OK406 Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 (edited) Nikde jsem na fóru podobný problém nenašel. Před měsícem a půl, jsem zničeho nic nemohl nastartovat svoji 406. Příčinou byla vadná autobaterie (74 Ah). Dal jsem jinou funkční autobaterii (72 Ah) a 406 opět startovala bez problémů. Průběhu měsíce a půl jsem jezdil delší trasy. Dnes jsem chtěl vyjet s 406, ale nenastartoval jsem. Baterii (72 Ah) jsem proměřil. Hodnoty (v klidu) 12,40V, Při startování 6,9V. Proto jsem zkusil jinou autobaterii 44 Ah z 106 a 406 nastartoval. Dobíjení autobaterie (44 Ah) ukazovalo hodnotu14,6V. Při kontrole článků autobaterie (72 Ah i 74 Ah) měřákem (hustoměrem), bylo zjištěno, že článek u mínusové svorky je vadný! A to u obou baterii! Ostatný články (5) jsou v pořádku - nabité. Nevím, co by mohlo být příčinou, že právě tento jeden článek u mínusové svorky je vadný. Nikdy v minulosti se mi nic takového nestalo. První autobaterie (74 Ah) byla stará cca 10 let. Konektory čisté = ošetřené. Druhá autobaterie 72 Ah, stará cca 4 roky. Taky řádně udržovaná. Edited July 20, 2016 by OK406 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parizov Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 No, nevím, ale deset let je podle mého názoru na baterii až dost. A někdy ale nevydrží ani ty čtyři roky. A že pokaždé krajní článek? Obecně - třeba jen náhoda a nebo je v tom místě vyšší teplota např. (nemusí to být od motoru, stačí i o sluníčka)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted July 19, 2016 Author Share Posted July 19, 2016 Parkuji v garaži. Ano, pouze krajní článek u mínusové svorky. U motoru mínusový článek není. Pokud by nebyl vadný článek u mínusové svorky, tak baterka slouží dál! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 u té desetileté baterie se není o čem bavit, ta 44Ah dostala při startování pokouřit, resp. musela ze sebe dostat maximum, aby nastartovala motor 406ky, že odešel vždy článek u mínusového kontaktu je náhoda (v podstatě je jedno, který článek odejde) ano, pokud by článek u minus svorky nebyl vadný, baterie by asi sloužila dál--vynikající dedukce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted July 19, 2016 Author Share Posted July 19, 2016 Baterii 44 Ah, jsem jen zkusil jednou nastartovat. Bez problémů. Jen mě zaráží, že u obou autobaterií odešel jeden a ten samý článek. Možná náhoda. Nevím. Bojím se, že koupím novou autobaterii a aby se neobjevila se opět ta samá závada. Jakou značku autobaterie nevím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parizov Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 Říká se, že špatná baterie se projeví nejpozději do půl roku a to je ještě v záruce. Ono ty čtyři roky je, řekl bych, právě začátek konce celkové životnosti. Všechno je to ale o náhodě, pak to může být i deset let a víc. Já osobně mám dobrou zkušenost se značkou Varta v modrém provedení (ze škodovek). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milan+ Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 Za mě Exide,už snad ani jiné nekupuji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted July 19, 2016 Author Share Posted July 19, 2016 Koukal jsem na ni v AK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.