pomalu, s meziplynem a není problém řadit, i když je to blbé srovnání s nákl. autem např., taková Avia euro 5 to je teprve řazení úplně na nic. 

Pokud jedu sám, motor je krásně živý a dá se jezdit v pohodě do 5l/100km. V plně naloženém vozidle je to horší, ale s tím se počítá - navíc jezdím max ve 2 lidech. 
Investice za ty 3 roky mi přijdou opravdu dobré, na začátku rozvody, spojka a dlouho klid. Nedávno se dělala repase zadní nápravy a teď řeším přední, toť vše ze zásadních částek.  

 

 

Při testu geometrie se ukázalo, že zadní náprava už toho má dost za sebou, vyplatí se podle Vás dělat repase? Četl jsem zde, že se dá udělat za 5 000,- což není tak hrozné. - 222 000 km vyřešeno :)

 "prahy" nejsou moje práce, takhle už jsem to koupil, někdy se možná dostanu k tomu je sundat a řešit, co s tím dál :D a levý přední bok je bouraný - ta barva tam maličko hapruje... 

IMAG1556.jpg

IMAG1554.jpg

Upraveno uživatelem trucker1245
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Už několik týdnů řeším problém s dobíjením...
Začalo to občasným probliknutím kontrolky dobíjení, až jsem jednou nenastartoval, půjčil jsem si nabíječku, baterii přes noc nabil a další den jsem jel na vrakáč pro jiný alternátor (za 1500,-). Proběhla výměna, druhý den na dálnici opět kontrolka dobíjení...
Tak jsem na původním alternátoru nechal vyměnit uhlíky, jelikož už na tom byli špatně. Proběhla opět výměna altíku, opět zbytečně... Altík dobijí, ale málo... dává mezi 12,5V - 13V. Nabíječku jsem musel vrátit, jezdím denně do práce a domů (cesta 55Km) tak abych dojel (bez rádia, větrák max 1. rychlost) a doma vždy nastartuji v pohodě, v práci mě teď 3x musel startovat kolega přes kabely... tak mi už není jasný, jestli to nebude ve finále baterií? (Varta BLUE 60Ah, 540A stáří nezjistím)
Tento týden ve čtvrtek jsem ráno 3x startoval (kratší jízda do města) a byli -2°C v práci bylo vždy nad nulou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

baterie by měla ukazovat daleko víc ...12.8 V  mám na baterii do Xm v klidu v garáži,před týdnem jsem ji napojil na dobíječku na oživení a drží , je to stovácká verze

11.9 mi to spadne v mám při startu ...z 12.00

11 V je spíš článek na odchodu

dobíjí mi to na 14.4 volnoběh , volt metr mám přímo v kapli ---bez větráku bez světel

11 to je jak kdybys neměl buzení altu ....

Upraveno uživatelem myšut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na základě kladných názorů jsem zakoupil SUPER DIESEL ADITIV - VIF a dneska konečně před tankováním vyzkoušel, minimálně po zvukové stránce je znát hladší a klidnější chod motoru, uvidím se spotřeba jestli bude o něco lepší, každopádně doufám že se prodlouží životnost čerpadla a hlavně vstřikovačů.

Asi by bylo dobré používat i letní směs, ale na to je ještě čas ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přestala mi svítit pravá potkávačka, výměna žárovky nic nezměnila, tak jsem zkusil vyměnit pojistku (i když nebyla prasklá, ani seškvařená) a výsledek je takový, že už nesvítí ani parkovačka. 
Tu jsem tedy vyndal, byla docela černá, novou musím koupit, nicméně přestala svítit po výměně pojistky.

Takže pánové, kde dál hledat? Dálkový funguje, kabely k žárovkám nikde přerušené nejsou - zjištěno pouze pohledem.
Mám sehnat multimeter a zkusit změřit, jestli jde na žárovku proud?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...