Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Průběh TK ponovu


FiFa_cze

Recommended Posts

Pacho69: fap nefap, jestli mu naměřili kouřivost 0,72, tak vozidlo od 1.1.2015 už nevyhovuje, nehledě na to, že to je hodně i na motor bez fapu...

 

machulda: Jestli je to fap off, tak je motor ve výborné kondici a na měření kouřivosti by prošel. Jestli by prošel na diagnostiku nevím, podle toho jak je dobře udělaný ten fap off (do 31.12.2015 byla sice povinnost vyčítat řj při emisích, ale nikdo to nekontroloval, takže se jen do protokolu psalo že bylo vyčteno, ale nedělal to nikdo koho znám). Od 1.1.2016 je povinností emisní stanice k protokolu o měření emisí vydat ještě protokol s výpisem diagnostiky, takže se diagnostikuje. Od 1.7.2016 už bude muset být celý systém on-line spojen, takže emisní mašina bude i diagnostikovat a vyplivne jeden protokol, kde bude jak měření, tak diagnostika. Readinnes kody - kody připravenosti, doporučuji nastudovat na google. Je to v podstatě trvalé hlídání funkčnosti komponent (lambda, fap, egr, palivová soustava atd).

 

A ještě taková perlička - uplatit emisáka bude větší problém, protože byla taky zavedena odpovědnost technika s pokutou až 50 000,- kč při zjištění pochybení - takže každej s kým jsem mluvil si dává od ledna velkýho bacha... (jinak pro firmu je to až 3 000 000,-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

punkac: V podstatě máš pravdu, těch kódů je celkem 12, každý typ motoru jich má jiný počet, některý tři, některý 8. Ano, pokud bude klimatizace nenačtená, nebere se na ni ohled. Jinak v metodice je postup napsaný jinak - i když se načte 1 kde nemá být, v měření se má pokračovat do konce, i když už je jasné, že vozidlo nevyhoví. Mám obavu, že nové mašiny, které si musíme nejpozději do 1.7. 2016 pořídit, pokud započnou proceduru měření emisí, bude se muset dokončit. Uvidíme co bude, ale nic dobrého to nebude :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen teda nerozumím jedné věci, na protokolu je uvedená kouřivost 0,72 ale na papíru co vyjel z mašiny kde jsou hodnoty měření je max 0,37 kde teda vzali těch 0.72? Nebo to zas měří něco jiného?

Jinak auto si nezakouří, ani při velký zátěži, když tahnu 2t vlek a do kopce dostává dost zabrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 607: Taky na to hledím, nevím jak jim tohle vyšlo :)

 

machulda: samozřejmě, není problém změřit zkušebně. A i při ostrém měření -  techničáky se neberou, jen se vydá protokol s negativním výsledkem, který můžeš zahodit :) (samozřejmě na STK musíš mít protokol platný a vyhovující).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to přijedu změřit zkušebně, at už s kladným nebo záporným výsledkem, budu něco platit? 

Co jezdím já na STK, tak nejdříve jdu za chlapíkem na emise a ten mě při negativním výsledku vyhodí at si to opravím (nic neplatím). Ale když mi to změří pozitivně, jdu pak s tím do druhé budovy k okénku zaregistrovat se na TK. Platím až to celé najednou. A co kdybych s tím kladným výsledkem prostě odjel bez zaplacení, co by se stalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím placením je to individuální, jak si to která SME udělá, tak to má. U nás, pokud vidím už předem že je to špatné, případně jsou v řj závady, odešlu zákazníka pryč a neplatí. Když už ale dojde k měření a to nevyhoví, zaplatí plnou cenu a opakovačku do 30 dní má za třetinovou cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl vyhozen zatím jen po načtení, takže technik mi dal vytištěné závady a velký TP a otevíral vrata, že mohu jet ven. :D

Brzy zase ve firmě budeme měřit emise sami, protože to je šílená zdržovačka, když na TK čekají další lidi. Zároveň cokoliv by to vyplivlo, můžeme na dílně ihned opravit. Jinak s technickým stavem aut jsme nikdy neměli problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Readiness kódy musí obsahovat vozidla: benzínová od r. 2000 a naftová od r. 2004. Jsou tam ale i nějaké výjimky, kdy to může být implementováno později. Pokud ovšem readiness kódy má i vozidlo starší (Octavie 1997 apod) pak je povinnost je taky vyčíst. Pokud vozidlo ještě nepodporuje readiness kódy, vyčítá se paměť závad a tiskne se jen výpis paměti závad (tudíž stačí těsně před měřením paměť smazat, a pokud tam něco nenaskáče hned zpátky, je to ok).  Pokud je to tak staré auto, že to má jen blikací kódy, je povinnost to vyblikat (ale už vidím, jak to bude každej dělat :) ) a do poznámky protokolu se napíše, že jde o blikavý kód a že paměť závad je prázdná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, když mám 106 předělanou na LPG a po přepnutí na LPG se odpojí benzínový vstřikovač a v jednotce to vyhodí "dočasná porucha - přerušený obvod vstřikovače" tak mě vyhodí z emisí taky? To snad musí být soudní, že to není závada, ale důsledek provozu na LPG nemající vliv na cokoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Emisák: Můžeš mi prosím pomoct se v tom zorientovat?

 

Lancia Phedra 2.2 Hdi 94kW 2003, součinitel absorbce v TP 0,5 

 

 

1. Teoreticky: není-li stanoveno výrobcem tak podle přílohy č.1 vyhlášky 

    - do roku 1980 4.0

    - novější 2,5 bez turba, 3,0 s turbem

    - koho se týká limit 1,5 pro vozidla po 1.1.2007? 

2. Od 1.7. se nějakou vyhláškou sníží u vozidel s FAP hodnota 0.5 dle TP nebo štítku na 0.3 ??

 

Díky moc za odpověď.

Upraveno uživatelem Sawoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl dnes vyhozen od emisí s tím, že ŘJ hlásí 2 chyby. Jedna prý: Snímač polohy škrtící klapky a druhou neměl ani v seznamu napsanou, tak to prej mám nechat opravit, vymazat chyby a po cca 50km mám přijet. Chybu se škrtící klapkou nevím, jak budu řešit, protože se zkoušela nová a nepomohlo to a ani v mitsubishi nezjistili čím to je. Nikdo nezaznamenal, že by při jízdě bylo něco špatně, takže jsem s tím jezdil do teď v pohodě, ale bohužel no. Takže buď budu muset pátrat, čím to je a zas to za dost peněz opravovat systémem pokus omyl a nebo zkusit najít někoho, kdo mi ty emise zkusí nějak vyřešit (o čemž pochybuju, že někoho najdu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...