Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 - existuje nějaký machr opravář z jižních Čech? (volnoběh)


Chilliluk

Recommended Posts

Ahoj,

 

mám už jedenáctým rokem 406 1.8 16V 81kW benzín. Už asi tři roky mi blbne volnoběh, nikdo to neumí opravit, bylo to už asi v pěti opravnách, nějakou dobu jsem to už ani neřešil, ale teď to buď vyřerším, nebo auto jde ze skály, dnes už stejně žádnou cenu bohužel nemá - takže:

 

volnoběžné otáčky jdou dokonale při studeném motoru do cca 70 stupňů, nebo pokud teplota vody stoupne nad 80 stupňu.....v rozmezí mezi 70-80 stupňů stoupají nebo kolísají až k 2000ot-min. Je to otravné a připadám si v tom jak v plečce a už mě to fakt štve...byl měněl krokový motorek, čidlo teploty, palivový filtr, termostat a kdo ví co ještě..spousta lidí se v tom hrabalo a shrábli prachy, ale nikdo to neopravil. Poslední názor je, že se někdo hrabal přímo v hodnotách řídící jednotky ještě předtím, než byl vyměněný původní špatný krokový motorek, a jednotka je teď špatně nastavená. Byl jsem s tím přímo v Peugeot Tábor s tím, že chci přehrát software v ŘJ na originál - bylo mi řečeno, že tyhle auta "byly ještě hloupý" a že ať prý to radši nechám být, nebo se zablokuje ŘJ a bude mě to stát desetitisíce, tak jsem radši rychle odjel...

 

 

Vím, že se tu už otáčky řešily, ale tohle mě už tak štve, že doufám, že novým tématem přilákám někoho, kdo tomu opravdu rozumí nebo mi někoho z jižních Čech doporučí. Kříha z Neplachova to měl, ten v tom nadělal největší bordel, nic neopravil a řekl si o 5 litrů a ještě se mnou jednal jako s blbcem - takže toho prosím NE!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, je to LFY, teď tu nemám techničák, ale pak VIN klidně napíšu...škrtící klapka byla asi 3x čištěna a zkoušena, prý se volnoběh ale stejně řídí nějak obtokem či co...a při jízdě auto jede jako nový, žádný problém, jen ten volnoběh...a jednotku jsem z vrakáče chtěl zkusit, ale prý se zase musí s autem nějak spárovat nebo nakódovat či co...každý mi říká něco jinýho... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ten obtok je krokovy motorcek a ked to hupe tak vysoko tak bud sa zasekne alebo mu vypadne ovladanie alebo ho RJ motora umyselne otvara

 

predpokladam ze mas old model tak ku rj motora ti treba len imobiizer poriesit mas cip v kluci alebo kavesnicu? ak imobilizer neporiesis ta ho das  vyradit  a nic viac netreba parovat s nicim

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám starý model, čip mám v klíči, klávesnici nemám. Vypadá to opravdu přímo na tu jednotku, asi to někam dám, aby mi ji zkusili vyměnit...snad se mi to nějak nezablokuje, jak vyhrožovali v tom Peugeotu. Možná zajedu do Peugeotu v Budějovicích, tam snad nejsou takový nýmandi jako v Táboře...člověk by čekal, že v autorizovaným servisu to bude možná drahý, ale budou tam lidi, co na to kouknou a ví, co se děje - vždyť 406 přece není složitý auto. Ale prostě ne, nerozumím tomu :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hodnota tych rj motora bazarovych  je cca 1000kc tak sa nenechaj napalit ber len s rovnakym oznacenim a s klucikom a pre istotu by som bral aj citacku toho immo na spinacke takze vezmes celu spinacku aj s klucikmi a najlepsie by bolo aby si si to vybral sam z funkcneho auta 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc...našel jsem např. tento inzerát:

 

http://www.sbazar.cz/420603444702/detail/13253861-peugeot-406-nabizim-k-prodeji-na-nahradni

 

 

Bude to to pravý, z čeho bych mohl jednotku vzít?

 

 

 

Tak jsem se rozhodl dát auto pořádně do kupy, výhoda je, že na tenhle model se věci dnes snadno a levně seženou a o auto jsem se vždy dobře staral, stačí mi pár věcí (hlavně ten volnoběh) a auto bude 1A. Kupoval mi ho ještě kdysi děda za těžce uspořený peníze, mám k němu i citový vztah, hodně jsem toho s ním zažil, takže mám opravdu velkou vůli ho zachránit...ze začátku jsem sice psal, že bych ho hodil ze skály, ale to bylo v afektu...jinak mám auto hodně rád :-)

 

 

Ještě mě ale napadá, že když budu mít nový klíčky, nebudu potřebovat i jiný zámky??

Upraveno uživatelem Chilliluk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

planazetu prehodis alebo obal s planzetou  v kluciku neni problem akurat ak bude cip imo na plosaku tak ked to zamenis nepojde ti dialkove ak mas imo ten hranolcek tak zamenis len ten a bude ok 

 

len davaj pozor lebo su tri typy vtrekovania bosch ,sagem a magneti mareli  takze pozri co mas ty napisane na rj motora

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se ještě domluvil dneska s jedním autoelektrikářem z Milevska, v sobotu k němu dávám auto. Z minulosti s ním mám dobrý zkušenosti a zdá se, že to bude věc elektriky, tak snad s tím pohne. Říkal, že prý pokud to dělá jednotka, tak by to měl zjistit. Když si prý seženu jinou starší, měl by mi ji i nakódovat na moje auto, takže ostatní věci okolo bych neměl ani potřebovat...tak uvidím, bylo by to super, kdyby to najednou po letech šlapalo jak má :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám vyřešenu záhadu volnoběhu - nakonec to nebyl ani problém elektriky, nic takovýho - byla to prodřená hadička k regulátoru tlaku paliva. Přišel na to pan Třešnička - autoelektrikář z Milevska - během jednoho dopoledne - oprava stála celkem 800,- Kč. Takže po třech letech má auto zase normální volnoběh - neuvěřitelný. Tenhle člověk mi už kdysi úspěšně opravil centrál, když mi nějak dal do pořádku řídící jednotku centrálu a od té doby bez chybičky šlape...teď ten volnoběh, na to nepřišlo asi 5 jiných autoservisů a utopil jsem v tom tisíce a najednou je to vlastně taková prkotina, už jsem kvůli tomu chtěl auto za pakatel ze zoufalství prodat a koupit jinou 406. Kdybych k němu býval jel hned - jenže mě to nenapadlo, původně jsem to nepovažoval za problém elektriky - on to vlastně nakonec ani problém elektriky nebyl. To je teď jedno, ale z tohohle mám opravdu radost - teď Pežůtkovi dopřeju všechno, co mu ještě chybí - nějaký ty drobnosti a bude 1A :-)

 

Ale hlavně mě zaráží - proč na tohle před ním nikdo nepřišel? Vždyť to měl i opravář prý vyhlášenej na Peugeoty a Citroeny, ale nepřišel na to a řekl si o šest litrů za výměnu věcí, kterýma to nebylo!!! Copak tohle je něco, co by se nedalo čekat? Kdybych já byl opravář a věděl, že to má tuhle součástku (regulátor tlaku paliva) a ovlivňuje to volnoběh, určitě bych ji prověřil i s hadičkami, co k tomu vedou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Ahoj, bylo to prodřené tady na této hadičce na obrázku?

 

Řeším problém s podobnými příznaky, než se začnu šťourat a měnit a zkoušet, rád bych měl trochu jasno a prověřil právě nesmysly typu přisávání vzduchu, prodřená hadička nebo uhnilý kabel...

Auto mám 8 let, LFY r.v. 99/00, od začátku lehce houpe volnoběh, někdy víc, někdy míň, má na to vliv i počasí. Auto nikdy samo nechcípalo. K tomu mám špatné starty, pokud s autem nepopojedu alespoň tak kilometr... prostě pokud jenom nastartuju a třeba přeparkuju, následující start je většinou horší, jako kdyby auto dávalo špatně jiskru... stačí pár vteřin točit a vždycky naskočí, ale štve to. K tomu ve velkym horku se vzácně po nastartování po rozjezdu motor dusí, kucká... (připomíná to vadný rozdělovač na bývalým Renaultu 19), ale během chvilky je ok, stačilo vždycky trochu přišlápnout plyn - stalo se mi to celkově možná 5x. Měnil jsem před lety krokový motorek volnoběhu, vyčistil škrtící klapku a vyměnil svíčky a vzd. filtr. Řídící jednotku jsem resetoval odpojením baterky na několik hodin. Na diag. nic tehdy taky nic nebylo. Tím jsem tedy tehdy skončil, protože po přečtení všech možností tady na fóru od čidla teploty po zapalovací rampu mě přešla chuť a problémy nebyly takový, abych to řešil a utopil v něm hromady peněz.

Ale posledních pár dní pozoruju zhoršení. Objevily se problémy s volnoběhem po zahřátí motoru. Studený motor je ok, po zahřátí, jakmile na budíkách už ukazuje 90°, tak normálně na +-850ot. a stále lehce houpe, ale po ujetí cca. 20-30km stoupne volnoběh někam na 1200ot., stále lehce houpe, ale neklesá ani když ho nechám běžet delší dobu. A dřív než po 20-30km to nedělá. Za týden mě čeká technická a tohle mě trochu děsí, protože na emisích to s volnoběhem na 1200ot. nemá ani cenu zkoušet :).

Plánuju preventivně znovu vyměnit svíčky, vzd. filtr, vyčistit klapku - děláno před 40 000km. Dál zkontroluju hadičky, speciálně tuhle co jsi popsal, pokud je to ona. Vrátím zpátky původní motorek volnoběhu, protože ten špatný evidentně nebyl a ten vyměněný byl noname... dalším krokem asi bude rozdělání rampy a případná oprava izolace, pokud bude vadná (objevil jsem zajímavé silikonové zalévací hmoty http://www.elchemco.cz/produkty/116/silikonove-zalevaci-hmoty/). Pokud stále nic, tak si na ebay objednám zelené čidlo a MAP, to tam stojí pár švestek. Zajímal by mě názor na výměnu čidla v klapce - podle service boxu SONDA TEPLOTY VNITŘ VZDUCHU, měl někdy někdo vadné? A co takový potenciometr akcelerátoru nebo snímač akcelerace... s tahem motoru jinak nemám problém, takže ty asi spíš mohu vyloučit?

Díky za reakce  

podtlak.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jsem auto prohmátnul a opravdu je ta zmíněná hadička i u mě prasklá a to přesně v tomto místě. A poměrně hodně, asi už to bude dlouho. Až bude trochu času, zkusím zalepit a uvidíme co se změní. 

podtlak.jpg.932ce1ab3327894bebdf984ae996a012.jpg

Upraveno uživatelem taven
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Dnes vyměněna ta podtlaková hadička za originál novou, k tomu výměna svíček, vzduchového filtru, vyčištění klapky, která ale byla víceméně čistá a navrch výměnu krokového motorku za použitý původní. Najeto 80km a vše OK, volnoběh se srovnal do předchozího stavu, takže občas si zhoupne, ale nic hrozného. Díly celkem za 7 stovek.

Takže pokud někdo budete mít podobný problém, tedy že po zahřátí motoru zůstává vysoký volnoběh, zkuste jako první zkotrolovat tuto hadičku. Dá se celá prohmatat bez demontáže čehokoliv, jen musí být studený motor :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...