Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

12V zásuvka v kufri


Kukajz

Recommended Posts

Já samozřejmě taky nabíjím hlavně za jízdy. ale bohužel i zásuvku trvale pod proudem potřebuju. Kontroluju mosty a když jich dělám víc za sebou, tak prostě musím v terénu nabíjet jeden foťák, když druhým zrovna fotím a jsem od auta třeba 500m. A když zastavím u mostu na dálnici v odstavném pruhu, tak musím nechat blikat majáček, páč mě PČR leckde pokutuje. Trochu nechápu Laďo tvoji ironii, každý přece máme různé potřeby, a zrovna mě teda zásuvka bez proudu přijde hovadina. I Fóbie ji mají. Je přeci můj problém, jestli jsem blb a baterii si vybiju..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pane Laďo, vy zřejmě vůbec nepřipouštíte, že někteří můžeme mít jiné potřeby než vy. Někdo potřebuje dobíjet foťák, někdo mobil, jiný zase například turistickou navigaci. Jsou tací, kteří potřebují zapojit majáček nebo mít puštěné rádio. Nebo naříklad také existuje mnoho různých příslušenství a spotřebičů pro kempink a odobné aktivity. To je pak potřeba pokaždé nastartovat auto, abych takový spotřebič mohl použít? Mně osobně to opravdu přijde trochu nepraktické. Ke zdi s 230V to opravdu někdy máme příliš daleko, a za jízdy to taky vždy nejde, protože poměr času kdy auto jede a stojí může být pro dobíjení za jízdy nedostačující. Nepovažuju se za nijak výjimečného řidiče a cestovatele, přesto  by se mi dobíjení ve stojícím  vozidle hodilo poměrně často. Mimochodem, jak jste si jist svým tvrzením, že je málo lidí, kteří potřebují dobijet ve stojícím autě? Vy jste dělal nějakou anketu? To asi ne, že? :-)

Nicméně to francouzký chytrák v Peugeotu nepřipouští stejně jako vy, takže se tu objevil tento dotaz. Bohužel zřejmě nemá žádné jednoduché řešení, ještě že máme stále výkonnější a přitom levnější powerbanky. Díky za ně.

Upraveno uživatelem romandown
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že Peugeot to v podstatě myslí dobře - pokud čerpání z energie auta podmiňuje tím, aby byla také včas zase dobíjena (nastartováno). Jestliže někdo píše, že jede málo, krátkou trasu (nebo jezdí málo), a pak chce dobíjet ještě při campingu vše možné, nejsem si jist, jestli činí dobře. Při nejmenším prostě pak nenastartuje. Komu tato ochrana nevyhovuje, asi musí zvolit vůz u konkurence, který tuto ochranu nemá. Upřímně bych ze stojícího /nenastartovaného vozu/ dlouho době nic nenabíjel, nerad někoho otravuji, aby mě pak nastartoval. A pokud bych potřeboval nějaké zařízení dobít, radši bych nastartoval, nebo nabíjel ze zařízení (baterie) která nemá nic společného s autem. Baterie je ve voze primárně kvůli tomu, aby zajistila spuštění motoru a ne osvětlení apod pro camping. A to není potřeba se urážet nebo urážet "francouzského chytráka", jak je vidět stačí čeští chytráci :) Dobíjet z auta, když přiznají, že moc nejezdí (resp. nedobíjejí autobaterii za alternátoru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyjmenoval jsem mobil, foťák, navigaci, nic z toho přece baterce zas až tak neublíží. Samozřejmě nemůžu ze stojícího auta několik hodin živit autochladničku, kdovíjak výkonné rádio apod. Ale pro běžné dobití přenosných zařízení se prostě 12V v nenastartovaném autě hodí. Mně prostě jen popudil Váš názor, že přece může každý dojít ke zdi a nebo Vaše tvrzení, že je jen málo lidí, kteří potřebují 12V na stojícím autě. S tím si jednoduše dovolím nesouhlasit ... Hezký den :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě na 307ce zásuvka v kufru funguje i po vypnutí motoru, ale ten Economy mód mě fakt S-RE :grr, cokoli dělám na autě, tak si u toho pustím rádio a najednou z ničeho nic rádio vypne :grr, na 306ce nic takovýho nebylo, rádio hrálo a baterka se nikdy nevybila, takže za mě economy mód je úplně na nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

zdravíčko, pánové, zabrousil jsem sem z vyhledávání něčeho jiného, ale poměrně vyostřená diskuse mě zaujala a dovolil bych si ji oživit

za prvé, přihlásil bych se do klubu těch, co economy mód též dokáže vytočit, protože situace, kdy chci, aby mi vydrželo hrát rádio nebo třeba svítit v interiéru (btw mám tam ledky, tak to je teda záhul na spotřebu, že ...), jsou u mě docela časté, rovněž tak jako třeba nabíjení mobilu mimo civilizaci apod.; další čárku můžu udělat za kolegu, se kterým často jezdím ven, další kolega si dokonce pořídil i invertor na 230 V, páč to bylo levnější a univerzálnějsí než k jeho foťáku dokupovat nabíječku na 12 V, atd. atd.

vzhledem k tomu mi názor kolegy Ladi též přijde dosti agresivní, resp. krátkozraký, či jak se mám vyjádřit, a tím "1 ze 100" tomu tedy akorát nasadil korunu

naštěstí kromě toho rádia to má v mojí Phedře jednoduché řešení, zásuvky v sedadle a v kufru jsou pod proudem stále (nevím, jestli od výroby nebo úprava předchozího majitele), takže zatím jsem se s tím smířil a nesháním auto od jiného výrobce (taky rada nad zlato ... vidí si vůbec někteří do huby? - pokud to byla sranda, tak dost blbá)

co se týče toho "myšlení to s námi dobře", to je blbost na kvadrát - tedy nevím jak na jiných modelech, ale co já vím, tak je to čistě jenom časovač, který vůbec nijak nezohledňuje stav nabití baterie apod., tedy žádným dobíjením to podmiňováno není, stačí nastartovat a hned zhasnout a elektrika zase další chvíli jede, což je ve výsledku ještě horší, neb se odebere ještě energie na to nastartování ... navíc hodnotit něčí režim, když někde třeba stojí hodinu, za kterou chce dobíjet ten foťák, popojede pět minut, potom chce nabíjet hodinu druhý foťák a ještě u toho blikat majákem, jakože je hazardér, co nedobíjí autobaterii cestou vůbec a bude potřebovat cizí pomoc, hm, trošku odvážné, slušně řečeno - co my víme, jak dlouho jede a tedy dobíjí před tím, než k tomu místu focení dojede, a jak dlouho jede potom, nebo třeba jestli pak každý večer hodí auto na nabíječku v garáži, fakt je nutný hned takhle dělat závěry a odsuzovat? skutečně nějaká dvakrát-třikrát(-desetkrát) za den vysosaná půlampérhodina foťákem je takový problém, zatímco jezdit třeba stylem start, 2 km děti do školky, 5 km do práce, 2 km do obchodu, 6 km do školky, 2 km domů každý den je podle pánů inžinýrů z Pažoutova oukej? (nemluvě o moderním výmyslu stop-start, kvůli kterýmu se montujou posilovací baterie)

za druhý, nevím, jak konkrétně u vašeho modelu, ale ten můj krám se dá přepnout do nějakýho předváděcího režimu, ve kterým to do economy mode nepadá ... vidím, že jeden dotčený kolega je z Brna, tož klidně se na to přes diagnostiku podívám, v případě zájmu psát PM (ale nic neslibuju, nejsem servisák, hraní si s autem je jen lehké hobby, na které věčně nemám čas, pročež vlastně nic neumím, a dia mám samozřejmě od číňana, což podle některých znamená, že musí přinejmenším vybouchnout řídící jednotka sotva zasunu kabel :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že vás to tak sere, za tu dobu co jsi napsal ten elaborát bych měl tu zásuvku zapojenou na baterku :) (přes pojistku) a není co řešit...

uvědomte si, že většina řidičů tomu nerozumí a nabíjeli by ty svoje elektrokrámy do bezvědomí...,pak by byl plný internet stížností, že nenastartovali, co to je za krám todlencto auto atd., primárně je tam baterka opravdu pro start :myslim

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak neťukám jedním prstem - to bych chtěl vidět, jak kmitáš při tom zapojování, a krom toho teďkonc je venku tma a zima, tak nebudu na autě nic dělat fyzicky, dořešuju si tu nějakou teoretickou přípravu a vůbec ... měl bych se učit na zkoušku z technický, nechce se mi, tak ale aspoň se držím tématu přibližovadel :-)

kdyby byla baterka jen pro start, tak nemá 80 Ah, ale tak max 20, a to jen ve verzi pro severský státy a ne v Italovi

jinak viz výše, v tomhle směru by pro ty idioty (s prominutím ...) mělo auto zaříznout spotřebiče při vybití baterky pod určitou úroveň, a ne že to je čistě jenom časovač; tím by se to pořešilo mnohem líp, naopak časovač je zčásti kontraproduktivní

ostatně pro nás přemýšlivější (ehm ...) ten pitomej krám nemá ani voltmetr, jak měly blbý Volhy v minulým tisíciletí ... napichovat to na diagnostiku, abych zjistil, kolik si auto myslí, že má na baterce voltáž, je silně nepraktický; tož pro sebe jsem si to pořešil krámem od číňana za tři dolary, ale z hlediska uživatelský přívětivosti mi tohle přijde jako kolosální selhání, že zatímco auto hlásí každou blbost (fakt nepotřebuju, aby mi to ještě minutu po startu blokovalo displej hláškou o aktivovaný děstký pojistce, když tu ani nevypínám), tak napsat "blbče, je to vytřískaný a jel jsi málo, použij nabíječku, jinak příště asi nenastartuješ", to neumí ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mně to třeba hlásí podle skutečného vybití. Baterií 20 Ah neměly ani auta úplně bez elektroniky a tady si to i v garáži žije vlastním životem (počítač, hodiny, zabezpečení...). Vybíjí i odemykání a následné natáčení zrcátek, osvětlení při tom venku i uvnitř... A když nebudu pár dní jezdit, tak to hlásí ekonomy hned po otočení kličku a i když nastartuju a po chvíli vypnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tož to je skvělá zpráva, že ti inžinýři nejsou zas tak nedůvtipní a aspon některý auta to umí podle skutečného stavu, nicméně bohužel zdá se, že to není případ auta zakladatele vlákna a spousty dalších, kde je to přepnutí omezeno časem, a o tom je řeč ... každopádně dík za info, příště si tedy místo autubusu mám koupit RCZ, bezva :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně mně jakékoli zbytečné omezení vadí, zásuvku v autě nepotřebuju skoro vůbec a při vypnutém motoru už vůbec ne, naproto ale chápu rozladěnost těch, co jim to vadí. Osobně preferuju možnost volby, tedy "svobodu" za cenu, že vyloženě nesprávným použitím něco zkazím. Proč bych si ve stojícím autě nemohl dobít foťák/mobil, když na to potřebuju +/- 1-2Ah z 60+Ah baterky...

Přesně vím, jak se, "nespokojenci", cítíte. Před měsícem jsem dostal jako služební telefo iPhone a doteď jsem si nezvykl, spusta věcí se na něm dělá zbytečně složitě (např. import hudby, nahrání fotek), jiné nejdou vůbec (třeba taková trivialita jako umístění ikony programu do libovolného místa na plochu, uložení přílohy z mailu do telefonu k odeslání jiným mailem nebo připojení auto diagnostiky přes blootooth). Ten systém není špatný, ale je "pro dobro uživatele" neuvěřitelně a zcela zbytečně omezený úplně ve stejném duchu, jako tenhle eco mode. Přitom by stačilo přidat do menu palubního počítače možnost tohle vyponout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Jen k tomu,že to je časovačem: neni - v mym případě se economy zapíná různě. A nemam RCZ! Někdy rádio hraje 30 minut, někdy se vypně i po deseti minutách a odpovídá tomu, že třeba často startuju a popojíždim: nákup, pumpa, krátká cesta. Za tuto ochranu ještě jednou dík, už nejednou jsem pár nešťastníků aut jiných koncernů zachraňoval startem na kabel.. Naposled jeden soused se škůdkou krčil rameny, že mu dítě večer zapnulo lampičku.. stačila noc a ráno chcíp. Před nedávnem zase s radiem :) Já to neřešim, přinejhoršim to spadne do economy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Economy moode, je zavisla na vyske napatia, cize niekdy sa vypne po 20 minutach, inokedy po 10. kde je problem???

V starsich autach sa dala prehodit poistka do "medzi pozicie" a zasuvka isla stale. Lenze to by trebalo prestudovat navod k autu, a preto je asi jednoduchcie tu vypisovat elaboraty.

Myslim ze MB to v novom E pomenoval vystizne, " digitalne ticho" . za jazdy mozes vypnut vsetky nepodtrebne displeje a hlasenia, navigaciu.

Nie vsetky auta vyhovuju vsetkym tak ako su, preto 1 z 100 ako sa pisalo vyssie je vynimka. Preto bude musiet dorobit nejaku extra zasuvku z poistiek, ktore su stale pod napatim a napajat to z toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...