Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

lupání-rána v přední nápravě


soundlovers

Recommended Posts

prostudoval jsem celý web, ruzna fóra a závadu kterou mám já mají i jiní a nikdy se nepodařilo ji nikomu vyřešit aspon to nikdo nenapsal....popis shodný s jinými co psali: pri parkování nebo velmi pomalé jizde se neco v prední náprave napruzí a silně lupne jakoby  rána jen jedna ne klepání udelá to při nerovnosti a zatáčení..pri jizde to neudelá, ale při normální jizde je auto lehce nestabilní jakoby plave....Vymeneno : pružiny s horním ulozením již 2x, tlumice 1x, celé řízené repasované, ramena, tyčky stabilizátoru, čepy....proste vše je nové a lupání tam je..musí být něco špatně ale co? dekuji,  peugeot 1.4 i  1997..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spodní čep se dával nový dělalo to před výmenou spodního čepu i po výměně..... spodní čep by klepal...? udelá to vždy jen jednou napr vyjizdim z parkoviste a LUP rána jak z děla pak celou jizdu nic, pak zastavím couvnu do garáže a lup....jedine jeste mne napadá vule ulození čepu v tehllici...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak u se to projevuje pravidelne pri otoceni ale jen pri pomalé jizde, dopredu i dozadu... v garazi jsem zjistil ze to lupe na konci pruziny jak pruzina sedí v té misce, lozisko se otáčí bez zadrhavani, ale pokud misku chytnu a našponuji nahoru ci dolu lehce v tom lupne...co jsem tedy spatne smontoval že to delá? Bud je spatné to lozisko nebo ta guma nebo pruziny  nebo neco do sebe nepasuje....

dal bych tam puvodní staré pruziny( ložisko i ta guma se měnily již 2x)ale nevím jak je namontovat-není tam uz značka TOP se šipkou at vím který konec patří kam, jak to poznám na pruzine která jiz nemá označení který konec patrí do tlumiče a který do misky nahoře? jeden konec pruziny je jiný tj sedí více v misce či tlumiči ten patří kam, díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne dával jsem tam pred casem Monroe SP2339 a byla tam znacka top se sipkou nahoru takze to je správne nicméne jsem se nyní docet ze ta pruzna je pro vozy s abs a já mám bez abs....presto císlo sedí oem je 5002.74..tak ted bych dam dal zpet tu starou ale nevím jak-kde je znacka top nebo koupi uplne nové pruziny ale jaké dle tecdoc na cislo oem vyjed nekolik délek pruzin a rozmeru...nevyznam se v tom ted...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto proslo STK bez zavad na podvozku (jedina zavada neotacejici se zrcatko zpetne na strane spolujezdce), ale stále to chci dořešit: otázky:

 

1. jak poznam která strana pruziny se montuje nahoru a která dolů - značky tam jiz nejsou :)

2. co muze zpusobovat lehke plavání po ceste kdyz je nerovnost, pokud zatočím  volantem tak auto zatočí ne hned ale az po nějaké chvilce tj do pul sekundy je to nepříjemné že to nereguje ihned neco tammusí byt spatné ....

3. lupe to v míste kde konci pruzina a kde dosedá do misky u loziska

4. jsou jeste lupance i jinde v nápravě ale zatím jsem je neidentifikoval...nekde ze spodu

5. kdyz clumám jedním kolem je citit urcitá vule neco jakoby klepe....někde dál od kola...

 

v servise nic nezjistili ani na STK  co dál mohu udelat? Je tu nekdo kdo by tento špek diagnostikoval? dojedu diky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie dlzky prizin uz niekde niekto pisal. pozri viac prispevkov spat.

2 - moze byt nespravna geometria a s tym suvisi aj riadenie.a ostatne body, ked prides do servisu povedia ze to uz su capy unavene, silentbloky, tycky a vsetko cela naprava. mne ked trocha plavalo bolo to pneumatikami, na moje tazke auto boli proste slabe, make a nedrzali dobre. je pravda, ze sirsie auto beha vo vyjazdenych kolajach, takze to moze byt subjektivny pocit.

bolo by dobre dat to pozriet niekde kde budete 2, jeden toci volantom, a druhy pozera zo spodu, vola na riadeni moze sposobovat oneskoreny ucinok zatocenia, pripadne pozri upevnovacie sroby na serve.

3 - misku pozriet ci sa vobec otaca tak ako ma, mne to tiez lupalo, po vymene celej misky aj s loziskom ok.

geometrie sa robia na tachych otocnych podstavcoch, dajte auto na to a tak otacaj kolesa, je zatazene na kolese, ale nedre o podlahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za odpovedi ale uz jsem v koncich to lozisko horního ulozeni je nové 2x jedine ze bude vadné.. nebo při montáži se poškodilo?

geoška je ok prsto je problém, vule neni nikde to by na STK neproslo a to si mne podal pořádně...)

 

jen se schi zeptat jak se pozná ta pruzina kdyz uz na ni neni značka jak ji dát správne - kterým koncem nahoru (jedno to prece není..(

 

díky moc už nemuzu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale na Stk sa nachádza skúša otáčanie,iba vôle a bočné pohyby.

Ak ti to drhne hore na pruzinu miska s loziskom buď zle uložené alebo vadne.iná pomoc nie je.

Pruzinu pozri podľa novej čo si dal,ale myslim ze by mala sedieť v pozícii hore aj dolu,ak sú rovnaké tak by ro malo byť jedno ako je otočená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

práve na té monroe byla značka se šipkou top a uz je ale necitelná...mám v umyslu dát ty staré puvodní pruziny ale nevím v jaké poloze, miska nemá korozi zádnou ani deformaci....kazdý konec poruziny je trochu jiný kdyz pruzuinu postavím na rovný podklad tak v jedné poloze stojí stobilne v dtruhé nestavilně tak tam asi bude nejaký rozdíl v té montáži....ale právě to nevím to potřebuji zjsitit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na trasadlech na stk nic nezjistili auto proslo bez vad na podvozku, presto je tam problém...

1. bud je vadný nový kulový čep do těhlice  čep najeto 10 tis km (ale delalo to pred i po výměně čepu-takovéto plavání, auto ihned nereaguje na otočení volantem

2. nebo je vadné ulození čepu v tehlici

3.nebo je vadný silentbolk na rameni - rameno meyle HD najeto od výměny 80 tis km jakou mají životnost siltbloky? smí se rameno napr 1 mm vychýlit?

4. lupání v pruzinách horní ložisko meneno podruhé  s miskou - pri otocení v tom proste lupne jak konci pruizina nahore je to citi v prstech - otázka je co to zpusobuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 206 jsem to měl také, při pomalé jízdě a při zatáčení v řízení luplo. Než jsem přišel na to, co to způsobuje, praskla mi pružina. Asi jsem si za to mohl sám, při výměně ramen jsem stahoval pružiny, myslím že pak špatně seděla v misce a překrucovala se. Nakonec jsem sehnal komplet tlumiče s pružinou a uložením, nechal vyměnit, udělat geometrii a je klid

Odesláno z mého LG-H340n pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mozna jsem uz na to prisel - původní pruziny od výroby mají prumer kolem 158 mm ty nové  monroe  sp2339 maji 162, puvodní pruziny sedí v misce krásne nové couhají kousek z misky, muze to být ono? zatím jsem to jen meril orientacne....jaké tam mám dát pruziny? na tecdoc je zmatek.....

puvodní mají délku kolem 400 mm prumer 158...chtel  bych mekcí podvozek....vybavení dle ceho se prziny urcuji:

auto: 55kW  1.4   1997

bez ABS

s posilovačem

bez klimatizace

 

dle service boxu : 

5002 74
 
02
PRUŽINA PÉROVÁNÍ VPŘEDU
 
 
OZNAČENÍ 4 MODRÁS NEBO 3 ŠEDÁ + 1 MODRÁ

díky moc

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...