Jump to content
Sign in to follow this  
mpavlinka

Nosič kol na tažné zařízení

Recommended Posts

Prosím o rady, kdo má - jakou značku a za kolik na 5008? Potřebujeme ten typ, aby šel dobře otevírat kufr. 

Naší rodinku chytla kola, chystáme se na dovču do Slovinska a ráda bych kola vzala s sebou. Zatím máme dvě kola pro dospělé, dcera má dětskou 16", kterou můžem strčit do kufru, nicméně výhledově budem potřebovat přepravovat 4 kola. Díky moc za každý tip či radu  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

já mám na sve P5008 tento :

 

Nosič Peruzzo PARMA na tažné zařízení pro 4 kola - naklápěcí, uzamykatelný bez nutnosti klíče na dotažení..... vejde se taky po sundání do kufru ( proti kradeži)

 

Kufr se da otevřít jen s nosičem bez kol.......

 

Cena: 5690 ..... tj. cca  1/2 vůči Thule

 

Odkazy:

http://nosice-kol.heureka.cz/peruzzo-parma-4/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mame tento nosic
http://www.nosice-stresni.cz/detail/nosic-3-kol-na-tazne-atera-strada-3-m-sport-reflexni-spz-doprava-zdarma-1/

Kufr otevrit jde, ale je to o 1-2cm pri prazdnem nosici. Pri plnem se sklopi vic takze neni problem

 

Nasazeni kol je sice obcas jako jezek v kleci (prvni nastaveni), ale drzi krasne. Nosic nepotrebuje na montaz zadne klice apod > vse jde bez naradi.
Je na 3 kola a jde dokoupit i na 4. pridavnou lyzinu.

Cena je nic moc, ale ja ho kupoval s 50% slevou novej, takze se to vyplatilo :-)

Edited by Mosquito

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Charlie Rose:

 

Odkazovaný nosič od Car Face mám. Sice pro tři kola, ale myslím, že je to podobné. Kolega měl na 4. Potřeboval jsem ho narychlo ještě na Xsaru Picasso.

Osobně bych ho už ale nechtěl. Problém je ve vzdálenosti mezi jednotlivými nosníky kol. Jsou užší, než třeba na nosiči od Wjenzka, což dělá problém s naskládáním

větších horských kol. Nedokážu si představit, že bych tam narval 3x 29". Já na něm vozím, 1x 29", 1x trekové a 1x 26" a fakt už je problém, aby se to nikde nedotýkalo.

Všechno vykládám izolací na PVC trubky. + 2x gumicuk. Další problém nastal u 5008. Mám na něm origo nedemontovatelné tažné a kabely se zásuvkou mám úplně napnuté.

Radši si příště tažné někde vyzkouším a připlatím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechci prudit, ale věšina z těchto držáků se nesmí používat v ČR pokud nemáte vydanou 3. značku.

Pokud narazíte na "orgána" tak můžete dostat flastr.

Na to pozor.

Edited by Dodo1976

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodo1976

Používat můžeš, jen musíš sundat spz z auta a dát na nosič (pokud už nemáš 3. origo). Co bylo a je zakázáné je dát si tam kopii značky kterou hodně lidí si tam dávalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak k výběru nosiče je dobré vybírat nejlehčí pokud chcete 3-4 kola. Nevím jak vy, ale ja mám psáno svislé zatížení 70kg. Koule prý zvládne víc, ale auto ne a tak to omezili (montováno v Domanském)

 

Takže když vezmu průměrnou váhu dospělého kola 12-13kg x 4kola = 48-52kg jen kola a na nosič zbýva 18kg. S tím že čím je kolo dál od koule vyvýjí větší váhu na čep než má.

 

To samé se i pak dívat na povolenou váhu kolik nosič sám unese

Edited by Mosquito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dle zákona nesmíš manipulovat s RZ z auta a dávat jinam.

Z tohoto důvodu můžeš dostat pokutu.

O po domácku tištěných vůbec nemluvě.

Možná se to změnilo, ale o tom že by se to mohlo není v 343/2014 Sb. ani v č.56/2001 Sb. nikde nic.

 

Nosič můžeš použít pouze se 3. značkou kterou dostaneš na základě žádosti u příslušného úřadu.

Edited by Dodo1976

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodo: No to máš zvláštní výklad. Podle zákona umístí vlastník vozidla značku dle konstrukčního řešení vozidla tak, aby nedošlo k její ztrátě. O tom, že s ní nesmíš manipulovat ani slovo. Je dáno, kde má být umístěna a pokud používáš plastový rámeček, existuje seznam homologovaných rámečků (nevím, jestli tam spadají rámečky výrobců nosičů, každopádně si myslím, že i na nosič lze umístit homologovaný rámeček).  Zákon se, pokud vím, zmiňuje o homologaci doplňkových zařízení, tak nevím, je možné, že nosič má homologaci jako součást vozidla, která může nést RZ... Nicméně nosič kol nemusí být bez homologace považován za součást vozidla, takže bez třetí značky bys vyjet neměl. Ale těžko soudit, netroufl bych si být takto striktní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojky, díky za postřehy.

Jak jsem zjistil, tak CARFACE  pro mojí 5008  vhodný není. Mám originál odnímatelný závěs, který má malou vzdálenost mezi koulí a nárazníkem (48 mm) a tento nosič kol má napsanou minimálně 65 mm. Zásuvku mám navíc hodně zastrčenou pod autem, tam by byl, jak píšete, asi problém s délkou kabelu. Nakonec i samotná váha nosiče (23,7 kg) také není malá.

Budu hledat dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus se juknout na firmu Wjeznek. Je to český výrobce a co jsem četl na cyklofórech, tak si tento nosič v danné cenové kategorii dost chválili. Kdybych nenarazil na slevu 50% na Alteu, tak jsem šel do něj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak k výběru nosiče je dobré vybírat nejlehčí pokud chcete 3-4 kola. Nevím jak vy, ale ja mám psáno svislé zatížení 70kg. Koule prý zvládne víc, ale auto ne a tak to omezili (montováno v Domanském)

Takže když vezmu průměrnou váhu dospělého kola 12-13kg x 4kola = 48-52kg jen kola a na nosič zbýva 18kg. S tím že čím je kolo dál od koule vyvýjí větší váhu na čep než má.

To samé se i pak dívat na povolenou váhu kolik nosič sám unese

Však jsem to psal výše. Mám sice jiný vůz, ale u Domanského dodělávané sundavací tažné Thule a to má vertikální limit zatížení 70 nebo 75 kg, teď nevím přesně. Jinak z hlediska konstrukce, zátěže i velikosti bych zvážil variantu nosiče 3+1 spíš než 4 ;) Edited by Veverka

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, mě šlo víc o to, že 4-nosič se 4 koly (dospěláckými) může mít často problém s tou zátěží kola + nosič na tažné. S dětskými koly (2+2) to asi tolik nehrozí :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacho69: přečti si celý §32 Způsob umístění tabulky s registrační značkou na vozidle ze 343/2014 Sb.

Tam je jasně napsáno jak se umísťuje RZ a z ní vyplývá i následná manipulace :) 

 

Není to pouze můj výklad ale i výklad rektora školení řidičů u nás ve firmě kde jsme na to náhodou narazili.

 

Vloni ještě nebyla možnost 3.značky (naše děravé zákony) a v podstatě jsi za to, že jsi z auta sundal značku a dal na držák kol tak jsi právě porušil podmínku 1) §32.

Takže jednoduše: kdo používá držák ať si nechá vydat 3. značku ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nedalo mi to, přečetl jsem si ho. Nic o "následné manipulaci" v §32 ani §33 není, sorry.

A to co nám vykládají občas lektoři na školení řidičů, to bych raději nekomentoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O následné manipulaci ne, ale jak jsi sám psal o umístění RZ dle konstrukčního řešení vozidla.

Tzn. konstruktér vozidla určitě nebral v potaz nějaký dodatečný držák na kola.

 

Nevím jestli se držák bere jako součást vozidla, ale myslím že ne.

I když myslet znamená h.vno vědět :D

 

Lektoři jsou kapitola sama o sobě, ale toto je zrovna zkušený a vážený pán ;)

 

Orgáni o tom věděli a občas někoho sekli.

Jistota je mít vydanou 3. značku :) 

Edited by Dodo1976

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...