Jump to content

Nemrznoucí směs?


Dakaros
 Share

Recommended Posts

Ahoj. O weekendu mají bejt velký mrazy a já nevím, jestli tam mam nemrznoucí směs. Mám Peugeota 309, 1.4i R.V.1991, 55kW.

Nevíte, z čeho je u tohoto auta blok motoru, kolik je tam chladicí kapaliny a jakou nemrznoucí směs zvolit? Díky moc za odpovědi.

Myslím, že je to celohliník, ale nejsem si jistej.

Link to comment
Share on other sites

Odpovědi na otázky bohužel nevím, (takže proč se sem vlastně pletu:mad:)), ale určitě tam patří kapalina Peugeot (když tam někdo naleje něco jiné a pak se to srazí nebo koroduje nebo se sypou hadice).

Chci jen napsat - nepodceňuj to a spěchej do opravny nebo servisu. Už jsem zažil prasklý blok (ne na mém autě) a je to blbý pocit že to prdlo vlastní vinou.

[upravil dne 28.12.05 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Jo, to teda spěchám! Jsou různý typy kapalin pro hliníkové, slitinove a já nevim jaké motory a myslím si, že pokud do např. hliníkového motoru naliju kapalinu pro hliníkový motor, tak by mělo bejt vše ok. Bohužel nemám dost financí, abych si moh nechat vyměnit v servise nějakou spešl kapalinu a vejplata je až v pondělí. Díky moc za varování!

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Dakaros

Jo, to teda spěchám! Jsou různý typy kapalin pro hliníkové, slitinove a já nevim jaké motory a myslím si, že pokud do např. hliníkového motoru naliju kapalinu pro hliníkový motor, tak by mělo bejt vše ok. Bohužel nemám dost financí, abych si moh nechat vyměnit v servise nějakou spešl kapalinu a vejplata je až v pondělí. Díky moc za varování!

zajed si do servisu,tam maj takovej měřák kterým ti to změřej do kolika to máš stupnů a co máš za typ nemrznoucí směsi,řek bych že budeš mít modrej(zelenej)fridex já tamm ám to samý a motor mám skoro stejnej:papa
Link to comment
Share on other sites

V knizke Jak na to P309 pisu:

Blok motora je z lahkej zliatiny s \"mokrymi\" vlozkami valcov (motory TU-benzin) a z liatiny vcitane valcov (motory XU-diesel). Hlava valcov je z lahkej zliatiny.

Napln chladiaceho okruhu:

benzin 5,8l

diesel 8,8l

Potom o nieco dalej pisu, ze napln je chladiaceho okruhu je 7,5l pre motor TU3A (1,4l) a 5,7l pre motor TU1 (asi 1,1l).

Myslim, ze ked som menil chladiacu kvapalinu, som tam 6l nenalial, iba nejakych cca 5, ale potom som este dolieval, mam 1,4 benzin. Daval som tam modru nemrznucu zmes+destilovanu vodu, 1:1. Presne oznacenie nemrznucej zmesi neviem, mam to niekde v kufri...

Link to comment
Share on other sites

...Jen jsem k tomu chtěl, velmi dobrou ikdyž trochu laickou zkouškou je odebrat už promíchanou kapalinu stříkačkou, stačí tak do štamprle(nebo odřezat spodek od pet láhve) a toto dát na pár hodin do mražáku. Téměř všechny mrážaky jsou dělané na -18 stupňů (Pozor: ne do lednice, ta má jen kolem + 5podle nastavení). Za chviličku zjištíš jak na to kapalina je a tím i motor. Ještě poznámka, roztažnost vody resp. ledu je absolutně nejhorší kolem -12 až -13 stupňů, takže tato malá zkouška má docela vysokou nepravděpodobnost k eventuel. prasknutí...

Jen se trochu divím Dakaros, že tuto velmi ošemetnou záležitost řešíš až teď, v polovině zimy... trochu pozdě..... Ale jinak s pozdravem Tuldík

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...