Jump to content

motor 2.1td


mart
 Share

Recommended Posts

Zdravím 406kaře a měl bych dotázek, protože mě rozměrově přestává má 309 stačit a HDi se bojím zaujal mě motor 2.1TD tak prosím, na co u něj dávat pozor při koupi, jestli jsou nějaké specifické závady. A hlavně od do litrů se s tím jezdí, :papa:D

dík za každou radu

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: mart

Zdravím 406kaře a měl bych dotázek, protože mě rozměrově přestává má 309 stačit a HDi se bojím zaujal mě motor 2.1TD tak prosím, na co u něj dávat pozor při koupi, jestli jsou nějaké specifické závady. A hlavně od do litrů se s tím jezdí, :papa:D

dík za každou radu

mám to auto něco přes rok má najeto 143tis km a zatím si chrochtá bez problémů.

musím to zaklepat na dřevo abych to nezakřikl;)

jinak průměrná spotřeba je 7l/100km, ve městě je to 7,5 a na dálku cca 6,5. záleží ale na stylu jízdy.

jinak motor je pěkně živej, má dobrej tah, při předjíždění žádnej problém.

samozřejmě HDI bude lepší a úspornější ale taky za jiný peníz

každopádně 2.1 můžu doporučit:super

Link to comment
Share on other sites

Taky můžu 2.1 doporučit. S motorem žádné problémy zatím nebyly. Vstřiky původní, žhaviče byly (když jsem auto koupil) každý pes jiná ves (jeden dokonce úplně původní), ale v pohodě startovalo, na zimu se vyměnily 4 nové Eyqyuem a v pohodě.

Pravda, začíná táhnout až někde kolem 2000 ot/min, takže to není jako TDi u Octavie. Spotřeba průměrně 6,2l - (1200km na plnou nádrž - a to opakovaně - kombinace město a okresky), ale pravda s maximální snahou o úsporu - otáčky mezi 1500 až 2500, nikdy ne více, hodně jízda na neutrál (to těžké auto dojede opravdu daleko).

Jen mi vadí, že při rychlosti 50km/h musí být zařazena 3. rychlost, protože na 4-ku je to málo. ALe jezdím 60-tkou na čtyřku a v pohodě.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

TEN MOTOR 2,1 Td mam a mam´i dalkový startovani klimatronic a je to super kombinace ma 250000 km jsem na motoru menil pouze dve hadicky a uhliky alternatoru jinak olej muzu rict klobok dolu jsem nad vysost spokojen Jezdinm do chorvatska a s klimlou normalni ,,svizna,, jizda 7,2 l tak si to preber :myslim

Link to comment
Share on other sites

Ahoj , mám taky motor 2,1 TD a jsem spokojen. Spotřeba kolem 6 až 7 litry. Byl jsem v německu a najel 1600 Km a táhl jsem vlek s motorkou. Spotřeba byla kolem 6,5 L. Což je super. Je radost předjíždět auta na pětku. Žádné podřazování, šlápneš a jedeš. Mám auto od října a zatím s motorem nic. Má najeto 190 000 km. Většinou točím od 2000 do 2500 Ot/min:super

Link to comment
Share on other sites

Taky sem si koupil 2,1TD najeto 95 tisic. Měl sem par drobných závad:

1) nechtělo mi to chcípat když sem vypnul klíček (špatný kontekt)

2) odešel alternátor (na vrakáči 2,5tisíce)

jinak zatím dobrý

spotřeba 6,5-7,5l

Link to comment
Share on other sites

Mám ten motor v Xantii (moc s tím nejezdím) od r. 96 (nové) mám najeto 111tis. km, motor tahne až někde od 2000, spotřeba po Praze kolem 8,5 na dálku o litr míň, v zimě (kdy s tím tedy hlavně jezdím) mám problémy se startováním, když je víc pod musím žhavit třeba 7x než to chytne (okolo 0° tak 3x), svíčky jsem měnil, ale možná někde spadává nafta... nevím, brzy půjdu už nastálo do benzíňáka (aspoň doufám)

Link to comment
Share on other sites

Je to jeden z nejlepších klasických TD co jsem měl možnost vyzkoušet:super

Spotřeba: léto 6,4 - zima 6,7:roker A k těm startům v zimě : letos při -26 skočil na na jedno nažhavení:D Takže problém Oty bude asi v tom padání nafty. Jedině snad ta výkonová charakteristika,kdy je třeba držet otáčky v rozmezí 2000-3000 ot/min ale na to si člověk zvykne a pak je v poho:roker

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zdarec, jestli se muzu pridat...mam stejny motor..resp. jeho starsi verzi XUD11ATE, coz je jeste plne mechanicky diesel, tj. s mechanickym cerpadlem. Primo s motorem jsem, zadny problem nemel, vykonove jsem spokojen, dlouhodoba spotreba se pohybuje kolem 7.5 litru. 2.1TD ve 406tkach je XUD11BTE, kde doslo nahrazeni cerpadla na elektronicky rizene. Ale zbytek motoru je stejny. Mam najeto 280tisic a pri -20 jsem nastartoval na podruhe - resp. kdybych nazhavil 2x, tak napoprve, coz neni spatne. Motor je uz hlucnejsi, ale jak se zahreje, tach chrochta decentne. Vykonove pouzivam od 1500-3000 jak na klidnou jizdu tak na rychlejsi. Tahnout zacina v 1800-1900 kdyz zacne tlakovat turbo. Kdosi tu zminoval, ze na 4ku nemuze jet 50. No mozna mam jine zprevodovani, ale na 4ku pri rychlosti 50 muzu jet celkem v pohode ale je to na 1500 otacek zhruba takze pri seslapnuti necekat zadny zazrak :) Otec ma 406 HDI 90koni, a do 2500 tisic otacek se mi zda to HDI o dost zivejsi, tahne prakticky uz od spodu, ale pri vyssich otackach je uz HDI ztraci dech (srovnavam sice 90koni HDI a 110koni TD ale tohle mame doma a muzu srovnat). Jinak pri nastartovani to HDI taky neni zrovna moc tiche, spis v interieru je to lip odhlucnene nez moje 605tka :) Podle me je to dobry motor, kdyz se k nemu budes chovat slusne, nemel by vykazovat zadne zvlastni zavady..obcas se ale sere to el. rizene cerpadlo Lucas...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

i já se plně přidávám s kladným hodnocením tohoto motoru ! Mám tam už sice machanické čerpadlo zn.Bosch ale i tak jsem plně spokojen,a má i s tímhle čerpadlem nižší spotřebu ale na druhou stranu je o trošku při rozjezdu línější ale jak se rozjede tak i Oktávka v TDI má co dělat aby mě na dálnici dojela !! osobní zkušenost s kámošem kterej se holedbal že mě lehce předjede ale celkem silně nestíhal.Osobně DOPORUČUJU !!

Link to comment
Share on other sites

Ja se taky přidavam ke kladnemu hodnoceni tohoto motoru. Spotřebu mam kolem 6-6.5 dle stylu jizdy, klimatizace, nebo když je zima. Jezdim docela svižně..Motor ma brutalni zatah od 2300 do 2900 otaček, to když se projevý turbo. Ale po 3000 ot/min jak je zvykem u některych aut, že přestane zrychlovat se u tohoto motoru neděje..de stale dobře do otaček. Taky se mi zdá, že to má rychlejší reakci na plyn než třeba oktavka.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

i já se přidávám s kladným hodnocením! Sice jsem vyměnil čerpadlo Lucas Epic za Bosch mechanickej,ale změna je znatelná,o 1,5l méně,jak ve městě tak na dálku,moje zkušenost je taková,že při 150km/h a plně naložen jsem po dálnici valil se spotřebou 6l na 100km,což je solidní,s Lucasem jsem Chorvatsko při stejné rychlosti jel kolem 7l,což je na dálce fakt znát,jinak motor táhne dost dobře,v zimě s mechanickým čerpadlem na jedno žhavení při -15 chytne na poprvé,takže paráda!

A čerpadlo jsem měnil proto,protože byl vevnitř špatný senzor vačkového hřídele,a motor šel při natočení zejména v chladnějším počasí a v zimě vlastně naprázdno,protože ten senzor tam nenadávkoval správně předvstřik a ten hroznej zvuk byl fakt k neunesení,ventily hrály orchestr jak divej,tak to byl můj problém,který pak po výměně zmizel a paráda,můžu jen doporučit !!

Link to comment
Share on other sites

jestli bude zájem nafotím a dodám pár obrázků,jinak při výměně za mechanické čerpadlo je klávesnice imobilizéru pouze na okrasu :D , pak samozřejmě svítí stále kontrolka diagnostiky,doporučení - vyndat žárovičku z přístrojovky a je samozřejmě potřeba dát i vstřiky Bosch které by jste měli dostat spolu s trubkama a s čerpadlem !

Mělo by to být z Xantie nebo XM 2.1 TD,popřípadně stačí napsat a odpovím na jakýkoliv dotaz ohledně této výměny !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...