Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ovládání zadního vytápění a chlazení


honekr

Recommended Posts

Dokážete mi někdo poradit, zda je možné domontovat k zadní jednotce topení a chlazení samostatné ovládání nezávislé na provozu vozidla?

Mám dlouhého Experta Tepee, který má vzadu samostatné vytápění a chlazení pro druhou a třetí řadu sedadel. Ovládá se to panelem na stropě nad prostředním sedadlem druhé řady, ale ovládání musím aktivovat (povolit) vpředu u zrcátka a musí běžet motor. Protože vzadu vozím dceru vozičkářku, potřeboval bych zadní prostor předem vytopit nebo vychladit, když auto stojí. Ale nevím, zda to jde a zda na to existuje nějaký doplněk.

Expert má sice webasto pro přední topení, ktere jsem doplnil o nezávislé ovládání webasto TC-3, přední topení ale nemá dostatečný výkon, aby se ohřála i zadní část vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další přídavné topení nechci, jedno webasto už v autě je pro přední topení/chlazení.

 

Vzadu je zcela samostatná přídavná klimatizace/topení (v Service Boxu to má číslo G9F 6 67S 01A), která umí chladit i topit. Jenže jde spustit jen z panelu na stropě při běžícím motoru, i když to má svůj výměník, motor, ventilátor, rozvody chladného i teplého vzduchu - prostě zcela samostatný nezávislý systém topení/chlazení. A ten bych chtěl navíc ovládat samostatně nezávisle na provozu auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

 

trochu bych polemizoval, jestli umí chladit - podle mě umí jen honit vzduch a nebo ho ohřát. Výměník od klimatizace tam není.

Technicky je problém v tom, že dané přídavné topení je napájeno 12V - na to, aby vytvořilo dostatečné teplo z těch 12V, je potřeba velký proud - proto funguje jednotka jen, když je nastartováno = běží alternátor. Neumím si představit, že by topení jelo jen z baterky - podle mě by baterka byla rychle vybitá (nevím teď přesný odběr, ale tipnu, že 20Ah to topení vezme?). Navíc výhřevnost elektrikou je o hodně menší, než plynem nebo naftou = nutné nechat déle zapnuté.

 

Osobně bych šel cestou vymyslet, jestli Thermo top C (přímotop vpředu) nejde nahradit za výkonnější model.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

protože to chce řešit bez nastartovaného motoru, tak píšu, že ideální je dát teplovzdušné naftové topení, které může ovládat i dálkově, toto topení auto vyhřeje během 10-15 minut bez běžícího motoru, přitom spotřeba nafty zanedbatelná :myslim  a pokud normálně denně jezdí, tak úbytek proudu ani baterka nepozná, má to i poměrně malou spotřebu elektriky (pokud bude topit max.20. min. denně, pak bude topit od motoru)

 

to origo topení nejde bez motoru proto, že energii musí dávat altík, sama baterka ten odběr neutáhne...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládal jsem, že je ta jednotka napájená elektrikou, což je docela blbé. A umí i chladit (opravdu chladit, ne jen foukat vzduch :) ), mám to vyzkoušeno cestou k moři.

 

Výměna předního webasta za výkonnější typ mě napadla, ale to přední topení je konstruované tak, že teplý vzduch stihne vytopit jen předek a vzadu je to pořád studené. Rozvody vzduchu a ventilátor předku na to nestačí.

 

Dát podobnou jednotku webasto dozadu by asi šlo, ale moc netuším,zda by se to dalo nějak vykoumat tak, aby zůstalo funkční stávající vytápění i chlazení a přitom to nestálo půl ceny auta :myslim . Bylo by to sice příjemné, ale z ekonomického hlediska asi už neprůchozí - komfort pro dceru by byl sice příjemný, ale bohužel ne za každou cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

topení ofiko montují někde v Přívoze, mají k tomu certifikát, všechno v autě zůstane funkční, jen přidají to topení dozadu pod auto, ale cena není opravdu lidová...

 

jinak stačí koupit topení i s montážním kitem za 22 tisíc v akci, montáž je neuvěřitelně jednoduchá i v domácích podmínkách ;)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...

TO to je zajimavá myšlenka kdyby jsi mněl nějake řešeni tak dej vědět rád si to taky necham udělat zatim jsem jen vyřešíl přidavne topeni v předu mam ho zapojene na manual takže si ho ovladam kdy chci a nebo automaticky (puvodni zapojeni) . Mi to vyhovuje protožesi múžu předehřat motor před startem  a jde to asi na 40 supnů a potom se samo vypne a jak klesne teplota tak zase zapne. mam vyskoušene že vydrži  7 hodin fungovat a pak ještě nastartuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...