krtek 2 Odesláno 3. březen 2016 Sdílet Odesláno 3. březen 2016 (upraveno) nie nema tam byt ale ak je to ta 5 vodicova bude pravdepodobne problem v tej petici lebo ten 5-ty kabel(87a) je napojeny priamo na kostru na karoseriu takze tam to moze prerazat na ten pin cievky Upraveno 3. březen 2016 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 3. březen 2016 Autor Sdílet Odesláno 3. březen 2016 Aha, dobrá, mrknu se na tu patici, díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 3. březen 2016 Sdílet Odesláno 3. březen 2016 ok uvidime co zistis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 4. březen 2016 Sdílet Odesláno 4. březen 2016 tak som, to premeral na svojom aute jak ovladanie sahar tak ovladanie pridavneho ohrevu .mne to sice spina rj motora ale princip je stejny spina to kostru a ono fakt je na pinoch petice (cievky rele) napetie v tom som sa mylil nameral som az 8 V ale to napetie je meke bez prudov takze to rele nenahodi ani keby to bolo 12 V ak tam zasuniem rele a meram znova napetie tak ho stiahne naq nejakych 52mV co je nic pokial nezopne tranzistor rj motora natvrdo kostru rele nenaskoci takze bitron nemeraj nerozoberaj len otoc klucik do druhej polohy ztiahni vsetky 3 relatka a meraj napetie cievok malo by ti ukazat tych 5.5 V na vsetkych troch peticiach ak ukaze je to ok a mozes byt kludny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 4. březen 2016 Autor Sdílet Odesláno 4. březen 2016 No mě to ukazovalo i při vypnutým klíčku, navíc jak pišeš bylo tam i více než 5,5, přes 6V tam bylo určitě, navic se to v ty patici blbě měří tak je možný že kontakt nebyl dokonalý, cpal jsem tam oholený drátek a hrot měřáku byl až na tom drátu. No a ted by mě zajimalo proč ty sahary teda zustali spuštěné, přilepilo se relé, to je jasný, ale proč se po přehození samo rozeplo? Když by bylo zapečený tak bude držet sepnutý ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 4. březen 2016 Sdílet Odesláno 4. březen 2016 po relatku staci ze po nom klepnes alebo zahybes poriadne jak ho dolujes s petice a kontakt sa odlepi zhodis kryty relatiek a skontrolujes stav kontaktov dalsia moznost je ze to bitron zopol umyselne a nehodlal to vypnut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 4. březen 2016 Autor Sdílet Odesláno 4. březen 2016 Tak zatím to chodí jak má, tak asi jen zkontroluju stav kontaktů na relé a případně vyměním, přeci jen tam teče dost velký proud a opalené by mohli být. Díky moc za všechny rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 5. březen 2016 Sdílet Odesláno 5. březen 2016 nz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanlys Odesláno 27. březen 2020 Sdílet Odesláno 27. březen 2020 Mám na Expertu (r. 1995) problém, po otočení klíčkem se hned zapnou oba ventilátory. Auto má klimu, řídící jednotka Bitron. V přírubě chlazení jsou 2 čidla, zelené 2 pinové a modré 4 pinové. Větráky lze vypnout jedině vyjmutím 2 zelených relé, každé pro jeden větrák. Vyměněno modré čidlo teploty, větráky se točí dál. Větráky se točí, i když odpojím Bitron, což je divný. Jak mohou fungovat bez signálu z řídící jednotky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. březen 2020 Sdílet Odesláno 27. březen 2020 Nejsou relé na chladičové stěně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanlys Odesláno 28. březen 2020 Sdílet Odesláno 28. březen 2020 Relé na chladiči nejsou. Pouze v pojistkové skříní v motorovém prostoru za baterkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 28. březen 2020 Sdílet Odesláno 28. březen 2020 Jaká je to motorizace? Nicméně, když půjdeš po kabelech od ventilátoru, tak by to mělo jít do pojistkové skříně a tam jsou relé, relé vyndat a vyčistit. V roce 1995 mohl být ještě bimetal spínač na chladiči, ale o tom pochybuju, když to má klimu. Spíš se slepilo relé v motorovým prostoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 28. březen 2020 Sdílet Odesláno 28. březen 2020 hod sem VIN, zkusim mrknout na schema, posli mi do SZ email adresu, kdyz neco najdu, poslu brixtr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanlys Odesláno 29. březen 2020 Sdílet Odesláno 29. březen 2020 (upraveno) V 28. 3. 2020 at 16:40, inoxing napsal: Jaká je to motorizace? Nicméně, když půjdeš po kabelech od ventilátoru, tak by to mělo jít do pojistkové skříně a tam jsou relé, relé vyndat a vyčistit. V roce 1995 mohl být ještě bimetal spínač na chladiči, ale o tom pochybuju, když to má klimu. Spíš se slepilo relé v motorovým prostoru. Motorizace 1,9D...51kW, bimetal není, je ŘJ sahary Bitron. Tu když odpojím, větráky jedou dál. Relé jsem zkoušel běží sebou prohodit. Když relé zacvaknu do pojistkovky, je slyšet jak se sepne (cvakne). Vypadá to, že jde na spínané kontakty proud, bez ohledu na čidla a řídící jednotku. Upraveno 29. březen 2020 uživatelem Stanlys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 29. březen 2020 Sdílet Odesláno 29. březen 2020 Schema máš v příloze. Mělo by to být relé s onzačením 1502 (pochopíš to z přílohy). Je to relé umístněné v pojistkové skříni (BSM). Je to jediné relé, které může spustit obě sahary najednou. Celkově jsou tam 3 relé, které ovládají: -relé na 1.saharu -relé na 2. saharu -relé na ovládání obou sahar na pomalejší rychlost (zapojení obou sahar do série)- to je to relé 1502 Buď relé 1502 nebo dvoupolohový spínač na sahary 1505. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanlys Odesláno 30. březen 2020 Sdílet Odesláno 30. březen 2020 (upraveno) Díky moc, mrknu na to Upraveno 30. březen 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanlys Odesláno 30. březen 2020 Sdílet Odesláno 30. březen 2020 Tak jsem koukal na schéma, mám to trochu jinak. Auto má klimu, dvě čidla teploty v přírubě na motoru (dvoupólové a čtyřpólové....nevím proč dvě, viz. foto výše). Pak je tam ŘJ Bitron, která ve schéma není, tu když odpojím,tak sahary jedou dál. Tři relé, černé a dvě zelené (zelené na každou Saharu zvlášť). Relátka cvakají. Čtyřpólové modré čidlo měněno, zelené dvoupólové původní (přerušené není, odpor naměřen). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 30. březen 2020 Sdílet Odesláno 30. březen 2020 Bitron by neměl být na spínání sahar, řídí jednotku motoru atd. Ne sahary. Proto ho můžeš odpojovat/zapojovat a nic se dít nebude. Vyndávej postupně relé, na které to bude reagovat, tak v tom může být problém (může být slepené). Mrkni na to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanlys Odesláno 30. březen 2020 Sdílet Odesláno 30. březen 2020 Po vyjmutí příslušného relé se vždy vypne jeden z ventilátorů. Obě zelený a jedno černé relé rozebráno a v pohodě. Něco nutí všechny relé být sepnuté. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 30. březen 2020 Sdílet Odesláno 30. březen 2020 Tak to pak spíná dvoustupňový spínač- podle nákresu je to spínač 1505 namontovaný na chladiči (3 pin). Podle všeho by měl být na straně řidiče nahoře, na chladiči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.