Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Přepínání palubního počítače


Tommy002

Recommended Posts

Ahoj všem,

přestalo mi fungovat přepínání palubního počítače. Po sundání kloboučku na páčce u stěračů jsem zjistil, že je ulomený spínací plíšek, který přebírá pokyny z trnu na kloboučku.

Otázka zní: dá se rozdělat páčka od stěračů (sundat ovládání stírání zadního okna?)

Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně, tzn. jak to patří, to lze udělat pouze pomocí přípravku, který si můžeš zhotovit.

- sežeň si tu pružinku, např. z vrakáče. Pájet tu starou je asi zbytečná práce, ulomí se znovu.

- když už máš dole klobouček, stiskni ty dvě křidélka a opatrně začni stahovat ovládací madlo

- připrav si tenkou pinzetu (zubařská), a jakmile je tam škvírka, pomoz pinzetou tomu plastovému dílu dolů. Zároveň vysuň pružinku z těch nepatrných výstupků, které ji drží na místě. Pokud toto neuděláš, tak lze sundat ten plast i pružinku násilím, ale hrozí, že ulomíš ty nepatrné výstupky.

- sestavení s novou pružinkou:

- přípravek je kulatina D6 (kus silného hřebíku), na konci zbrousíš dvě plošky, tak, aby na ně šel akorát narazit ten plastový díl, který nese aretační pružinky. Musí tam jít narazit, držet na něm sám a zároveň netrčet skrz, aby v plastovém dílu zůstala ještě prohlubeň. (tak nad tím přemýšlím, ideální by bylo, kdyby kulatina byla naříznutá a pružila)

- přípravek si upneš svisle do svěráku

- nasadíš plastové madlo

- nasadíš (narazíš) plastový díl, přitom do něj vložíš ty pružinky a nehty je vpravíš do madla

- do madla vložíš novou pružinku, pod ty nepatrné výstupky

- přípravek vyjmeš ze svěráku, opatrně skloníš, zda to všechno nevypadne, doneseš k autu a narazíš na křidélka. (Pokud jsi ulomil ty nepatrné výstupky, anebo to do nich nenasadil, tak pružinka v této chvíli vypadne.)

 

Obvyklé návody nerespektují ty nepatrné výstupky.

Zda se do toho pustíš takto, anebo zda sundáš volant, COM, rozebereš atd., je na tobě.

Tak, jak jsem to popsal, to chce trénink a hlavně vědět, co se uvnitř skrývá, což teď nemáš. Normálně se to dělá na stole.

Asi nejlepší by bylo koupit z vrakáče páčku (200?) a natrénovat si to a tím získáš i pružinku.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybys to měl opravit podle autorizovaného servisu, tak by ti vyměnili celý COM, tedy 5 až 14 tisíc, podle provedení. Takže se hledá jiné řešení.

Buďto demontáž COMu a opravit na stole, anebo opravit v autě.

Jak píšu, sežeň si páčku z vrakáče, dej pozor, aby byla stejná, jako máš (viz inzerát v mém podpise, obrázek č.1) a pak si to na stole natrénuj. Po desáté rozborce a sborce už budeš promovaný opravář páček.

 

Ještě mě napadlo, (mohu prověřit), že na páčce světel je stejná pružinka, a pokud nemáš mačkací konec páčky (nápis AUTO na páčce), tak můžeš ty pružinky navzájem prohodit. :myslim ale na čem si natrénuješ rozborku a sborku?

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je více typů páček, koukni na fotky v mém inzerátu, a díly jsou nezáměnné. Máš doma rezervní páčku stejného typu, jako v autě?

Jinými slovy - když nepasoval tišťák (jeden typ tam má kontakty vytvořené na tišťáku, druhý typ tam má konektor), tak ti je páčka nanic - možná ti ji na vrakáči vymění kus za kus.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak když byl volant dole, tak se povolil i tišťák na ESP...Je tam založený jako u svinovacího metru. Netušíš o kolik otáčet má být navinutý, aby řidící jednotka vyhodnotila, že je volant rovně? Protože mi nasazení zpátky mi to hlasí ESP/ASR Disfunction.

Btw. opravu páčků, co máš v odkaze děláš přímo ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V inzerátu je uveden kontakt: Peugeot servis Zábřeh, tel. 583 411 572.

Pokud se jedná o sestavení páčky, můžeš mi ji poslat, sestavím ti ji (zdarma, jen za poštovné). Nezlomenou pružinku máš?

S tím rozvinutým "metrem" nevím, vím jen, že se to v servise snaží vyměnit komplet bez rozebírání. Jde tam o bezpečnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není moje číslo - ode mne by ses toho moc nedozvěděl...

ESP jsem rozvinuté ani neviděl...

Minule jsem měl závadu na té "svinovačce", sehnal jsem ji z vrakáče za 1000 a vyměnili mi ji v servise.

 

Psal jsi, že páčku máš rezervní, ale předpokládám, že je to ten jiný typ, který ti nepasuje. Tak ji zkus vyměnit na vrakáči.

 

Pružinku seženeš na vrakáči - oni tam budou mít páčky s poničenými kontakty, ale pružinka OK. Myslím že pružinka je shodná nalevo i napravo, tzn. blinkry/stěrače.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...