TITANa Odesláno 20. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2005 Zdravim. Mam problem s 206 rok vyr. 99 motor 1.1 benzin HFZ r. jednotka je Magneti Mareli 1AP. Nejde o castu poruchu asi tak raz mesacne ked je autak zahriaty bud na volnobehu da velke otacky alebo skape alebo pocas jazdy vypne motor treba stazkostami nastartovat. potom zas v poriadku. Chcem vediet ci ma tu niekto skusenosti s problemom riadiacej jednotky Magneti Mareli 1AP pretoze viem ze su poruchove aspon tie prve co prisli na trh. Osobne som sa s tym nestretol ale viem o vela takych pripadoch a chcel by som vediet ci aj toto moje chovanie riadenia motora nenasvedcuje tejto chybe riadiacky. Dost casta porucha hlavne v lete na rozpalenom slnku napr. na parkovisku. Neda sa tam nic presne urcit a mozem to mat na dianostike od rana do vecera vsetko je v poriadku. Stav poruchy nie a nie zachytit jedine zakaznicka pride ze zas to spravilo. [upravil dne 26.12.05 TITANa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 21. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2005 Ci uvedena zavada priamo suvisi s RJ MM z r. 99 s tym nemam skusenosti. Zavada je zaujimava a zaludna tym, ze sa vyskytuje nahodne. Jedine, co sa da z Tvojho popisu vydedukovat, ze je teplotne zavisla (vys. teplota.) Ak mas podozrenie na tepl. nestabilitu RJ nie je problem ju v lete chladit - studena mokra handra. Ja by som sa ale sustredil na samovolne zvysenie otacok pri volnobehu. Ak vylucim falosne prisavanie vzduchu a visiacu skrt. klapku ostava tam ventil volnobehu (napis, aky tam mas) - riadenie priameho prepoja pred a za skrtiacou klapkou (aspon u mna P206 RJ Bosch MP 7.2). Ten je ovladany RJ (okrem ineho - hlavne v zavislosti na teplot. cidlach a polohe skrt. klapky). Myslim si, ze jeho nespravna cinnost nie je zachytena ani v logu zavad (okrem surovosti ako odtrhnuty kabel). Moze sa vsak jednat aj o rozne - nezavisle zavady. Osobne by som si dal tu robotu a ako prve by som prestriekal vsetky suvisiace kontakty a spoje napr. Kontoxom 5. Zdravim Zilinu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TITANa Odesláno 26. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 tak menene uz bolo multifunkcne dvojite rele, krokovi motorcek volnobehu, snimac rzchlosti vozidla/v minulosti tam bola daka zavada s nim/. mam skontrolovane vsetko co sa tyka napajania a kostier. v januari idem RJ zaniest kamosovi na oravu co robi RJ nech sa na nu mrkne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matěj.13 Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 Už to bylo zde také parkrát řešeno. Pravděpodobně se může jednat o vadu cívek SAGEM, jenž se montovaly do aut. Poznáš je podle toho, že vrchní část cívek je hranatá (rovněž je na nich popis). Doporučuji vyzkoušet namontovat nové cívky ELECTRIFIL (obj. č. 597074), které toto vyřeší. Ovšem za předpokladu, že ti stará cívka nepoškodila v počítači motoru okruh (část) řízení volnoběhu (pokud s tím nejezdíš moc dlouho). Má ráda - vyměnit cívky co nejdřív. V dobrém zanačkovém servise by měli o tomto problému vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 NO jenže TITANa píše o 1,1 i , problem ŘJ Sagemu byl 1,4 i a skončil s 306 kou.. Nicméně závad na VN cívce byla a je dost častá, ale nikdy nezhasne motor, jen blbne-neprvidelný chod atd. Další problem, který se začal vyskytovat v poslední době a houstne jsou vstřikovače. Přesto mi to připomíná jednu závadu, kterou jsme řešili nedávno, zkus podtlak v nádrži, když to udělá. Ucpaný odvětrání a poškozené čerpadlo paliva od deformace nádrže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matěj.13 Odesláno 27. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2005 Bohužel tento problém neskončil s 306-kou a vstřikováním SAGEM, ale bohužel trvá dodnes. :bojim U nás v servise jsme bohužel měnili už i počítač vstřikování MM1AP, protože zákazníkovi bylo líto investovat cca 5000 Kč do výměny cívky a tak s tímto občas poškubavajícím autem (nebo špatně držícím volnoběhem) jezdil několik měsíců až došlo k poškození okruhu regulace volnoběhu v počítači a k nutnosti výměny jednotky. Tak ho to vyšlo nakonec na nějakých 25000 Kč (diagnostika psala trvalou závadu okruhu regulace volnoběhu). Samozřejmě, že nevím přesně co výše uvedená 206 píše na diagnostice, ale raději bych s tím zajel někde na diagnostiku. On paradox je v tom, že pokud probíjí (ruší ECU) vadná cívka, obvykle to žádnou závadu nenapíše. A pro Milhaus65, pokud je problém na vstřikovačích, motor jede na 3 válce. V 95% odchází vstřikovač u spojky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 27. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2005 To Matěj: Pro Peugeot skončil problem Sagem s 306 (participace ND a pod). Já jsem se od te doby se stejným problemem už nesetkal (novější modely,samo že u 306 se může vyskytnout i teď)), možná máte \"štěstí\" na něco podobného. Se vstřikovačema mě zajímá ta pravděpodobnost od spojky. Došli jste na nějakou souvislost ? Já co si pamatuji poslední dva tak 1 a 2 válec od rozvodů. Každý na jiném autě. Poškozenou cívku VN na 206 napíše diagnostika, ale dá se poznat lupkáním v originálním radiu. Cívka 597074 se používá u motoru 1,1i a 1,4i s emisním limitem L3, pro novější (dvě lambdy) L4 je 597079. Pokud měníš místo Sagem měla by se použít redukce na svíčky. U prvních 206 s limitem L4 byla soft. chyba v ŘJ. Prvního půl roky se rozsvěcovaly kontrolky diagnostiky, blbě to jelo a nic to nepsalo. Po přehrátí novým softem OK. Jak psal TITANa o problemu s HFZ. Nevím z hlavy jestli je to už L4. Předpokládám ale, že to už zkoušel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TITANa Odesláno 29. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 29. prosinec 2005 zdravim ja registrujem 4 zavady cievky. 1- cievka odvadza napatie do kostry. Prejav v ecu motora je zavada ohladom napajania vstrekovacov. Napajanie cievky a vstrekovacov je spolocne. Zvycajne sa to prejavy jemnym sklbanim motora cize je to slabe skratovanie. 2- cievka odpalena a v ecu motora je zavada vynechavanie zapalovania. Prejav motor na 3 valce. 3- cievka poskodena elektricky ale funkcna. Prejav normalny chod a v ecu motora zavada detekcie faze integrovana v zapalovani. 4- cievka malo izolovana a iskry preskakuju o lanko akceleracie alebo aretacie nasponovania lanka akceleracie. Vo vsetkych pripadoch svieti kontrolka diagnostiky a treba cievku vymenit. Samozrejme mozem cievku vymenit a aj ju vymenim ale ja hlavne chcem info o kazovych ecu motora konkretne 1AP. dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TITANa Odesláno 29. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 29. prosinec 2005 dodatok ja som sa kupodivu osobne stretol len z pripadom ked odisiel vstrekovac od rozvodov cize 4ty. Uz som ich menil ale zo desat a vzdy to bol 4ty. k problemu> soft ecu motora je poslednej dostupnej verzie cize najnovsi. je to system L3 co sa tyka emisii. Teraz v poslednej dobe registrujem uz asi 6 novych 206 so zavadou silne vynechavanie spalovania. Takto znie zavada presny Pkod nemam ale mozem kuknut. Jenine co mozem spravit je vymenit sviecky a cievku. Zatial to ako sa zda aj pomoze ale este tomu moc neverim. Je to akosi hromadne u novej 206ky asi tak od zaciatku tohto roka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 29. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2005 Já jsem to psal a? mi napíše jak došel na ten vstřik od spojky. S novýma 206 kama to bude sranda, protože PSA ukončil výrobu TU3 a TU1 a jediná náhrada (o jiném nevím) je nový ET3J 1,4 i 16V. A tento motor nemá ani trochu rád naše podprůměrně kvalitní palivo a krátké jízdy. Na každé druhé 206, 307 s tímhle motorem měníme po pár přejetích v arealu firmy svíčku, dvě i všechny čtyři. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TITANa Odesláno 5. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 5. leden 2006 Milhaus65 tota nova 1,4 16V je veru strasne citliva mrcha. blbnuce lamda sondy, sviecky a citlivost na palivo je strasna. ja mam z toho motora uz strach i ked vsetko este riesim v garancii desi ma co potom a ako sa ten motor bude chovat ked sa zmenia jeho parametre ze ako je na tom autoadapcia. ja osobne som musel xkrat vymenit sviecky pripadne aj lamdy a urobyt znovu nacitanie autoadaptacnich parametrov. inak je to motorik fajny a chcel by som ho ale to bz som musel prejst na nom na iny system riadenia lebo toto je strasne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 16. leden 2006 Sdílet Odesláno 16. leden 2006 K Titana Pekna debata. Napis, ako si pochodil na Orave. Ak hovoris, ze chyba je v RJ MM 1AP (z vyroby) specifikuj presne - je to pocitac. Chyba v softe, v hardveri, alebo v obidvoch. Vymenu softu si viem predstavit bez problemu - ak mas opraveny. Ale opravu hardveru - ak sa nejedna o vyslovene viditelne poskodenie si bez schemy neviem predstavit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TITANa Odesláno 16. leden 2006 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2006 brejda.paul malo by sa jednat o studene spoje hw pocitaca. aspon tak to raz vyriesil moj kamos ale ako sa auto prejavovalo zavadou neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.