Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 SW Active 1.2 PureTech


honzanaj

Recommended Posts

Průběžně aktualizovaná průměrná spotřeba 745120.png

Po zkušenostech s minulou 308 jsem se tentokrát už celkem hladce nechal ženou přemluvit do nového modelu, takže nová 308 (T9) je doma, rovnou ve verzi SW, abychom se vešli  ;)

 

Objednáno v zimě 2015 s očekávaným termínem dodání někdy koncem února 2016.

Bohužel v té době byla značně omezena možnost výběru variant motorizace (údajně vzhledem k obrovské poptávce, kterou továrna nestíhala uspokojovat), takže ačkoli byla v ceníku, nebylo možné objednat nejsilnější variantu PureTech 130k a tím pádem ani převodovku MAN 6 nebo EAT 6.

 

Nakonec tedy padla volba na rozumnou výbavu Active s rozumnou motorizací PureTech 110k a převodovkou MAN 5 a ani jednoho jsem zatím ani na chvilku nezalitoval. Na pětku motor zdaleka nepřeleze přes 3000 otáček ani při dálničních rychlostech, 81 kW výkonu a točivý moment 205 Nm v širokém rozsahu od nízkých otáček je tak akorát a člověk by vůbec neřekl, že je to jen 1.2. Navíc díky skvělému odhlučnění není až na výjimky uvnitř znát ani to, že je to jen tříválec.

 

Jak se říká "Tři válce stačí, když turbo tlačí." a tady je to opravdu návyková záležitost.

Moje první zkušenost s turbobenzínem a předčila očekávání. Možná i díky tomu, že za celou dobu, kdy jsme auto vybírali a pak na něj i čekali, jsem neměl možnost se v PureTechu projet, protože prostě nebyly a nebyly. 

 

K výbavě Active jsme v rámci různých balíčků přidali pár praktických pomocníků, jako je přední a zadní parkovací asistent vzadu s kamerou, mlhovky, zadní loketní opěrku s držákem nápojů a otvorem pro dlouhé předměty, navigaci, zatmavená zadní boční a zadní okna, tažné zařízení, zámek zpátečky...  trochu jsme se i rozmazlili panoramatickou prosklenou střechou Cielo, protože děti (a ženy) to rádi  ;) a v současné nabídce odstínů šedi a černé jsme sáhli opět po osvědčené bílé.

 

K sériově dodávaným 16" hliníkovým kolům Quartz jsem si vybrali ještě zimní sadu s 16" koly Grenat a tentokrát jsem razil raději myšlenku, že všechno by na autě mělo být už při koupi, než pak strávit plno času sháněním, montáží a všelijakých doplňků. Holt asi stárnu a priority se trochu mění  :D

 

 

opět "diskrétní" foto z předávačky

20160218_173341.jpg

 

A následuje pár fotografií na zimních kolech Grenat

 

20160222_153438_resized.jpg

 

20160222_153518_resized.jpg

 

20160222_153727_resized.jpg

 

20160222_153919_resized_1.jpg

 

20160222_153610_resized.jpg

 

20160222_153410_resized.jpg

Upraveno uživatelem honzanaj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gratuluji ke koupi,mooc pěkná at slouží a dělá jen radost...

V téhle vymazlene výbavě už byla skorobstejna cena jako za 1.6hdi ne?

 

Díky.

No, v téhle výbavě by to pořád bylo o těch 30 tis. Kč víc za nafťáka. A vzhledem k tomu, že já na tu naftu nikdy moc nebyl, je pro mě tohle ideální stav a nějakou tu kačku můžu tradičně vrhnout do zabezpečení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ moc pekne hlavne at dlouho vrci - sam za sebe bych se bal motoru je to preci jen uz kus auta ..... :papa

 

Hrozně jsem se bál i já, to mi věř. Zvlášť když nebyla možnost si to před koupí projet. Ale všechny obavy jsou pryč. Zatím vrčí statečně ve všech situacích  :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale abych jen nekriticky nechválil novotu, ta mrška má taky nějakou tu mušku samozřejmě:

 

- Občas po nastartování se systém nestihne rozkoukat a bootuje o něco déle, takže pokud člověk chce např. jen nasednout a zacouvat do vrat, couvací kamery se dočká, když už stojí v garáži.

- Jednoho krásného mrazivého zimního dne se prozměnu systém rozhodl, že je léto a ať jsem nastavoval co jsem chtěl, fučel mrazivě, div jsem to neodnesl rýmou. Nepomohlo ani vystoupit a nastoupit (vypnout/zapnout). Při další jízdě za půl hodiny už vše fungovalo a funguje doteď.

- Jednoho dne se systém rozhodl, že nečte žádnou USB flashku, ani tu, která v něm už fungovala a nezáleží ani na formátování, ani na datovém toku mp3, prostě oznámí "Nezdar".

- Občas je potřeba kufr zavírat i 3x, než se podaří, ale to snad půjde ještě seřídit.

- S roletkou zavazadlového prostoru se musí trochu s citem, není to nic pro nemehla nebo horké hlavy.

- Přední loketní opěrka, pokud je vytažena nahoru a dopředu, tak úplně nepodporuje současné otevírání kaslíku nebo použití ruční brzdy. Jinde tohle uměli řešit už před 18 lety např. vhodným výkusem v opěrce.

- A naprosto nepochopím absenci něčeho tak nicotného a ve výrobních nákladech tak zanedbatelného, jako jsou plastové háčky v kufru, případně v interiéru. Praktická věc, která byla v minulé generaci a má ji dnes snad každý konkurent a abych ji teď sháněl někde v hornbachu v oddělení koupelen a dodělával svépomocí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si koupíš nové auto s takovým motorem, tak asi OK. Ikdyž mně se jízda s tím nelíbila. Pořád jsem slyšel HTP :D . Jenže jako ojetinu ve 150t km bych už měl strach, kolik toho ještě zvládne. Těmhle foukaným malorážkám nevěřím. Objem je objem ;)

Tak snad Ti bude dobře sloužit. Kolik tak najedeš ročně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem někde psal, když je to novota, je pro mě v této třídě důležitou vlastností aby to dělalo hlavně to, co člověk v každodenním provozu potřebuje a je mi celkem jedno, jak je toho dosaženo.

Pokud jde o emoce a pocity, na to jsem měl doteď vždycky starší BMW a vždycky (až na čestnou výjimku) to byl motor přes 2,5 litru objemu. Při 14 letech věku auta a 220 tis. najetých km bych si asi na žádný maloobjemový  turbobenzín netroufnul. Ale v tomhle případě musím konstatovat, že na to rčení s nenahraditelným objemem už teď koukám trochu jinak. Samozřejmě z pohledu prvního majitele. Pohledem druhého, třetího a dalšího po 5 nebo 10 letech se to jeví přirozeně zcela jinak a věřím, že atmosférický šestiválec by byl o něčem jiném, kdyby ho ještě někdo dělal ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si koupíš nové auto s takovým motorem, tak asi OK. Ikdyž mně se jízda s tím nelíbila. Pořád jsem slyšel HTP :D . Jenže jako ojetinu ve 150t km bych už měl strach, kolik toho ještě zvládne. Těmhle foukaným malorážkám nevěřím. Objem je objem ;)

Tak snad Ti bude dobře sloužit. Kolik tak najedeš ročně?

 

Ano, souhlas - když je to nové - to je přesně to. Já tam samozřejmě tu "haťapku" taky občas zaslechnu a trochu tahá za uši, ale musim říct, že se ozývá minimálně. 

Měl jsem možnost vyzkoušet P108 a P301 jako náhradní vozidla a tam to byl teda doslova rachot.

Vzhledem k ročnímu nájezdu do 15 tis. km na každé ze dvou aut bych se z pohledu prvního majitele "foukačky" s pětiletou zárukou zas tak nebál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MATTESS00

cituji "Těmhle foukaným malorážkám nevěřím. Objem je objem" 

Věříš, že turbodmychadlo už není jen na několik tisíc km? HDička mají turba už spoustu let a najezdí, při slušném zacházení, spoustu km. U tohoto benzínu je i dochlazování elektrickým oběhovým čerpadlem po vypnutí motoru. Objem? Není náhodou pravda, že když mám stejný objem motoru tak píst u čtyřválce je menší než u tříválce. Neznamená to teoreticky, že je píst a k tomu odpovídající ojnice tříválce je spolehlivější?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gratulujem k vyberu auta a nech dlho sluzi. Ta strecha dostala aj mna a po malom prehovarani  a odpovediach naco atd. si ju zena teraz nevie vynachvalit  :D . Nase male babo vecer celu cestu kuka hore na lampy.

 

 

- Jednoho krásného mrazivého zimního dne se prozměnu systém rozhodl, že je léto a ať jsem nastavoval co jsem chtěl, fučel mrazivě, div jsem to neodnesl rýmou. Nepomohlo ani vystoupit a nastoupit (vypnout/zapnout). Při další jízdě za půl hodiny už vše fungovalo a funguje doteď.

To sa stalo raz aj mne ale po vypnuti motora a pockani asi 10 minut to naskocilo a uz viac ako rok nie je problem.

 

 

 Občas je potřeba kufr zavírat i 3x, než se podaří, ale to snad půjde ještě seřídit.

Daju sa nastavit tie gumove dorazy niekde na fore to tu uz niekto riesil.

 

 

20160222_153518_resized.jpg

Az teraz som si podla fotky vsimol, ze na streche niesu kolajnice na priecniky. Uz ich tam nedavaju alebo zalezi podla vybavy? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný, moc pěkný. Přesně takhle to mám vybraný taky. Jen škoda toho silnějšího motoru, že se už neprodává s manuálem. Předek se mi tedy víc líbí u verze Allure, ale s tímhle bych se taky smířil. :D Teď ještě vyřešit problém, kde na to vzít chybějící zbytek obnosu. :myslim:D Ať slouží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Az teraz som si podla fotky vsimol, ze na streche niesu kolajnice na priecniky. Uz ich tam nedavaju alebo zalezi podla vybavy? :myslim

 

Ty podélné "Hliníkové střešní lišty" jsou ve výbavě Allure standardně a k výbavě Active bylo možné je doobjednat v balíčku "Pack Alu (střešní lišty + kolejnice zavazadlového prostoru)" za 10.000 Kč, což mě teda příliš nezaujalo.

Koupil jsem k tomu nakonec za cca 2500,- originál střešní nosiče, co se přidělávají do montážního bodu mezi dveřmi a stropem a sedí na gumových packách na okraji střechy. Vypadá to jako kdysi na Š120 nebo Favoritovi. Úplně krása to není, ale beru je jako čistě praktickou věc, kterou stejně nasazuju jen když se něco veze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MATTESS00

cituji  "o celou našponovanou konstrukci těchto motorů s plánovanou životností 200t km."  Odkud máš tuto informaci? Ty máš kamaráda ve vývoji motorů? Je zajímavé, že se u nás v ČR provozují vozy se stovkami tisíc najetých km a při dodržování předepsané údržby stále jezdí. Jen v tomto klubu je ji dost. Ano, nová málo objemová benzínová turba tady ještě nejsou. Věř mi, za pár let budou. Už sem tento odkaz    https://www.youtube.com/watch?v=NHZrApVekXE&feature=youtu.be    někdo dával. Možná je dobré si ho připomenout.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JVT: Nejde jen o turbo a velikost pístu. Ale o celou našponovanou konstrukci těchto motorů s plánovanou životností 200t km. A pokud by byla volba, tak sáhnu po větším motoru (třeba 2,0) než malým (třeba 1,2) se stejným výkonem.

i kdybych přistoupil na těch 200 tisíc KM (což je hovadina--slušně řečeno), tak při ročním nájezdu 20 tisíc (což průměrný řidič v ČR nenajede--podle statistik) ti to auto vydrží 10 let!! to je málo??  ;)  jestli se ti to nezdá, kup si BMW s osmiválcem...

 

to jste furt nepochopili, že celosvětově není zájem vyrábět spotř. zboží na X desítek let?? :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...