Jump to content

zadní silenblok


Ráďa
 Share

Recommended Posts

potřebuju vyměnit zadní silenblok a nevím,jak se vyndává ta část poloosy,co prochází tím domkem.Jak to drží v převodovce a jak je to tam zajištěný,abych to vytáhl a pokud možno nic nezkurvil.Hledal jsem to v historii,ale nic nenašel i když se mi zdá,že už se to tu řešilo.

Link to comment
Share on other sites

Asi chces vymenit silentblok na pravem prednim rameni, ze? Ta poloosa prece ven vubec nemusi, jenom ji vysunes-vybijes z naboje a myslim si ze ani to nebude nutne, podle me by stacilo sundat jenom rameno.

Ted me napadlo ze mozna chces vymenit zaberovy silentblok co je na motoru. To teda tu poloosu budes muset vytahnout a to jak z toho naboje tak i z toho drzaku silenbloku. V tom drzaku je to lozisko zajisteno dvema sroubama, celkem dlouhe jsou a na konci maji takove pacicky Ty staci trochu povolit a pak ten sroub povysunout a otocit o 180 stupnu. Jednodussi ale je ty matice povolit uplne a vysunout poloosu i s tema sroubama. To lozisko je tam nekdy prituhle, tak se potom asi neyhnes lehkemu nasili, ale neni tam moc co zkazit.

Link to comment
Share on other sites

ano B je správně je to ten reakčni nebo záběrový,nebo jak se mu říká.To,co jsi napsal chápu dobře.U toho domku,je na konci poloosy unašeč,tak že to musím vytáhnout celý až z převodovky né?Jestli jsem to správně pochopil je domek v něm ložisko a tím prochází poloosa.Povolím ty dva šrouby co zajiš?ují to ložisko a vytáhnu co?Ložisko z domku i s poloosou,nebo poloosu z ložiska ?Jak to drží v převodovce jenom zasunutý zajištěný kroužkem?Stačí zabrat a vytáhnout ven?

Link to comment
Share on other sites

Jo, poloosu vytahnes celou, v tom domecku je gufero a unasec na tachometr. Poloosa neni nicim zajistena, jenom nasunuta, takze vytahnout. Jak se psal, nekdy to lozisko v tom drzaku zatuhne a nechce se mu ven. Ale zatim vzdycky slo ven loziko zaroven s poloosou. Jo a bacha na olej, kdyz vytahnes poloosu tak ti samozrejme z prevodovky vytece cast oleje co tam je, tak at si neudelas v garazi ropnou kalamitu.

Link to comment
Share on other sites

Já poloosu vždycky vyklepnu přez kroužek, který je u toho ložiska. Povolit zmíněné šrouby a už to jde jako po másle. Je lepší použít měkčího nástroje na vyražení, nebo klacek z tvrdého dřeva, aby se neroztemoval kroužek na poloose.

Zpětná montáž je v pohodě. Jen znova nasunout a kladívkel zlehounka nacukat zpět, dotáhnout šroubama na ložisku. Přípravky ny nasouvání nepoužívám, polohu perfektně zajistí silonová klec gufera ma převodovce. I tak je tam docela dobré vedení, takže stažení gufera jsem ještě nikdy nezažil.

Přípravky se používají u starších převodovek, kdy je část diferenciálu nesamonosná, je unášena hřídelí poloos. Tam je třeba před vytažením chytit přípravkem diferenciál, nebo jen tak padne na dno převodovky. Pak se to těžko loví ;) Tendle případ tu už snad nikdo nemá ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...