Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

508 GT - životnosť FAP


akristof

Recommended Posts

  • O 1 rok později...

Toto mě taky zajímá mám najeto 298000 a jednou jsem nechal doplnit ad. v peugeotu cca při 180 000 a poslední návštěva v Peugeotu 220000km  bylo mi řečeno že najedu 100000 až 115000 km a  to jak adit. tak filtr. kotroloval jsem to dle dokladu z servisu jezdím dalky přev. dálnice naftu neřeším tam kde zastavým natankuji. Tak bych potřeboval vědět cose stane když dojde adt. někdo tu psal na forum že je dojezd  jen 600km  a tu zas pět natankování což je z moji spotřebou cca 6000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr nezachycuje aditivum, ale pevné částice, které se díky aditivu vznítí při nižší teplotě. To co neshoří ve filtru zůstane (moc se ho tam nevejde). Vložka filtru se dá vyčistit, pokud není poškozená a znovu dokáže vydržet další minimálně polovinu až dvě třetiny předchozího nájezdu. Nicméně bez aditiva to nejde, filtr se jenom plní a nevypálí se, protože k tomu by byla potřeba vyšší teplota, ale ta by nevratně filtr poškodila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za odpoved, mal som namysli tento riadok z diagnostiky (pre priklad som to vystrihol z prveho prispevku)

image.thumb.png.46d788ff66cf18a34641d74b80594826.png

Na strankach citroenu som sa docital toto:

Citovat

Jaká je životnost filtru pevných částic?
Současné generace filtru pevných částic mají životnost 180.000 – 240.000 km. Životnost filtru, který používá skupina PSA, končí v momentě, kdy je filtr zanesen aditivem, jež slouží ke snížení teploty hoření sazí a při regeneraci zůstává ve filtru, protože už nedojde k jeho spálení.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu zkreslená informace, to co ucpává filtr není jen aditivum ale to, co se nespálí z těch sazí. Pokud by filtr ucpávalo jen aditivum, pak by tedy filtry, které aditivum nepoužívají, měly neomezenou životnost... Jenže to nemají. Ano, tím, že se aditiva nespálí, se filtr naplní rychleji než bez aditiv, ale filtr se neplní jen aditivem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malinký příspěvek k tomuto tématu - nedávno jsem navštívill servis Peugeot se svojí 508SW 2,0HDI 120kW. Neukazoval mi stav paliva. Problém nevyřešili, protože nevědí jak. Zato ale zjistili že FAP je na konci životnosti. Regenerace prý každých 100km. ( A vyinkasovali 700 za DIA ) Nový FAP filtr 38.000,-Kč, repasovaný taky 38.000,- 😄 Prý tedy peugeot si FAP filtry repasuje sám, nicméně nevím kdo ty repasy za cenu nového jako kupuje. Každopádně jsem den poté byl na emisích a vše v pořádku. Na technické mi řekli že FAP filtr vydrží podstatně víc než se tvrdí a dokud auto nepadá do nouzového režimu, ať nic neřeším. Od té doby jsem najezdil asi 6000 km v pohodě a mám teď 298.400km. 

Upraveno uživatelem weprzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...