Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

zvýšená spotřeba, černý kouř 2.2 JTD (4HW)


kavol

Recommended Posts

Hmm .. tak když to takhle rozebereš je to fakt divný. Jak říkáš těch 7 - 7,5 mimo město je při normální jízdě bez snažení, kolem deseti město mám protože je to samej přechod apod. čili pořád rozjezdy (při těch je okamžitá 17 - 19 a když to osolím že nechám trochu gumy na asfaltu tak 30 a to jen proto že to neumí ukázat víc).

Hele a jak jsi na tom když porovnáš spotřebu podle PP s reálnou? Nefiksluje PP? Posledních 10.000 km mám podle PP 8,3 a reálnou 8,56 čili rozdíl asi 3% a nemělo by to být víc než 5%.

Najdi si někde rovnej plynule průjezdnej úsek tak 3 - 5 km úplně po rovině a zkus super lehkou nohu bez změny rychlosti aspoň 1 - 2 kilometry, a koukni na okamžitou a na otáčky. Mně to dává 50 km/h na čtyřku 4,8 při 1800; 70 km/h čtyřka 5,5/2200; pětka 5,2/1800 a 90 km/h na pětku 5,0/2000 otáček. Když to hodně hlídám tak trasa 15 km +/- po rovině 5,8 - 6,3 podle plynulosti provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak těch 30 tam teď vídám nechutně často, aniž by kvičely gumy :-(

Dlouhodobej průměr podle tankování mi celkem odpovídá, nemám to spočítaný za posledních 10 t., ale za celou historii mám podle tankování 8,62 a za posledních asi 11 tisíc dle počítače mám 8,5.

S tou rovinkou to u nás bude problém, navíc teď mám naloženo, takže kdovíkdy se mi to zadaří zkusit, každopádně dík za hodnoty k porovnání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

tak rovnej úsek dle předchozí rady jsem si našel, ale zase jsem někam zašantročil papír, kam mi ženská psala ty hodnoty; každopádně pamatuju si z toho, že to dost lítalo, a to poslední, 90 na pětku, myslím bylo v rozsahu 5,5 až 7

zatím jsem to odložil k ledu, sám už se asi nikam nedostanu a teď nejsou prachy, abych s tím jezdil do servisu a nic mi tam nenašli, nicméně včerejší zážitek mi toto téma připomněl a musím se podělit:

tak si takhle jedu od dálnice na Rosice, a najednou tak v půlce mezi křižovatkama na Ostrovačice a na Tetčice kouknu na displej, a tam okamžitá spotřeba 22,4 l ... a jede to z kopce a 23 ... 23,3 ... 24,5 ... a pak už jsem vyřadil, za horizontem naopak začal brzdit motorem, a než jsem dojel ke kruháči, tak to bylo na nule, a po rozjezdu na padesát jsem to jen tak lechtal na čtyřku a bylo tam okolo 4,5 až na křižovatku před náměstím, přitom Brněnská je lehce do kopce (ty 4 si tam vezme i blbá oktávka, se kterou jinak jedu za polovic)

no tak já teda nevim :-(

a ještě k tomu palubnímu počítači, tu druhou trasu si neresetuju, chci tam mít dlouhodobej průměr, no tak jsem tuhle vyjel z Prahy s tím, že jsem měl napočítáno asi 14130 (těch 130 si vymýšlím, nepamatuju, ale tak něco kousek přes 14 t.), kouknu na to někde kolem Zruče, a tam najednou jenom 70 km a průměr pod 7 místo dlouhodobýho 8,5 ... prostě jako kdyby to začlo počítat od nuly, ale tak nějak divně, jednak bych čekal, že se to otočí na 10000 nebo 16384 nebo podobným kulatým čísle, a jednak těch 70 km jsem od začátku dálnice, kde to ukazovalo přes těch 14 t., ještě ujetejch neměl :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

On ten rozvodovej řemen nemusí být ani špatně nasazenej stačí když bude blbě napnutej. Na berlingu jsem po výměně rozvodové sady zaregistroval také zvýšenou spotřebu. Tak jsem to konzultoval s mechanikem a ten zavelel že to musí znova na dílnu že to zkontroluje a zjistil že byl řemen moc napnutej. Když jsem se ho pak ptal tak mi řekl že existuje přípravek kterým se měří napnelizmus toho řemene ale zrovna když dělal moje auto tak ten kamarád kterýmu přípravek půjčoval nebyl k zastižení. A na tu kontrolu si přípravek zajistil z jiného zdroje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdybych věděl, co chci slyšet, tak se nemusím ptát, že :-)

s Phedrou zase pomalu pronikám do tajů oprav a temných zákoutí fyziky; od dob, kdy jsem stodvácu spravoval kladivem a kleštěma jsem polovinu zapomněl a druhá polovina už neplatí ... netušil jsem, že se to vůbec dá nasadit blbě, a co se týče štelování napnelismu, byl bych si myslel, že je tam kladka, co to reguluje, podle obrázku je to složitý jak parní mlátička, ale je fakt, že nad funkcí jednotlivejch komponent jsem se až tak nezamýšlel

tato teorie mě teda moc netěší, to je zas na dva dny rozebírání motoru a spousta peněz, a teď bych potřeboval spíš vyřešit světla ... každopádně díky za odpovědi, zase se za půl roku ozvu, jestli to bylo co k čemu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

tak po delší době aktualizace ...

jednak ta spotřeba mi po roce ježdění klesla, teď na vodu jsem se dostal na 7,3 se dvěma loděma na střeše - ale je fakt, že tak 60% z toho bylo po dobrý silnici s tempomatem zaseknutým na 98 km/h ... po městě je to ale pořád stejná tragédie :-(

druhak, měl jsem předběžně domluvený, že jak našetřím, tak se mi na to podívá nějakej David Zlatuška, což byl ten co říkal o těch rozvodech jak jsem psal ... hm, tak ten zmizel z povrchu zemskýho, na vratech od servisu velkej zámek, telefon zvonil v polích, pak už vůbec, profily na Facebooku zablokovaný ... achjo

tož podařilo se mi nakonec najít jiného nadšence ochotného se na to podívat, dneska volal nějaká zjištění, z čehož si pamatuju hlavně to, že to prej jelo vpodstatě na tři válce, protože nefungovaly dvě zvedátka ventilů (nepamatuju, jak říkal odbornej název součástky), z čehož plynul bordel ve válci a poškozenej vstřik, a zbytek taky nic moc, neb rozvody byly přetažený

plus nějaký další drobnosti, nebo i nedrobnosti, prej se mu nelíbilo turbo, že z toho vylil hodně oleje, chm

a že mám rozpadený nějaký pouzdro, vím co myslí, ale nevím číslo dílu, abych si to mohl zkusit sehnat, a když jsem se chtěl podívat na eper, tak na fiatclubu mi to furt hlásí nějakou chybu ... kdysi jsem měl nějakej lepší odkaz, ale nějak jsem ho potratil, neporadí někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tenhle by měl byt funkční .... na titulku jsem se dostal ale dal jsem nezkoušel ... jsem jen na mobilu ... http://eper.fiatforum.com/eper/navi?KEY=STARTUP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=B&LANGUAGE=B&COUNTRY=006&DRIVE=D&RMODE=

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ..... 

OOPS! AN ERROR HAS OCCURED. Sorry me hearties, there be pirates in these waters and they've scuppered me vessel. 

Best try again in a few minutes. In the meantime, flog ye olde cabin boy and have some more rum. 

 

Tipuji ze mají nějaký problém s hacknutím. Už jsem na to kdysi narazil ale nevím jak dlouho to trvalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

řešilo se co bylo uvedeno v příspěvku na začátku srpna včetně výbrusu bloku

k tomu navíc repas turba; při rozdělávání ještě přišel na to, že nějaká trubka byla zčásti zacpaná blbě vloženým těsněním

aktuální stav je takovej, že tam něco hapruje ... jedu po rovině se zaseklým tempomatem, chvíli mi to ukazuje spotřebu 6, chvíli 10 ... město furt špatný, kouří při čtyřech z pěti rozjezdů, když ráno vyjíždím mírnej kopeček od baráku, ať na jedničku nebo na dvojku jen lechtat plyn, furt ukazuje 30

a když říkám "čtyři z pěti", to samý platí o akceleraci, jdu předjíždět, prošlápnu plyn, tak na dvě sekundy výkon spíš poklesne, a pak teprv se začne rozjíždět ... ale nemůžu šlapat plyn o ty dvě sekundy dopředu, to jak na sviňu zareaguje dobře a podíval bych se autu před sebou do kufru :-(

trošku mi to připomíná, když mi nechodil swirl, ale to je teďkon v pořádku

co se zlepšilo:

- zabírá rovnoměrně, předtím to bylo velmi vlažné a pak na cca 1700 otáčkách vystřelilo ... tento problém se tu v nějakém vlákně taky řešil, nebyl jsem první, kdo to měl, ale pokud vím, tak se nevyřešilo, čím to je, a já to taky nevím, vzhledem k tomu, kolik oprav najednou se dělalo :-/

- vrátil se výkon, teda když tam zrovna je, viz výše, předtím nebyl vůbec

- rozhodně to hulí míň, omezilo se to vpodstatě na ty rozjezdy, když prošlápnu plyn za normální jízdy do kopce, tak už za sebou černý oblaka nevidím; cvičný měření emisí prej prošlo (nevim, jestli z toho mám protokol, někam jsem založil papíry od těch oprav, kruci :-/)

příští tejden půjde na technickou, při tý příležitosti že se podívá ještě na nějaký čerpadlo, a tím končí nápady, co s tím mechanicky, pak by se to prej chtělo podívat na nastavení, jak je to čipnutý ... no nevim, ještě něco se tam musí najít, to přece nemůže dělat program, aby za stejnejch podmínek jel chvíli tak a chvíli onak

no sranda ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
V 20. 9. 2017 at 10:31, kavol napsal:

příští tejden půjde na technickou,

je to za náma, výsledek emisí jsem psal do vlákna STK2016, holt někdo si poměřuje tělesné části, někdo saze :-)

vpodstatě to odpovídá, co jsem psal, za normální jízdy to nehulí, tedy ne že bych to normálně vytáčel na 5000, ale prostě lítá to jen na rozjezdu

V 20. 9. 2017 at 10:31, kavol napsal:

při tý příležitosti že se podívá ještě na nějaký čerpadlo

tak se nepodíval, neměl jsem čas to tam nechávat, a taky se nebezpečně ztenčily fondy na opravy :-(

nicméně jak se mi to vrátilo z STK, tak mám pocit, že se to ještě zhoršilo, s tou negativní reakcí na plyn - dneska při poskakování po městě to bylo na každým druhým semaforu, že se normálně rozjíždím, a při řazení na dvojku, případně trojku, místo abych plynule zrychloval, tak to 2-3 s spíš brzdí motorem, a pak teprv pokračuje rozjezd ... takový jakože když jsem to z kopečka spíš lechtal, tak dobrý, a do kopečka když jsem šlápnul víc přes nějakou hranici, tak se to jakoby udusilo

kdyby k tomu někdo měl nějakej nápad, na co já se můžu jednoduše podívat, ať už fyzicky zapojení hadiček apod. nebo třeba i zkontrolovat nějaký parametry v diagnostice, budu vděčen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...