Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

koupě p405 1,6


jjann

Recommended Posts

Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat, podle mě nejpovolanějších :) Chci koupit p405 1,6 najeto kolem 250tkm. Do podvozku bylo údajně investováno (tlumiče, zad napr., kotouče, desky...) takže zde by problém být neměl. Rád bych však věděl, jaké máte zkušenosti s motorem 1,6. Všude se píše kolik ty diesly vydrží, ale o tomto benzínu nic. Kdo má zkušenost, nech? se prosím podělí. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš možnost to auto prohlédnout a projet, tak můžeš celkem bezpečně určit stav toho motoru.

1. změří se kompresní tlaky za studena, hodnoty u všech válců musí být přibližně stejné, pod 8 bych nešel,

2. podíváš se jak to kouří za studena a po zahřátí, potom se sundá víčko kudy se nalévá olej a nesmí to moc kouřit, jinak to znamená, že jsou ojetý kroužky,

3. poslechneš si, jak to startuje a chodí, tzn. jestli to není moc hlučný, jestli někde něco nebouchá, vyzkouší se starty za studena i po zahřátí.

4. vyzkouší se spojka, třeba tak, že zařadíš pětku, zatáhneš ruční brzdu, případně přišlápneš brzdu a pustíš spojku. Motor musí zhasnout, spojka se nesmí protočit,

5. pokud možno zjistit, kolik to žere oleje, nebo se zeptat, kdy se měnil. Prohlídne se olej - barva a množství. Když bude hodně špinavej, může mít už dost najeto, nebo jsou v tahu kroužky. Jestli do toho nalili slick, můžou tím maskovat unavenej motor. Potom prošlápnout zahřátý motor na podlahu a koukat na kouř - modrá barva: žere to olej, špatné kroužky nebo gufera ventilů,

6. reakce motoru na plyn: nesmí to cukat, musí jít za plynem bez prodlev a cukání, pozná se spolehlivě jen za jízdy,

7. důležité: zkontrolovat, jestli jsou zapojeny všechny kontrolky, nevěřit na prasklou kontrolku a podobně, třeba to ukazovalo závadu, tak šla ven.

Poohlédni se po fóru, najdeš určitě další rady, nejde taky jen o motor, ale i o elektriku, svíčky, kabely, těsnost chladícího systému, brzdy a fůru dalších věcí.

Ještě se dá snadno vyzkoušet funkce posilovače brzd: našlapeš při vypnutým motoru brzdu až do tvrda, necháš jí sešlápnutou a natočíš motor, brzda musí povolit pod nohou, když ne, je to špatně.

Jestli si nejsi jistej, vezmi s sebou někoho, kdo tomu rozumí, osobně bych nelitoval dát litr za pořádný prohlídnutí a to i v případě, že to auto nekoupíš, protože jakákoli závada na kterou přijdeš později tě bude stát o hodně víc. Taky budeš aspoň od mechanika vědět, kolik do toho budeš muset ještě vrazit.

Hodně zdaru při výběru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...