Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

zvýšení výkonu 206


Jan Řežábek

Recommended Posts

Nebo se bojíš  že se ještě více odkopeš?

Pro tvoji informaci jako znalce PSA automobilů

Peugeot 1,8 TD bez mezichladiče 78 Ps / tedy rotačka  bez řj

Peugeot 1,8 TD už s  mezichaldičem 90 PS/taky rotačka bez řj

Krouťáky tedˇ z  hlavy nevím ale  dá se to dohledat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, PSA napsal:

Nebo se bojíš  že se ještě více odkopeš?

Pro tvoji informaci jako znalce PSA automobilů

Peugeot 1,8 TD bez mezichladiče 78 Ps / tedy rotačka  bez řj

Peugeot 1,8 TD už s  mezichaldičem 90 PS/taky rotačka bez řj

Krouťáky tedˇ z  hlavy nevím ale  dá se to dohledat

A ty si myslíš, že ten nárůst výkonu je tam daný pouze intercoolerem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozdíl je v čerpadle - verze s vyšším výkonem má nastavenu větší dávku, pochopitelně. Intercooler zajišťuje jen to, že se do motoru dostane (hmotnostně) tolik vzduchu, že se tam ta vyšší dávka vůbec může vstřikovat. Pokud se to prohodí, tak bez IC a s čerpadlem s vyšší dávkou to bude mít o něco vyšší výkon, ale bude to brutálně hulit, a naopak pouze namontováním IC a ponecháním čerpadla s menší dávkou zůstane výkon stejný, akorát se o něco zmenší kouřivost.

Analogicky pro to HDI - pokud pouze namontuje IC a nezvedne dávku, nestane se vůbec nic - aby zvýšil výkon, musí vstříknout větší množství paliva = což u HDI znamená přematlat příslušná data píčťůningem (případně ultraprase strčí před snímače lháře k oblbnutí ŘJ - nedoporučuji).

Případné pojednání o tom, co přesně vlastně dělá IC (termodynamické zákony - fyzika pro SŠ) a proč vyšší dávka a jak je vlastně řízen naftový motor chceš taky? Už jsem to tu někde psal, ale klidně to popíšu znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A o čempak bys chtěl tedy diskutovat? O pocítcích, že fyzikální zákony neplatí? Nebo že platí jinak, než jsem napsal? Směle do toho, napiš, jak ty fyzikální zákony znějí a jak se aplikují, když myslíš, že to mám špatně. Může se stát, že jsem se spletl, ze školy jsem nějaký ten pátek a píšu to z hlavy, ale rozhodně neberu "měl jsem oba ty motory" jako sebemenší argument znalosti principu jejich funkce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano měl jsem oba tyto motory  měl jsem obě čerpadla /Bosch/ z těchto motorů na stolici  a dle tabulek  byly nastaveny  úplně stějně, měly  trysky   s tlakem 125 bar, pozděj u 1,9TD  se ty tlaky  zvyšovaly

ale jak sám víš  1.9 měla přesto  jen 90 PS,takže  tolik k té zvýšené dávce paliva .

Mezichaldič vzduchu v tvém podání  a tvé teoretické aplikace jsou sice hezké ale  podstatu věci nevysvtělují, Položím otázku která s tím úzce souvisí , jaká je kritická teplota pro  stlačený vzduch  při použití

turba.Pokud  to víš tak si z toho vyvodíš co máš špatně pokud ne, tak si teoretizujte  se strakim i nadále .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jaká je kritická teplota vzduchu při použití turba, že s rostoucí teplotou klesá hmotnost, takže od nějakého bodu nastane pokles výkonu, protože nebude dostatek kyslíku pro spálení paliva, resp. se bude muset snižovat jeho dávka, je celkem jasné, ale kolik to je jsem nikdy nezkoumal, a docela pochybuju, že je ta teplota jen jedna univerzální a nezávislá na plnícím tlaku. 

Co se týče otevíracích tlaků vstřikovačů, ty přímo nesouvisí s tím, jaká dávka je vstřikována, to, že 1,9TD má otevírací tlaky 175 bar oproti 125 bar u 1,8TD neznamená, že se tam vstřikuje o polovinu více paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sláva je tu někdo kdo  normálně   myslí, nu mělo by to být 50 st.C  kdy další zvyšování  tlaku turba  zahřívá  vzduch tak že se neguje vlastně výhoda přeplňování. Mezichladič  snižuje  objem vzduchu

  do motoru se dostává vice molekul O2 a líp to hoří, no a když se využije schopnost  dieeslu pracovat s chudou směsí tak tu máme zvýšení výkonu které je čím nižší teplota vzduchu tím  vyšší výkon

má to svůj strop potom je třeba samozřejmě  přidat i palivo, toto neplatí pro  benzinové turbo tam poměru  palivo a benzín přesně dán chudá směs  jsou detonace a propálené písty

ale diesel toto nepociťuje  na zvýšení výkonu  o 10-20 Ps u  90 Ps motoru to  bohatě stačí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty si tu z nás děláš srandu, viď? Podle toho předchozího postu už jsem si skoro myslel, že o tom něco víš, ale tímhle jsi to fakt zazdil.

Že má vzduch s vyšší teplotou nižší měrnou hmotnost papouškovat nemusíš, už je to tu napsáno x-krát a mělo by to tušit i malé dítě, protože to je mj. principem horkovzdušného balonu, že. Ovšem jak nepochopitelným myšlenkovým pochodem jsi došel k tomu, že více kyslíku při stejném množství paliva znamená větší výkon je mi opravdu záhadou. Energie, která se uvolní spálením paliva je daná výhřevností toho kterého paliva, a spálení je z chemického hlediska okysličení, kupodivu. Přidáním více kyslíku ke spalování stejné dávky paliva, spalovaného už tak za přebytku kyslíku, nezpůsobí VŮBEC NIC, ten nadbytečný kyslík se prostě reakce nezúčastní, jediné, co se při spalování už tak chudé směsi zvýší je produkce NOx - přesně tohle je problém té aféry "dieselgate", kterou VW řeší mj. zařazením restriktoru do sání, tedy SNÍŽENÍM množství vzduchu (a větším používáním EGR), zvýšenou produkci sazí, kterou tento postup přináší pak řeší DPF.

Pokud to někdo stále ještě nechápe, tak polopaticky: pokud k té nebohé 206 HDI napatláte intercooler a jinak neuděláte vůbec nic, taky se nestane VŮBEC NIC. Pokud nezvýšíte dávku paliva, NEBUDE to mít vyšší výkon, pouze to bude o malinko míň kouřit a bude to produkovat víc NOx. Intercooler je záležitost, která POUZE UMOŽŇUJE vstřikovat větší dávku paliva, která by se bez něj s menším množstvím vzduchu nestačila rozumně kvalitně spálit (=hulilo by to). Pokud tomu nevěříte, jen do toho vyzkoušejte si to, nechte té 206 změřit výkon na brzdě, pak tam dejte ten IC bez jakéhokoliv dalšího zásahu a změřte znovu. Garantuji vám, že rozdíl bude na úrovni chyby měření té brzdy.

Upraveno uživatelem oddie
Edit výhřevnosti místo spalného tepla, aby to nemátlo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jéje... Tak jsem sem vložil obrázek a vůbec jsem netušil, jak ostrou diskuzi to rozpoutá. Já jsem spíš reagoval na jeden z příspěvků, že bude problém s umístěním mezichladiče. Neměl by být, vyrábějí se přímo pro P 206. Jen ta cena, v přepočtu kolem 20 000,-Kč je vážně hrozivá. Spíš se mi z estetického hlediska líbilo provedení na obrázku, proto jsem to sem hlavně vložil. Modré autíčko ale zapůsobilo spíš jako červený hadr... A to jsem teda vůbec netvrdil, že stačí chladič a je hned vysoký výkon na světě :)

Trochu mě to donutilo k zamyšlení k danému tématu. Ono nic na světě není jen modré nebo červené, černé nebo bílé (obrazně řečeno). Tohle teoretické dohadování bez nějaké laboratorní zkoušky není vůbec k ničemu a nelze, dle mého názoru, nic jednoznačně tvrdit. To mi trochu připomíná vědce, co se dohadují o vzniku světa. Každý obhajuje tu svoji teorii, ale ani jeden u toho nebyl :). A obráceně svět není laboratoř. Je tu teplo nebo zima, vlhko nebo sucho, různá nadmořská výška. A kupodivu motor se stále točí a auto stále jede, tu s větším, tu s menším elánem. Že právě teplota, vlhkost a metry nad mořem mají vliv na výkon je celkem známá věc. Moderní motory se s tím samozřejmě mnohem lépe vyrovnávají, ale že jsou naprosto imunní, to bych teda zase netvrdil. Ano použití intercooleru se většinou zdůvodňuje možností zvýšení dávky paliva. Pokud ale motoru nasimuluju použitím mezichladiče, že pracuje v chladnějším prostředí, nedal bych ruku do ohně za to, že se vůbec nic nestane. Jak velký je ten vliv, to si ale odhadovat vůbec netroufám. Výhodné to každopádně nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dohadování se o vzniku světa a aplikace známých a ověřených fyzikálních zákonů jsou dvě zcela rozdílné věci. Ano, věta, že se nestane vůbec nic není přesná. Záměrně. Čekal jsem, zda někdo bude schopen napsat proč, ale zřejmě není. Ochlazením vstupního vzduchu se o něco málo zvýší účinnost cyklu, viz výpočet účinnosti tepelného stroje. Dá se k tomu použít i ten ideální a podle něj odhadnout ten rozdíl u reálného (bude o něco menší, ale řádově podobný). Zkuste si to, vyjde vám rozdíl někde v desetinách procenta. Proto jsem psal, že to bude mít efekt někde v řádu chyby měření brzdě, tzn. těžko ověřitelný, max. to zůstane v rovině pocitů, že když jsem to tam namontoval, že to "musí" jet líp. Aby se ale výkon zvýšil o více než 10% jen a pouze montáží intercooleru, bez čehokoliv dalšího, je prostě utopie a naivní představa daná neznalostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Carnot jak vyšitej :)

Jenže, i když k němu přihlédnu, tak ten nárůst výkonu bude kompenzován zvýšením hmotnosti vozu a zanedbatelným zpomalováním vzduchu v rámci tření o hadice vedouci k/od IC.

Takže nakonec nula od nuly pojde.

IC tam sice narve víc vzduchu, jenže naftové motory pracují v principu s přebytkem vzduchu, takže víc vzduchu je mi celkem naprd. A energie se bere odkud, Halík ? - ...z paliva, woe!  :) (ZZE).

 

Pokud chce člověk zvýšit výkon 2.0 HDI 66 kW, vřele doporučuji:

1) Chip - u takhle starého auta je to už stejně jedno

2) Instalaci sportovního filtru - všichni jistě ví, že instalací sportovního filtru filtru se automaticky přidává 6-tý kvalt a 2.0 HDI pak dosahuje skvělé rychlosti 328,17 km/h. Přesně(!)

3) Propíchnutím vzduchového filtru šroubovákem - bonusový zvuk a minimálně 60 klokanů navíc (zanedbatelné zpomalování vzduchu při průchodu sportovním filtrem)

4) Jízda s téměř prázdnou nádrží, rezervního kola a vercajku. Chybu neuděláte ani vyhozením zadních sedaček a spolujezdce. Bonusem je adrenalinový zážitek!

5) Nakonec se mi jeví i ta investice cca. 20 tis do instalace IC jako slušný nápad. Protože nápad, koupit nějaké auto se 100-120 kW za 20 tis. Kč nás může dostat opět na začátek - nemám výkon ve svém motoru, nemám 20 tis., poraďte ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...