Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 2.2 HDi ST Pack Sport Brembo


misho.1709

Recommended Posts

Auto je po servise. Bolo toho viac, takže tak "v skratke" čo sa menilo:

- motorový olej (Total Quartz 9000 5W-40), nová podložka, filtre (Mann)

- obe guferá na prevodovke (origo)

- nový olej v prevodovke (Total Tramsmission Gear 8 75W-80), nová podložka

- turbo

- ložiská horného uloženia predných tlmičov (preventívne) (SKF)

- ĽP tehlica + nový náboj (Febi) + nové ložisko (FAG) (predtým opakovaná vôľa, preto takáto výmena)

- spodné čapy (Lemförder)

- hlavný spojkový valec (TRW)

- napínacia kladka (SKF) a vodiaca kladka remeňa príslušenstva (INA)

- tesnenia turbo, výfuk. spona (Elring, Fa1)

- vodiace pliešky brzdových doštičiek pre predné Brembo brzdy + skrutky

Prečo turbo? Zanesená regulácia (zrejme kvôli tomu problému s podtlakom v predchádzajúcom príspevku). Po kontrole už malo nejakú tú axiálnu vôľu.

Kvôli zle pracujúcej regulácii naskakovala kontrolka motora a chyba P0235 - vysoký tlak turba, tým pádom čierny dym z výfuku pri prudkej akcelerácii a menší "kopanec turba", kvôli neskorému nástupu. 

Zvažoval som najprv nový stred turba, keďže som vedel, že čistenie turba bude zbytočné alebo lepšie povedané nedostatočné. Repasom veľmi neverím, musel by to byť kvalitný repas a nevedel som si vybrať kam by som ho dal spraviť a či by vlastne vydržalo bez problémov tlak naviac. Preto nakoniec padla varianta jazdeného turba. Nad touto možnosťou by som inak nikdy neuvažoval, ale turbo mám od člena clubu (Štefana, ako aj veci v príspevkoch vyššie). Keďže jeho auto bolo v poriadku a na turbo sa mi pozrel, tak som neváhal a zobral ho od neho za peknú cenu.

Po výmene som spokojný, ťah je v podstate okamžitý a pekne od spodných otáčok, dym je preč a takisto aj kontrolka motora.

Nejaké tie foto:

IMG_20190929_151940.jpg

IMG_20190930_163229.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Aktualizácia za posledné 2 týždne:

- auto prezuté na zimné

- vymenené tesnenie hadice k turbu od vzduch. filtra + nové spony všade naokolo

Staré tesnenie bolo prasknuté a spona zrejme po výmene turba poriadne nedržala. Prasknuté bolo na mieste, kde to nevadilo, no preventívne výmena, nech to je tak, ako má byť.

Kolesá a pneu ošetrené kozmetikou TAC System a CarPro. 

IMG_20191127_080753.jpg

IMG_20191120_140023.jpg

IMG_20191127_083812.jpg

IMG_20191127_083941.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Nepísal som tu nejaký čas, aj keď sa niečo robilo, tak píšem menší sumár:

02/2020 - opravil som strhnutý závit na saní od trubky EGR. Oprava pomocou závitových vložiek Helicoil (odporúčam). Keďže tam mám záslepku, dodatočne utesnená Renzosilom, takisto utesnená aj príruba sania od IC, namiesto pôvodného origo papierového tesnenia, ktoré nestojí za nič.

03/2020 - nový intercooler Valeo

06/2020 - dnes absolvovaná STK, EK

Predtým samozrejme príprava : nahodené pôvodné predné svetlá, výmena komplet všetkých žiaroviek v aute, obyčajné žiarovky namiesto LED, očistené a premazané zadné brzdy. Vymenená časť PP hmlovky + čistenie oboch predných hmloviek.

STK, EK som odkladal od marca (mali sme takú možnosť). S výsledkami spokojnosť :)

IMG_20200226_165742.jpg

IMG_20200226_173013.jpg

IMG_20200224_193836.jpg

IMG_20200302_130939.jpg

IMG_20200529_174333.jpg

IMG_20200602_130829.jpg

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 měsíc později...

Tento mesiac nový mot. olej, olejový, vzduchový, palivový a kabínový filter. Skúsil som preplach oleja pomocou BG 109 EPR a čistenie vstrekov pomocou prípravku od Protec. Pri výmene nová skrutka na výpust oleja s podložkou.

Plus nové držiaky ŠPZ, tzv. bez reklamy od Alti Giri. Zvolil som to ako kompromis medzi klasickými držiakmi, bezrámčekovými a 3M páskou.

IMG_20200803_162717.jpg

IMG_20200809_155054.jpg

IMG_20200818_175852.jpg

IMG_20200818_180112.jpg

IMG_20200818_180027.jpg

IMG_20200812_144143.jpg

IMG_20200812_144118.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...
  • O 4 týdny později...

Neviete niekto, aký je rozdiel medzi snímačmi k signalizácii otvorenej nádrže č.3, OEM čísla 1503 P8 a 1503 P9? Stále mi signalizuje otvorenú nádrž. Myslel som, že sú všetky snímače rovnaké. Dnes som len tak skúsil pod autom ten s koncovkou P9, priložil viečko a fungoval. Nechce sa mi v tomto počasi zbytočne 2x zhadzovať podblatníky, keďže neviem či ten P9 bude sedieť aj hore pri hrdle.

Ak by niekto vedel, píšte.

IMG_20210406_184950.jpg

IMG_20210401_015404.jpg

 

 

IMG_20210406_190615.jpg

IMG_20210406_190636.jpg

IMG_20210404_191324.jpg

IMG_20210406_185438.jpg

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Snímač otvoreného viečka nádrže vymenený. Použil som ten z 2.0 HDi s iným OEM číslom. Všetko sedí - dĺžka, rozmery, konektor. Jedine farba snímača je iná, ale to ničomu nevadí. Konečne zmizla kontrolka, aj to otravné pípanie. 

Popritom som nahodil letné pneu.

IMG_20210504_144938.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Škoda bola stanovená na sumu +-250€.

Motor dostal po zhruba 5000km nový olej a filter (Total, Mann). Našiel som si cez konfigurátor náhradu za filter W7058 a zaobstaral si typ W7063. Hľadal som väčší filter, aby som zväčšil objem oleja. Žiaľ, je len o 6mm dlhší, aj cenovo drahší, ale vo výsledku vošlo do motora 4.9l oleja.

IMG_20210607_155529.jpg

IMG_20210608_180819.jpg

IMG_20210608_180900.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...