trucker1245 Odesláno 4. září 2016 Sdílet Odesláno 4. září 2016 (upraveno) Představuji Vám svojí 206-tku, 1.4HDi 50Kw, rok 2004. Auto mám od dubna 2015. Motor prý prošel chipp tunningem, spotřeba je dobrá, tak snad motor vydrží dlouho - o kolik HP a Nm se hodnoty zvedli, to netuším... 04/2015 - 126 000 Km - Koupě. 10/2015 - 139 000 Km - Mot. olej + filtr, nové zimní pneu (Barum). 01/2016 - 145 000 Km - Komplet rozvody a spojka. 06/2016 - 154 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, palivový, vzduchový, kabinový. 08/2016 - 163 000 Km - Původní zimní pneu (Hankook) sjeté, nové letní (Barum) - po třech týdnech píchnuté zadní pneu... 09/2016 - 168 800 Km - Mot. olej + filtr (Jako vždy Total Quartz 9000 5W-40). 11/2016 - 174 500 Km - Vyměněné uhlíky na alternátoru, opravena kostra od baterie k motoru. 02/2017 - 185 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, vzduchový; výměna klínového řemene + vodící a napínací kladka. 04/2017 - 192 500 Km - Přezuto na letní pneu, koupené staré plecháče opraveny - opískování, nalakování do černa. 06/2017 - 200 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, kabinový. 07/2017 - 203 000 Km - Nový zadní díl výfuku (tlumič). 11/2017 - 215 000 Km - Mot. olej, filtry: olejový, vzduchový. Výměna chladící kapaliny. 01.2018 - 222 000 Km - Repase zadní nápravy, výměna oleje v převodovce. 03.2018 - 230 000 Km - Výměna předních ramen, stabilizačních tyček, mot. olej, filtry: olejový, palivový. 04.2018 - 231 000 Km - Výměna čepů řízení, spojovacích tyček. Seřízení geometrie - hotové STK. 05.2018 - 233 000 Km - Výměna řemenice klik. hřídele, řemenice alternátoru (nyní volnoběžná), nový řemen. 07.2018 - 245 000 Km - Výměna předních kotoučů + destiček (Brembo), výměna mot. oleje, filtry: olejový, vzduchový. 01.2019 - 261 000 Km - Mot. olej + filtr. (Měněný nadvakrát, původní nebyl ten, za který se vydával). 02.2019 - 264 500 Km - Nová spojka a lanko, výměna převodovky (z vrakoviště), tyčky řazení. 04.2019 - 269 400 Km - Výměna BSM B2, (pojistková skříň u motoru) najednou umřela a nešlo startovat. 05.2019 - 275 000 Km - Mot. olej + filtr, vzduchový a kabinový. Výměna stabilizačních tyček Meyle. 08.2019 - 287 000 Km - Výměna: přepákování řazení, akcelerační silentlblok, oprava sahary, seřízení geometrie. 09.2019 - 287 300 Km - Mot. olej, filtr: olejový, palivový. Oprava zadní části podlahy vozu (odstranění rzi, odmaštění a nátěr Rezistin Car. 11.2019 - 295 000 Km - Přezutí na zimní pneu, výměna trysek ostřikovače. 12.2019 - 300 300 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový. 03.2020 - 308 000 Km - Výměna na přední ose: pružiny (Sachs), tlumiče (Meyle), uložení. Zadní osa: tlumiče (Meyle). 03.2020 - 309 000 Km - Výměna levého gufera převodovky (začalo kapat). 04.2020 - 310 800 Km - Nová baterie (Varta D43), hotové STK. Přezuto na letní nové pneu Falken (195/65 R14). 05.2020 - 315 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, kabinový. Modul k rádiu, konečně AUX a USB v autě. 07.2020 - 321 000 Km - Výměna olejové vany(čištění sacího koše), výměna mazací trubky k turbodmychadlu + 2 šrouby + 4 podložky. Mot. olej + filtr. 08.2020 - 325 000 Km - Výměna dílů: Kožený volant, zadní P lampa, zadní mlhovka, dorazy kapoty, COM - páčky pod volantem - bude asi na více výměn. - Vše z vrakoviště. 09.2020 - 326 000 Km - COM - páčky pod volantem z vrakoviště vráceny, moje původní se dočkali kompletní repase. 10.2020 - 330 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový. 12.2020 - 336 000 Km - Přezutí na zimní pneu. 01.2021 - 341 600 Km - LED osvětlení SPZ. 02.2021 - 345 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, palivový. 04.2021 - 349 000 Km - Výměna předních tyček stabilizátoru. Přezuto na letní pneu. 08.2021 - 360 500 Km - Mot. olej a filtr. Výměna středové trubky výfuku. Seřízení geometrie. 10.2021 - 363 000 Km - Kompletní výměna zadních brzd - Obložení, válečky, pružiny, lanovody ruční brzdy, brzdová kapalina. Zadní pravé ložiško. 04.2022 - 370 000 Km - STK, přezuto na letní pneu. 04.2022 - 371 700 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový, kabinový. Nové plynové vzpěry kufru. Nové stěrače (Valeo). 05.2022 - 373 000 Km - Rozvodová sada vč. vodní pumpy, vratné trubky vstřikovačů, napájecí trubky paliva, palivový filtr, vidlice vstřiků, šrouby vstřiků, podložky(těsnění) vstřiků, chladicí kapalina, olej v převodovce, ochranný nástřik spodku. 09.2022 - 380 000 Km - Mot. olej a filtr. Oprava sahary (nový ventilátor, odpor, relé). 11.2022 - 383 000 Km - Výměna předních ramen, horní uložení tlumičů. 01.2023 - 386 000 Km - Výměna řízení a oleje, seřízení geometrie. 04.2023 - 390 000 Km - Mot. olej, filtr: olejový, vzduchový, kabinový. Výměna alternátoru. Přezuto na letní pneu. Výměna předních tyček stabilizátoru. 06.2023 - 393 000 Km - Výměna vratných hadic vstřikovačů. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Citovat Po třech letech, co auto vlastním a najetých 100 000 Km jsem si řekl, napíšu pár řádek. Před koupí jsem si říkal, je to "Pežot" tak asi nic moc spolehlivost, ale ten motor se mi líbil. Dnes každému říkám, že je pežot spolehlivý a až budu bohužel muset řešit náhradu, nejspíše zůstanu u LVA ve znaku. Na motoru jsem neřešil vůbec nic, chce jen naftu, olej a filtry, vše dělám zavčasu. Hodně lidí si stěžuje na řazení, je pravda, že není přesné a je takové "gumové" ale je to hlavně o zvyku. Za studena hold pomalu, s meziplynem a není problém řadit, i když je to blbé srovnání s nákl. autem např., taková Avia euro 5 to je teprve řazení úplně na nic. Pokud jedu sám, motor je krásně živý a dá se jezdit v pohodě do 5l/100km. V plně naloženém vozidle je to horší, ale s tím se počítá - navíc jezdím max ve 2 lidech. Investice za ty 3 roky mi přijdou opravdu dobré, na začátku rozvody, spojka a dlouho klid. Nedávno se dělala repase zadní nápravy a teď řeším přední, toť vše ze zásadních částek. Při testu geometrie se ukázalo, že zadní náprava už toho má dost za sebou, vyplatí se podle Vás dělat repase? Četl jsem zde, že se dá udělat za 5 000,- což není tak hrozné. - 222 000 km vyřešeno "prahy" nejsou moje práce, takhle už jsem to koupil, někdy se možná dostanu k tomu je sundat a řešit, co s tím dál a levý přední bok je bouraný - ta barva tam maličko hapruje... Upraveno 22. červen 2023 uživatelem trucker1245 Doplnění KarelM ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 5. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 Už několik týdnů řeším problém s dobíjením... Začalo to občasným probliknutím kontrolky dobíjení, až jsem jednou nenastartoval, půjčil jsem si nabíječku, baterii přes noc nabil a další den jsem jel na vrakáč pro jiný alternátor (za 1500,-). Proběhla výměna, druhý den na dálnici opět kontrolka dobíjení... Tak jsem na původním alternátoru nechal vyměnit uhlíky, jelikož už na tom byli špatně. Proběhla opět výměna altíku, opět zbytečně... Altík dobijí, ale málo... dává mezi 12,5V - 13V. Nabíječku jsem musel vrátit, jezdím denně do práce a domů (cesta 55Km) tak abych dojel (bez rádia, větrák max 1. rychlost) a doma vždy nastartuji v pohodě, v práci mě teď 3x musel startovat kolega přes kabely... tak mi už není jasný, jestli to nebude ve finále baterií? (Varta BLUE 60Ah, 540A stáří nezjistím) Tento týden ve čtvrtek jsem ráno 3x startoval (kratší jízda do města) a byli -2°C v práci bylo vždy nad nulou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 5. listopad 2016 Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 Baterií by to mohlo být. Máš možnost si půjčit na zkoušku jinou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 5. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 To zrovna ne... jedině v obchodě Někde jsem četl, že při startování nesmí napětí klesnout pod 7V to jsem zkoušel měřit, naměřil jsem 11V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myšut Odesláno 5. listopad 2016 Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 (upraveno) baterie by měla ukazovat daleko víc ...12.8 V mám na baterii do Xm v klidu v garáži,před týdnem jsem ji napojil na dobíječku na oživení a drží , je to stovácká verze 11.9 mi to spadne v mám při startu ...z 12.00 11 V je spíš článek na odchodu dobíjí mi to na 14.4 volnoběh , volt metr mám přímo v kapli ---bez větráku bez světel 11 to je jak kdybys neměl buzení altu .... Upraveno 5. listopad 2016 uživatelem myšut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 5. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 Před startem jsem naměřil 12,5V Těch 11V bylo přímo při startování a po startu těch 12,5 - 13V Jen potřebuji vědět, zda je to alternátorem, nebo baterií? Když je baterka KO, altík dává méně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myšut Odesláno 5. listopad 2016 Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 jen ventilátor na max veme 0.6 - 0.8,takže to nemáš šanci dobít tu baterii ,takže 12.5 - 0.8 jseš pod limitem neutíká ti to někudy na kostře ...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 5. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 Kostra je snad OK, ale až budu mít příležitost, podívám se důkladně jestli je opravdu všude v pohodě. V pondělí jedu k elektrikáři, co mi měnil uhlíky, tak uvidím co se dozvíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdý Odesláno 5. listopad 2016 Sdílet Odesláno 5. listopad 2016 Tak se rovnou zeptej elektrikáře jestli nemá zátěžovej voltmetr aby ti změřil baterku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 8. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2016 Tak závada nalezena, opravdu špatná kostra. Dneska to snad vyměním, díky za názor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myšut Odesláno 8. listopad 2016 Sdílet Odesláno 8. listopad 2016 mě to vrtalo hlavou včera na dálkový max větrák 13.5 za jízdy ....a to mrzlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 9. listopad 2016 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 Kostra nikde špatná nebyla, ani očka ani kabel, ale elektrikář řekl, ať jí jen přidám, tak se dal kabel navíc a funguje to, což je hlavní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 9. listopad 2016 Sdílet Odesláno 9. listopad 2016 kostra asi špatná byla, když jsi dal nový kabel a jede to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 21. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 21. prosinec 2016 Tak na základě kladných názorů jsem zakoupil SUPER DIESEL ADITIV - VIF a dneska konečně před tankováním vyzkoušel, minimálně po zvukové stránce je znát hladší a klidnější chod motoru, uvidím se spotřeba jestli bude o něco lepší, každopádně doufám že se prodlouží životnost čerpadla a hlavně vstřikovačů. Asi by bylo dobré používat i letní směs, ale na to je ještě čas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 21. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2016 Hned první přidání VIF do nafty je tolik znát? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 21. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2016 pokud motor nejel nikdy na VIF, je přidání VIFu na zvuku motoru fakt znát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 21. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2016 Já první lití VIFu absolvoval před cca 3 týdny u FoFo TDCi a nepoznal jsem nic A nalítáno má hromadu km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 21. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 21. prosinec 2016 Po ujetí 80Km jsem zastavil a na místě trochu přidal plyn (do 2 000 otáček) a zvuk mi přišel lepší - hladší chod, méně "klapavý" zvuk. Úplně si nemyslím, že by to bylo placebo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trucker1245 Odesláno 29. prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 29. prosinec 2016 Přestala mi svítit pravá potkávačka, výměna žárovky nic nezměnila, tak jsem zkusil vyměnit pojistku (i když nebyla prasklá, ani seškvařená) a výsledek je takový, že už nesvítí ani parkovačka. Tu jsem tedy vyndal, byla docela černá, novou musím koupit, nicméně přestala svítit po výměně pojistky. Takže pánové, kde dál hledat? Dálkový funguje, kabely k žárovkám nikde přerušené nejsou - zjištěno pouze pohledem. Mám sehnat multimeter a zkusit změřit, jestli jde na žárovku proud? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Project_206_DD Odesláno 29. prosinec 2016 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2016 ja som mal zaoxidovane kontakty ,, som to porozpajal ,prešiel čističom na kontakty ,,zapojil a je pokoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.