Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 SW Active 1.2 PureTech


honzanaj

Recommended Posts

  • O 2 měsíce později...
V 27. 2. 2019 at 14:05, honzanaj napsal:

Absolvována další servisní prohlídka po třech letech, ve 42.450 km.
Olej + filtr, svíčky, kabinový a vzduchový filtr, nová stírátka, výměna řemenu pohánějícího příslušenství, doplnění nemrznoucí chladící kapaliny a kapaliny ostřikovačů, rozhýbání předních i zadních brzd + sražení hran destiček, seřízení ruční brzdy, lak krytu vnějšího zpětného zrcátka a náhradní vozítko na dva dny..... celkem za 13.500 Kč vč. DPH.

Pokud jde o znovu začínající vrzání již jednou vypěněné zadní nápravy, bylo mi řečeno, že se jedná o zvuky od zadních brzd, které bylo třeba rozhýbat... no, ještě jsem neměl příležitost se v klidu zaposlouchat, tak doufejme...
Každopádně kdybych neměl prodlouženou 5letou záruku, bylo by mi podle všeho při hlášení tohoto konkrétního problému odpovězeno "bez podpory", což by mě asi dost otrávilo.

 

Díky náhradnímu vozítku tentokrát vyzkoušena nová 108 v barvě hrášku Bunduelle, v hodnotě zhruba 225 tis. Kč a připomněl jsem si opět, že mini auto je pro přepravu jednoho (max. dvou) jakž takž, úsměv z toho, že jedete ve sranda-autě člověka brzo přejde, protože jízdní komfort neexistuje a především, každý se vás snaží za každou cenu předjet, nebo aspoň zamést do škarpy. Dvojnásob to platí pro řidiče těch nejhorších vraků, kteří rázem cítí šanci na prckovi dokázat, že nejsou tou největší hrůzou na silnici.

 

 

108-1.JPG

108-2.JPG

108-3.JPG

108-4.JPG

108-5.JPG

108-6.JPG

108-7.JPG

 

 

Ahoj,

 

můžeš se prosím podívat na fakturu, jaké svíčky tam dali?

dle katalogu to mohou být ZR5 nebo i ZR6, ale neobjevil jsem rozdil.

 

https://www.bosch-automotive-catalog.com/cs/product-detail/-/product/0242145535

https://www.bosch-automotive-catalog.com/cs/product-detail/-/product/0242140543

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 7 měsíců později...

Čtvrtý rok s autem je tu, a s ním rovnou kompletní servisní kombo - servisní prohlídka po roce, po 55 tis. kilometrech a tentokrát i první STK.

Ze servisu proběhla výměna oleje + filtru, chladící a brzdící kapaliny, stírátek, pylového filtru, dále rozhýbání a ošetření brzd + obroušení orezlých zadních kotoučů.
Příprava na emise a STK, která následně proběhla úspěšně s 0, 0, 0 chybami.

 

A jako již tradičně, vyzkoušel jsem si něco jiného v podobě náhradního vozu, tentokrát to byla nová stará 2008.

Stará v tomto případě znamená starý model a nová znamená, že měla najeto nějakých 6 tis. km.
Motorizace 1.2 PureTech s převodovkou MAN6.
Z výbavy el. přední okna, zrcátka, man. klimatizace, tempomat, aut. světla a stěrače...

Auto jezdilo velice svižně, i když na spojku jsem si trochu zvykal, a nedá se říct, že by mi bylo nepříjemné. Hrboly a zatáčky už tak pohodové nebyly a co mě opravdu zarazilo, to byl neustále přítomný zvuk odkudsi z nějakého převodu, takové to vysoké kňučení jako při jízdě na zpátečku, když je použito přímého ozubení, ale zde to bylo při jízdě vpřed. Pokud jde o odhlučnění tříválce, zde se mi zdálo trochu horší, než ve skvěle odhlučněné 308.
Svoje místo jsem si za volantem našel snadno, sám za sebe (186 cm) si však sednu jen s obtížemi.
Kufr stačil i na větší nákup, či uložení dvou plnohodnotných autosedaček, malou lednici nastojato bych však neodvezl a rodinná dovolená na horách by se asi neobešla bez rakve.

Manželce se autíčko celkem i líbilo, i když ne že by ho chtěla, a dětem se líbily hlavně reklamní polepy, že prý vypadá jako "závoďák".

Zde rychlá fotofokumentace: 

 

2008-01.JPG

2008-02.JPG

2008-03.JPG

2008-04.JPG

2008-05.JPG

2008-06.JPG

2008-07.JPG

2008-08.JPG

2008-09.JPG

2008-10.JPG

2008-11.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A po zkušenosti se starou 2008 jsem si hned zkusil alespoň sednout do nové 2008, kterých se v autosalonu několik vyrojilo a dojmy...? Je to moderní, je to hezké a moderní, je to..... hranaté a moderní 😉 
Sám za sebe si však sednu ještě s většími obtížemi, možná i proto, že kufr se zvětšil o nějakých 86 litrů. Pracoviště řidiče zcela ve stylu 3008 a 5008, padala na mě však už trochu prostorová tíseň. 

Přidávám pár fotografií v základní nepříplatkové metalické barvě - Oranžová Fusion.

 

2008-2-01.JPG

2008-2-02.JPG

2008-2-03.JPG

2008-2-04.JPG

2008-2-05.JPG

2008-2-06.JPG

2008-2-07.JPG

2008-2-08.JPG

2008-2-09.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Možná jsem to tu již někde zmiňoval, ale musím se pozastavit nad kvalitou originálních stírátek. Opět jsem podlehl a nechal si je během servisu vyměnit a opět zklamání, nebyla to minule jen náhoda. Stírátka už dělají čárky a to za svůj krátký život potkala jen vodu. Do třetice tedy už rozhodně ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stírátka jsou toliko vysoce spotřební materiál, podle některých odborníků ale i dost lidí z praxe by se měli měnit 2x za rok  před zimou a před létem pokud auto jezdí každý den pokud jezdí méně tak minimálně 1x za rok a vždy před zimou která je pro ně nejnáročnější. A z toho důvodu stačí koupit nějaké v rozumné ceně a nekupovat předražené originály nebo ještě předraženější značkové. Na svoje auta už roky aplikuju 2-3x za rok tekuté stěrače a používám obyčejné (ne nejlevnější) bezramínkové stěrače a v této kombinaci to funguje ideálně a stírátka vydrží celou sezonu tedy od zimy do zimy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ke stěračům také přispěji, s kamarádem jsme dva roky zpátky koupili ze zajímavosti PIAA SiTech bezramínkový stěrače, že to prostě zkusíme.. V balení je hadřík napuštěný jakousi silikonovou směsí jako tekuté stěrače.. Výsledek - po dvou letech mám pořád ty samé stěrače, jednou za čas oživím okna levným přípravkem od COMPASS a jsem maximálně spokojenej :D Nevěřil jsem že vydrží tak dlouho, ale fakt to pořád stírá parádně, žádný problém.. Teda až na cenu, jelikož mám 2x 700mm což se rovná 2x 690,- :D:D Dřív jsem taky kupoval každého půl roku levnější. Teď už radši koupím dražší a mám mnohem déle klid :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rád, že se moje tušení potvrzuje. Ani na 308 T9, ani na předchozím modelu jsem bohužel originální stírátka nemohl pochválit, a to jsem byl trpělivý a dal jim dokonce 3 šance. BOSCHe jsem na starém vyměnil spíš už jen z pocitu, že "by se to asi mělo", když jsou tam už dva roky a byla to blbost a snad je půjdu ještě najít a vrátit zpátky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Zhruba měsíc trvající anabáze s naší 308SW, na jejímž konci se zlověstně mnohokrát v mlze objevoval účet na téměř 100 tis. Kč za nový motor, byla dnes slavnostně zakončena výsledkem, s kterým už málokdo počítal.

Běžná pravidelná servisní prohlídka téměř na konci pětileté záruky, tzn. olej, chladivo, brzdy, vzpěry stabilizátorů a tohle a tamto, jako obvykle. A k tomu všemu i kontrola stavu rozvodového řemene, který, jak známo, v tomto případě neběhá nasucho, nýbrž v oleji.
A ejhle, řemen neprošel měřením, je nabobtnalý, takže se objednáme na rozvody. Dobrá zpráva na tom je alespoň ta, že importér se na tomto bude podílet více než z 80 %, protože vozidlo je v záruce a k popisovanému jevu došlo v pouhých 80 tis. km. To znamená ani ve 120 tis. km, jak bylo výrobcem původně stanoveno, dokonce ani ve 100 tis. km, jak bylo později upraveno vzhledem k podílu síry v palivu v našich končinách, ale rozvody skoro zadarmo? No kdo z vás to má, že?

Pro vysvětlení - síra v palivu se při spalovacím procesu dostane do oleje a ten pak při styku s rozvodovým řemenem způsobuje jeho naleptávání.

Nastal den D, vozidlo přistaveno do servisu a hned druhý den ráno telefon. A jak již správně tušíte, prů**r.
Ano, řemen je skutečně nabobtnalý tak, že neprocházel měřícím přípravkem volně, jak by měl, takže jeho výměna je nutná. Jenže, on je již naleptaný tak moc, že se z něj začala oddělovat vlákna. Ta vlákna se dostávala do oleje. Ten olej samozřejmě prochází sítem, takže za normálních okolností se většině takto postižených maximálně nachytá šlem na tomto sítu a pokud se ucpe, buď se objeví výstraha mazání, případně chyba motoru a už se hledá. Nejpozději při výměně oleje se přijde na to, že oleji se nechce jaksi z motoru ven, tak se pátrá, kde se nám ukrývá a proč.

U nás však došlo k nečekané odbočce z tohoto scénáře. To síto prostě povolilo, provalilo se, všechno to svinstvo se vyvalilo a zaneřádilo kompletně olejové hospodářství motoru. Paradoxně motor tedy mazal zdánlivě vesele a bez odporu. 
Takže nastala fáze zjišťování, jak moc je motor poškozen. Například vačkové hřídele zde neběhají v ložiskách, ale kloužou na tenkém filmu oleje, který je sem pod tlakem hnán.
Několik dní probíhala diagnostika poškození za přesně popsané procedury a použití hmoty pro měření vydření různých míst, vyhodnocovalo se, odesílalo, vyhodnocovalo, až přišel ortel - výměna motoru. 

A nastala fáze vyjednávání. Velmi taktně mi bylo sděleno, že v úplně nejhorším případě by mohla částka atakovat hranici 100 tis. Kč. Bude třeba intenzivního vyjednávání koncesionáře s importérem a případně i dále o tom, že vozidlo bylo v době, kdy již závada musela být přítomna, v záruce a nehledě na to, že konec záruky mezitím nastal, měl by tento případ být posuzován jako záruční.
Vozidlo navíc jezdilo na pravidelný servis ke koncesionáři, intervaly nebyly překračovány, tankováno bylo, dle doporučení pro tento model, pouze a výhradně palivo 100 okt. u renomovaných čerpacích stanic. Vše zdokumentováno, odesláno.

Dlouho nic, až nakonec bylo maďarskou centrálou milostivě schváleno, že se bude podílet celými 17.500 Kč bez DPH. S díky odmítnuto. Další velkorysá nabídka byla 25 % z ceny motoru s DPH. Možná nejsem matematický génius, ale tohle mi na první pohled přišlo jako skoro totéž, jen jinak vyjádřeno. Takže ne, díky

No a abych už svoje znovuprožívané utrpení ukončil, a jistě i vaše, jednoho krásného dne mi servis koncesionáře volá - sedněte si, držte se, je to odsouhlaseno, nový motor bude hrazen ze 100 %.

Dnes jsem auto dostal skutečně do rukou, má skutečně nový motor, takže jsem zase "v záběhu", umyto a vypucováno, vyleštěno a vyvoněno i uvnitř.
Technici byli rádi, zejména ten reklamační, že už odjíždím a pokyvovali předčasně zešedivělými hlavami nad haldou dokumentů, která byla k tomuto případu nashromážděna.

Chvály je v dnešní době tak nějak málo, většinou se každý vypisuje spíše ze zklamání, takže jsem rád, že můžu říct - pánové z AV CARu, díky!
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...