Jump to content

Nejde nastartovat 106


karelretik
 Share

Recommended Posts

Ahoj,mám takový problém.Mám 106 1,1 1997 a nejde nastartovat.Zapnu klíček,rozsvítí se kontrolky,chci nastartovat a starter začne točit,ale motor se netočí:Jestli dobře chápu princip starteru,tak cívka dostane impuls od klíčku a sepne.Ta přec vidličku vystrčí pastoreka ten jakmile je vystrčen,dotkne se kontaktů a začne točit.A točí setrvačníkem a auto nastartuje.Je to tak?Podle mého tedy ten muj starter cívku sepne,setrvačník vyjede,ale nezajede až do věnce a točí se mimo věnec.Je to možný?Nebo je to nějaký jiný problém?Protože slyším,že v něm cvakne(asi cívka) a točí,ale naprázdno-motor se nehne.Nikdy mi to neudělalo,ale teď co je zima jo.Tak jsem vyměnil starter,párkrát jsem nastartoval a poho.Jenže dneska jsem ráno přišel k autu a zase nic.Ten samý zvuk.Může mít na to vliv zima,že třeba nevyjede pastorek uplně a zustane třeba 2 mm před věncem?Nebo kde hledat závadu?Jak se projevuje slabá baterka?

Link to comment
Share on other sites

Není teda možný,že máš na setrváku vymletý zuby?Nějakou dobu točí v pohodě a když se otočí tím vymletym ke startéru,tak startér točí,ale nemá do čeho zapadnout?Zkus párkrát zahýbat řadičkou do všech kvaltů,třeba se chytne.:myslim

Link to comment
Share on other sites

Přijde mi docela zajímavý, že jsi vyměnil starter, ale ptáš se, \"Jak se projevuje slabá baterka?\" - já bych totiž asi začal tím, že si od souseda půjčím baterku (nebo vezmu startovací kabely a zkusím nastartovat za pomocí druhého auta).;)

Ale jak praví klasik: \"každý máme jiné pořadí\".:super

Link to comment
Share on other sites

no já totiž dal na radu odborníka a ten podle poslechu řekl,je to jesnej pastorek,tak jsem to neřešil....ale dneska ráno po včerejší výměně starteru jsem opět nenastartoval....ale když se to ohřeje....jedu asi 15 km,tak to startuje normálně.....není fakt možný,že je špatná baterka?Měřil jsem ji odporem a drží 9 V,dobíjení dává 14,2...ale je fakt že manželka s tím jede 7 km ráno a 7 km večer,mezitím třikrát startuje u různých kauflandů....tak se to ani třeba nestihne nabít....jen uvažuju

Link to comment
Share on other sites

není fakt možný,že je špatná baterka?Měřil jsem ji odporem a drží 9 V,dobíjení dává 14,2

Vypadá to, že jsi mne dostatečně nepochopil, napíšu to tedy (snad) srozumitelněji:

JE možné, že to dělá baterka.

Zkus proto jinou.

Link to comment
Share on other sites

Já teda měl slabou baterku - řečeno v prdeli baterku asi půl roku a tohle se mi nikdy nestalo. I když auto točilo hup.......hup.......hup, tak točilo. Dával jsi starej startér, novej startér, repasovanej startér...? Může být klidně i ten druhej v prdeli že.....

A když to skusíš vícekrát, tak se potom chytne, nebo vůbec? Nebo když ždouchneš trošku do auta s kvaltem, aby se ti pootočil setrvák, tak se pak taky chytne...?

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: karelretik

je fakt že manželka s tím jede 7 km ráno a 7 km večer,mezitím třikrát startuje u různých kauflandů....tak se to ani třeba nestihne nabít....jen uvažuju

I to je možné, kór v zimě. jak je stará ta baterka? Mně točila vždycky v létě normálně. Průser byl nechat auto stát 4 dny.to se pak nechytla...

Link to comment
Share on other sites

dával jsem starter z vrakáče...měl jich tam asi osm,prýˇat si vyberu...to bych byl fakt klikař,kdybych koupil taky rozbitej....:aut ,když to zkouším tak dvacetkrát,tak se chytne.....alespoň tedy dneska ráno když troch strknu přes kvalt,tak se nechytne.....jen mi nejde do hlavy,to že to dělá uplně to samý jako ten puvodní....možná třeba fakt jsem klikař....:myslim

Link to comment
Share on other sites

tak ráno nic...zase jen vyjede pastorek a 99% to musí být starter,protože jsem ho propojil na tvrdo šroubovákem a s připojenou baterkou napřímo,tak to dělalo taky.Příjde mi že je v čudu volnoběžka.Ale mám asi smůlu,že jsem na vrakáči koupil ten samej šmejd.No naštěstí mi ho vymění,ale jestli to bude dělat zas,tak nevím.Baterku mám nabitou.Kolik tak stojí nový pastorek?Díky

Link to comment
Share on other sites

Začít baterkou která dává dostatek proudu bych asi začal, jak tu zaznělo.

Očistit kontakty na baterce a startéru. Velký přechodový odpor stačí na svaknutí starteru, ale nestačí na protočení starterem a ani se nepokusí, zůstane to bez jakékoliv odezvy.

Pokud to je v pořádku, tak se pustit do startéru. Bu? pořídit jiný, nebo ho kuchnout. Tam můžou být opálený kontakty za cívkou, které přenášejí proud pro startování, sekající se cívka v pouzdře (promáznout olejem, ne zazelínou která v zimě víc tuhne a pak hřídel s pastorkem), skouknout uhlíky.

Někdy taky pomůže jen starter povolit na šroubech, lehce s tělesem starteru zakvedlat a znova utáhnout k převodovce. Je tam sice kolík pro centrování, ale někdy se to podaří dotáhnout trochu šejdrem. Satčí popsané a jede to. Když to nastane, jede to, ale satrtér dost haraší.

Link to comment
Share on other sites

dal jsem tam zpátky ten původní.Nejdřív jsem ho ale rozebral,komplet vyčistil promazal,vysušil apod.Ten starter mi samozřejmě vymění,ale nevyzkouším ho.Oba dva makaj takhle bez zátěže v poho,tzn,vyjede a spustí,ale se zátěří to nevyzkouším,nemám žádnou brzdu...uvidíme...nebo jestli má někdo jinej nápad?Co ten pastorek a cena?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...