Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406, 1,8 16V Sahary běží neustále


Radek Hurvajz

Recommended Posts

tak som, to premeral na svojom aute jak ovladanie sahar tak ovladanie pridavneho ohrevu .mne to sice spina rj motora ale princip je stejny spina to kostru

a ono fakt je na pinoch petice (cievky rele)  napetie  v tom som sa mylil nameral som az 8 V  ale to napetie je meke bez prudov takze to rele nenahodi ani keby to bolo 12 V ak tam zasuniem rele a meram znova napetie tak ho stiahne naq nejakych 52mV co je nic  pokial nezopne tranzistor rj motora   natvrdo kostru rele nenaskoci

takze bitron nemeraj nerozoberaj len otoc klucik do druhej polohy ztiahni vsetky 3 relatka a meraj napetie cievok malo by ti ukazat tych 5.5 V na vsetkych troch peticiach ak ukaze je to ok a mozes byt kludny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě to ukazovalo i při vypnutým klíčku, navíc jak pišeš bylo tam i více než 5,5, přes 6V tam bylo určitě, navic se to v ty patici blbě měří tak je možný že kontakt nebyl dokonalý, cpal jsem tam oholený drátek a hrot měřáku byl až na tom drátu.

 

No a ted by mě zajimalo proč ty sahary teda zustali spuštěné, přilepilo se relé, to je jasný, ale proč se po přehození samo rozeplo? Když by bylo zapečený tak bude držet sepnutý ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Mám na Expertu (r. 1995) problém, po otočení klíčkem se hned zapnou oba ventilátory. Auto má klimu, řídící jednotka Bitron. V přírubě chlazení jsou 2 čidla, zelené 2 pinové a modré 4 pinové. Větráky lze vypnout jedině vyjmutím 2 zelených relé, každé pro jeden větrák.

Vyměněno modré čidlo teploty, větráky se točí dál.

Větráky se točí, i když odpojím Bitron, což je divný. Jak mohou fungovat bez signálu z řídící jednotky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaká je to motorizace? Nicméně, když půjdeš po kabelech od ventilátoru, tak by to mělo jít do pojistkové skříně a tam jsou relé, relé vyndat a vyčistit. V roce 1995 mohl být ještě bimetal spínač na chladiči, ale o tom pochybuju, když to má klimu. Spíš se slepilo relé v motorovým prostoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

IMG_20200311_141150.thumb.jpg.9ceab71dee5c5cb303f04b8af3a9be5d.jpg

V 28. 3. 2020 at 16:40, inoxing napsal:

Jaká je to motorizace? Nicméně, když půjdeš po kabelech od ventilátoru, tak by to mělo jít do pojistkové skříně a tam jsou relé, relé vyndat a vyčistit. V roce 1995 mohl být ještě bimetal spínač na chladiči, ale o tom pochybuju, když to má klimu. Spíš se slepilo relé v motorovým prostoru.

Motorizace 1,9D...51kW, bimetal není, je ŘJ sahary Bitron. Tu když odpojím, větráky jedou dál. Relé jsem zkoušel běží sebou prohodit. Když relé zacvaknu do pojistkovky, je slyšet jak se sepne (cvakne). Vypadá to, že jde na spínané kontakty proud, bez ohledu na čidla a řídící jednotku.

Upraveno uživatelem Stanlys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schema máš v příloze. Mělo by to být relé s onzačením 1502 (pochopíš to z přílohy). Je to relé umístněné v pojistkové skříni (BSM). Je to jediné relé, které může spustit obě sahary najednou. Celkově jsou tam 3 relé, které ovládají:

-relé na 1.saharu

-relé na 2. saharu

-relé na ovládání obou sahar na pomalejší rychlost (zapojení obou sahar do série)- to je to relé 1502

Buď relé 1502 nebo dvoupolohový spínač na sahary 1505.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem koukal na schéma, mám to trochu jinak. Auto má klimu, dvě čidla teploty v přírubě na motoru (dvoupólové a čtyřpólové....nevím proč dvě, viz. foto výše). Pak je tam ŘJ Bitron, která ve schéma není, tu když odpojím,tak sahary jedou dál. Tři relé, černé a dvě zelené (zelené na každou Saharu zvlášť). Relátka cvakají. Čtyřpólové modré čidlo měněno, zelené dvoupólové původní (přerušené není, odpor naměřen).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...