pavel104 Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 (edited) Zdravím pánové. Chci poprosit o radu ohledně elektroinstalace zásuvky tažného. Jde o to že jsem včera doma namontoval na auto tažné. Zásuvku jsem namontoval klasickou, sedmipólovou a napojil jsem ji na zadní světla. Potud bylo vše v pohodě. Problém nastal při připojení vozíku. Jediné co funguje bez problémů jsou obrysové světla. Jinak nefunguje nic a když zapnu např. výstražné blinkry, tak jednou blikne auto i vozík a následně se zadní blinkry i blinkry na vozíku samy vyřadí z provozu. (přední i boční fungují dál) I po odpojení vozíku dál cca 15 minut nefungují a pak začnou normálně blikat. Auto nic nepíše ani nic nepípne. Ještě doplním že couvací senzory vypínám tlačítkem na palubovce, protože jim vadí i samotná koule bez vozíku. Poradí někdo co s tím??? Jestli třeba nepomůže napojit blinkry odjinud??? ale co potom s brzdovými světly, které také nefungují??? O mlhovce nemluvě - taky nefunguje??? Ale pokud měřím napětí v zásuvce tažného, bez připojeného vozíku, tak funguje normálně. Celé to spadne po připojení vozíku................. Předem díky za radu co s tím Teď jsem si všimnul, že mám příspěvek ve špatné sekci. Poprosím o přesunutí. Díky Edited August 20, 2016 by pavel104 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 (edited) Jako laik bych se Tě zeptal na dvě otázky: 1. Napojil jsi dráty natvrdo nebo použil i nějakou elektroniku, která se k montáži tažného používá? 2. Je ten vozík určitě v pořádku a je správně zapojen? Edited August 20, 2016 by Leo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavel104 Posted August 20, 2016 Author Share Posted August 20, 2016 Vozík je v pořádku (na jiném autě funguje) A dráty jsou napojené "natvrdo" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Pokud je vozík v pořádku (funguje na více autech, ne jenom na jednom), tak vím, že se do těchto aut dává nějaká elektronika pro tažné asi proto, aby to řídilo světla na tažném. Je možné, že po zapojení vozíku auto vyhodnotí moc velký odběr na žárovkách a proto je vypne (asi to bude spočítáno na výkon žárovek co jsou pouze na autě). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladosr Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 ak to mas takto zapojene , tak sa tes , ze prezila BSI a BSM.... kludne to zapi.....potom , ked budes zas ok a mat cas , tak to pekne uved do povodneho stavu ......a daj to niekomu kto sa tomu rozumie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semir103 Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Jak jsi to zapojoval, jakým způsobem a jaký vodič kam...Peugeot je hříčka přírody. Má zcela jinak řešené zapojení, jelikož když jsem měřil já přívod do světel tak zaprvé na jedné straně je i bez zapnutí daného světla stále proud, ale ne 12V ale zhruba 1.5V dle mého to řeší práce elektronika auta. Taky jsem na to koukal jak zjara, ale je to tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaZ Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 (edited) V žádném případě to nesmíš zapojit napřímo na kabeláž od žárovek. BSI hlídá odběr na jednotlivé žárovky. Buď musíš použít origo elektronickou jednotku na připojení zásuvky tažného, která je připojena k BSI CAN sběrnici, nebo existují univerzální jednotky, které využívají signál z kabeláže žárovek pouze k spínání výkonových prvků pro zásuvku tažného. Kontaktuj člena "kirkiz", ten se tažnými zabývá a určitě ti pomůže. Edited August 20, 2016 by HonzaZ doplnění textu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semir103 Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Asi tak bych to viděl, i když např. u mé Phedry je zapojeno přímo a vše funguje už druhým rokem jak má. Ale je to dle mého ročníky... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavel104 Posted August 20, 2016 Author Share Posted August 20, 2016 takže podle všeho, potřebuju nějakou "chytrou" elektroinstalaci. A je možné aby senzorům vadila při couvání samotná koule??? Jak se řeší tohle ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Ano, to se stává. Některé senzory se umí tu kouli "naučit" (nebo spíš se ty prostřední senzory vypnou) a nebo se natočí tak, aby jim koule nevadila. To je však záležitost dodělávaných senzorů. Jak je to s originálníma nevím, ale možná by šly ty prostřední ručně odpojit. Já mám elektromagnetický systém, takže tomu žádná statická překážka (koule nebo dokonce vozík) nevadí (detekují jen co se přibližuje). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laďa Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 A proč je to ve vlákně 807? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baffy Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Senzory tak ako aj ostatnú elektriku zásuvky rieši práve tá jednotka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Ta elektronika by šla nahradit relatky :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavel104 Posted August 20, 2016 Author Share Posted August 20, 2016 před 5 hodinami, Havlicek.Lukas napsal: Ta elektronika by šla nahradit relatky :-) jak? popiš způsob... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmartinkovic Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 To by mal robotu navyse. Ta krabicka sa dava uz skoro do vsetkych aut s RJ ako pisali vyssie. Proste si kupil zlu elektriku. Namiesto 30 € si mal kupit tu za 70€ s krabickou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 (edited) To je tak když někdo chce šetřit no Ty relatka najdi si to na netu dokonce to snad i někdo prodával jako komplet http://www.djpeak.cz/tuning/ostatni/deska_rele_307sw/deska_rele_307sw.htm Edited August 21, 2016 by Havlicek.Lukas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavel104 Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 A co tohle, bude to s autem spolupracovat ?? http://www.tazne-zarizeni-vamot.cz/elektroinstalace/univerzalni/elektroinstalace-s-modulem-unikit-2-g-2/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vena garážmistr Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Neřeš univerzální náhrady, kontakuj člena " kirkiz" jak už ti radili výše a nech si poradit od něj zde na PC. Asi není nikdo kdo by se tažnýma zabýval na takové úrovni jako on. Jsou věci které bych klidně řešil univerzálním dílem úplně v klidu ale elektrika na TZ u moderního auta tím spíš u puga to určitě není. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavel104 Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 před 7 minutami, Vena garážmistr napsal: Neřeš univerzální náhrady, kontakuj člena " kirkiz" jak už ti radili výše a nech si poradit od něj zde na PC. Asi není nikdo kdo by se tažnýma zabýval na takové úrovni jako on. Jsou věci které bych klidně řešil univerzálním dílem úplně v klidu ale elektrika na TZ u moderního auta tím spíš u puga to určitě není. Už jsem mu psal, tak uvidím. Chci všem poděkovat za rady a snahu o pomoc při řešení tohoto problému. Věřím že s Vaší pomocí, to bude co nejdříve fungovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavel104 Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Tak po poradě s uživatelem kirkiz, jsem koupil elektroinstalaci a už je vše v poho Dnes jsem byl na STK na evidenčku ohledně namontovaného tažného, taky vše OK. Problém nastal při zápisu tažného do TP. Úřednice byla úplně mimo co se znalostí této operace týká, tak si na pomoc zavolala kolegu a ten mě tam začal tvrdit že bez razítka montážní firmy mě to do TP nezapíše a že nic takového ještě neviděl a že podle nějakého paragrafu to ani není možné...........no prostě katastrofa. Na moje argumenty, že montáž svépomocí je běžná a že proto jsem byl na STK na kontrolu a přinesl jim protokol, mě řekl že ho nějaký protokol z STK nezajímá, že tam mě každý napíše co budu chtít a že si mám někam zajet pro razítko. Řekl jsem mu ať se jde podívat na net, že to má všude napsané jak se postupuje. Po asi 10 minutách hledání mě řekl že nic takového co mu tam tvrdím nenašel.......Tak jsem mu řekl, že mu klidně do typového listu, místo požadovaného razítka napíšu, že jsem si zařízení namontoval svépomocí na vlastní riziko a že mu to podepíšu..........Zase s papíry někam zmizel a pak asi po poradě s dalšími úředníky, kteří na se na mě průběžně chodili dívat jak na cvičenou opici mě oznámil že je mu to jedno a že to teda do TP zapíše ale že si nechá original protokol z STK a chtěl si nechat i typový list od tažného (což jsem odmítnul) Tak si ho tedy "jen" okopíroval.........no děs. Samotný zápis trval cca 8 minut a chození a obkecávání a tvrzení že to nejde trvalo cca 40 minut............. Taková je moje zkušenost s přihlášením tažného Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.