Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

FAP filter - hodnoty pre spravny beh


jmartini

Recommended Posts

Ahoj, chel by som sa opytat, ake su mezne hodnoty pre FAP filter tak, aby fungoval spravne.

Mam namerane nasledovne hodnoty ( den po manualnej regeneracii  ) :


otacky motoru : 803 ot/min

naplneni filtru pevnych castic : 2%

teplota za katalyzatorem < 100%

mnozstvi aditiva ve filtru pevnych castic FAP : 107 g

objem zbytku aditiva v nadrzce : 1807 ml

diferencialni tlak vyfukovych plynu : 4 mbar

teplota nasavaneho vzduch v prutokomeru : 32°C

teplota nasavaneho vzduchu v sacim potrubi (rozvadeci sani ) : 30°C

objemove mnozstvi vzduchu : 24l/hod

prumerna vzdalenost mezi regeneraci u poslednych 5 cyklu : 262 km

 

Uvedene udaju su merane na volnobehu.

 

Auto ma nieco malo po 200tis km - motor je to 1.6HDI ( 80kw ). Je mi jasne, ze filter uz bude mat nejake ucpanie cerinom z aditiva, ale su uvedene parametre uz hranicne ?

Na display mam hlasku Risk of particle filter clogging, kazdopadne auto je po vykonnostnej strane v pohode.

Jedinnu zavadu, ktoru mam diagnostikovanu je chybna zhaviaca sviecka, ale to predpokladam, ze toto nemoze byt nasledok uvedenej hlasky.

 

PS. Nemate niekto hodnoty pre uvedeny motor, co sa tyka fungovania FAP filtru, kde by bolo viditelne, za akych podmienok sa aktivuje "Risk of particle filter clogging

Upraveno uživatelem jmartini
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozna sa to podla tej priemernej vzdialenosti medzi regeneraciami. 262km je hodnota, kedy regeneruje uz dost casto. Vo filtri sa pri kazdom vypalovani uklada cerin z aditiva a tym ze je ho tam stale viac, tak sa rychlejsie upchava sadzami a dochadza k castejsej regeneracii. Pri regeneracii sa vypalia len sadze, nie cerin a to je ten problem. Riesil som to iste a pred vymenou filtra som sa rozhodol, ze ho radsej skusim vyplachnut. Mal som podobne hodnoty z diagnostiky. Zaplnenie filtra aditivom 93g a priemerny cyklus medzi regeneraciami 200km. Pri vyplachovani vysiel aj cerin aj ked urcite nie cely. Je to taky akoby jemny piesok tehlovej farby, ale pomohlo to. Po preplachu mam prejdene cca 20000km a hodnoty prejdenej vzdialenosti medzi regeneraciami sa drzia na cca 400km prevazne mestskej premavky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Ahojte potreboval by som poradiť, každých cca 250km sa mi spúšťa regenerácia DPF.

Toto sú hodnoty ktoré som vypísal z diagnostiky:  

otacky motoru : 803 ot/min     

naplneni filtru pevnych castic : 47%

mnozstvi aditiva ve filtru pevnych castic FAP : 0 g

objem zbytku aditiva v nadrzce : 0 ml

diferencialni tlak vyfukovych plynu : 0 mbar

 diferencialny tlak pri 3300 ot/min  stúpne na 20g

 

V jednom súkromnom servise mi pred rokom prepláchli DPF a doliali aditívom asi do 1/2 nádobky. Podľa mňa nič nenastavovali preto asi také hodnoty aditíva.

Dokonca som zistil že mi pri čistení prevrtali dieru do filtra.

Čo musím urobiť aby sa filter tak často neregeneroval. Po 150 km už ukazuje 50% zaplnenosť. Neviem z čoho to PC vyráta keď diferenciálny tlak njeje  vysoký.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen teoretizuju :) protože mám fap na C4 v podobném stavu regenerace co 280km prumer a píše mi risk of particle fitler blocking ale půl roku z5 zlobilo čidlo filtru ted chyby neháže.. tak nevím zda to má za sebou nebo ne.. :/ přeci jen nový filtr není nejlevnější :/ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diferencialny tlak to je tá posledná hodnota ktorú berie RJ do úvahy......je to poistka,že regenerácie boli nedokončené a filter sa nevyčistil a zaplnený je sadzami.

Ako som písal...regenerácie riadi RJ podľa prevádzkových podmienok vozidla.

Áno po výmene filtra sa robí reset cez diag...v podstate sa nunuluje množstvo cerínu vo filtre...a RJ nastaví nový km priebeh na ďalšiu výmenu.

On má filter prevŕtaný.....ten reset môže a nemusí urobiť,je mu to naprd taká info pre RJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Žiaden nápad ako predĺžiť čas medzi regeneraciami? Môžem skúsiť reset ako po výmene? Mám nabehaných 140t km a auto mám od začiatku. Nemôže RJ jednoducho na základe ubehnutých km spúštať často regeneráciu? Keď to DPF je prevratné a tlaky sú nízke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je alespoň napsat motor a auto.

Pokud má FAP zaplněnost 50% , kolik má po regeneraci?

Jízdní profil auta?

Proč si to nechával čistit?

Díra pomáhá u koncernu, už jsem to párkrát viděl.

Jak tankuješ? z prázdné do plna?

Objem aditiva 0ml?

Kolik to čištění stálo, nevyplatilo by se ti dát tam nový?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...