Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Uskákaný podvozek 308 SW


Marcuson

Recommended Posts

Zdravím všechny majitele 308 SW,
před měsícem jsem toto autíčko pořídil s motorem 1.6HDI, nechal jsem jsem jej před koupí prohlédnout v servisu, vše naprosto OK, na STK stejně tak. S autem jsem max. spokojený, ale na co si fakt nemůžu zvyknout, je opravdu příšerné "žehlení" příčných nerovností. I moje malá dcera už při každé jízdě říká "táto, klepe to" nebo "táto ty to auto rozbiješ" :-). Jednak pronikají rázy do kabiny a druhak jde auto hned za dírou, takže se to houpe jak ďas. Na dobré silnici je to OK, ale na ústeckých silnicích je to pravý opak. Na testu tlumičů mi řekli, že jsou jak nové, při zhoupnutí obou náprav se ihned srovnají. V Peugeotu v UL mi řekli, že je to normální u tohoto auta. Jen podotknu, že jezdím spíše pomaleji, takže limity podvozku doufám zdaleka nevyužívám.

Nemá někdo z vás podobnou zkušenost?
Případně pokud by byl někdo z vás z UL kraje, rád za ním přijedu chování podvozku porovnat.

Upraveno uživatelem Marcuson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se mi poslední dobou ozývají rány od zadní nápravy při návštěvě nějaké díry. Myslím si, že posledních cca 10kkm víc. (nyní jsem na cca 175kkm) 

Napadají mne jen dvě možnosti: Vytlučený silentblok nápravy nebo v tlumiči, ale mechanik nic nenašel. Ovšem nevím, jestli je to na zvedáku zjistitelné. Možná dospěji k preventivní výměněně :-( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divný je, že rázy pronikají od toho kola, kterým zrovna vemu díru (nebo obecně jakoukoliv nerovnost). Výměnu silentbloků jsem taky zvažoval, ale přijde mi divný, že by to kvůli nim bylo uskákaný jak koza. Počkám jestli nebude nějaká 308 k porovnání (což by bylo úplně ideální) a když ne, zkusím vyměnit uložení. Ale vyřešit to musím, protože takhle si francouzskou plavnost rozhodně nepředstavuju :bojim :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona 308ma je na francouzské poměry tvrdé auto. Začínal jsem s 205kou - to byl kočár co se houpal, v zatáčce se nakláněla, typický francouz.

306ka Break byla tvrdší, zatáčky se už tolik neklopily. Pozdější rány od zadní nápravy vyřešil její repas - klasická nemoc skoro každé 306 se skoro 200kkm

308 SW ještě přitvrdila. Přesednutí do 205ky znamenalo v každé zatáčce strach z převrácení ;-). Ale nerovnosti se jaksi vytrácely.

Co ale překvapilo víc je loňské přesednutí do 207ky mojí dcery - ta je s motorem 80kW ještě tvrdší než 308SW. Ovšem v nerovnostech žádné žádné tupé rány jako se mi ozývají od zadní nápravy v 308. Je to spíš jako v motokáře ;-)

Myslím si že tvrdost auta je jedna věc,ale rány je něco jiného co tam prostě nepatří. Jak píšu výše, na 306ce to vyřešil repas nápravy Ale 308 má konstrukci zcela jinou (žádná trubka s vnitřními torzními tyčemi a uložením ramen v kluzných ložiscích), laickým pohledem vidím možnost snad jen ve výměně silentbloků.

Pokud je auto uskákaný, pak by to mohlo být uložení tlumičů nebo přímo vadné tlumiče.

 

 

Upraveno uživatelem RichVa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konstrukčně tvrdej podvozek to bude mít, tj pravda a ani se mi nechce věřit, že 207 je ještě tvrdší. Myslím, že by frantíci měli svoje podvozky testovat v ČR, ideálně v Ústeckém kraji, pak by to bylo vyladěný :D.
Do servisu se dostanu až za dva týdny, pak dám vědět jak jsem pochodil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš v pořádku tlumiče, tak jedině vyměnit tlumič vibrací zadního ramene a tlumiče vidlice zadní příčky. Bouchání by rozhodně nemělo být slyšet. Záleží taky dost na tom kolik to má naběháno, jestli nejsou unavené pružiny. Ty silentbloky bych nechal vyměnit v každém případě. Je pravda, že mě také překvapila ta tvrdost při přejezdu příčných nerovností, ale v zatáčkách zase sedí prakticky bez náklonu ovšem nesmí tam být nerovnosti, pak to docela nepříjemně odskakuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, taky jsem před pár měsící pořídil 308mu SW 1.6HDI a mám to podobně. Jak jsem se dočetl, tak tím oběcně trpěla celá 1. generace, otázkou asi je, co je v normě a co už ne. Nemám srovnání s jinou 308 HDI, ale než jsem tohle autí pořídil, tak jsem jezdil s 308 SW v benzínu a přijde mi, že na nerovnostech auto tolik neuskakovalo a i ty rázy nebyly tak slyšet. Určitě to bude kus od kusu jiné. Co mě taky docela vadí, že nad rychlosti 110km/h slyším dost hukot větru a motor si jen na šestku v klidu vrní. Taky mi přijde, že řazení u benzínu (5 st. převodovka) bylo přesnější a jemnější než u teď u nafty (6 st.). Skoro začínám litovat, že jsem si radši nepřídil verzi v benzínu. Tak budu sledovat provoz, jak se bude dál auto chovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím, mám 308SW od nova a nějaké velké uskakování a rány teda nejsou. Neporovnávat s novou 308 tam je podvozek trochu jinde. Jinak ojetina která má 150 000+ kilometrů obzvlášť na našich silnicích má něco za sebou a je otázka v jakém stavu podvozek komplet je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Test tlumičů je úplně k ničemu... Neřekne vůbec nic. Řešil jsem to se servisákem z Peugeotu. Říkal, že průměrná životnost tlumičů na českých silnicích je cca 150tis. Pokud tam máš původní a skáče to, nechej je vyměnit. Pro jistý výsledek bych doporučoval zase origo Peugeot. V případě aftermarketu jedině na základě něčí osobní zkušenosti přímo na 308SW. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uskakování mi dělala 607, když byla špatně zadní sbíhavost. Jasně, je to úúúplně jiná náprava.

Mmch, když byla špatně sbíhavost, tak pérování bylo tvrdé, protože náprava byla napjatá. A krom toho uskakovala do strany, např. na ledě když jsem přejel jednou stranou, tak se auto natočilo.

Zkus nechat změřit zadní sbíhavost, zda to nedostalo ránu zboku, případně zda není od výroby zmetek.. Nesjíždí zadní pneu?

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak po včerejším servisu je prý auto v naprostém pořádku. Mechanici se svezli pro jistotu oba a na poměry 308 je to prý standard. Možná to mám zkreslené tím, že jsem předtím jezdil v A6. Takže jsem v podstatě rád, že s autem nic není. Na druhou stranu, na ty naše pasti na tanky jsem si měl vybrat asi fakt něco jinýho. Jen poznamenám, auto je dovezeno z DE, takže české silnice snad nezažilo.

Jinak jak jsem psal na začátku, pokud budete někdo z UL s 308SW, můžeme dát sraz :).

Díky všem za rady kluci!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, OK406 napsal:

A co pro porovnání zkusit si sjet s jinou 308 SW a tím buď vyloučit a nebo potvrdit daný problém.

To jsem měl původně v úmyslu, ale nikdo se zatím neozval. Tak jedině někde z bazaru nebo na inzerát. Každopádně dobrej nápad :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...