Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nehoda - vinik?


vaksi

Recommended Posts

Jezdim kamionem. Z pohledu ridice osobaku, bych se zachoval uplne stejne. Nemel zaply blinkry, uvazoval bych, ze jede rovne a nacpal bych se take do praveho pruhu. On nez by projel tu krizovatku rovne, bude mu to trvat o dost dele, nez ja osobakem doprava. Jednoznacna chyba ridice kamionu. Videt ho asi nevidel, ale bez blinkru jedes proste rovne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za me  pokud mohu - bych asi nikam nespechal - tady tech par vterin usetrenych nebylo zrovna dobre.

To ze kamionaci jsou nekdy cunata jsou ale tady spis nevidel.
Ale cemu se divim je fakt ze to jde do spravniho rizeni - kamionak je pojisteny "na blbost" a ta tisicovka dve pokuty :) .....

Jinak u nas v praci kdyz pusti ustav nekolik desitek ridicu to se deji podstatne veselejsi veci pri vyjezdu z parkoviste .....

Ja tam zadny pruh nevidim snad jen delici cara ??

Upraveno uživatelem Lihous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

(3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.

 

Asi se Ti to nebude líbit, ale ty jsi dodržel ustanovení tohoto odstavce 3 v § 21? :myslim  Podle svého videa taky ne. Měl jsi tam vpravo k obrubníku ještě místo. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

    Je pravda, že dnes dokáží právníci nemožné s paragrafy. Po shlédnutí videa, není zcela jasné, zdali řidič kamionu neporušil ustanovení zákona č. 361/2000 Sb. a to §§ znění § 30 (Znamení o změně směru jízdy) odst.1), 2), 3), 5). V tomto případě je nutno říci, zdali řidič kamionu dodržel či nedodržel povinnosti řidiče podle  §5 odst. 1)písm. a), b)  z.č. 361/2000 Sb. .

  Co se týká jízdy po kruhovém objezdu (křižovatce), zde se vztahuje ustanovení (jízda v jízdních pruzích) § 12 odst. 2), 8) z.č. 361/2000 Sb. .

 Na řidiče kamionu se vztahuje také ustanovení (Odbočování) § 21 písm. 1). U písmene 2) vylučuji tuto možnost, jelikož k dané situaci, nebyla potřebná a to ani k vlastnostem vozidla, nákladu či situaci.  Jádrem celé DN bude zřejmě § 21 odst. 3 z.č. 361/2000 Sb., a to v první větě! Ale zde bude důkazní břemeno v použití směrových světel kamionu. Technická závada nebyla uplatňována na místě!

 

Co se týká řidiče OA, tak tento dodržel ustanovení § 2 písm. x) z.č. 361/2000 Sb. . Dále ustanovení § 11 ( směr a způsob jízdy) odst. 1) zák. č. 361/2000 Sb. . Také se na řidiče OA vztahuje ustanovení  (Vjíždění na pozemní komunikaci) § 23 odst. 1 zák. č. 361/2000 Sb., které dle videa dodržel.

Také dodržel ustanovení o Odbočování § 21 odst. 1) a 3). z. č. 361/2000 Sb. .

 

Oba řidiči současně vzhledem k situaci na pozemní komunikaci a provozu, v dané době konali dle § 2 písmena q) = písm. l) zák. č. 361/2000 Sb.

 Obávám se, že řidič kamionu bude možná poukazovat na ustanovení § 2 písm. m), kdy bude tvrdit, že odbočoval doprava a vzhledem k vlastnostem jízdní soupravy si nadjížděl doleva! Bohužel, na pravé straně má venkovní zpětná zrcátka, která by měla být nastavena tak, aby řádně viděl a mohl kontrolovat dopravní situaci po jeho pravé straně a navíc, měl by být vybaven zařízením, které o informuje o překážce či vozidlu na pravé straně (mrtvý úhel).  Naskýtá se porušení § 5 odst. 1) písm. b) zák. č. 361/2000 Sb. .

 Klimatické podmínky vyloučíme = sluníčko a pod. .

 

 Jiném příspěvku je letecká fotografie místa DN a tam není sporu o vině či nevině obou účastníků DN.

 

 Jinak lze plně vyloučit u nákladní soupravy otázky ohledně frekvence směrových světel,(jak někdo uvedl ve svém příspěvku) které nelze na místě nikterak ověřit (v praxi) ). To by se musela uplatňovat technická závada. A tak dle příspěvku nebyla uplatňována.

 Omlouvám se za delší rozpis mého příspěvku, i když vím, že budu mít mínusy od některých členů ;):D .

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že pokud by blikal do prava, tak si tam neměl co dělat... pokud neblikal bude vina na něm, proto si myslím, že to bude stavět na tom, že on blikal do prava a tys ho podjel... Jak bude kdo dokazovat jestli blikal nebo ne, jestli uznají tohle video to už je všechno otázka na někoho právně vzdělanějšího....

Předal si policii záznam nehody?

Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj podla man je na vine kamion, na videu v 0:40 az 0:46 s, ked si odbocil a kamera pozerala na smerovku na tahaci, nie je vidno ziadne blikanie.

Asi sa nevedel rozhodnut, kam podje ci do lava, alebo do prava. Pokial chcel ist do prava, mal sa dat na pravu stranu (viac menej), tak aby aj on mohol vijst, a nevoslo mu tam auto (tvoje ci ine),

Keby sa este raz pozdel do prava, mal by ta vydiet, lebo si pretrcal nosom cez neho, celkom urcite, takze by ta mal zbadat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by tedy nenapadlo se vmáčknout vedle toho kamionu ... zvláště pokud tam na vozovce nejsou určené odbočovací pruhy. Já bych počkal za kamionem. Asi jsem moc měkkej. :D

Ne ze bych se te chtel nejak dotknout Milane ale myslim si ze si to neformuloval moc spravne, uz v autoskole te uci ze v pripade jakehokoliv odboceni se mas nacpat na tu stranu kam jedes. Je fakt ze ty si extrem co se tyce rizeni (80 na dalnici apod) takze me tva reakce nijak neprekvapuje. A jinak dle logiky a toho videa kamionak chtel jet rovne protoze se k tomu tak postavil, ale nechtel cekat tak radsi jel vpravo. Bohuzel uz nedaval pozor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsem diky za Vase nazory. Uvidime, jak to nakonec dopadne. 

Mam jeste par dotazu k nekterym  Vasim komentarum.

 

Veverka:Jake presne argumenty mas na mysli? Myslim, ze mezitim jiz asi bylo temer vse receno. Kdyz ne, mohl by jsi mi dat vedet?

Vena garazmistr: Je tam vodorovne dopravni znaceni upravujici razeni do jizdnich pruhu (vpravo a rovno/vlevo), akurat neni moc dobre videt na foto, ci videu. Co se tyce moznosti pripadneho vycouvani, mel jsem cumak pred kamionem a kdyz jsem si uvedomil, ze toci vpravo, bylo jiz pozde. 

MilanF1: Jak pisu vyse, vodorovne znaceni tam je (hur videt ale je) a kamion byl skutecne v tom, ktery smeruje rovne (skrz hlavni silnici), nebo vlevo. Neblikal. Pravy pruh byl prazdnej, takze jsem tam najel. 

Lihous: Tady neslo o spechani z me strany, i kdyz jsem odchazel z prace domu. Dulezitejsi pro mne je zdravi, jak moje, tak i manzelkino (byla v aute se mnou) nez 2 minuty usetrene riskantnym manevrem. Jezdime docela casto na vychodne Slovensko a mam par zaznamu, kde je hezky videt, jak se snazim predvidat bud ja, nebo i ostatni ridici pred par exotami. Vetsinou jsou to exoti osobaku. S ridici kamionu mam docela pozitivne skusenosti. :-)

OK406: Diky moc za tvuj rozbor. Muzes mi prosim objasnit vetu ohledne toho, ze vzhledem k letecke fotografii mista DN neni sporu o vine, ci nevine obou ucastniku DN. Promin, nejak mi to po tom vsem dnes nepali.

Schreek: Ano, video zaznam byl predan PCR hned na miste. Navic policajt mluvil i s ochrankou objektu, z ktereho ridic nakladaku vyjel. Maji tam taky kameru, ktera ovsem dle infa od manazera ochranky snima pouze pri pohybu, takze nevim, jestli ma policie i nejaky pouzitelny zaznam od nich, nebo ne. V kazdem pripade dle mne, me manzelky i meho videa neblikal vpravo. 

 

Este raz vsem diky za Vase nazory i komentare. Nikdy neni na skodu vedet aj nazory ostatnich. :-) A hlavne se poucit, kdyz to jde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vaksi, při pohledu na leteckou fotografii z místa DN, je pozemní komunikace dostatečně široká na to, aby ,,kamion" mohl bezpečně odbočit a přitom neohrozit vozidla stojící po jeho pravé straně. V příspěvku uvádíš, že je tam ,,fabrika". Není uvedeno, zdali je jen jedna a nebo je jich více. V každém případě,  komunikace vedoucí k ,,fabrice" je dosti široká a dimenzovaná na typy vozidel, jako jsou návěsy či přívěsy za NA. Zkus se zeptat na SDN, jak často jsou na této komunikaci DN, typu jakou si měl ty. Jen se zeptám, zdali nevíš, jak dlouho (praxi) má řidič kamionu.

  Pokud se bude vymlouvat na směrovky, tak musí prokázat, že před jízdou řádně kontroloval a prověřovat technický stav vozidla. Jsou zde členové P-C, kteří jezdí s takovými to vozidly. Tak sami mohou napsat, že je vozidlo vybaveno a nebo je upozorní, že nejde směrovka a nebo směrovky.

 Divím se, že Ti nedal řidič TIR při výjezdu tobě přednost, když si stál po jeho pravé straně a odbočovali jste oba dva do prava. Navíc, vozidla nad 3500 kg, v obci i mimo, musí jezdit v pravém jízdním pruhu. To, že si najížděl při odbočování, je v pořádku, to mu i umožňuje zákon (viz můj předchozí příspěvek s §§ zněním).

  Jen se zeptám, řidič TIR nesouhlasil se zaviněním?

 Pokud můžeš, dej sem danou fotografii.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud tam je vodorovné značení (já si ho vůbec nevšiml) a kamion neblikal, tak není co řešit. A protože máš v havarijce právní ochranu, začni hledat advokáta. Vůbec nechoď na správní řízení bez něj. do 20 tisíc se musíš vejít.

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK406: Zde je muj puvodni prispevek v jine teme. Stejne tak i foto. Ano, ridic TIR odmitl vyjadreni PCR, ze je to jeho vina a rozhodl se jit do spravniho rizeni.

 

Prumyslova je hlavni silnice a je to prechod mezi 2 arealy Foxconnu. Ja jsem vyjizdel z parkoviste (na obrazku na prave strane), kamion stal asi 2 metry zpatky, nez je nakresleny. Kdyz jsem se blizil k vyjezdu z parkoviste na vedlejsi silnici, kamion se pohnul vpred smerem k hlavni silnici, zastavil jsem s blinkrem vpravo na vyjezdu z parkoviste (oznaceno prerusovane). Kamion blinkr do prava nemel, je to hezky videt na videozazname. Jelikoz ja jsem mel pruh do prava po celou dobu uplne volny a kamion zastavil na hranici s hlavni silnici, presunul jsem se na misto oznaceno zelenym (blinkr zapnuty), kde jsem zastavil, jelikoz je tam stopka a navic jsem nevidel na levou stranu kvuli kamionu. Mezi nama byla mezera minimalne 3 metry. Po par vterinach se kamion rozjel. Ja zustal stat na miste, jelikoz jsem nevidel na levo. Domnival jsem se, ze pujde bud rovne, nebo vlevo, protoze neblikal na pravou stranu, stal rovne jako svica, tahac nebyl smerovan do prava, proste nic, co by nasvedcovalo, ze pujde vpravo. Pak jiz jsem stacil jenom troubit, no ... nepomohlo. Takze asi tak.

post-32614-0-64845900-1465051240_thumb.j

Upraveno uživatelem vaksi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

    Při pohledu na konec záznamu, je jasně patrno, že by řidič TIR při odbočování neohrozil a ani neomezil protijedoucí vozidlo(a), jelikož žádná nejela. Mám namysli vozidla jedoucí v protisměru. Navíc je patrný odbočovací pruh doleva, který byl prázdný. Navíc, nebyl si v mrtvém úhlu. Řidič TIR buď špatně odhadl provádění manévr a nebo se plně nevěnoval dostatečně řízení.

 Příčina DN je v řidiči TIR, který se při výjezdu z vedlejší komunikace na hlavní, snažil se zařadit je jízdního pruhu. V daném směru se jedná pouze o jeden jízdní pruh. Řidič TIR měl předvídat, že budeš odbočovat a i kdyby si neodbočoval a jel rovně, tak máš přednost (měl Ti ji dát) a to vzhledem k povaze jízdní soupravy + jeho zkušenostem.

 Nevím, proč řidič TIR nesouhlasil s DN a koho považuje z jeho pohledu za viníka DN.

Škoda, že tu není člen Krt€k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No řidič TIR ihned po nehodě zavolal asi svého šéfa, nebo tak nějak, protože ten tam po 5-minutové diskusi s řidičem, začal lítat s telefonem při uchu atd. Předpokládám, že on mu dal instrukce, co má dělat a rikat. Manželka slyšela, jak pak ten typek volal pravděpodobně s nejakym známým policajtem, protože se ho ptal, jestli nemůže dorazit raději on, než kolegové. Jinak řidič TIR se bránil tým, že měl blinkr do prava a teda mel prednost a navíc že já jsem mu jiz nedal prednosť při výjezdu z parkoviště na vedlejší silnici. Policajti mu to vysvětlovali, on se jich ptal pak asi 5x, jestli skutečně on udělal chybu, což mu potvrdili, no rozhodl se tak, jak se rozhodl. Má na to právo. Mimochodem, jelikož jsem ho nechal vypovídat jako prvního, protože spěchal k dětem (byl docela nervózní, měl pár telefonatu s jeho tátou, který asi hlídal jeho deti), zeptal jsem se pak po své výpovědi policajtů, co oni na to. Prej, kdyby byl normální, dostane 1500 Kc a zbytek uhradí poisťovňa.

Jj, taky by mě zajímal jeho názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi stál a nejel tak stojící vozidlo at uz stojí kde koli nemůže být viník dopravní nehody.

Toto mi asi před rokem řekl policista když jsem urazil zpětne zrcátko o auto stojící na zákazu zastavení. On dostal 100kc pokutu za to že tam neměl stát a já 500kc pokutu za to že jsem způsobil dopravní nehodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...