307swTT Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Ahojte, mám problém s automatickou klímou na na Peugeote 307 sw, 2.0 HDi, r.v. 2002. Klíma sa zapne, chvíľu (max. 5 min) chladí a potom sa vypne. Bol s autom v servise a zistili, že klima síce funguje, ale na vodičovej strane chladí na 4 stupne a na spolujazdcovej strane na 25 stupňov a po chvíli takého fungovania zblbne a vypne sa. Problém s klímou mám od kedy som auto kúpil čo sú už 2 roky. Najprv som musel vymeniť cievku na kompresore, pretože bola odpálená a teraz mi v servise povedali, že je nutné vymeniť celú skrinku výparníku čo je sakramensky drahá záležitosť, keďže vymena tohto dielu v servise trvá 6,5 hodiny. Nemáte niekto skúsenosti s takouto poruchou na klíme a či sa to nedá riešiť nejako jednoduchšie ako výmenou celej skrinky výparníku? Ďakujem. M.V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaC2 Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 A co treba polamana klapka, takhlo a nebo vadne cidlo? Proc hned menit cely box vyparniku??? A na diagnostice by snad melo byt videt, zda tam neni nejaky problem, proc se vypne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 byl jsi určitě v autorizovaném servisu, protože v normálním servisu,kde se věnují jen klimatizacím, by takovou píšovinu nemohli navrhnout podle toho co píšeš, klima normálně funguje, jen v ovládání klapek bude problém, možná i nějaké čidlo, jak píše kolega nade mnou, možná vysoký tlak chladiva (nadměrné množství chladiva v okruhu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
307swTT Posted August 25, 2016 Author Share Posted August 25, 2016 Bol som v Begame. Mali to na diagnostike hodinu a zistili že to treba celé vymeniť. Udajne majú nejakú opravnú sadu, ale ta na tento typ klimy nepasuje. Pred tým som už bol v niekoľkých servisoch a tam nezistili ani to, že jedna strana chladí a druhá kúri. Neviem ako zistím či je vadne ovládanie klapiek, alebo čidlo a ani neviem aký má byť tlak chladiva v okruhu a pravdupovediac ani nepoznám žiadny servis kde by to vedeli opraviť. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Miešajú sa tu jablká s hruškami. To že klapky rozdeľovania vzduchu v kabíne nefungujú ako majú je teda jasné. To je jedna závada - ovládanie klapiek. To že sa vypne po pár minútach kompresor je druhá závada - vysoký tlak chladiva (merať online hodnoty za behu na diagnosike) spôsobený veľkým množstvom chladiva,alebo slabým chladením chladiča klímy - zanesený špinavý chladič ale nesprávna funkcia chladiacich ventilátorov. Takže rozdeliť ovocie - jablká od hrušiek a riešiť per partes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 ano, souhlasím Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel00 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 presne ako ferinko pise... servis ktory ti chce menit klimatizer, odtial treba utekat prec. ten ries az potom co ti bude klima schopna bezat kontinualne. skontroluj apson ci ti bezi vetrak na chladici ked zapnes klimu. je dvojstupnovy. ten prvy stupen by mal bezat hned ako zapens klimu a mal by bezat stale. druhy stupen zapina ked je vonku prilis horuco alebo stojis v rozpalenej kolone. potom zbehni k niekomu kto ma plnicku na klimatizacie, nech napoji hadice a nech pozrie ake mas tlaky na VT a NT. VT by mala byt max cca 12 bar, ale nie nad 15 NT sa pohybuje okolo 2-3-4 bary. ak menej, tak mas malo media, ak viac tak je media vela. v klude by mal mat system okolo 5-6bar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
307swTT Posted August 25, 2016 Author Share Posted August 25, 2016 Ventilátor funguje na obidva stupne a tie tlaky dam skontrolovať. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jobanek33 Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Měl jsem stejný problém, auto na jedné straně chladilo a na druhé topilo. V originál servise mi řekli vyměnit celý box výparníku. Zkusil jsem tedy další servis a tam mi řekli že je opravárenská sada na to. Stačí vymontovat šuplík v přístrojové desce u spolujezdce. Tam jsou pak vidět motorky co naklápí lopatky a tím se smíchá teplý a studený vzduch. Je potřeba motorky sundat a zkontrolovat jestli tam nejsou poškozené zuby na převodu z motorku na lopatku. V případě že jsou poškozené tyto zuby stačí koupit opravnou sadu za cca 500kč a je to celé opraveno. Myslim si že tato sada byla univerzální na všechny klimatizace. Jediný problém je když budou klapky zlomené, ale to bez vymontování přístrové desky nikdo nemůže zjistit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.