emisák Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Pacho69: fap nefap, jestli mu naměřili kouřivost 0,72, tak vozidlo od 1.1.2015 už nevyhovuje, nehledě na to, že to je hodně i na motor bez fapu... machulda: Jestli je to fap off, tak je motor ve výborné kondici a na měření kouřivosti by prošel. Jestli by prošel na diagnostiku nevím, podle toho jak je dobře udělaný ten fap off (do 31.12.2015 byla sice povinnost vyčítat řj při emisích, ale nikdo to nekontroloval, takže se jen do protokolu psalo že bylo vyčteno, ale nedělal to nikdo koho znám). Od 1.1.2016 je povinností emisní stanice k protokolu o měření emisí vydat ještě protokol s výpisem diagnostiky, takže se diagnostikuje. Od 1.7.2016 už bude muset být celý systém on-line spojen, takže emisní mašina bude i diagnostikovat a vyplivne jeden protokol, kde bude jak měření, tak diagnostika. Readinnes kody - kody připravenosti, doporučuji nastudovat na google. Je to v podstatě trvalé hlídání funkčnosti komponent (lambda, fap, egr, palivová soustava atd). A ještě taková perlička - uplatit emisáka bude větší problém, protože byla taky zavedena odpovědnost technika s pokutou až 50 000,- kč při zjištění pochybení - takže každej s kým jsem mluvil si dává od ledna velkýho bacha... (jinak pro firmu je to až 3 000 000,-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emisák Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 punkac: V podstatě máš pravdu, těch kódů je celkem 12, každý typ motoru jich má jiný počet, některý tři, některý 8. Ano, pokud bude klimatizace nenačtená, nebere se na ni ohled. Jinak v metodice je postup napsaný jinak - i když se načte 1 kde nemá být, v měření se má pokračovat do konce, i když už je jasné, že vozidlo nevyhoví. Mám obavu, že nové mašiny, které si musíme nejpozději do 1.7. 2016 pořídit, pokud započnou proceduru měření emisí, bude se muset dokončit. Uvidíme co bude, ale nic dobrého to nebude :-/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 607 Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Jen teda nerozumím jedné věci, na protokolu je uvedená kouřivost 0,72 ale na papíru co vyjel z mašiny kde jsou hodnoty měření je max 0,37 kde teda vzali těch 0.72? Nebo to zas měří něco jiného? Jinak auto si nezakouří, ani při velký zátěži, když tahnu 2t vlek a do kopce dostává dost zabrat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
machulda Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Jdou udělat emise zkušebně? Bez toho, aby mě vzali techničák, kdybych neprošel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emisák Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Charlie 607: Taky na to hledím, nevím jak jim tohle vyšlo machulda: samozřejmě, není problém změřit zkušebně. A i při ostrém měření - techničáky se neberou, jen se vydá protokol s negativním výsledkem, který můžeš zahodit (samozřejmě na STK musíš mít protokol platný a vyhovující). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Když to přijedu změřit zkušebně, at už s kladným nebo záporným výsledkem, budu něco platit? Co jezdím já na STK, tak nejdříve jdu za chlapíkem na emise a ten mě při negativním výsledku vyhodí at si to opravím (nic neplatím). Ale když mi to změří pozitivně, jdu pak s tím do druhé budovy k okénku zaregistrovat se na TK. Platím až to celé najednou. A co kdybych s tím kladným výsledkem prostě odjel bez zaplacení, co by se stalo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 MilanF1 - divna STKja na STK udelam emisea borec me skasne o 420 gablizajdu k okynku a vystojim si frontu na STK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emisák Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 S tím placením je to individuální, jak si to která SME udělá, tak to má. U nás, pokud vidím už předem že je to špatné, případně jsou v řj závady, odešlu zákazníka pryč a neplatí. Když už ale dojde k měření a to nevyhoví, zaplatí plnou cenu a opakovačku do 30 dní má za třetinovou cenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Já byl vyhozen zatím jen po načtení, takže technik mi dal vytištěné závady a velký TP a otevíral vrata, že mohu jet ven. Brzy zase ve firmě budeme měřit emise sami, protože to je šílená zdržovačka, když na TK čekají další lidi. Zároveň cokoliv by to vyplivlo, můžeme na dílně ihned opravit. Jinak s technickým stavem aut jsme nikdy neměli problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikysedliste Odesláno 9. březen 2016 Sdílet Odesláno 9. březen 2016 Ty readiness kody se daj vyčíst diagboxem? Měl sem před 407 passata a tam sem ty kody vyčetl obyč vagcomem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dano406 Odesláno 10. březen 2016 Sdílet Odesláno 10. březen 2016 Emisák: Co se stane když se nepodaří spojit s ŘS a tudíž nenačte ty kódy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 10. březen 2016 Sdílet Odesláno 10. březen 2016 co vím, tak to auto vůbec měřit nebude a pošle tě do opravny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emisák Odesláno 10. březen 2016 Sdílet Odesláno 10. březen 2016 (upraveno) Přesně tak, nelze se spojit=vozidlo nevyhovuje. Slušný emisák tě bez placení odešle do servisu, hovado provede měření a vystaví nevyhovující protokol... Upraveno 10. březen 2016 uživatelem emisák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kloub Odesláno 10. březen 2016 Sdílet Odesláno 10. březen 2016 a co takhle starší benziny nebo nafta kde neni ještě OBD ale dá se diagnostika pouze "vyblikat" ? To se budou emise dělat klasicky jen měření bez readiness? předpokládám že readiness se bude dělat i na benzinech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emisák Odesláno 10. březen 2016 Sdílet Odesláno 10. březen 2016 Readiness kódy musí obsahovat vozidla: benzínová od r. 2000 a naftová od r. 2004. Jsou tam ale i nějaké výjimky, kdy to může být implementováno později. Pokud ovšem readiness kódy má i vozidlo starší (Octavie 1997 apod) pak je povinnost je taky vyčíst. Pokud vozidlo ještě nepodporuje readiness kódy, vyčítá se paměť závad a tiskne se jen výpis paměti závad (tudíž stačí těsně před měřením paměť smazat, a pokud tam něco nenaskáče hned zpátky, je to ok). Pokud je to tak staré auto, že to má jen blikací kódy, je povinnost to vyblikat (ale už vidím, jak to bude každej dělat ) a do poznámky protokolu se napíše, že jde o blikavý kód a že paměť závad je prázdná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JimBeem Odesláno 11. březen 2016 Sdílet Odesláno 11. březen 2016 Takže, když mám 106 předělanou na LPG a po přepnutí na LPG se odpojí benzínový vstřikovač a v jednotce to vyhodí "dočasná porucha - přerušený obvod vstřikovače" tak mě vyhodí z emisí taky? To snad musí být soudní, že to není závada, ale důsledek provozu na LPG nemající vliv na cokoliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 11. březen 2016 Sdílet Odesláno 11. březen 2016 tohle je myslim kvuli LPG systemu prehlizeno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emisák Odesláno 11. březen 2016 Sdílet Odesláno 11. březen 2016 Ty vstřikovače se tolerují, resp. Do poznámky by se mělo zapsat, že jde o "zavlečené chyby". Takže ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sawoy Odesláno 24. březen 2016 Sdílet Odesláno 24. březen 2016 (upraveno) Emisák: Můžeš mi prosím pomoct se v tom zorientovat? Lancia Phedra 2.2 Hdi 94kW 2003, součinitel absorbce v TP 0,5 1. Teoreticky: není-li stanoveno výrobcem tak podle přílohy č.1 vyhlášky - do roku 1980 4.0 - novější 2,5 bez turba, 3,0 s turbem - koho se týká limit 1,5 pro vozidla po 1.1.2007? 2. Od 1.7. se nějakou vyhláškou sníží u vozidel s FAP hodnota 0.5 dle TP nebo štítku na 0.3 ?? Díky moc za odpověď. Upraveno 24. březen 2016 uživatelem Sawoy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FiFa_cze Odesláno 24. březen 2016 Autor Sdílet Odesláno 24. březen 2016 Já byl dnes vyhozen od emisí s tím, že ŘJ hlásí 2 chyby. Jedna prý: Snímač polohy škrtící klapky a druhou neměl ani v seznamu napsanou, tak to prej mám nechat opravit, vymazat chyby a po cca 50km mám přijet. Chybu se škrtící klapkou nevím, jak budu řešit, protože se zkoušela nová a nepomohlo to a ani v mitsubishi nezjistili čím to je. Nikdo nezaznamenal, že by při jízdě bylo něco špatně, takže jsem s tím jezdil do teď v pohodě, ale bohužel no. Takže buď budu muset pátrat, čím to je a zas to za dost peněz opravovat systémem pokus omyl a nebo zkusit najít někoho, kdo mi ty emise zkusí nějak vyřešit (o čemž pochybuju, že někoho najdu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.