Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zlomena olejova mierka 2.0 HDi 120kW


TommyC4

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...

Přes veškerou opatrnost jsem se bohužel  stal také šťastným majitelem zlomené olejové  měrky. Vzhledem k tomu že jsem to psychicky nevydržel šla vana dolů. Malá zkušenost co jsem získal zlomená měrka se nemůže dostat ze zaváděcí trubky do vany protože délka  trubky je až na dno vany, kdybych to věděl tak ji tam nechám a pokusím se stim vyrovnat. Každopádně už ta tento typ dávat nebudu, použiji pouze vršek jako zátku a a budu hledat ocelové provedení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měrka se dá vyrobit z ocelového drátu, lepší je bowden třeba lanka brzdy z jízdního kola (bužírku z bowdenu sundejte),  jeden konec bowdenu zalepíte do origo vršku měrky (ten zpravidla zůstane nepoškozený) nějakým dobrým lepidlem a pak zkrátíte bowden na požadovanou délku (podle jiné měrky, nebo jsou tady na foru i rozměry měrek od jiných členů klubu), zaručuju, že měrka vás přežije :)

jiná věc je, že výrobce ani po tolika letech, kdy se jeho měrky lámou, není schopen vyrobit bezporuchovou měrku oleje :mrk:grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak jsem se podivoval, jak se někomu může zlomit měrka a dneska jsem to zjistil. Ulomil se konec měrky cca 4-5 cm. Automobilky mají různá technická řešení, někdy lepší jindy horší, ale tady je to krásný příklad naprosté stupidity a špatné konstrukce (P508 2.0 HDI 120kW Allure). Ta trubka, která vede měrku je dvakrát prohnutá a ten plastový konec je příliš dlouhý, aby hladce prošel ohyby. A jelikož je navíc "zploštělý", tak když se natočí hranou v ohybu tak, pak zde není žádná vůle a hned praskne při vytahování. Pokud se podívám na měrku a tu trubku, tak je to vidět už jen podle oka, že je to konstrukční problém. Když k tomu připočteme možné výrobní nepřesnosti u potrubí a nevhodný materiál ze kterého je měrka udělaná, tak je výsledkem spousta naštvaných řidičů a ještě větší hromada nespisovných výrazů na adresu  Peugeotu...

Určitě je nutné se vyhnout originálu a udělat si ocelovou náhradu.

PS. To, že výrobce nereaguje na takový dlouhodobý problém jen ukazuje obecné směřování autoprůmyslu do ..... , kdy osvědčená a odzkoušená řešení jsou zavrhována. Pak přijde nějaký "estét", s plastovou měrkou, která naplňuje nějaká feng šuej pravidla a spoustu firemních prezentací "Jak jsme to zase dobře udělali".

Kdybych potkal toho ..... co tu měrku vymyslel, tak mu ji narvu tam, kam se koukaj jenom celníci.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plně s tebou souhlasím .........., já mám originál měrku celokovovou (motor 2.2) .........., plasty mají jednu nevýhodu, pokud jsou vystavovány vysokým teplotám po delší dobu, tak křehnou, změnou molekulární struktury ..... ti co mají "plastovou", by je měly vyměnit za celokovové z preventivního důvodu, jelikož to lámaní je velmi pravděpodobné, je to otázka času .......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Cauko,

chalani, pri vcerajsej vymene som mierku zlomil uz aj ja ....

a po precitani tohto vlakna som sa rychlo stotoznil s tym, ze je to ok :D  Skupinovy nazor je silny nazor :)))

Zohnali ste niekto celokovovu do 2.0 /120KW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Ahojte, tak už došlo i na mně. Mám 508 2,0 Bluehdi 110 kw (150). Vzhledem k tomu, že mám olejovou měrku téměř celokovovou, tak jsem nyslel, že se mě tento problém netýká. Ale bohužel. Má měrka je ocelová kulatina až po plastový váleček, odkud vychází už plochá měrka s ryskami. Dnes jsem se chtěl po přezutí kol podívat na olej a zdálo se mi, že to jde nějak lehce. O tom, že se má měrka pootáčet vím, ale jen jsem chytil za to oko, bylo to jasné. Otázka zní: 1. Díval jsem se, že kovové vedení měrky je na dvou šroubech, ke kterým není úplně marný přístup. Někdo tady psal, že to vedení končí někde u dna vany a mě by zajímalo jestli když to vedení demontuju, tak ten ulomený kus zustaně v tom vedení, nebo to spadne do vany. 

2. Pokud se ulomí ve vašem případě ta plastový část, tak asi plave na hladině oleje, čerpadlo ji nanasaje přes sítko a kdyby ho nabrala klika, tak ho asi sešrotuje a celkem nic moc se neděje. Ta moje kovová část asi bude na dně vany, ale co by se stalo, kdyby ji náhodou ta klika nabrala? 

Demontáž vany (mám ji plastovou) je jako poslední možnost. Díky

měrka_oil.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedělej s tím vůbec nic, ta kovová část měrky zůstane na dně vany a nic se nestane--ale origo měrku nekupuj--buď ji uprav z podobné měrky celokovové, nebo třeba ze svařovacího drátu, ocelového lanka atd.,  jinak bych možná zkusil posunováním silného magnetu po dně plastové vany zlomený kousek přiblížit k výpustnému otvoru (po vypuštění oleje) a vytáhl ho :myslim

Je opravdu neuvěřitelné, že firma Peugeot není schopna nasadit celokovové měrky a zbytečně si těma poloplastovýma zmetkama dlouhodobě kazí reputaci 🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 11. 2021 at 15:16, duff74 napsal:

ale co by se stalo, kdyby ji náhodou ta klika nabrala?

Klika jí nenabere.... Rovina dosedací plochy vany je pod úrovní nejnižšího bodu otáčející se kliky, potažmo spodního ojničního víka.... To samé je s vlastní hladinou oleje při stojícím motoru.... Při běžícím motoru je ještě níže....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naivně jsem si myslel, že ta měrka je z jednoho kusu a jen je tam natavený ten černý plastový váleček. Ale ne, v tom plastu je spojená kulatá a plochá část a přesně tam to prasklo. Nehodlám kupovat žádnou měrku, vyrobím si ji z bovdenu. A jak píše Ozzy to mě s tím magnetem taky napadlo, když mám plastovou vanu, jenom nevím, jestli v ni nejsou třeba nějaké přepážky, nebo něco podobného ať se nesnažím o nemožné. A pochopil jsem správně, že nemá smysl se zabývat s demontáží toho vedení té měrky?

Upraveno uživatelem duff74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...